Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2004, 17:35
Envy
Envy is offline
Je bent niet verliefd (teminste, die indruk krijg ik), dus geen van beiden.
Oud 19-12-2004, 18:13
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 19-12-2004 @ 06:16 :
Hoe sneu kun je zijn? Wat geef je nou om de reactie van anderen? Misschien vinden zijn vrienden jou wel helemaal niks!

Idd. Hoe sneu kun je zijn?

Maar met iemand die je eigenlijk minder leuk vind dan die minder knappe dan wel?

BertBart: heb je ervaring?
En volgens mij gaan je vrienden echt niet zeggen: wat moet je met hem/haar?
En als ze dat doen: **** them!

Ik ben ook wel met meisjes geweest die objectief gezien (kan dat?) niet zo knap waren. Nou en? IK vond ze toch leuk?
Maak er allemaal niet zo'n drama van joh....

Stel je vrienden houden niet van negers. Laat je dan Kevin Lyttle schieten? Om maar wat te noemen....

Wat een onzin zeg. Je moet toch zelf weten wat je doet.

Ik niet. Want als je ergens eerlijk over bent, wil dat nog niet zeggen dat dat gedrag GOED is.

Eerlijkheid en rechtvaardigheid is niet hetzelfde.
Velen van ons zouden misschien best de belasting ontduiken als dat zou kunnen (zeker als het zonder gevolgen is). Maar dat maakt het nog niet 'goed'.

Ik denk/hoop eerder dat die jongen haar aan de kant gaat zetten. Wat een puber! (inderdaad)

Maar je HOEFT je helemaal niet te schamen!!

Dus op vakantie gelden andere regels? Vreemd??

Een pubergirl, denk maar er maar eens overna, wat je zou doen, als je knappe vriend (mocht je voor hem kiezen) een ongeluk krijgt. Of enge ziekte. SCHAAM JE JE DAN OOK VOOR HEM?
de moraalridder is weer in 't land
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
(1) Zeg even waar mijn verhaaltje niet klopt!

(2) Ik probeer ZELF naar deze maatstaven te leven. Ben je dan een moraalridder?

Oja, ga Kant eens lezen (het categorisch imperatief). Wordt je beter mens van!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 13:44
waves
waves is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-12-2004 @ 20:14 :
Geen van beiden.
Ik wil met m over straat kunnen lopen en denken: hij hoort bij mij, is ie niet mooi? etc..
En ik wil ook dat ie lief is..
Oud 20-12-2004, 13:48
JJ13
JJ13 is offline
ja, als je nog niet eens met iemand over straat durft, vind ik een beetje vreemd eigenlijk.
Oud 20-12-2004, 14:28
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik zou kiezen voor degene met de meeste goede eigenschappen.. niet perse voor de liefste of knapste.. en als je je schaamt met je eigen vriend over straat te lopen hou je dan wel echt van hem? ik bedoel ik neem mn vriend zoals ie is.. ook al zou ie ineens een ongeluk krijgen en een been missen dan is ie nog steeds dezelfde schat voor mij hoor!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 15:24
Sithan
Sithan is offline
Tis eigenlijk een interessant dilemma, want hoe zou je bijvoorbeeld omgaan als je vriend of vriendin bij een brand ernstig gewond raakt...
Zou je dan nog met zo iemand over straat durven, zou je je dan schamen?

Ik bedoel het zou iedereen kunnen gebeuren...
Oud 20-12-2004, 16:01
Envy
Envy is offline
Citaat:
Sithan schreef op 20-12-2004 @ 16:24 :
Tis eigenlijk een interessant dilemma, want hoe zou je bijvoorbeeld omgaan als je vriend of vriendin bij een brand ernstig gewond raakt...
Zou je dan nog met zo iemand over straat durven, zou je je dan schamen?

Ik bedoel het zou iedereen kunnen gebeuren...
Dat is zo'n lompe vraag.
Ten eerste kan je dat niet inschatten. Ten tweede is uiterlijk misschien wel niet het enige wat er verandert. Diegene kan heel onzeker worden, waardoor hij zich anders gedraagt. Hij kan een heleboel dingen niet meer doen, waardoor hij veel minder vrolijk is dan normaal. Enzovoorts, enzovoorts.
Oud 20-12-2004, 17:11
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Envy schreef op 20-12-2004 @ 17:01 :
Dat is zo'n lompe vraag.
Ten eerste kan je dat niet inschatten. Ten tweede is uiterlijk misschien wel niet het enige wat er verandert. Diegene kan heel onzeker worden, waardoor hij zich anders gedraagt. Hij kan een heleboel dingen niet meer doen, waardoor hij veel minder vrolijk is dan normaal. Enzovoorts, enzovoorts.
Hoezo lomp...omdat je er niet over na durft te denken soms? Of omdat je bang bent gevoelige uitspraken te doen over de consequenties van zoiets? Want dan blijkt zogenaamde liefde wellicht heel erg breekbaar ineens...

Tis een vraag waarbij moraliteit botst met verlangen...en jij noemt m lomp...dat is eerder lomp lijkt me...

En ik zie al helemaal niet in waarom je over iets dat je niet kan inschatten, niet zou nadenken...

Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 17:14.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:35
Sitia
Sitia is offline
Waarom zou je er wel over nadenken? Dan zou je ook moeten nadenken over dingen als: wat als ik kanker krijg? wat als ik morgen een ongeluk krijg en mn been verlies? Wat als een goeie vriend(in) van me een 'enge' ziekte krijgt?

Tuurlijk moet je daar niet over nadenken! Iedereen doet het weleens, maar niemand weet hoe hij/zij zou reageren op zoiets.. En eigenlijk kun je maar het beste genieten van hoe het op dit moment is, in plaats van steeds een vraag te stellen die met 'wat als' begint.
Oud 20-12-2004, 18:23
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Sitia schreef op 20-12-2004 @ 18:35 :
Waarom zou je er wel over nadenken? Dan zou je ook moeten nadenken over dingen als: wat als ik kanker krijg? wat als ik morgen een ongeluk krijg en mn been verlies? Wat als een goeie vriend(in) van me een 'enge' ziekte krijgt?

Tuurlijk moet je daar niet over nadenken! Iedereen doet het weleens, maar niemand weet hoe hij/zij zou reageren op zoiets.. En eigenlijk kun je maar het beste genieten van hoe het op dit moment is, in plaats van steeds een vraag te stellen die met 'wat als' begint.
Ik snap het niet, ik stel een vraag die aansluit bij de hoofdvraag van het topic en jullie claimen dat je daar niet over na moet denken...in vredesnaam, antwoord dan niet op de vraag als je er niet over na wil denken, ik stel de vraag niet om kritiek erop te krijgen, ik stel de vraag om er een antwoord op te krijgen....

Maar blijkbaar ben je gewoon bang jezelf zo'n vraag te stellen, anders had je wel een echt antwoord gegeven...ipv "niet in te schatten" of "je moet er niet over nadenken"
Oud 20-12-2004, 18:53
bracelance
bracelance is offline
degene waar je het minst van houdt en het lelijkst is en het saaist is die moet je pakken
Oud 20-12-2004, 19:05
DvoorA
DvoorA is offline
lief zijn is belangrijk...iemand kan nog zo'n mooi gezicht hebben en zo'n fantastisch lijf, als hij vervolgens de hele tijd chagrijnig, kortaf en lullig doet kan ik hem echt niet leuk vinden. Uiterlijk interesseert me niet zoveel, gelukkig heb ik een knappe vriend. Ik zie mensen weleens apart kijken naar hem, maar boeiend, ik vind hem lekker, ik val wel op apart mooi Maar lief zijn is dus het belangrijkst, het gaat toch om de dingen die iemand voor je overheeft, die hij voor je doet, en tegen je zegt, die je gelukkig maken.

besides, niets verveelt zo snel als de leegte van een mooi uiterlijk.
Oud 20-12-2004, 20:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Je maakt op zich valide punten. Maar.... ik heb toch het idee dat dit vaak wordt gebruikt door mensen om er maar niet over na te moeten denken.

Zie het meer als eye-opener: hey, er is meer dan uiterlijk!
Of: val je op de persoon (als geheel) of alleen op de buitenkant.

Denk er eens overna, doe bevindingen. En neem deze mee bij het inrichten van je leven.
Zeker als je 15, 16 bent
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 06:54
Sitia
Sitia is offline
Ik vind gewoon niet dat je over allemaal die dingen na moet denken, waarom? Ik weet heus wel of ik verliefd ben op uiterlijk en innerlijk, en als er een van de twee veranderd is dat altijd moeilijk, in welke situatie dan ook.

Maar k heb mijn punt al duidelijk gemaakt in mijn vorige post, nu maar weer ontopic?
Oud 21-12-2004, 11:59
beesdje
beesdje is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 17-12-2004 @ 07:34 :
en waarom schaam je je ervoor om met hem over straat te lopen. Bang dat je imago verpest wordt. Dat je wordt verstoten door je vrienden of dat onbekenden je uit zullen lachen?

Das pas zielig en als je em inruilt voor die "knappen" (die misschien een veel rotter karakter hebben) dan kwets je em nog hard ook.
Oud 21-12-2004, 12:02
Aep <3
Aep <3 is offline
Knap is ook maar een opvatting..

Heb zelden zo'n oppervlakkig topic gezien zeg, sjonge jonge
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 13:37
blupp
blupp is offline
Citaat:
Aep <3 schreef op 21-12-2004 @ 13:02 :

Dat heet pubertijd
Ik kan me soms echt mateloos irriteren aan dat gedrag maar ja, ze kunnen er zelf niet veel aan doen, ooit was ik ooit zo....nouja een klein beetje dan
Dit is wel een beetje ...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:06
Nienna*
Nienna* is offline
Als ik jou was, zou ik voor de knappe gaan.

Zoals je je verhaal doet, ben je die lieve niet waard namelijk... leer eerst eens mensen respecteren om wie ze zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:10
Envy
Envy is offline
Citaat:
Sithan schreef op 20-12-2004 @ 18:11 :
Hoezo lomp...omdat je er niet over na durft te denken soms? Of omdat je bang bent gevoelige uitspraken te doen over de consequenties van zoiets? Want dan blijkt zogenaamde liefde wellicht heel erg breekbaar ineens...

Tis een vraag waarbij moraliteit botst met verlangen...en jij noemt m lomp...dat is eerder lomp lijkt me...

En ik zie al helemaal niet in waarom je over iets dat je niet kan inschatten, niet zou nadenken...
Nee, om de redenen die ik in mijn vorige post opsomde.

Je kan er wel over nadenken, dat zeg ik toch helemaal niet. Het enige dat ik zeg is dat je er geen antwoord op kan geven, omdat je gewoonweg niet kan inschatten hoe verschrikkelijk veel invloed en veranderingen enz. dat met zich meebrengt. Heus niet alleen diegenes uiterlijk verandert.
Citaat:
hhendrikxx schreef op 20-12-2004 @ 21:23 :
Je maakt op zich valide punten. Maar.... ik heb toch het idee dat dit vaak wordt gebruikt door mensen om er maar niet over na te moeten denken.

Zie het meer als eye-opener: hey, er is meer dan uiterlijk!
Of: val je op de persoon (als geheel) of alleen op de buitenkant.

Denk er eens overna, doe bevindingen. En neem deze mee bij het inrichten van je leven.
Zeker als je 15, 16 bent
Oh, ik denk vaak genoeg over dat soort situaties na hoor. Maar dit is gewoon zo een waar geen antwoord op te vinden is als je er niet zelf midden in zit, of het van heel dichtbij hebt meegemaakt.

En natúúrlijk val ik niet alleen op uiterlijk. Ik val op een combinatie van alles: humor, kleding, uiterlijk, karakter, spontaniteit, enz. Iemand kan nog zo knap zijn, als het voor de rest niet klikt of zijn karakter me niet aanspreekt zal het nooit wat worden. Hetzelfde geldt voor het omgekeerde; iemand kan nog zo aardig, lief, etc, zijn, maar als er geen lichamelijke aantrekkingskracht is houd ik hem wel als gewone vriend. Maar misschien worden dat soort dingen in zo'n situatie wel heel anders, veranderen je denkbeelden. Misschien verandert die persoon zelf wel totaal (zie mijn eerste post).
Het is gewoon niet in te schatten.
Oud 21-12-2004, 20:06
ChuchialfA
ChuchialfA is offline
rood Ik zou kiezen voor de liefste.. want ik kan me niet voorstellen dat je die gast waarmee je (vrijt..) niet leuk vindt anders doe je dat ook nie of heb je een zak over ze hoofd getrokken en ik denk dat iedereen wel iets moois heeft. En de knapste mensen zijn ook niet altijd knap van binnen helaas..
Oud 21-12-2004, 20:12
isabelle90
isabelle90 is offline
kies sowieso de knapste niet, tenminste dat is wat ik zou doen, je kan het goed vinden met de lieve jongen, maar je durft niet met hem over straat? iedereen is anders, toch? accepteer hem zoals hij is, en als je neit met hem over straat durft, praat daar dan over met hem dat lijkt me echt het allerbest
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 12:43
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
isabelle90 schreef op 21-12-2004 @ 21:12 :
kies sowieso de knapste niet, tenminste dat is wat ik zou doen, je kan het goed vinden met de lieve jongen, maar je durft niet met hem over straat? iedereen is anders, toch? accepteer hem zoals hij is, en als je neit met hem over straat durft, praat daar dan over met hem dat lijkt me echt het allerbest
roze whieeeeeeeeeeeeee

Ik denk dat je een beetje raar in elkaar zit als je niet eens met je eigen vriend over straat durft. Ik bedoel ik weet niet hoe hij eruit ziet maar zo erg zal het wel niet zijn. Het maakt toch ook nie uit. Als je verliefd op hem bent dan moet je juist blij zijn dat je zo'n leuke jongen hebt.. van binnen iig.
Ik zou iig nooit een relatie beginnen omdat iemand er goed uitziet, en zeker niet iemand dumpen omdat je een knapper iemand hebt gevonden..
Oud 22-12-2004, 13:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-12-2004 @ 20:14 :
Geen van beiden.
Ik wil met m over straat kunnen lopen en denken: hij hoort bij mij, is ie niet mooi? etc..
En ik wil ook dat ie lief is..
ben ik het helemaal mee eens. je moet je bij diegene op je gemak voelen!!
Oud 22-12-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Aep <3 schreef op 21-12-2004 @ 13:02 :

jij bent zeker heel erg lelijk?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 15:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
bertbart over Aep <3

Citaat:
jij bent zeker heel erg lelijk?
bertbart, voor iemand van 21 ben je wel heel kinderachtig. Waarom ga je alsnog niet proberen wat van je leven te maken?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 15:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
BrunetJuh:
ben ik het helemaal mee eens. je moet je bij diegene op je gemak voelen!!
Ja, sorry hoor. Maar dat vind natuurlijk iedereen. Maar ik zie niet in dat je je niet op je gemak kunt voelen bij/met een minder knap iemand.

Wat moet je dan als je verliefd bent op een gekleurd iemand, en je woont in een straat met allemaal racistische mensen... Zwicht je dan ook?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-12-2004 @ 16:48 :
bertbart over Aep <3

bertbart, voor iemand van 21 ben je wel heel kinderachtig. Waarom ga je alsnog niet proberen wat van je leven te maken?
Het is goed visweer bertbart

Ontipoq:
Je bent een puber dus ik vergeef je maar even je opverlakkige gedachtengang. Volgens mij is het simpelweg zo dat je geen van 2-en moet kiezen aangezien je (nu al) wat aan ze hebt op te merken en je je niet op gemak zult voelen. En als er iets belangrijk is in een "relatie" is het dat wel
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 15:58
Sitia
Sitia is offline
Allemaal verschillende voorbeelden bij allemaal verschillende mensen schiet niet op.

En ja, dit klinkt misschien heel oppervlakkig, en sommige mensen zou dit nooit kunnen overkomen, maar dat meiske zit ermee. Ik hoop voor haar dat ze er snel uitkomt, en ervan leert.
Oud 22-12-2004, 16:03
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
en ervan leert.
Laten we dat hopen ja!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:22
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-12-2004 @ 16:48 :
bertbart over Aep <3

goh ik voel me nu echt gedisst even beter je best doen hoor... probeer het nog een keer, je kunt het vast wel
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 22-12-2004 @ 18:22 :
goh ik voel me nu echt gedisst even beter je best doen hoor... probeer het nog een keer, je kunt het vast wel
stil maar hoor
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op ...
dikke vette

Citaat:
Sithan schreef op 20-12-2004 @ 19:23 :
Maar blijkbaar ben je gewoon bang jezelf zo'n vraag te stellen, anders had je wel een echt antwoord gegeven...ipv "niet in te schatten" of "je moet er niet over nadenken"
ze bedoelt trouwens niet "dat je er maar niet over moet nadenken (waarom nadenken over een situatie waar je niet inzit?)", ze bedoelt "dat je er niet over MOET nadenken (maar je kan en mag het wel)".
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:24
Verwijderd
Opzich ben ik het wel met Sithan eens. Het zijn situaties waar je zomaar voor kan komen te staan.
Maar dan zal je denk pas echt de verschillen zien. Als je alleen maar op iemand valt omdat ie knap is (zoals topicstartster) dan zal is de kans groot dat de liefde zomaar over is, maar als je echt voor iemand gevallen ben, om wie hij/zij is, dan is de kans veel groter dat je wel bij diegene blijft.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:52
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 22-12-2004 @ 19:12 :
dikke vette
Wat een negativiteit...tis bijna overdreven als dat enkel en alleen zou gaan over het feit dat ik een vraag stel die blijkbaar zo belachelijk is...

Of geef ik zulke vreemde argumentatie van mijn redenen waarom ik m stel , want dan is me dat volkomen ontgaan.
Oud 22-12-2004, 21:05
RoB!N
RoB!N is offline
vrouwen kiezen in de jonge jaren liever voor knappere jongens

en hoe ouder ze worden voor de meer betrouwbare lieve man met een goed inkomen om hun kinderen te verzorgen.
Dit zit gewoon in de genen sinds de oertijd, overlevingsdrang...

Onderzoek na gedaan
dus kies de knappere en dump de ....
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 21:13
argenta
argenta is offline
Als je werkelijk denkt dat er iets aan het uiterlijk van iemand ontbreekt terwijl je tegenover hem doet alsof je om hem geeft ben je t niet waard om ooit een relatie te hebben
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 21:42
masterdj
masterdj is offline
mijn vriendin is lief en knap
dus....

lekker nutteloze reply
Oud 22-12-2004, 22:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
bertbart, ik probeerde je niet te dissen. Ik ben geen dis-type. Ik meende het!

Citaat:
Als je werkelijk denkt dat er iets aan het uiterlijk van iemand ontbreekt terwijl je tegenover hem doet alsof je om hem geeft ben je t niet waard om ooit een relatie te hebben
Mooi gezegd. Maareh... iedereen kan tot inkeer komen he!? (of ben in nu weer te postief volgens jullie?)

Citaat:
vrouwen kiezen in de jonge jaren liever voor knappere jongens
en hoe ouder ze worden voor de meer betrouwbare lieve man met een goed inkomen om hun kinderen te verzorgen.
Dit zit gewoon in de genen sinds de oertijd, overlevingsdrang...
Onderzoek na gedaan
dus kies de knappere en dump de ....
Dat laatste: doe niet zo sneu man. Zou jij dan daarom gedumpt willen worden. Doe een ander niet aan, wat je zelf niet gaan wilt worden. Jullie moeten allemaal Kant eens lezen (categorisch imperatief), daar knap je van op.

Dan inhoudelijke reactie:

Ja, ik vrees dat daar wat in zit. Maar de mens heeft in tegenstelling tot dieren een vrije wil EN intellect. Dus wij kunnen 'boven' onze genen staan.

Lees als je klaar bent met Kant ook eens Richard Dawkins (The Selfish Gene): ja, wij hebben genen die zelfzuchtig zijn, maar ja: WIJ KUNNEN ONTSNAPPEN AAN HET SLAAF ZIJN VAN ONZE ZELFZUCHTIGE GENEN.

Als laatste: maar als een man dan zijn vrouw + kids in de steek laat, voor een jonger exemplaar, dan is dat 'genetisch' ook voordelig. Maar dat vindt iedereen fout?!! Toch?

Dus pubergirl, zie jij dat wel zitten, dat over 20 jaar je vent doei zegt, om je geheel volgens de evolutionaire wetten in te ruilen voor zijn secretaresse?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 22:48
Shitonya
Shitonya is offline
O_o
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:04
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-12-2004 @ 23:18 :
bertbart, ik probeerde je niet te dissen. Ik ben geen dis-type. Ik meende het!
sorry, ik heb een prima leven jij ook?

maar hoezo oppervlakkig? liever dat dan hypocriet, want iemand kan nog zo´n mooi karakter hebben, maar als hij of zij kaal en dik is en puisten heeft, dan laat je diegene echt wel staan.. of val jij juist op lelijke mensen? dat is dan netzo oppervlakkig...
en het is niet zo dat knappe mensen een lelijk karakter hebben.. het liefst heb ik iemand die knap is, maar die ook slim, grappig en volwassen is
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
maar hoezo oppervlakkig? liever dat dan hypocriet, want iemand kan nog zo´n mooi karakter hebben, maar als hij of zij kaal en dik is en puisten heeft, dan laat je diegene echt wel staan..
Wie is hier hypcriet dan?

Joh, ik heb met supermooie meisjes gehad. En met meisjes die objectief gezien gewoon niet knap zijn. Maar als ik toch gelukkig met ze was!?
Joh, ik weet zeker.... als jij niet-knappe collega hebt, en je leert haar steeds beter kennen... dat zelfs jij (bedoel ik net lullig) best verliefd op haar zou kunnen worden. ECHT!

EDIT: tikfoutje
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:59
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 23-12-2004 @ 00:46 :
Wie is hier hypcriet dan?

Joh, ik heb met supermooie meisjes gehad. En met meisjes die objectief gezien gewoon niet knap zijn. Maar als ik toch gelukkig met ze was!?
Joh, ik weet zeker.... als jij niet-knappe collega hebt, en je leert haar steeds beter kennen... dat zelfs jij (bedoel ik net lullig) best verliefd op haar zou kunnen worden. ECHT!

EDIT: tikfoutje
sorry, zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 00:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
bertbart , jij zei:

Citaat:
want iemand kan nog zo´n mooi karakter hebben, maar als hij of zij kaal en dik is en puisten heeft, dan laat je diegene echt wel staan..
Mijn punt was: als jij bij zo'n meisje (ga er even vanuit dat je hetero bent), in de klas zit, of met haar werkt, of met haar sport, dat je dan best.... geleidelijk... verliefd kan worden op zo'n persoon!
Liefde op het tweede gezicht zegmaar

Sta er eens voor open, joh!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 08:38
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-12-2004 @ 23:18 :
Lees als je klaar bent met Kant ook eens Richard Dawkins (The Selfish Gene): ja, wij hebben genen die zelfzuchtig zijn, maar ja: WIJ KUNNEN ONTSNAPPEN AAN HET SLAAF ZIJN VAN ONZE ZELFZUCHTIGE GENEN.
flikker op man. ze vraagt wie ze moet kiezen, niet welke literatuur haar bij haar keuze kan helpen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 09:07
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 23-12-2004 @ 01:22 :
bertbart , jij zei:

Mijn punt was: als jij bij zo'n meisje (ga er even vanuit dat je hetero bent), in de klas zit, of met haar werkt, of met haar sport, dat je dan best.... geleidelijk... verliefd kan worden op zo'n persoon!
Liefde op het tweede gezicht zegmaar

Sta er eens voor open, joh!
Wil jij niet je vriendin met trots kunnen showen dan? Ipv dat je elke keer tegen iedereen moet zeggen: ik weet het, ze is lelijk, maar ze is wel heel lief...

Daarnaast moet er ook lichamelijke aantrekkingskracht zijn. Dat is vaak zo met iemand die 'jouw type' is..

Ik kan iemand nog zo leuk vinden en weet ik wat als ik met hem spreek, maar als ie dan niet knap (in mijn ogen dus) blijkt te zijn, dan is dat allemaal een stuk minder hoor..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 11:03
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wil jij niet je vriendin met trots kunnen showen dan? Ipv dat je elke keer tegen iedereen moet zeggen: ik weet het, ze is lelijk, maar ze is wel heel lief...
Maar ik gaf net aan 'als je dan verliefd wordt'. Dus ja, het lijkt me dat als je verliefd bent, dat je dan ook trots bent op iemand. Toch??
En 'showen' (ik weet het, het is maar een woord) : joh, als *ik* iemand *zelf* leuk vind, is dat toch genoeg. Als je verliefd bent, ... wat interesseert de mening van de rest van de wereld je dan...

En dat 'lelijke' meisje moet toch ook een leuke vriend hebben!

Citaat:
Daarnaast moet er ook lichamelijke aantrekkingskracht zijn. Dat is vaak zo met iemand die 'jouw type' is..
Tuurlijk! Dat ontken ik toch ook niet... Alleen, heb jij dan nooit gehad dat er bij knap iemand die 'chemie' ook niet is. En bij minder knap iemand juist wel?

Citaat:
Ik kan iemand nog zo leuk vinden en weet ik wat als ik met hem spreek, maar als ie dan niet knap (in mijn ogen dus) blijkt te zijn, dan is dat allemaal een stuk minder hoor..
Tja, dat vind ik dan toch echt kortzichtig. Het spijt me...

Mijn vorige love-subject was niet zo knap, mijn huididge is weer wel meer beauty. Iedereen weer blij?!?!?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 11:05
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
flikker op man. ze vraagt wie ze moet kiezen, niet welke literatuur haar bij haar keuze kan helpen
* blue angel *, je komt weer heerlijk subtiel door de bocht. Ik geef aan welke denkschema's ze kan gebruiken om tot een beslissing te komen.
En ja, ik vind daarbij het idee van Kant (maar iedereen kent dat al voor dat hij/zij gaat studeren ofzo) het beste:

Behandel een ander, zoals je zelf behandelt zou willen worden.
HET LEVEN IS NIET ZO MOEILIJK! Durf gewoon eens tegen je 'eigen belang' in te gaan. That's all!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:43
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 23-12-2004 @ 12:05 :
* blue angel *, je komt weer heerlijk subtiel door de bocht. Ik geef aan welke denkschema's ze kan gebruiken om tot een beslissing te komen.
En ja, ik vind daarbij het idee van Kant (maar iedereen kent dat al voor dat hij/zij gaat studeren ofzo) het beste:
Ze is wat gefrustreerd geloof ik, maar niemand wil hier zich blijkbaar wat diepzinnigere vragen stellen dan slechts de meest oppervlakkige knappe of liefste...

Eerst lopen klagen over een oppervlakkig topic, en wanneer daar geprobeerd wordt wat aan te doen is het ineens hoog van de toren blazen, nou schiet mij maar in een ballon
Oud 23-12-2004, 12:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dit topic blijkt nogal wat los te maken bij mensen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten