Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2004, 15:14
Verwijderd
Daar ontstijgen
trotse vogels
het dorre gras
en wat zij
achterlaten
heeft allang alle glans
verloren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2004, 22:34
Verwijderd
De boodschap en de woorden zijn mooi, maar het mist voor mijn gevoel iets dat het áf maakt.
En dat gebeurt niet alleen maar door de zinnen halverwege af te breken denk ik. Voor mijn gevoel is heeft allang alle glans dan ook ineens veel te lang, trouwens.
Maar verder, het idee is mooi
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 09:33
Reem
Reem is offline
Hm. Ik vind 'm eigenlijk best mooi. En voor mijn gevoel is dit gedicht wel af. Kort, maar het schept wel een zeker beeld en het roept ook meerdere gevoelens op: nieuwe hoop, maar dan keert de wanhoop terug. Ja, mooi.
Oud 28-12-2004, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Re3m schreef op 28-12-2004 @ 10:33 :
Hm. Ik vind 'm eigenlijk best mooi. En voor mijn gevoel is dit gedicht wel af. Kort, maar het schept wel een zeker beeld en het roept ook meerdere gevoelens op: nieuwe hoop, maar dan keert de wanhoop terug. Ja, mooi.
Agree
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 27-12-2004 @ 23:34 :
De boodschap en de woorden zijn mooi, maar het mist voor mijn gevoel iets dat het áf maakt.
En dat gebeurt niet alleen maar door de zinnen halverwege af te breken denk ik. Voor mijn gevoel is heeft allang alle glans dan ook ineens veel te lang, trouwens.
Maar verder, het idee is mooi
Schande. De zinnen halverwege af te breken. Waarom zeikt iedereen daar zo op, niet alle gedichten bestaan uit mooi afgeronde zinnen vooraleer een nieuwe op een andere regel begint.

Je krijgt hier bij elke zin een ander beeld dat niet te uitgebreid is, mooi, rustgevend, het loopt in stapjes en bouwt op. Achterlaten en verloren zijn achtergelaten en verloren op de volgende regel.
heeft allang alle glans
allang alle glans - prachtig letterspel, dat had zeker niet op een andere regel gemoeten anders ging er teveel verloren. De regel breekt het geheel van korte zinnen.

Mooi!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 28-12-2004 @ 14:26 :
Schande. De zinnen halverwege af te breken. Waarom zeikt iedereen daar zo op, niet alle gedichten bestaan uit mooi afgeronde zinnen vooraleer een nieuwe op een andere regel begint.
Woei, *duikt weg*. Het was mijn mening maar.... Misschien omdat het bij veel andere gedichten wél gebeurt waar het niet hoort.
Maar je hebt - bij dit gedicht - wel gelijk, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 07:45
Verwijderd
Toch mooi dat sommigen het zien .
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 09:29
Halogeen
Halogeen is offline
Ik houd wel van dat zen-gevoel (en ja, ik mag zoiets claimen unlike alle andere aZn-wannabees) =). Misschien was het nog gaver geweest in haiku
Oud 29-12-2004, 11:00
Verwijderd
Het is een idee Heb lange tijd geen haiku's meer gemaakt, maar nu je het zegt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten