Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 15:40
watermuis
watermuis is offline
binnenkort gaan mijn keelamandelen eruit omdat het heel vaak ontstoken was. ik ben bijna 16 (bijna 17) en ik vroeg me af of er meer mensen waren die op een latere leeftijd (meestal gebeurt het als je echt jong bent) hun amandelen hebben laten knippen. en hoe lang het duurde voor je weer hersteld was, of je kon praten erna enzo..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 16:23
jet
jet is offline
ik heb ze er in september uit laten halen, is goed bevallen

als je wakker word denk je echt van: WAAROM heb ik dit laten doen.. maar na 4 dagen voelde ik me echt al heel veel beter...

PM maar
Oud 08-01-2005, 16:30
snoopy
snoopy is offline
ik heb ze 1,5 jaar geleden laten verwijderen. Ik vond het echt vreselijk. Heb 2 weken niet gegeten en was onwijs beroerd van de narcose. Bovendien heb ik nog steeds keelontstekingen (geen idee, hoe, maar t is zo). Voor mij was het dus geen succes, maar ik hoor er veel positieve verhalen over.

sorry als ik je nu alleen maar banger/onzekerder heb gemaakt
Oud 08-01-2005, 17:40
gurl19
gurl19 is offline
je gaat de eerste dagen door een hel.. maar daarna wordt het wel beter en ben je blij dat je er vanaf bent!!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:13
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik was ook 16 toen mijn amandelen eruit gingen, het doet wel veel pijn maar ik was er na 1 week vanaf en ben nu heel blij dat ik ze niet meer heb.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:20
Qamra
Qamra is offline
Mijn tante heeft het pas laten doen. Nou ja, die heeft een week niet kunnen praten of eten. Loopt na een maand nog steeds met gezwollen klieren rond, maar het gaat allemaal wel weer. Nou helpt het niet echt dat ze midden in een scheiding ligt, dat bevordert je genezing uiteraard ook niet.

Oh en let op wat voor pijnstillers je krijgt, mijn tante kreeg bruistabletten..... in citroensmaak.... Ooit last van je keel gehad en toen een slok sinasappelsap genomen? Juist..

Dus even goed opletten wat je krijgt!
Oud 09-01-2005, 18:27
Billy_bob
Billy_bob is offline
Ik heb mijn amandelen afgelopen augustus laten verwijderen. Ik had er erge last van, dus ze moesten eruit. Ik zal mijn ervaring vertellen: Ik moest mij op een dag melde in de ochtend, en zou om 10 uur geopereerd worden, van te voren werd ik een beetje klaar gemaakt en mocht sinds de vorige dag niet meer gegeten hebben. daarna kreeg ik een operatie jasje aan ofzo iets...om iets over tienen werd ik opgehaald door wat leuke zusters...richting de voorbehandelkamer waar ik een infuus in kreeg en wat zouten toegediend heb gekregen(voor uitdroging) nou toen werd ik naar de K.O gereden wat ik wel een beetje eng vond (was nog nooit eerder geopereerd) maar de sfeer was heel rustig daar en ze begonnen me een beetje vast te leggen en te praten over de vakantie, ondertussen stopte ze sneaky een naald in het aangelegde infuus (waar je ECHT niks van voelt) en voel je een heerlijke vloeistof door je lichaam gaan en onder het praten zakte ik gewoon weg, deed er zelf harstikke hard aan mee. En toen werd ik opgewekt wakker, voelde me heeeeeel goed eigenlijk...nou komt het...ik word opgewekt naar mijn ''rust'' kamer gebracht waar ik de nacht moest doorbrengen. Maar goed..15 a 20 min na dat ik geopereerd ben, word ik opeens kots en kots misselijk en begin ongelooflijk te braken, het spoot werkelijk uit mijn neus, dat is niet zo n prettige ervaring en dat heeft de hele dag wel zo n beetje geduurd en ben snachts ook nog een keer over me nek gegaan...kreeg daarvoor zetpillen die ze in je reet stoppen ( erg leuk lig op me bed zuster komt eraan, draai je maar om..ik??? ja draai je maar ik draai me om en krijg dat ding in me reet erg fijn) maar goed je keel doet erg zeer en ziet er best vies uit, kon moeilijk praten en eten was uit ten boze. Ik kan er niet zo goed tegen om ziek te zijn, dus ik heb als of gedaan dat ik me op en top voelde en mocht de andere ochtend naar huis...heb er daarna nog 2 weken erge last van gehad als ik me kan herrinneren en eten ging ook erg moeilijk..en praten wisselde. Er lijkt eigenlijk geen einde aan te komen! Maar geloof me, als je er van af bent, dan ben je ontzettend blij en ben je heeeeeel erg blij dat je het gedaan hebt, het valt achteraf allemaal reuze mee...ik heb nog wel last gehad van de narcose enige tijd, beetje vergeetachtig, misselijk kleine dingetjes..!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en wens je veel succes met je operatie, bang hoef je niet te zijn gewoon lekker over je heen laten komen, er gebeurd echt niks..
Oud 13-03-2005, 10:20
JustToSay
JustToSay is offline
Owneeeeeeeee.........ik moet dinsdag mn keelamandelen laten knippen en na het lezen van een aantal berichten hier, vind ik het steeds enger worden... Ben nog nooit onder narcose geweest en ben op het gebied van ziekenhuizen, bloed, operaties, enz. echt een WATJE !!! Ik vind het doodeng... De pijn erna doet me niet zoveel, maar dat ze in me gaan snijden als ik slaap.... Pffff... En denken jullie dat ik maandag weer naar stage kan?? Dat idee heb ik namelijk wel... Wel goed voor de lijn trouwens, n week niet eten, al ben ik zaterdag jarig en dat is dus wel minder, maarja... Ben blij als het woensdag is, die narcose en het wakker worden daaruit lijken me zoooooo eng...........brrrrrrrrrr.......... :-(
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:16
TIEN
TIEN is offline
het is echt neit zo heel eng, mijne zijn nl al 2x eruit gehaald.
je bent wat misselijk vd narcaso inderdaad maar dat komt wel goed hoor! paar daagjes uitzieken verder

succes!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:11
remco1
remco1 is offline
Is bij mij ook gedaan.
Maakte me er nogal druk om .
De operatie zelf merk je niet want dan slaap je.
Ik kreeg dat met een kapje waar ik door moest ademen.
Als je wakker wordt heb je keelpijn maar daarvoor kunnen ze je ook wat geven .
Succes
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:58
Verwijderd
Vriendin van mij heeft ze een jaartje geleden eruit laten halen, ze was toen 20.
He tis wel iets zwaarder dan bij een kind, maar zij was toch wel redelijk snel weer hersteld hoor!
Natuurlijk zijn de eerste dagen even rot, met eten en praten, maar als je gewoon gezond bent zou ik me er niet al te druk over maken als ik jou was!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:13
-Ik-16
-Ik-16 is offline
Veel ijs eten , en (wit)brood zonder korstjes met jam.. is lekker zacht voor je keel.. of warme melk met honing ofzo..

Komt heus wel goed hoor, laat je niet bang maken door al die verhalen hier
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:13
dead person
dead person is offline
Ze zeggen toch altijd: water ijsjes eten. Doet wel beetje pijn met slikken, maar het schijnt te helpen.
Oud 13-03-2005, 18:15
-Ik-16
-Ik-16 is offline
Citaat:
dead person schreef op 13-03-2005 @ 19:13 :
Ze zeggen toch altijd: water ijsjes eten. Doet wel beetje pijn met slikken, maar het schijnt te helpen.
Jep..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
JustToSay schreef op 13-03-2005 @ 11:20 :
Ben nog nooit onder narcose geweest en ben op het gebied van ziekenhuizen, bloed, operaties, enz. echt een WATJE !!!
Over keelamandelen kan ik niets zeggen, over narcoses wel. Je kunt er last van krijgen, maar het hoeft niet; ik heb bv. beide keren (één keer met kapje en één keer met infuus) nergens last van gehad. Het in "slaap" vallen en het wakker worden vond ik niet eng, het lijkt gewoon op normaal in slaap vallen en wakker worden (al duurt het iets langer voor je echt wakker bent).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:29
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
JustToSay schreef op 13-03-2005 @ 11:20 :
. En denken jullie dat ik maandag weer naar stage kan??
nee
Oud 14-03-2005, 06:48
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 13-03-2005 @ 20:29 :
nee
Dat denk ik idd ook niet...sowieso niet qua "energie" ed, maar ook niet omdat je denk ik nog niet echt makkelijk kan praten ed.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:35
JustToSay
JustToSay is offline
JAAAAAAAAA ze zijn eruit en ik leef nog, whahaha... Moet zeggen dat t me wel tegen gevallen is met keelpijn, helaas... Maar daar komen we wel weer bovenop... Vond die narcose wel eng hoor, en die slang in je neus enzo....bah.... Maar voorlopig heb ik het gehad... Bedankt voor de reacties. Liefs
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:48
Poesket
Poesket is offline
Amandelen laten knippen is niet erg. Bij mij is het drei keer gedaan en na een week ben je er weer boven op.
Ze zijn alleen ook al drei keer weer aangegroeid, dat is wel erg..
Oud 18-03-2005, 18:04
JustToSay
JustToSay is offline
Citaat:
Eerised schreef op 18-03-2005 @ 14:48 :
Amandelen laten knippen is niet erg. Bij mij is het drei keer gedaan en na een week ben je er weer boven op.
Ze zijn alleen ook al drei keer weer aangegroeid, dat is wel erg..
HUH HOEZO 3 KEER?? En hoe kan het dan dat ze terug komen??? Gebeurd dat vaak?? Moest je ze 3 keer weg laten halen, poeheej....das niet zo mooi voor je.... Blijven ze nu weg? Succes ermee!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten