Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 16:46
RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-01-2005 @ 17:36 :
Vergeef me voor een keertje deze off-topic...

[afbeelding]

Overigens, als je er iets langer over nadenkt: idd, waarom je huisdier opzadelen met kanker.....
Weet jij eigenlijk wel dat roken niet per definitie leid tot kanker?
Advertentie
Oud 15-01-2005, 16:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 15-01-2005 @ 17:46 :
Weet jij eigenlijk wel dat roken niet per definitie leid tot kanker?
Wel tot versnelde veroudering cellen.
Oud 15-01-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-01-2005 @ 17:51 :
Buiten lopen ook.

Ik vind roken dom, daar niet van, maar ik vind het ook nogal kinderachtig om er constant over te gaan zemelen.
Oud 15-01-2005, 16:59
Hoezoingebruik?
Hoezoingebruik? is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-01-2005 @ 17:36 :
Vergeef me voor een keertje deze off-topic...

[afbeelding]

Overigens, als je er iets langer over nadenkt: idd, waarom je huisdier opzadelen met kanker.....
Tuurlijk ik vind ook niet dat ik andere mensen moet lastigvallen met mijn rookgewoonte. Als ik wil roken moet ik bijna altijd naar buiten, en dat is soms vervelend (als het zo koud is dat je peuk aan je hand vriest) maar ik vind het belangrijker dat anderen geen last van me hebben.

Citaat:
sandboy schreef op 13-01-2005 @ 22:16 :
exact!

leef je leven, en doe wat je wil, maar maak anderen niet het leven zuur met zeur
Dat is hoe ik leef
Oud 15-01-2005, 17:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Over teletekst bericht: lieve jongens/meisjes, dat was niet superserieus bedoeld.

Citaat:
Tuurlijk ik vind ook niet dat ik andere mensen moet lastigvallen met mijn rookgewoonte. Als ik wil roken moet ik bijna altijd naar buiten, en dat is soms vervelend (als het zo koud is dat je peuk aan je hand vriest) maar ik vind het belangrijker dat anderen geen last van me hebben.
Respect! En als je dat ook in een cafe doet, en in een disco, dan: more respect!
Oud 16-01-2005, 04:53
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 17:52 :
Buiten lopen ook.

Ik vind roken dom, daar niet van, maar ik vind het ook nogal kinderachtig om er constant over te gaan zemelen.
Het gaat erom dat rokers andere opzadelen met een smerige stank, (waar ik jarenlang aan mee heb gedaan) En met mogelijk een levensgevaarlijke ziekte. En ook al krijg je geen kanker, je gaat er wel van hoesten en je conditie gaat achteruit, je huid wordt minder mooi, je ruikt en proeft minder. Dus voordat je iets zemelen vind kun je ook verder kijken.
Maar er zijn inderdaad mensen die het doordraven.
Oud 16-01-2005, 04:54
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 16-01-2005 @ 05:53 :

Maar er zijn inderdaad mensen die het doordraven.
Doordraven in de zin van.. om 5:53 posten
Oud 16-01-2005, 05:31
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
oneMen schreef op 16-01-2005 @ 05:54 :
Doordraven in de zin van.. om 5:53 posten
He! Sommige mensen komen dan pas thuis van hun werk.
Weer een weekend naar de haaien..

Edit: En jij dan?

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 05:37.
Oud 16-01-2005, 11:31
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 16-01-2005 @ 06:31 :
He! Sommige mensen komen dan pas thuis van hun werk.
Weer een weekend naar de haaien..

Edit: En jij dan?
Ja, je hebt het daar bij het rechte eind.. ik kan helaas nooit gelijk slapen als ik van mn werk kom
Oud 16-01-2005, 22:20
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-01-2005 @ 17:51 :
Dat is niet geheel waar.
Oud 17-01-2005, 15:02
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-01-2005 @ 23:20 :
Dat is niet geheel waar.
Maar ook niet geheel onwaar.
Oud 18-01-2005, 13:31
oneMen
oneMen is offline
Een mooie afsluiter van het topic:

Oud 18-01-2005, 19:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-01-2005 @ 23:20 :
Dat is niet geheel waar.
Wel.
Oud 19-01-2005, 09:03
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 20:31 :
Wel.
niet
Oud 19-01-2005, 11:30
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
misschien?
Oud 19-01-2005, 11:39
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-01-2005 @ 12:30 :
misschien?
Allicht.

Misschien kan mevrouw Ikkeleerlinge voor de grap eens een

BRON

aandragen. Dat zou eens fijn zijn
Oud 19-01-2005, 11:50
Levitating Nun
Dat zou vast helpen, ja.
Oud 20-01-2005, 09:57
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 19-01-2005 @ 12:39 :
Allicht.

BRON

moeder de huisarts is de bron denk ik zo....
Oud 20-01-2005, 11:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 19-01-2005 @ 12:39 :
Allicht.

BRON

Kun je dat toelichten?
Oud 20-01-2005, 12:13
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-01-2005 @ 12:58 :
Kun je dat toelichten?
Heb je geen idee wat een bron is?
Oud 20-01-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 20-01-2005 @ 13:13 :
Heb je geen idee wat een bron is?
Da's met water toch?

Oud 20-01-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-01-2005 @ 12:58 :
Kun je dat toelichten?
er zijn wat mensen die bestaande en betrouwbare en controleerbare bronnen van je willen over wat jij hier declameert.
Oud 20-01-2005, 12:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 13:14 :
Da's met water toch?

Ooohhhhh!! Wow jij ben wel slim. Nu snap ik het.
Oud 20-01-2005, 12:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 20-01-2005 @ 13:16 :
er zijn wat mensen die bestaande en betrouwbare en controleerbare bronnen van je willen over wat jij hier declameert.
Wat is jouw bron daarvoor dan? Is dat wetenschappelijk bewezen? Laat maar zien.
Oud 20-01-2005, 12:25
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-01-2005 @ 13:20 :
Een wetenschappelijk bewijs leveren voor een fenomeen door middel van alle alternatieven te elimineren, de zogenoemde volledige inductie, lijkt me in deze situatie niet toepasbaar.

Je stelt dat cellen in je lichaam significant sneller afsterven door de gevolgen van een rookverslaving. In plaats van daarop in te gaan door te antwoorden dat de roker dan zelf moet weten, vroeg ik jou om een bron van je stelling. Ga nou de zaken niet omdraaien..
Oud 20-01-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
dat vroeg ik jou dus net......
Oud 20-01-2005, 17:23
RanC
RanC is offline
Citaat:
Onderbouwing voor een tegenstelling vragen terwijl je zelf geen onderbouwing hebt gegeven is geen argument.
Oud 21-01-2005, 07:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Goed nieuws uit Schotland

Citaat:
In reaching their decisions, Ministers were able to call upon the growing body of evidence about the health effects of second hand smoke. Our hugely successful process of public consultation revealed strong support for a comprehensive ban and we will be looking to build upon this over the months ahead, as we move towards a target date for full implementation of Spring 2006. The legislation will include pubs, restaurants and clubs.
En dat te bedenken dat wij met een vaag stappenplan zitten, met concepten die op veel manieren op te vatten zijn. En allemaal erg onduidelijk en onnodig. Jammer!

Hopelijk gaat Schotland druk uitoefenen op de rest van het Verenigd Koninkrijk, zodat het hele land rookvrij komt.

Met dan Engeland en Italie rookvrij, dan komen we ergens in Europa! Want dit moet gewoon zo snel mogelijk Europees geregeld worden. Wat een onzin dat dat per lidstaat moet!

Maar in Bhutan....

Kijk, dit gaat zelfs mij te ver

Citaat:
The tiny, trendy Himalayan kingdom recently became the world's first nonsmoking nation. Since Dec. 17, it has been illegal to smoke in public or sell tobacco. Violators are fined the equivalent of $232—more than two months' salary in Bhutan. Authorities heralded the ban by igniting a bonfire of cigarette cartons in the capital, Thimphu, and stringing banners across the main thoroughfare, exhorting people to kick the habit. As if they have a choice.

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 07:15.
Oud 21-01-2005, 08:27
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-01-2005 @ 08:06 :

En dat te bedenken dat wij met een vaag stappenplan zitten, met concepten die op veel manieren op te vatten zijn. En allemaal erg onduidelijk en onnodig. Jammer!

Hopelijk gaat Schotland druk uitoefenen op de rest van het Verenigd Koninkrijk, zodat het hele land rookvrij komt.

Met dan Engeland en Italie rookvrij, dan komen we ergens in Europa! Want dit moet gewoon zo snel mogelijk Europees geregeld worden. Wat een onzin dat dat per lidstaat moet!

Maar in Bhutan....

Kijk, dit gaat zelfs mij te ver
jij hebt er ook geen flauw benul van wanneer je moet stoppen met je eindeloze gezwets........
Oud 21-01-2005, 08:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
jij hebt er ook geen flauw benul van wanneer je moet stoppen met je eindeloze gezwets........
???

Dit is NIEUWS! Dit bericht kreeg ik niet onder mijn ogen. Dus ik denk ik post het even in Nieuws & Achtergronden.

But don't worry. Ik ga NU slapen (9:37). Uitgaan en feesten is leuk, maar je moet toch eens naar bed he
Oud 21-01-2005, 09:35
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-01-2005 @ 09:37 :
???

Dit is NIEUWS! Dit bericht kreeg ik niet onder mijn ogen. Dus ik denk ik post het even in Nieuws & Achtergronden.

But don't worry. Ik ga NU slapen (9:37). Uitgaan en feesten is leuk, maar je moet toch eens naar bed he
het ligt er maar net aan welk wereldleed je de nieuwswaarde geeft, of dat een simpele sigaret is, of een tsunami of een doodgereden tasjesdief is.....
Oud 21-01-2005, 15:22
RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-01-2005 @ 08:06 :

Citaat:
trumpetlover schreef op 21-01-2005 @ 09:27 :
Oud 25-01-2005, 00:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Grote keten van pubs in Engeland wordt rookvrij

Citaat:
One of the country's largest pub chains is to ban smoking in all its premises by May 2006 due to fears that non-smoking drinkers are staying away, it was announced today.

J D Wetherspoon said that in 60 of its 650 pubs the smoking ban would be in place within five months.

Premises in London, Aberdeen, Newcastle, Glasgow, Bristol, Birmingham and Nottingham would become completely smoke-free from May of this year.
Heel goed nieuws! Wanneer toont een Nederlandse horeca-groep eens lef?

Verder:

Citaat:
A private bill to make Liverpool the first smoke-free city in the UK will get its first reading in the House of Lords on Monday.
Weet iemand of een stad of provincie in Nederland soortgelijke wetgeving zou kunnen (mogen?) uitvaardigen?

Laatst gewijzigd op 25-01-2005 om 01:05.
Oud 25-01-2005, 07:31
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-01-2005 @ 01:57 :
Grote keten van pubs in Engeland wordt rookvrij

Heel goed nieuws! Wanneer toont een Nederlandse horeca-groep eens lef?

1/10 van de cafe's rookvrij. Dat klinkt als een mooi compromis. Maar ja, welke ondernemer bezit honderden café's in Nederland? Ik zou willen stellen: wanneer zet de anti-rook brigade woorden eens om in daden en begint zélf een rookvrij café? Een bewijs leveren dat een rookvrij café wél loopt, dat zou pas een statement zijn.
Oud 25-01-2005, 08:23
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 25-01-2005 @ 08:31 :
1/10 van de cafe's rookvrij. Dat klinkt als een mooi compromis. Maar ja, welke ondernemer bezit honderden café's in Nederland? Ik zou willen stellen: wanneer zet de anti-rook brigade woorden eens om in daden en begint zélf een rookvrij café? Een bewijs leveren dat een rookvrij café wél loopt, dat zou pas een statement zijn.
hier ben ik het mee eens beste hendrik, en jullie van de stivoro brigade, hebben hier nog nooit een fatsoenlijk antwoord op gegeven....
Oud 25-01-2005, 11:08
RanC
RanC is offline
Als ik nu zou zeggen wat op mijn lippen ligt te branden, dan zou ik weer 2 weken worden gebanned. ._.

Maar goed, ik ben geestelijk volwassen, dus doe ik het beleefd:

Beste hhendrikxx, heb jij überhaupt wel door dat jij de ENIGE bent die dit goed nieuws vindt? Op die ikkeleerlinge na dan, maar die word toch niet meer serieus genomen.
Oud 25-01-2005, 11:11
T_ID
T_ID is offline
RanC, ik moet je daar toch echt terugfluiten, voor iedereen behalve rokers is dit postief nieuws.

Dat jij het hardste mensen kan afkraken betekent niet dat je gelijk hebt.
Oud 25-01-2005, 11:15
RanC
RanC is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-01-2005 @ 12:11 :
RanC, ik moet je daar toch echt terugfluiten, voor iedereen behalve rokers is dit postief nieuws.

Dat jij het hardste mensen kan afkraken betekent niet dat je gelijk hebt.
Goed, mijn mening over dit onderwerp is dan subjectief, net zoals die van jou en onze brave Hhendrixx. Maar hij kan het op z'n minst met iets minder hoog "alto-gehalte" brengen.
Oud 25-01-2005, 18:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
1/10 van de cafe's rookvrij. Dat klinkt als een mooi compromis. Maar ja, welke ondernemer bezit honderden café's in Nederland?
Het spijt me, maar volgens mij begrijp je het verkeerd: ALLE cafe's van die keten worden rookvrij. Binnen een kleine anderhalf jaar. Allee die 10% al dit voorjaar.

Citaat:
Ik zou willen stellen: wanneer zet de anti-rook brigade woorden eens om in daden en begint zélf een rookvrij café?
Maar dat zou de omgekeerde wereld zijn. Niet-roken moet de norm zijn. Dus wacht gewoon de rookvrije horeca af (over jaar of 5 denk ik) en begin dan een rooksalon. Als dat juridisch kan, want hoe dan ook loop je dan op tegen het feit dat je een werknemer blootstelt aan schadelijke dampen.

Citaat:
Goed, mijn mening over dit onderwerp is dan subjectief, net zoals die van jou en onze brave Hhendrixx. Maar hij kan het op z'n minst met iets minder hoog "alto-gehalte" brengen.
Alto? HAHHAHHAHAHHAH!

Citaat:
Beste hhendrikxx, heb jij überhaupt wel door dat jij de ENIGE bent die dit goed nieuws vindt? Op die ikkeleerlinge na dan, maar die word toch niet meer serieus genomen.
Voor iedereen die niet van enge ziektes houdt, is dit goed nieuws! Ook voor rokers. Maakt het immers wellicht makkelijker voor hen om te stoppen (overigens: dat moeten ze helemaal zelf weten).
Oud 25-01-2005, 18:42
Levitating Nun
Zullen we anders dit topic ff snel volspammen?
Nog maar 11 posts. Dat is me een ban/waarschuwing wel waard.
Oud 25-01-2005, 18:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Zullen we anders dit topic ff snel volspammen?
Zullen we anders gewoon alleen inhoudelijk op elkaar reageren in deze thread? Ik ga inhoudelijk in op wat anderen schrijven. Als jij dat nou ook gewoon doet...
Oud 25-01-2005, 18:51
Verwijderd
roken zonder gezeik moet kunnen
Oud 25-01-2005, 18:56
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-01-2005 @ 19:27 :
Maar dat zou de omgekeerde wereld zijn.

Dat is gek.. we leven nu dus al sinds mensenheugenis in een omgekeerde wereld?

Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-01-2005 @ 19:27 :
Voor iedereen die niet van enge ziektes houdt, is dit goed nieuws!

Je kan het ook wel iets minder dramatisch brengen, want je bent zelf ook wel verstandig genoeg om te weten dat deze uitspraak volstrekte onzin is. Naast wat berichten uit het buitenland is dat het enige wat je nog weet te brengen in dit topic; als je zenuwachtig bent, heeft stivoro ook vast wel een forum.
Oud 25-01-2005, 19:01
Verwijderd
Dit is toch oud nieuws!
Oud 25-01-2005, 19:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Je kan het ook wel iets minder dramatisch brengen, want je bent zelf ook wel verstandig genoeg om te weten dat deze uitspraak volstrekte onzin is.
Maar lieve mensen, er IS een verband tussen roken (en meeroken) en dingen als kanker en hartklachten.

Bekijk het nou eens objectief: roken is vies, goor en ongezond. Is het niet asociaal een ander daarvan mee te laten 'genieten'....

Maar blijf vooral roken als je dat zo graag wilt. Dat is jou keuze. Ik wil zelf kunnen weten of ik me blootstel aan kankerverwekkende rook of niet. En daarvoor is het dus noodzakelijk dat ALLE publieke ruimtes rookvrij zijn.

En ja: thuis mag je roken!
En ja: ik heb geen problemen met rookruimtes in cafe (mits afgesloten)
En ja: het verkeer is ook vies
En ja: ook drank levert problemen op

Maar we hebben het hier over ROKEN. Een vieze, gore gewoonte.

Wil je verkeer aanpakken? DOEN! Alcoholmisbruik terugdringen: I will support you!

Maar deze gaat over roken!
Oud 25-01-2005, 19:33
RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-01-2005 @ 20:04 :
Maar lieve mensen, er IS een verband tussen roken (en meeroken) en dingen als kanker en hartklachten.
Ja, hart/longklachten KUNNEN MOGELIJKE gevolgen zijn van roken. Maar roken is niet PER DEFINITIE een ziekte/afnemende gezondheid/whatever.

Citaat:
Bekijk het nou eens objectief: roken is vies, goor en ongezond. Is het niet asociaal een ander daarvan mee te laten 'genieten'....
Waarom zou ik objectief reageren op een subjectieve stelling?

Citaat:
Maar blijf vooral roken als je dat zo graag wilt. Dat is jou keuze. Ik wil zelf kunnen weten of ik me blootstel aan kankerverwekkende rook of niet. En daarvoor is het dus noodzakelijk dat ALLE publieke ruimtes rookvrij zijn.
Blijf dan ook niet langer dan 30 minuten in de zon, eet geen (lichtelijk) aangebrand eten, eet geen bespoten groenten en ga niet in de buurt van elektronische apparatuur staan.

Citaat:

Wil je verkeer aanpakken? DOEN! Alcoholmisbruik terugdringen: I will support you!

Zo links kan zelfs Gauloises niet zijn...
Oud 25-01-2005, 19:55
GVR
GVR is offline
Citaat:

Weet je wat, ga jij maar lekker in een afgesloten niet rokers ruimte zitten. Waar haal je de grootheidswaan vandaan te beweren dat andere voor jou, of jou gezondheid, moeten wijken?
Oud 25-01-2005, 20:16
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Weet je wat, ga jij maar lekker in een afgesloten niet rokers ruimte zitten.
Nee, je begrijpt het bijna... de roker moet naar een afgesloten ruimte. Niet de niet-roker. Kom nou! Het idee alleen al!

Citaat:
Waar haal je de grootheidswaan vandaan te beweren dat andere voor jou, of jou gezondheid, moeten wijken?
Omdat de basis van ons samenleven toch is: elkaar niet schaden?

En wat is er nou erg aan een avondje niet roken of af en toe eventjes naar een rookruimte lopen?
Oud 25-01-2005, 20:24
RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-01-2005 @ 21:16 :

En wat is er nou erg aan een avondje niet roken of af en toe eventjes naar een rookruimte lopen?
Punt 1:
Geef eens antwoord op mijn inhoudelijke post.

Punt 2:
Jij weet hopelijk ook wel dat wat je daarnet zegt eigenlijk geen argument is.
Oud 25-01-2005, 20:27
GVR
GVR is offline
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten