Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 18:32
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-01-2005 @ 19:31 :
Vandaag teveel calorieën binnengekregen, en me ook niet aan me dieet gehouden. Ik denk dat 't door de zenuwen komt van de tentamens, en het niet hebben van een structuur (ook door de tentamens).

Dit resulteerde in salami op brood (sleecht!) een bounty mini en een plak indische cake. Die indische cake is niet zo heel slecht, rest wel. Uit salami alleen al 300kcal.
Is het wel verstandig om ten tijde van je tentamens zo op je dieet te letten?
Oud 17-01-2005, 18:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 19:32 :
Ja, ik krijg immers genoeg voedingsstoffen binnen. Ik moet gewoon geen rotzooi naar binnen proppen van de zenuwen, dat is 't probleem
Oud 17-01-2005, 18:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-01-2005 @ 19:34 :
Ja, ik krijg immers genoeg voedingsstoffen binnen. Ik moet gewoon geen rotzooi naar binnen proppen van de zenuwen, dat is 't probleem
Probeer je zenuwen te uiten in iets anders. Voor mijn part scouby dou touwtjes, stressballetjes of overmatig forummen (van dat laatste heb ik momenteel een handje )
Oud 17-01-2005, 18:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2005 @ 19:36 :
Probeer je zenuwen te uiten in iets anders. Voor mijn part scouby dou touwtjes, stressballetjes of overmatig forummen (van dat laatste heb ik momenteel een handje )
Eigenlijk moet ik gewoon leren
Oud 17-01-2005, 18:47
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-01-2005 @ 19:34 :
Oké, want je hoorte wel eens dat het niet verstandig is in een stressvolle periode aan een dieet beginnen, maar daar is niet echt sprake van bij jou. Ik zou je stress proberen te uiten in andere dingen, ga lekker een wandeling maken ofzo. Iets doen wat je leuk vind of zet een bakje met komkommer/paprika/tomaat/selderij naast je boeken, dan kan je daar een beetje van 'snacken'
Oud 17-01-2005, 18:53
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 19:20 :

Heel netjes van je, jij doet toch weightwatchers, of ben ik nu in de war?
Ja klopt! Ik weet niet of je 't had meegekregen in 't vorige topic, maar ik wil nu op gewicht blijven. Ben 1,82 en weeg nu 70 kg. Het was eerst ongeveer 80, dus ik ben dik tevreden. Het is een gezond gewicht, en ik wil qua BMI graag gemiddeld zitten, en dat heb ik nu

Citaat:
Wowwowwow Hoe oudb en je/welke klas zit je. Een negen of hoger. Halleluja
Maar goede gedachte qua die koekjes
Ja ik moest me heel erg inhouden vanmiddag. Wat betreft school, ik ben vorig jaar blijven zitten in 4VWO (op alle talen) en ben dus naar HAVO gegaan omdat je daar een taal minder hebt. Ben 17jr trouwens. En mijn rapport: Nederlands: 6, Engels: 6, Frans: 8, WiskundeB1,2: 9, Natuurkunde1: 9, Natuurkunde2: 10, Scheikunde: 9, Informatica: 8. (De rest van de vakken zoals ANW en CKV heb ik vorig jaar afgesloten).
Ja... ben heel tevreden, en trots op dat ik me vanmiddag kon inhouden

Oud 17-01-2005, 18:56
-(L)-
@z0pje

Citaat:
ongelofelijk wel profiel doe je? goed hoor, jeetje. gefeliciteerd . en ook wel heel goed dat je je dan in kan houden
N&T...
Oud 17-01-2005, 18:58
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 19:32 :
Ik kan in proefwerkweken enzo er net beter op letten. Dan heb ik afleiding omdat ik bezig ben met leren.
Oud 17-01-2005, 19:00
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 17-01-2005 @ 19:53 :
Ja klopt! Ik weet niet of je 't had meegekregen in 't vorige topic, maar ik wil nu op gewicht blijven. Ben 1,82 en weeg nu 70 kg. Het was eerst ongeveer 80, dus ik ben dik tevreden. Het is een gezond gewicht, en ik wil qua BMI graag gemiddeld zitten, en dat heb ik nu

Ja ik moest me heel erg inhouden vanmiddag. Wat betreft school, ik ben vorig jaar blijven zitten in 4VWO (op alle talen) en ben dus naar HAVO gegaan omdat je daar een taal minder hebt. Ben 17jr trouwens. En mijn rapport: Nederlands: 6, Engels: 6, Frans: 8, WiskundeB1,2: 9, Natuurkunde1: 9, Natuurkunde2: 10, Scheikunde: 9, Informatica: 8. (De rest van de vakken zoals ANW en CKV heb ik vorig jaar afgesloten).
Ja... ben heel tevreden, en trots op dat ik me vanmiddag kon inhouden

Dat is heel goed van je, ik heb daar echt bewondering voor !

Jemig, een 10 op natuurkunde, omg, dat is echt geweldig zeg.. sorry, ha, ik ben niet zo'n slimme student en alles. Maar heel goed van je! Trots op jezelf zijn is een goed gevoel.
Oud 17-01-2005, 19:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 18:56 :
Vandaag ging het wel goed. Ik beschouw vorige week maar als het weekje om er een beetje in te komen.

9:00
volkoren boterham bramenjam
witte boterham pindakaas

10:00
glas coolbest tropical

12:00
dikke plak wit brood (zonder beleg)
300 ml coolbest tropical

16:00
klein bruin pistoletje (zonder beleg)
300 ml milk&fruit

18:00
3 aardappels met jus
2 scheppen sla
kleine schnitzel
200 ml kwark met een beetje suiker

Ik ben wel tevreden over vandaag. Het ontbijt was goed en vullend, behalve het witte brood. Ik had niet zoveel honger dus heb tussen 9 en 12 niks gegeten, alleen maar wat sap dus, maar geen honger gehad. Ik had heel veel haast dus ik had geen tijd om fatsoenlijk eten te smeren voor school. Toen heb ik in mijn haast maar het laatste (zelfgebakken) brood meegenomen. Wel wit dus . Met nog meer sap. Dat vulde wel behoorlijk, en toen heb ik het gek genoeg ook nog uitgehouden tot 4 uur. Toen kon ik pas weer wat eten kopen, bij de alberrrt heijn, dus het meest gezonde wat ik kon vinden. Het avond eten is niet fantastisch, jus en de slasaus (was al bereid) en de suiker is niet zo heel geweldig. Maar over het algemeen dus wel behoorlijk tevreden.

Vanavond nog een droge rijstwafel en een banaantje met een beschuit om het uit te houden. Misschien dan, nu nog totaal geen honger.

Ik merk dat het na zo'n korte tijd al makkelijker wordt om gezond te eten, ik heb er zelfs wel plezier in lekkere én gezonde dingen te bedenken, te kijken naar calorieën en me gezond te voelen en alles. Ook heb ik minder nodig, normaal heb ik wel veel meer honger met dit voor mij relatief weinige eten. Oftewel : het gaat de goede kant op

Whi
Ja netjes. Een witte boterham met pindakaas is ook niet vreselijk, omdat de pindakaas de opname van het wit brood vertraagd. Al is bruin brood natuurljik altijd beter. Je moet echt proberen om 10 uur wat te eten, en water te drinken in plaats van coolbest. Calorieen van drank is echt slecht. Om 12 uur kun je beter bruin brood eten, of tenminste beleg op je wit brood en geen coolbest. Daarna netjes. Milk&Fruit is ook niet ideaal maar als je je drankjes tot 1 per dag houd is het goed.
Nou ja, je hebt niet de beste keuzes gemaakt. Maar ik zie in ieder geval wel dat je controle over jezelf en je eten hebt. Dat is het aller belangrijkste!

Probeer verder echt je drankjes te limiteren tot 1 per dag. Thee in alle smaakjes mag natuurlijk altijd. Magere yoghurtdrankjes zonder toegevoegde suiker vind ik ook wel okay. (maar niet teveel)
Oud 17-01-2005, 19:46
oO-MyoSoTiS-Oo
oO-MyoSoTiS-Oo is offline
er is niks mis met coolbest! misschien niet te zuinig met caloriën, maar het is alleen van fruit afkomstig. Bovendien zijn dat niet de caloriën waar je van aankomt.
Oud 17-01-2005, 19:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 20:46 :
er is niks mis met coolbest! misschien niet te zuinig met caloriën, maar het is alleen van fruit afkomstig. Bovendien zijn dat niet de caloriën waar je van aankomt.
Er is niets mis met fruit. Maar sapjes dragen niet mee aan afvallen. Eet dan liever fruit. Dat is veel voedzamer dan sapjes.
Oud 17-01-2005, 19:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 17-01-2005 @ 19:17 :
Ik vroeg me af;
Plannen jullie (een dag) van te voren wat je gaat eten? Of zie je dat op de dag zelf wel?
Nou ja, ik plan het niet echt maar ik doe het wel systematisch. Mijn maaltijden zijn frequent. 'S ochtends begin ik met 2 boterhammen en meestal 1 met pindakaas 1 met magere verse kaas, maar morgenochtend ga ik havermoutpap eten...zonder suiker bah bah. Maarja misschien rozijntjes doorheen. En soms een crocette cracker, gewoon ik eet wat om de 1 a 2 uur (hele kleine maaltijden) en eet 's ochtends veel koolhydraten, 's middags meer groente dan fruit en minder brood en 's avonds vooral proteine en groenten alleen. Ook nootjes ofzo als ik nog niet over mijn calorieen heen ben. Als ik iets heb gegeten houd ik dat ook bij, en kijk wat ik nog mag eten en baseer ik daar mijn keuze op. Ook ben ik net begonnen met mijn zout-inname te verkleinen. En ik let op mijn vitamines etc.
Oud 17-01-2005, 19:54
oO-MyoSoTiS-Oo
@ ikkeleerlinge

sommige mensen hebben ook behoefte aan fruit in de vorm van drank. dan kun je beter iets van coolbest of iets anders zonder toegevoegde suikers nemen dan een 1 of ander sapje met wel suiker erin.

ik ben bijvoorbeeld zo'n persoon die water absoluut niet wegkrijgt en veel van sappen houdt. dat zijn de dingen niet die mij dikmaken.

maar ik snap je bedoeling wel..
Oud 17-01-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 20:54 :
sommige mensen hebben ook behoefte aan fruit in de vorm van drank. dan kun je beter iets van coolbest of iets anders zonder toegevoegde suikers nemen dan een 1 of ander sapje met wel suiker erin.
Kijk met coolbest uit, in de meeste versies van coolbest zit nl wel suiker (ik dacht ook van niet (iig een aantal niet), tot ik nog eens goed het etiket las).
Oud 17-01-2005, 19:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 20:54 :
@ ikkeleerlinge

ik ben bijvoorbeeld zo'n persoon die water absoluut niet wegkrijgt en veel van sappen houdt. dat zijn de dingen niet die mij dikmaken.

maar ik snap je bedoeling wel..
Zitten er dan wel voedingsvezels bij? Ik snap nie twaarom je daar niet zonder zou kunnen. Je hebt toch ook thee in fruitsmaakjes. Waarom zou je niet liever fruit eten? Van sapjes krijg je hele hoge stijgingen en daarna hele lage dalingen in je bloedsuiker. Dat moet je vermijden, vooral als je wil afvallen.
Hetzelfde effect als wit brood, suiker zeg maar. Je kunt een sapje met wit brood vergelijken, en fruit met volkorenbrood.
Oud 17-01-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 20:50 :
Er is niets mis met fruit. Maar sapjes dragen niet mee aan afvallen. Eet dan liever fruit. Dat is veel voedzamer dan sapjes.
Wat is het verschil mbt afvallen met sap zonder suiker en/of zoetstoffen en fruit? (Dus zonder het verschil in vitaminen ed, want dat snap ik zelf ook wel. Ik vraag me alleen af waarom sapjes volgens jou zoveel minder bijdragen aan afvallen dan fruit.)
Oud 17-01-2005, 19:58
woezel
woezel is offline
7 uur:
1 boterham met hagelslag

8 uur ( al op school):
sinaasappel

10.05:
appel

12:
soep
en kippenworst met hutsepot ( maar lust ik niet dus heel weinig)

15 uur:
sinaasappel

en als avondmaal

2 boterhammen met kaas

en nu nog yoghurt ofzo

edit : alles met water ( veeeeel water )
Oud 17-01-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 20:56 :
Ik snap nie twaarom je daar niet zonder zou kunnen.
Waarom mag je van jou alleen maar dingen eten waar je niet zonder zou kunnen? Jij kunt vast ook zonder je kwark met een theelepeltje light jam en toch eet je het. Zo kan een ander idd best zonder sap, maar het is lekker en je moet toch iets drinken (bovendien zit er ook in sap best nog wat qua vitaminen en is het dus niet geheel ongezond).
Oud 17-01-2005, 19:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 20:57 :
Wat is het verschil mbt afvallen met sap zonder suiker en/of zoetstoffen en fruit? (Dus zonder het verschil in vitaminen ed, want dat snap ik zelf ook wel. Ik vraag me alleen af waarom sapjes volgens jou zoveel minder bijdragen aan afvallen dan fruit.)
Vanwege de snelle opname van de suikers, en stijgingen en dalingen in je bloedsuiker. Je weet toch wel? Het G.I.-index?
Oud 17-01-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 20:59 :
Vanwege de snelle opname van de suikers, en stijgingen en dalingen in je bloedsuiker. Je weet toch wel? Het G.I.-index?
Die ken ik wel, ja, maar dat effect hebben sommige fruitsoorten zelf ook. (Moet je dat er dan niet ook bij vertellen?)
Oud 17-01-2005, 20:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 20:58 :
Waarom mag je van jou alleen maar dingen eten waar je niet zonder zou kunnen? Jij kunt vast ook zonder je kwark met een theelepeltje light jam en toch eet je het. Zo kan een ander idd best zonder sap, maar het is lekker en je moet toch iets drinken (bovendien zit er ook in sap best nog wat qua vitaminen en is het dus niet geheel ongezond).
Maar die kwark is goed voor mijn dieet...en de light-jam is maar heel weinig ten op zichte van een sapje. Maar ik doe er niet altijd light-jam bij. Alleen wanneer ik geen zin heb in iets zuurs, maar kwark van mezelf moet eten (calcium). En ja ik zeg toch dat ze het wel mag drinken. Maar als je gelezen hebt wat ik typte, zei ik beperk het liever tot 1 glas per dag. Met mate, anders is het echt niet goed voor je lijn.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 21:00 :
Die ken ik wel, ja, maar dat effect hebben sommige fruitsoorten zelf ook. (Moet je dat er dan niet ook bij vertellen?)
Sapjes van die fruitsoorten zouden dat nog meer hebben.
oO-MyoSoTiS-Oo
@ leonoor

in de meeste versies zit idd suiker, behalve in de "gewone" vorm en enkele anderen.

ik mag zelf geen suiker hebben dus moet ook goed oppassen

@ ikkeleerlinge

ben niet zo'n theefanaat, en fruit eten doe ik sowieso al genoeg op een dag. (meestal 2 a 3 stuks)
maar ik hoef ook niet af te vallen, dus ik hoef opzich niet te letten op de "lijn-regels"
Oud 17-01-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:01 :
Sapjes van die fruitsoorten zouden dat nog meer hebben.
Maar wie zegt er dat het over dergelijke sapjes gaat? De meeste mensen drinken geen sapjes van meloenen en druiven.
Oud 17-01-2005, 20:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 21:01 :
[Bmaar ik hoef ook niet af te vallen, dus ik hoef opzich niet te letten op de "lijn-regels" [/B]
Voor mensen die zich niet druk hoeven te maken om hun gewicht, zijn sapjes dan ook gewoon okay.
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:01 :
Met mate, anders is het echt niet goed voor je lijn.
Zoals ik in de vorige topic al zei: met mate kan bijna alles.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 21:02 :
Maar wie zegt er dat het over dergelijke sapjes gaat? De meeste mensen drinken geen sapjes van meloenen en druiven.
Wat ik bedoelde...als je grapefruitsap drinkt, eet dan liever een grapefruit. Als je sinaasappel drinkt, eet liever een sinaasappel. Als je appelsap drinkt, eet liever een appel. Etc.
Oud 17-01-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 21:01 :
@ leonoor

in de meeste versies zit idd suiker, behalve in de "gewone" vorm en enkele anderen.

ik mag zelf geen suiker hebben dus moet ook goed oppassen
Ik weet alleen dat de sinasappelsapvariant suikervrij is (al hebben ze daar nu ook een lightversie van, maar goed)...de rest niet, dacht ik, maar daar kan ik me in vergissen. Ik mag ook geen suiker, dus vandaar.
Oud 17-01-2005, 20:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 21:03 :
Zoals ik in de vorige topic al zei: met mate kan bijna alles.
Dat zei ik toch? Beperken tot 1 glas per dag. Dan zijn we het met elkaar eens.
Oud 17-01-2005, 20:05
Nuck
Nuck is offline
Ik merk, nu ik een weekje gezonder ben gaan eten en weer meer ben gaan sporten, dat mijn lijf meteen strakker is. Op zich hoef ik niet echt af te vallen, BMI is 21,8 geloof ik, maar dit is toch wel fijner .
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:04 :
Dat zei ik toch? Beperken tot 1 glas per dag. Dan zijn we het met elkaar eens.
Ow? We zijn het met elkaar eens wat betreft dat met mate het meeste wel kan. Niet dat je sapjes per se moet beperken tot één glas per dag, dat heb ik me nergens zien zeggen.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
woezel schreef op 17-01-2005 @ 20:58 :
7 uur:
1 boterham met hagelslag

8 uur ( al op school):
sinaasappel

10.05:
appel

12:
soep

15 uur:
sinaasappel

en als avondmaal

2 boterhammen met kaas

en nu nog yoghurt ofzo

Het is wel erg weinig. Je moet oppassen dat je niet te weinig binnen krijgt, anders krijg je te maken met het jojo-effect.
Oud 17-01-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:03 :
Wat ik bedoelde...als je grapefruitsap drinkt, eet dan liever een grapefruit. Als je sinaasappel drinkt, eet liever een sinaasappel. Als je appelsap drinkt, eet liever een appel. Etc.
Ik snap precies wat je wat dat betreft bedoelde, daar ging het alleen niet om.
Oud 17-01-2005, 20:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 21:05 :
Ow? We zijn het met elkaar eens wat betreft dat met mate het meeste wel kan. Niet dat je sapjes per se moet beperken tot één glas per dag, dat heb ik me nergens zien zeggen.
Oh okay, laat dan maar. Ik denk niet dat de mensen hier op zitten te wachten dus laat het maar zitten. Ik heb gezegd wat ik wou zeggen jij ook laten we het daar op houden.
Oud 17-01-2005, 20:10
oO-MyoSoTiS-Oo
ik ben 1.65m lang en weeg rond de 52,5 kg.
Graag zou ik mooi (dus niet dat het er straks allemaal als vet aanzit) aan willen komen tot ongeveer 55 kg. (Dus met goede voedingsstoffen en geleidelijk aan)

Ik mag geen suiker/glucose hebben, dus daar kan ik het niet uithalen.

Enkele tips??
Oud 17-01-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 21:10 :
ik ben 1.65m lang en weeg rond de 52,5 kg.
Graag zou ik mooi (dus niet dat het er straks allemaal als vet aanzit) aan willen komen tot ongeveer 55 kg. (Dus met goede voedingsstoffen en geleidelijk aan)

Ik mag geen suiker/glucose hebben, dus daar kan ik het niet uithalen.

Enkele tips??
Vooral gezond en voldoende eten (zie bv. de site van het voedingscentrum). Voldoende brood (bv. met kaas of vleeswaren als beleg), pasta's zijn volgens mij ook wel goed, ontbijtkoek (is ook suikervrij verkrijgbaar), enz.
Oud 17-01-2005, 20:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 21:13 :
ontbijtkoek (is ook suikervrij verkrijgbaar),
Serieus................. I luv ontbijtkoek. Had een keer een vreetbui gehad (halve ontbijtkoek op)...daarna uitgekotst... bloeduitstortingen in mijn gezicht overal vooral rondom mijn ogen daaromheen dus nooit meer gedaan hoor. Maar sindsdien (al een jaar geleden ofzo) ook geen ontbijtkoek gegeten. But it tastes so good...
Oud 17-01-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:17 :
Serieus.................
Anders zou ik het niet zeggen. 't smaakt redelijk naar gewone ontbijtkoek, al vind ik gewone ontbijtkoek lekkerder, de suikervrije is vrij droog (vind ik).
Oud 17-01-2005, 20:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
woezel schreef op 17-01-2005 @ 20:58 :
7 uur:
1 boterham met hagelslag

8 uur ( al op school):
sinaasappel

10.05:
appel

12:
soep

15 uur:
sinaasappel

en als avondmaal

2 boterhammen met kaas

en nu nog yoghurt ofzo

Pff, ik weet niet hoe ernstig jouw overgewicht is, maar ik vind het erg weinig... lengte + gewicht?
Oud 17-01-2005, 20:21
oO-MyoSoTiS-Oo
Citaat:
Serieus................. I luv ontbijtkoek. Had een keer een vreetbui gehad (halve ontbijtkoek op)...daarna uitgekotst... bloeduitstortingen in mijn gezicht overal vooral rondom mijn ogen daaromheen dus nooit meer gedaan hoor. Maar sindsdien (al een jaar geleden ofzo) ook geen ontbijtkoek gegeten. But it tastes so good...
Klopt inderdaad..
In de (grotere) supermarkt hebben ze meestal een afdeling met allerlei suikervrije producten, zoals o.a. ontbijtkoek.

Wel kan het zijn dat er zoetstof in zit; was een btje een probleem voor je geloof ik he?
Oud 17-01-2005, 20:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 21:19 :
Anders zou ik het niet zeggen. 't smaakt redelijk naar gewone ontbijtkoek, al vind ik gewone ontbijtkoek lekkerder, de suikervrije is vrij droog (vind ik).
Mmmm...die moet ik proberen. Is het dan niet zoet ofzo?
Oud 17-01-2005, 20:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 21:21 :
Klopt inderdaad..
In de (grotere) supermarkt hebben ze meestal een afdeling met allerlei suikervrije producten, zoals o.a. ontbijtkoek.

Wel kan het zijn dat er zoetstof in zit; was een btje een probleem voor je geloof ik he?
Mjah ik maak uitzonderingen. Maar heeft de Albert Heijn ook zo'n suikervrije afdeling dan? Nooit gezien.
Oud 17-01-2005, 20:24
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:21 :
Mmmm...die moet ik proberen. Is het dan niet zoet ofzo?
Niet zoeter dan gewone ontbijtkoek.

Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 21:22 :
Mjah ik maak uitzonderingen. Maar heeft de Albert Heijn ook zo'n suikervrije afdeling dan? Nooit gezien.
Juist de AH... 't is geen echte suikervrije afdeling, maar er liggen wel suikervrije dingen tussen: bij het zonnaturasap.

[edit]De ontbijtkoek zelf is idd van Cereal, maar dat ligt dus (meestal) bij de Zonnaturaspullen.[/edit]

Laatst gewijzigd op 17-01-2005 om 20:26.
Oud 17-01-2005, 20:24
oO-MyoSoTiS-Oo
Citaat:
Maar heeft de Albert Heijn ook zo'n suikervrije afdeling dan? Nooit gezien.
Ja de AH heeft ook zo'n afdeling.
Cereal heet het merk volgens mij. (Lichtgele verpakkingen zijn het meestal)

Succes met zoeken
Oud 17-01-2005, 20:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Thanks.
Oud 17-01-2005, 20:44
oO-MyoSoTiS-Oo
Wat is het maximum van fruit dat je het beste kan eten op een dag?

Is 4 stuks teveel? (2 appels/2 peren)
Oud 17-01-2005, 20:46
Delicate
Delicate is offline
Zijn champignons op één of andere manier slecht?
Er zit maar 1 kcal in per stuk, dus ik eet het als een soort gezonde snack (lekker zo'n bakje leeg ).

En welke kaas is goed en welke niet, ik at altijd jonge kaas, nu heb ik 30+ kaas gehaald, omdat ik er toch wel behoorlijk dol op.
Kan dit met mate?

Heb net in de avond nog een rijstwafel gehad met een halve geprakte banaan en nog een halve banaan los. Goed als avondvullend programma. Ik ben dan om half 7 uitgegeten, en ga om 10 uur slapen.. dat is dan het enige wat ik 's avonds eet.
M'n moeder klaagt altijd dat ik 's avonds niet mag eten omdat ik in de avonduren daar juist van aankom (ik bewees 's avonds meestal niet meer dan..)

Tips zijn welkom ..
Oud 17-01-2005, 20:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 21:44 :

Voor de lijn is het dacht ik niet teveel maar het is wel slecht voor je tanden.
Oud 17-01-2005, 20:47
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 21:44 :

Ik zou 2 a 3 stukken fruit per dag aanhouden. Er schijnen nog best veel suikers in fruit te zitten en sowiezo te veel van iets is natuurlijik nooit goed... Maar waaorm eet je zo veel?
Topic gesloten

Regels voor berichten