Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 15:00
coldplayfan
coldplayfan is offline
Ik heb nu zo'n 2,5 jaar een bijbaantje bij een bejaardentehuis. Zo'n beetje vanaf het begin krijg ik het loon van bijvoorbeeld december pas eind januari. Ik vond dat eerst niet zo raar, wist ik veel .
Maargoed, nu hoor ik dus van iedereen dat het normaal is om je salaris van december aan het eind van december te krijgen. En dat het dus bij mijn baantje in principe een maand achter loopt.

Klopt dat? Of is het vaak verschillend?

Heb nu trouwens mijn salaris van november nog niet eens gekregen! Grr..Toch maar eens achteraan bellen..
Oud 24-01-2005, 15:17
Nonaj
Nonaj is offline
Toen ik een krantenwijk had kreeg ik het geld altijd de 20e van de volgende maand....
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:21
Naru
Naru is offline
Bij mij is dat ook zo, dat ik pas een maand later krijg.. dan krijg je als je ontslag neemt een maand langer uitbetaald.. handig toch

maar t is iig vrij normaal hoor..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:27
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Laatste vrijdag van de maand.
En je krijgt uitbetaald van 2 halve maanden (16e t/m de 16e)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:28
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik weet niet met wie jij praat, maar bijna niemand krijgt in dezelfde maand betaald als dat-ie werkt. Ik krijg zo halverwege de maand mijn salaris van de maand ervoor.
Oud 24-01-2005, 15:40
coldplayfan
coldplayfan is offline
Ik weet zelf beschamend weinig af van dat soort dingen, maar ik heb het echt van meerdere mensen gehoord. Mensen, als in klasgenoten. Ze hadden het verhaal dat het bedrijf dat het salaris pas zo laat uitbetaalt, het loon in principe een maand 'vasthoudt'. En daar krijgen ze dan weer mooi rente over.

Nouja, niet dat dat mij zoveel interesseert, ik wil gewoon mn geld , maar als het normaal is.. tsja wie ben ik dan om me er druk om te maken. Trouwens, nu ik er zo over nadenk; mijn vader en moeder krijgen hun salaris ook altijd aan het eind van diezelfde maand. Maar bij een vaste baan is dat misschien nog weer anders
Oud 24-01-2005, 15:47
Nuck
Nuck is offline
Het verschilt gewoon per bedrijf. Volgens mij is het wel redelijk normaal om je loon de volgende maand pas te krijgen.
Oud 24-01-2005, 15:52
zus en zo
zus en zo is offline
ik krijg het ook een maand later, omdat ik op oproepbasis werk en ze dus nooit kunnen voorspellen hoeveel ik zal verdienen in een maand.
Oud 24-01-2005, 15:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Als het duidelijk is wat je werkt kan je het aan het eind vande maand krijgen (dat isdusvaakbij je ouders zo).
Omdat wij flexibel werken is dat een stuk lastiger ik krijg ook pas 3 weken later me loon, nahet verstrijken van de 4 weken.
Oud 24-01-2005, 15:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik begin volgende week mn met nieuwe baan het zou zwáár shit uitkomen als ze dat bij mij ook gaan doen. Dat zou nml betekenen dat ik vanaf nu tot aan eind maart géén geld heb. Nou, dat ga ik dus niet redden
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:12
langejongen
langejongen is offline
Als ik bij m'n zaterdagsbaantje werk krijg ik het dezelfde dag nog,als ik ergens anders werk aan het eind van de maand.
Oud 24-01-2005, 16:29
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
De laatste dag van de week dat ik moet werken.. ik krijg 't gewoon contant..
Oud 24-01-2005, 17:36
Verwijderd
Ik krijg mijn salaris elke 4 weken. bevalt me prima.

Dit keer is 3 februari de eerstvolgende heilige dag.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:58
Ivo
Ivo is offline
Ik krijg mijn salaris meestal de laatste week van de maand. En dan over de periode 21ste -21ste. Dus ik krijg het geld pas als ik er voor gewerkt hebt.
Als je in vast dienstverband bent en als je vaste uren werkt, krijg je vaak wel de laatste week van de maand vooruitbetaald.

Maar wat maatk het uit? Zolang je elke maand je geld maar krijgt is het al goed. En als dat elke maand ook ongeveer op de zelfde dag is, dan is er helemaal niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:26
Verwijderd
Ik krijg het altijd rond de 5-6-7-8e van de nieuwe maand
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:28
Balance
Balance is offline
Ik kreeg het rond de 26ste. Dan kreeg ik dus het geld van de afgelopen 26 dagen en van de paar dagen die nog moesten komen in die maand. Ik kreeg soms dus ook geld uitbetaald waarvoor ik nog niet eens gewerkt had.
Oud 24-01-2005, 19:48
jokerinnocence
jokerinnocence is offline
ik kreeg de eerste maand alleen mijn contracturen uitbetaald en daarna pas naar wat ik werkelijk gewerkt heb... dus 1e maand= contracturen, 2e maand=salaris maand 1, 3e maand= salaris maand 2 enz.
Als je uiteindelijk stopt krijg je je laatste maand niet uitbetaald, want die heb je de eerste maand al gehad. Wel krijg je dan eventuele meerdere uren/evt vakantieuren/evt 13e maand etc.

en ik krijg het altijd rond de 24e
Oud 24-01-2005, 19:53
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het salaris over maand X krijg ik op de 24e in maand X+1
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:02
Wammus
Wammus is offline
Bij mij lopen ze ook een maand achter. Ik kreeg de eerste keer een voorschot en dat houden ze nu steeds in ofzo. Vet wazig maar het komt er op neer dat ik nu krijg wat ik in December heb gewerkt enz enz enz. Ik krijg het altijd in de week van de 20e. En dan op Dinsdagnacht rond een uurtje of 1.
Oud 24-01-2005, 20:29
Jolt
Jolt is offline
Laatste werkdag.

Zeer irritant dat , wisselt nog vaak.
Oud 24-01-2005, 21:42
Unexplained
Unexplained is offline
Meestal 24e of 25e van de maand.
Oud 24-01-2005, 22:14
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik krijg salaris van 4 weken, 2 weken nadat de laatste dag is geweest.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 23:14
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Bij mijn vaste baantje in de horeca - gewoon contant in het handje..dus elke donderdagavond en elke zaterdagmiddag.

Bij promotiewerk op oproepbasis - halverwege de volgende maand.

Bij typwerk op oproepbasis - wanneer ik het formulier in heb geleverd met mijn gewerkte uren erop..en dan een paar weken daarna lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 06:06
Auntie M
Auntie M is offline
Tussen de 22e en 24e van de maand wordt het gestort.
Vwb de mensen die nieuw in dienst zijn hangt het er net vanaf wanneer ze begonnen zijn en hoe snel ze verwerkt kunnen worden in de personeelsadministratie. Anders krijgen ze een voorschot of de maand daarop hun salaris met terugwerkende kracht.
Oud 25-01-2005, 09:34
kalinho
kalinho is offline
overmorgen
Oud 25-01-2005, 09:50
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik had als weekendhulp ook maand erna betaling omdat je nooit kon zeggen of je nou 10uur per maand werkte of 25 dus dat was de reden erachter, normaal dus

nu ik als vaste kracht werk krijg ik wel aan het einde van de maand maar heb nu ook vaste contracturen
Oud 25-01-2005, 09:55
Marcade
Marcade is offline
25ste van de maand, loon van de maand ervoor.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 11:13
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-01-2005 @ 16:28 :
ik weet niet met wie jij praat, maar bijna niemand krijgt in dezelfde maand betaald als dat-ie werkt. Ik krijg zo halverwege de maand mijn salaris van de maand ervoor.
Je kunt er vanuitgaan dat iedere ambtenaar (ga jij ze tellen) in dezelfde maand krijgt uitbetaald als waarin hij of zij werkt, dat 'bijna niemand' gaat dus niet op. M.u.v. sommige mensen die nieuw in dienst zijn, maar dat komt dan omdat de gegevens niet tijdig (voor de salarisrun) verwerkt zijn, maar dan krijgen ze het salaris of met terugwerkende kracht in de maand daarop of als ze dat willen een voorschot.
Oud 25-01-2005, 12:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 25-01-2005 @ 12:13 :
Je kunt er vanuitgaan dat iedere ambtenaar (ga jij ze tellen) in dezelfde maand krijgt uitbetaald als waarin hij of zij werkt, dat 'bijna niemand' gaat dus niet op. M.u.v. sommige mensen die nieuw in dienst zijn, maar dat komt dan omdat de gegevens niet tijdig (voor de salarisrun) verwerkt zijn, maar dan krijgen ze het salaris of met terugwerkende kracht in de maand daarop of als ze dat willen een voorschot.
met bijna niemand bedoelde ik bijna niemand met een studentenbaantje... de meeste ambtenaren zijn volgens mij al klaar met hun studie.
Oud 25-01-2005, 13:14
b@rt-online
b@rt-online is offline
ik werk in de horeca in de weekenden, aan het eind van het weekend krijg ik het handje contantje uit betaald
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 19:48
Unexplained
Unexplained is offline
Het is vandaag gestort, ik kan weer verbrassen.
Oud 27-01-2005, 12:23
Mara
Mara is offline
4-weken loon, elk weeknummer dat deelbaar is door 4. Erg makkelijk dus Dagen verschillen, ligt ook bij welke bank je zit. Meestal woensdag of donderdag
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:02
Slametajuin!
Slametajuin! is offline
Meestal zo rond de 25e van de maand waarbij ik het loon van de maand dáárvoor krijg.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:11
Miracle
Miracle is offline
Ik krijg om de vier weken uitbetaald en de maandag/dinsdag na de laatste week krijg ik meteen m'n geld.
Oud 03-02-2005, 17:19
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik krijg het elke week handje-contantje
Oud 03-02-2005, 17:34
dwight88
dwight88 is offline
morgen

krijg het elke 4 weken, meestal op vrijdag, tenzij er vlakvoor feestdagen ofzo zijn, dan wordt het maandag
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:56
Verwijderd
De 26e van de maand tenzij het in het weekend valt, dan er voor. Ik krijg dan mijn salaris van de maand waar in we leven. Dus eigenlijk een voorschot van een paar dagen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:20
cyntha
cyntha is offline
Ik krijg mijn salaris (lees uitkering) rond de 11de van de maand.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 11:48
iamcj
iamcj is offline
Iedere maand
Oud 04-02-2005, 16:50
Tiño
Tiño is offline
eind van de eerste week van de volgende maand (dus 1 t/m 31 gewerkt....<7e uitbetaald)
Oud 04-02-2005, 20:45
Verwijderd
Ik krijg het de eerste dag van de volgende maand gestort.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 21:33
Bloem
Bloem is offline
Mijn uitkering wordt officieel geloof ik tussen de 10e en de 15e van de maand gestort, wat er meestal op neer komt dat ik het de 13e of de 14e op mijn rekening heb staan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:16
Verwijderd
Dat ligt aan je baan. Ik krijg nu elke week loon maar bij mijn vorige baan kreeg ik het loon van december ook pas in de 3e week van januari. (dat ligt er ook aan of je een bank of girorekening hebt)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:24
Wawl
Wawl is offline
De 25e van de maand krijg ik mijn loon van de vorige maand uitbetaald.
Oud 07-02-2005, 14:55
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik krijg mijn geld altijd de volgende maand op de 17e, ongeacht welke datum ik in voorgaande maand heb gewerkt.
Reageren

Regels voor berichten