Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2005, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 05-02-2005 @ 00:22 :
Wat moet jij in vredesnaam in het Midden-Oosten doen?
Ik heb helemaal niets in het midden-oosten te zoeken. Ik hou van persoonlijke vrijheid en een hoge algemene levensstandaard, dingen die daar niet te vinden zijn. Vandaar dat ik ook liever in de VS woon. Daar kan ik tenminste nog zeggen dat Allah een zak is zonder opgeknoopt te worden, omdat ze daar tenminste snappen wat vrijheid van meningsuiting is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2005, 01:18
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
De integratie van moslims in Nederland?

Antwoord : Die is volledig mislukt.. Langleve Paars En het is nog niet over.. binnekort kunnen we een nieuw paars kabinet ontvangen! Hoezee!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 09:58
RanC
RanC is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 05-02-2005 @ 02:18 :
De integratie van moslims in Nederland?

Antwoord : Die is volledig mislukt.. Langleve Paars En het is nog niet over.. binnekort kunnen we een nieuw paars kabinet ontvangen! Hoezee!
Nee, dan dit 'rechtse' kabinet. Dat heeft veel goeds gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 01:35 :
Ik hou van persoonlijke vrijheid en een hoge algemene levensstandaard, dingen die daar niet te vinden zijn. Vandaar dat ik ook liever in de VS woon.
Die beide zaken zijn zeker niet in de VS te vinden, eerder in bijvoorbeeld Scandinavië.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 11:23
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 01:35 :
Ik heb helemaal niets in het midden-oosten te zoeken. Ik hou van persoonlijke vrijheid en een hoge algemene levensstandaard, dingen die daar niet te vinden zijn. Vandaar dat ik ook liever in de VS woon. Daar kan ik tenminste nog zeggen dat Allah een zak is zonder opgeknoopt te worden, omdat ze daar tenminste snappen wat vrijheid van meningsuiting is.
Vs krijg je te maken met de conservatieven die je wel kunnen opeten
Oud 05-02-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-02-2005 @ 23:47 :
Al dat gedoe over 'het zijn leugens' en 'jouw neem ik niet serieus' is verre van aangenaam om te lezen. (ook een ban, wauw, welkom bij de club )

Maar het eigenlijke punt was niet mijn specifieke geval, maar meer aankaarten dat jij niet moet roepen dat er een dubbele banmoraal bestaat.
Dat noem je geen gescheld. Ik dacht dat moslims lange tenen hadden ?

Ja, alles wat offtopic is, moet verwijderd worden, tegenwoordig houden die forumbazen vakanties. En als ze er eindelijk een keer zijn, delen ze onterechte bans uit.

@nare: ieder's eigen voorkeur. En nogmaals: geen enkele land in het midden-oosten kun je echt Islamitische noemen, dus die hele vergelijking zou een dooddoener kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-02-2005 @ 12:20 :
Die beide zaken zijn zeker niet in de VS te vinden, eerder in bijvoorbeeld Scandinavië.
Het spijt me echt, maar:

Citaat:
S. schreef:
ieder's eigen voorkeur. En nogmaals: geen enkele land in het midden-oosten kun je echt Islamitische noemen, dus die hele vergelijking zou een dooddoener kunnen zijn.
Nou, dan noem je het voor mijn part niet islamitisch maar daar gaat het niet om. Het gaat mij erom dat ik ervan hou te kunnen zeggen wat ik wil en de goden te kunnen beledigen als ik dat wil. Dat heet gewoon vrijheid van meningsuiting en mensen beledigen is niet netjes, maar als ik het wil dan moet het wel kunnen.

En persoonlijk geloof ik er ook niets van dat jij liever in Iran zou wonen dan hier.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 14:25 :
Nou, dan noem je het voor mijn part niet islamitisch maar daar gaat het niet om. Het gaat mij erom dat ik ervan hou te kunnen zeggen wat ik wil en de goden te kunnen beledigen als ik dat wil. Dat heet gewoon vrijheid van meningsuiting en mensen beledigen is niet netjes, maar als ik het wil dan moet het wel kunnen.

En persoonlijk geloof ik er ook niets van dat jij liever in Iran zou wonen dan hier.
Ja, in een Islamitische land zou je, als ongelovige, ook mogen zeggen wat je wilt. Vrijheid van meningsuiting staat ook hoog in de vaandel in de Islamitische wereld (tenminste..het hoort wel). Niet-moslims behoren juist te worden beschermd in een Islamitische staat. Helaas is er op dit moment geen Islamitische staat waar je het mee vergelijken kunt.
En nee, klopt, ik zou niet in Iran willen wonen om een hele simpele reden: de Islam wordt daar niet gepraktiseerd zoals Allah (swt) het gewild heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:47
Phanoxyl
Phanoxyl is offline
Salaam mouhalikoum,

Het zou allemaal wel in iets 'moois' resulteren. Maar op een aantal voorwaarden na. Als we de taal maar zouden leren, een opleiding volgen en voltooien uiteraard en de Nederlandse waarden en normen accepteren en respecteren. We zouden deel uitmaken van de Nederlandse samenleving en volledig geaccepteerd worden door de autochtone bewoners van dit land, werd ons wijs gemaakt. In Nederland staat immers TOLERANTIE heel hoog op het lijstje. Men beweert dat Nederland de meest tolerante land van Europa is. Tolerantie staat centraal in Nederland, kregen we te horen. Integratie daar draaide het om.

We geloofden er heilig in net zoals een blinde in de zon geloofd, niet omdat hij de zon ziet maar omdat hij de zon voelt. En we werkten hard mee aan het fenomeen integratie. Soms zelfs harder dan onze ''blanke'' landgenootjes/leeftijdsgenoten. We zouden ze de tegendeel bewijzen dat niet alle Marokkanen probleemjongeren zijn. (het gaat immers om een kleine groep). Wij zijn anders. De succesvolle Marokkanen, noemden we onszelf. Vol vertrouwen en zekerheid (niets is zeker zonder Allah's hulp) keken we naar de toekomst. Towards A New Start, luidde de naam. Weg met die negatieve beeldvorming in de media. Positief denken, luidde het credo. Want met een positieve kijk op het leven is er geen grens aan ieders mogelijkheden. Positief denken bleek helaas niet de werkelijkheid te zijn. De media hebben een aantal jaren geleden massaal de aanval geopend op Marokkanen in Nederland. Jong of oud, laag- of hoogopgeleid, het maakt ze helemaal niets uit.

Het begon met de potestacties van Marokkaanse jongeren tegen Israél. Vervolgens waren het de uitspraken van een imam over homoseksualiteit. Al gauw werd alles uit de kast gehaald om ons in een kwaade daglicht te stellen. Problemen met jongeren op Scheveningen, bendes in de trein en kwajongens in het zwembad. Marokkanen daar ging het om, ze leken ineens overal actief te zijn. In Utrecht bleek de politie zich geen raad meer te weten met de Marokkaanse jongeren, men pleite voor strengere straffen.

Boos en gefrustreerd sloegen we alles van ons af. We wilden even rust. We hadden er genoeg van om ons te bewijzen tegenover collega's, klasgenoten en buren. Het leek er even op dat het ergste voorbij was. Over imams en homoseksuelen had niemand het meer. Van Marokkanen lag niemand meer wakker, dachten we. WIshfull thinking, bleek al gauw. De aanslag in de Verenigde Staten (11 september 2001) en de aanslag op Theo van Gogh (2 november 2004) werd door de media dankbaar aangegrepen om onze bevolkingsgroep nog een kopje kleiner te maken. Want stilte bij de koffie brengt hun meer angst dan de vurenzee.

We hadden te veel praatjes in ontvangst genomen en met velen van ons ging het té goed, die gadachten speelden kennelijk in hun hoofden. Drie parlementariers van marokkaanse kom af, schrijvers, artsen, journalisten, advocaten, filosofen, sociologen en zelfs een Miss Nederland. Maar het ergste van Marokkanen is dat ze zeggen wat ze vinden. En dat kan niet in Nederland. Vrijheid van meningsuiting óke, maar dat geldt helaas niet voor iedereen en zéker niet voor moslims.

De tijd is rijp om wakker te worden. Geen leugens meer over integratie en deel uitmaken van deze Nederlandse samenleving. Onzin! Ze moeten ons niet, hoe succesvol we ook zijn. Zelfs niet als we ons haren blond verven en een stopdas dragen met de Nederlandse vlag erop afgedrukt. Ik roep de mensen op om stevig blijven vast houden aan hun geloof, cultuur en tradities. Laten we vooral niet vergeten waar we vandaan komen. We horen er toch niet bij, wat we ook doen. Ons geloof is het mooist en waardevolste bezit in onze levens en niets gaat daarvoor in ruil. Je bent en blijft een Marokkaan, allochtoon, buitenlander.

Aangrijpend en pijnlijk, voor velen onder ons, ik weet het. Maar het is de keiharde realiteit, is de afgelopen weken duidelijk gebleken. Geeft helemaal niet. We zijn trots op onze identiteit, we zijn er trots op om een Marokkaan/Marokkaanse te zijn. Wat maar weinig jongeren hier weten, is dat ons volk een prachtige geschiedenis heeft. Wij stonden aan de basis van Andalusie, en brachten licht in de duisternis waarin Europa destijds verkeerde. Onze voorouders beheerden eeuwenlang over een groot deel van Noord-Afrika en lieten geweldige architectonische bezienswaardigheden achter.

Laat je niet gek maken door de Nederlandse media en samenleving die keihard hun best doen om ons een minderwaardigheidscomplex aan te praten. Verdiep je in je eigen geloof (dat is uiteidelijk hetgeen dat telt), verdiep je in je cultuur en geschiedenis, en leer je wortels kennen. Wees trots op je afkomst. Berber of Arabier, we hebben een gezamelijke geshiedenis en we hebben die geschiedenis samen geschreven.

Laten we weer geschiedenis schrijven, hier in Nederland. En als een groot deel van de autochtone bevolking ons niet wil, dan hebben ze pech gehad. Wij moeten dat soort tuig ook niet. Laten we al die verhalen over integratie, waar eigenlijk assimilatie mee bedoelt wordt vergeten. Om succesvol te zijn hebben we geen integratie nodig. Focuus je op je eigen groep, voor zover je dat nog niet hebt gedaan, keer terug naar je broeders en zusters die insa Allah wel het beste met je voor heeft. Maak weer kennis met de Marokkaanse gastvrijheid, die zijn gelijke in de wereld niet kent. Waak over ons geloof, cultuur, de Marokkaanse waarden en normaen en eeuwenoude tradities/gewoontes die ons volk zo rijk maakt.

En iets wat we niet moeten vergeten is: verenig jullie! Ook al is de weg geplavaid met hindernissen. Samen staan we sterker mijn broeders en zuster. Zij aan zij kunnen we de wereld aan en de aanvallen van buiten af weerstaan, want wie zegt dat de zon nooit meer zal schijnen, heeft het mis. Sit is nog maar het begin. Hier komt echter geen einden aan. Het zal een gebed zonder einde worden. Maar laten alkaar stevig vast houden en de islam als leidraad in onze levens nemen. Dan zal Allah swt ons niet verlaten.

Moge Allah swt ons bijstaan in alle moeilijke tijden in onze levens!

Wa Salaam Mouhalikoum Wa Rahmatoela Wa Barakatoe.

Beslama,

Dr. Phanoxyl
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 14:25 :
Het spijt me echt, maar:
Ja, of niet.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Phanoxyl schreef op 05-02-2005 @ 14:47 :
Salaam mouhalikoum,

Het zou allemaal wel in iets 'moois' resulteren. Maar op een aantal voorwaarden na. Als we de taal maar zouden leren, een opleiding volgen en voltooien uiteraard en de Nederlandse waarden en normen accepteren en respecteren. We zouden deel uitmaken van de Nederlandse samenleving en volledig geaccepteerd worden door de autochtone bewoners van dit land, werd ons wijs gemaakt. In Nederland staat immers TOLERANTIE heel hoog op het lijstje. Men beweert dat Nederland de meest tolerante land van Europa is. Tolerantie staat centraal in Nederland, kregen we te horen. Integratie daar draaide het om.

We geloofden er heilig in net zoals een blinde in de zon geloofd, niet omdat hij de zon ziet maar omdat hij de zon voelt. En we werkten hard mee aan het fenomeen integratie. Soms zelfs harder dan onze ''blanke'' landgenootjes/leeftijdsgenoten. We zouden ze de tegendeel bewijzen dat niet alle Marokkanen probleemjongeren zijn. (het gaat immers om een kleine groep). Wij zijn anders. De succesvolle Marokkanen, noemden we onszelf. Vol vertrouwen en zekerheid (niets is zeker zonder Allah's hulp) keken we naar de toekomst. Towards A New Start, luidde de naam. Weg met die negatieve beeldvorming in de media. Positief denken, luidde het credo. Want met een positieve kijk op het leven is er geen grens aan ieders mogelijkheden. Positief denken bleek helaas niet de werkelijkheid te zijn. De media hebben een aantal jaren geleden massaal de aanval geopend op Marokkanen in Nederland. Jong of oud, laag- of hoogopgeleid, het maakt ze helemaal niets uit.

Het begon met de potestacties van Marokkaanse jongeren tegen Israél. Vervolgens waren het de uitspraken van een imam over homoseksualiteit. Al gauw werd alles uit de kast gehaald om ons in een kwaade daglicht te stellen. Problemen met jongeren op Scheveningen, bendes in de trein en kwajongens in het zwembad. Marokkanen daar ging het om, ze leken ineens overal actief te zijn. In Utrecht bleek de politie zich geen raad meer te weten met de Marokkaanse jongeren, men pleite voor strengere straffen.

Boos en gefrustreerd sloegen we alles van ons af. We wilden even rust. We hadden er genoeg van om ons te bewijzen tegenover collega's, klasgenoten en buren. Het leek er even op dat het ergste voorbij was. Over imams en homoseksuelen had niemand het meer. Van Marokkanen lag niemand meer wakker, dachten we. WIshfull thinking, bleek al gauw. De aanslag in de Verenigde Staten (11 september 2001) en de aanslag op Theo van Gogh (2 november 2004) werd door de media dankbaar aangegrepen om onze bevolkingsgroep nog een kopje kleiner te maken. Want stilte bij de koffie brengt hun meer angst dan de vurenzee.

We hadden te veel praatjes in ontvangst genomen en met velen van ons ging het té goed, die gadachten speelden kennelijk in hun hoofden. Drie parlementariers van marokkaanse kom af, schrijvers, artsen, journalisten, advocaten, filosofen, sociologen en zelfs een Miss Nederland. Maar het ergste van Marokkanen is dat ze zeggen wat ze vinden. En dat kan niet in Nederland. Vrijheid van meningsuiting óke, maar dat geldt helaas niet voor iedereen en zéker niet voor moslims.

De tijd is rijp om wakker te worden. Geen leugens meer over integratie en deel uitmaken van deze Nederlandse samenleving. Onzin! Ze moeten ons niet, hoe succesvol we ook zijn. Zelfs niet als we ons haren blond verven en een stopdas dragen met de Nederlandse vlag erop afgedrukt. Ik roep de mensen op om stevig blijven vast houden aan hun geloof, cultuur en tradities. Laten we vooral niet vergeten waar we vandaan komen. We horen er toch niet bij, wat we ook doen. Ons geloof is het mooist en waardevolste bezit in onze levens en niets gaat daarvoor in ruil. Je bent en blijft een Marokkaan, allochtoon, buitenlander.

Aangrijpend en pijnlijk, voor velen onder ons, ik weet het. Maar het is de keiharde realiteit, is de afgelopen weken duidelijk gebleken. Geeft helemaal niet. We zijn trots op onze identiteit, we zijn er trots op om een Marokkaan/Marokkaanse te zijn. Wat maar weinig jongeren hier weten, is dat ons volk een prachtige geschiedenis heeft. Wij stonden aan de basis van Andalusie, en brachten licht in de duisternis waarin Europa destijds verkeerde. Onze voorouders beheerden eeuwenlang over een groot deel van Noord-Afrika en lieten geweldige architectonische bezienswaardigheden achter.

Laat je niet gek maken door de Nederlandse media en samenleving die keihard hun best doen om ons een minderwaardigheidscomplex aan te praten. Verdiep je in je eigen geloof (dat is uiteidelijk hetgeen dat telt), verdiep je in je cultuur en geschiedenis, en leer je wortels kennen. Wees trots op je afkomst. Berber of Arabier, we hebben een gezamelijke geshiedenis en we hebben die geschiedenis samen geschreven.

Laten we weer geschiedenis schrijven, hier in Nederland. En als een groot deel van de autochtone bevolking ons niet wil, dan hebben ze pech gehad. Wij moeten dat soort tuig ook niet. Laten we al die verhalen over integratie, waar eigenlijk assimilatie mee bedoelt wordt vergeten. Om succesvol te zijn hebben we geen integratie nodig. Focuus je op je eigen groep, voor zover je dat nog niet hebt gedaan, keer terug naar je broeders en zusters die insa Allah wel het beste met je voor heeft. Maak weer kennis met de Marokkaanse gastvrijheid, die zijn gelijke in de wereld niet kent. Waak over ons geloof, cultuur, de Marokkaanse waarden en normaen en eeuwenoude tradities/gewoontes die ons volk zo rijk maakt.

En iets wat we niet moeten vergeten is: verenig jullie! Ook al is de weg geplavaid met hindernissen. Samen staan we sterker mijn broeders en zuster. Zij aan zij kunnen we de wereld aan en de aanvallen van buiten af weerstaan, want wie zegt dat de zon nooit meer zal schijnen, heeft het mis. Sit is nog maar het begin. Hier komt echter geen einden aan. Het zal een gebed zonder einde worden. Maar laten alkaar stevig vast houden en de islam als leidraad in onze levens nemen. Dan zal Allah swt ons niet verlaten.

Moge Allah swt ons bijstaan in alle moeilijke tijden in onze levens!

Wa Salaam Mouhalikoum Wa Rahmatoela Wa Barakatoe.

Beslama,

Dr. Phanoxyl
what
Oud 05-02-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-02-2005 @ 14:51 :
Ja, of niet.
Ja, een of ander kengetal dat kennelijk betrekking heeft op inkomensverschillen en armoede heeft ook echt iets te maken met de persoonlijke vrijheid waar ik over sprak.

Verder even ophouden met dat gealli allaieie aamleegemmalle want dat kan ik niet verstaan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 16:42 :
.
Verder even ophouden met dat gealli allaieie aamleegemmalle want dat kan ik niet verstaan.
Het is een groet en zegenwens
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:45
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-02-2005 @ 16:45 :
Dat kan me niet schelen
Oud 05-02-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 05-02-2005 @ 16:45 :
Ja, maar ik kan het niet verstaan lieverd.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 05-02-2005 @ 16:45 :
Dat kan me niet schelen
Dan niet
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 16:46 :
Dan leer je het maar verstaan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 16:46 :
Ja dat snap ik maar wil je geen toelichting dan?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-02-2005 @ 16:47 :
Dan leer je het maar verstaan.
Voor makelville zou ik dat nog wel doen ja.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:56
lucifer-sam
lucifer-sam is offline
de integratie is niet mislukt, maar het is een proces van generaties, niet een aantal jaren.
Oud 05-02-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 05-02-2005 @ 16:45 :
Dat kan me niet schelen

En verder: Petje af voor Phanoxyl
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:11
the secret
the secret is offline
niet mislukt, maar nog nauwelijks begonnen. De politiek heeft de allochtonen in het verleden veel te veel zacht aangepakt. Zelf nemen ze veel te weinig initiatieven om te integreren.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
*blaat*
Een volk! Een rijk!.....

en hoe dat afloopt weten we al.
Oud 05-02-2005, 17:10
RanC
RanC is offline
Citaat:
*paranoďde geblaat*

Misschien ligt het probleem bij die kleine kutmarokkaantjes in de zwembaden, de mentaliteit van de Imams, de koppigheid die de eerste generatie had en dus meegaf aan de latere generaties en een marokkaanse intellectuele elite die z'n bek niet opentrekt, maar de extreemgelovige idioten aan het woord laat.

Houd alsjeblieft eens op met het wijzende vingertje naar de Gemene Media, de Bevooroordeelde Blanken en de hele wereld die tegen jullie is.

Dat gezeik kennen we nu wel.

De Maatschappij, dat ben jij/Een beter milieu begint bij jezelf en meer van die hippie bullshit.

Of: Verhuis gewoon lekker naar een land waar je wel geaccepteerd zal worden.

Voor de xenofoben. 'Verhuizen naar een ander land' is NIET gelijk aan "opzoutuh naar juh eiguh land!!!!1"
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:46
juno
juno is offline
Phanoxyl: wat een archaisch zalvend taalgebruik met gezeik over broeders en zusters.

En wat nou: ZE moeten ons niet,dus laten we ons op onze eigen groep richten??

Ik moet prima alle soorten en maten en kleuren allochtonen, ik moet alleen geen tuig. Ook geen autochtoon tuig.

Hetzelfde moet gelden voor allochtonen. Eigen groep is niet het criterium om te bepalen of je iemand wel of niet moet, het gaat erom of iemand wel of geen tuig is.

Al is iemand nog zo uit mijn eigen groep, als hij tasjes rooft of banken overvalt of bushokjes vernielt dan moet ik hem niet.

Hou op met dat WIj tegen ZIJ denken, want dat brengt alleen maar ellende.

Ik persoonlijk ken alleen maar aardige fatsoenlijke mensen, ( tuig wil ik niet kennen namelijk.) En die zijn van zeer diverse komaf, maar ze hebben gemeen dat ze intelligent en beschaafd en vriendelijk zijn. Dat soort mensen moet ik, en ik zal heus geen marokkaan, chinees, turk of pool anders bekijken omdat een paar van zijn landgenoten zich hier hebben aangesloten bij het tuig dat hier al generaties van vader op zoon tuig is.

Als gewone mensen zich niet het hoofd op hol laten jagen, zich niet in de verdediging laten duwen, ophouden met generaliseren en niet aan waandenkbeelden gaan lijden, komt het allemaal wel goed.

Laatst gewijzigd op 05-02-2005 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:43
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Waak over ons geloof, cultuur, de Marokkaanse waarden en normaen en eeuwenoude tradities/gewoontes die ons volk zo rijk maakt.

De Marokkaanse cultuur kan mijn rug op
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:43
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
juno schreef op 05-02-2005 @ 19:46 :

Hou op met dat WIj tegen ZIJ denken, want dat brengt alleen maar ellende.
prima

laat men dan eerst het begrip allochtoon en autochtoon 'afschaffen' .
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 05-02-2005 @ 20:43 :
prima

laat men dan eerst het begrip allochtoon en autochtoon 'afschaffen' .
En laat Verdonk het niet meer hebben over moslims en Nederlanders
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:25
Verwijderd
En als moslims dan ook eens begrijpen dat ze niet zo moeten happen op Verdonk, Wilders en Hirsi Ali kunnen we die figuren eens samen links laten liggen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:27
juno
juno is offline
De term allochtoon was in de jaren 80 al een nieuw en neutraler, zachter en vriendelijker begrip dan het dan toe gebruikelijke:"buitenlanders", want dat was stigmatiserend. Nu blijkt ook die term als stigmatiserend gevoeld te worden.

En alles komt altijd van twee kanten, dus niet meteen weer elkaar de schuld gaan lopen geven.

Het beestje moet een naampje hebben, het zal nog generaties duren voor de integratie en tweede generatieproblematiek is verdwenen en er inderdaad nauwelijks nog aanwijsbare allochtonen en autochtonen zijn. Tot die tijd zijn die verschillen duidelijk zichtbaar en voelbaar, dus dan is het echt niet erg en ook niet discriminerend bedoeld om dingen bij hun naam te noemen.

Ikzelf was generaties terug van vaders kant nog een italiaan, en van moeders kant zijn we duits. Heel lang geleden, dus nu zijn we allemaal zo hollands als boerenkool.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:27
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
S. schreef op 05-02-2005 @ 20:54 :
En laat Verdonk het niet meer hebben over moslims en Nederlanders
En laten ze dan eerst volledig voor de Nederlandse nationaliteit kiezen, ipv de dubbele nationaliteit.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 05-02-2005 @ 21:27 :
En laten ze dan eerst volledig voor de Nederlandse nationaliteit kiezen, ipv de dubbele nationaliteit.
Dat is een probleem dat weinig met integratie te maken heeft. Er zijn ook massa's 'niet geďntegreerde allochtonen' die alleen de Nederlandse nationaliteit hebben, bijvoorbeeld Turken (Turkse nationaliteitswetgeving staat de situatie van bipatridie niet toe).
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 21:16
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 05-02-2005 @ 21:27 :
Alsof dat papiertje voor integratieproblemen zorgt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 21:52
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Het hoeft niet direct voor problemen te zorgen, maar ik vind dat als iemand naar ons land emigreert, dat die persoon volledig voor het Nederlands burgerschap hoort te kiezen. Dus het een of het ander.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 21:54
Verwijderd
Ja, dat is wel zo, maar de Marokkaanse nationaliteitswetgeving laat dat niet toe. Je kunt wel zeggen dat men een nationaliteit moet opgeven maar als de andere wetgeving dat niet toestaat sta je vrij machteloos.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 22:03
Verwijderd
Wat nare zegt.

En ik zie verder niet in waarom er gekozen MOET worden. Ik denk dat ik het ook niet in WIL zien.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 22:05
Verwijderd
Het is typische symboolwetgeving. Vroeger zag men de Nederlandse nationaliteit meer als een middel om te integreren, tegenwoordig wordt het gezien als het eindpunt. Een beetje op de Amerikaanse manier: eerst een moeilijk inburgeringstraject doorlopen en vervolgens met tranen in je ogen uiteindelijk je citizenship verleend krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 23:31
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
RanC schreef op 05-02-2005 @ 10:58 :
Nee, dan dit 'rechtse' kabinet. Dat heeft veel goeds gedaan.
Nu kan je er tenminste wat over te zeggen zonder meteen naar je hoofd te krijgen "zoiets kan je toch niet zeggen.."
Bos heeft het pas ook eindelijk toegegeven dat het goed was dat Fortuyn er is geweest, die heeft de problemen eindelijk bespreekbaar gemaakt.. Al merk je daar op dit forum nog maar weinig van.. maarja.. scholieren he linkse rukkers
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 06-02-2005 @ 00:31 :
Nu kan je er tenminste wat over te zeggen zonder meteen naar je hoofd te krijgen "zoiets kan je toch niet zeggen.."
Bos heeft het pas ook eindelijk toegegeven dat het goed was dat Fortuyn er is geweest, die heeft de problemen eindelijk bespreekbaar gemaakt.. Al merk je daar op dit forum nog maar weinig van.. maarja.. scholieren he linkse rukkers
Alleen jammer dat de verkeerde 'problemen' worden aangepakt, en dit kabinet de werkelijke problemen (onderwijs, gezondheidszorg, begroting, landbouwsubsidies, hypotheekrenteafrtek) negeert of zelfs verergert.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 23:42
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-02-2005 @ 00:34 :
Alleen jammer dat de verkeerde 'problemen' worden aangepakt, en dit kabinet de werkelijke problemen (onderwijs, gezondheidszorg, begroting, landbouwsubsidies, hypotheekrenteafrtek) negeert of zelfs verergert.
Damn.. ik moet echt een bril.. Ik dacht dat de titel van dit topic "De integratie van moslims in Nederland?" was.. maar nu blijkt er ineens "alle andere problemen die er onder paars waren en die nu nog steeds bestaan/verergerd zijn" te zijn
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 06-02-2005 @ 00:42 :
Damn.. ik moet echt een bril.. Ik dacht dat de titel van dit topic "De integratie van moslims in Nederland?" was.. maar nu blijkt er ineens "alle andere problemen die er onder paars waren en die nu nog steeds bestaan/verergerd zijn" te zijn
"Meph, je hebt gelijk" zou veel korter zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 06-02-2005 @ 00:31 :
(...)

Bos heeft het pas ook eindelijk toegegeven dat het goed was dat Fortuyn er is geweest, die heeft de problemen eindelijk bespreekbaar gemaakt..
Ja, omdat Wouter Bos uit pure plichtspleging zegt dat het goed is dat Fortuyn er is geweest, moet het wel waar zijn he. Jezus wat ben jij dom zeg, ongelooflijk. Hebben je ouders je op je achterhoofd laten vallen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 01:40
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-02-2005 @ 01:42 :
Ja, omdat Wouter Bos uit pure plichtspleging zegt dat het goed is dat Fortuyn er is geweest, moet het wel waar zijn he. Jezus wat ben jij dom zeg, ongelooflijk. Hebben je ouders je op je achterhoofd laten vallen ofzo?
ja maar het zegt wel wat, als zelfs links dat zegt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:28
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Welke integratie?
Oud 06-02-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-02-2005 @ 02:40 :
ja maar het zegt wel wat, als zelfs links dat zegt.
Wat zegt het dan, behalve dat Wouter Bos een soft politiek correct figuur is?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 12:08
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-02-2005 @ 10:43 :
Wat zegt het dan, behalve dat Wouter Bos een soft politiek correct figuur is?
Dat Wouter Bos door zijn studie politicologie dat de snelle opkomst van bepaalde partij (stromen) een indicatie is van een slechte economie en te grote partijen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 06-02-2005 @ 13:08 :
Dat Wouter Bos door zijn studie politicologie dat de snelle opkomst van bepaalde partij (stromen) een indicatie is van een slechte economie en te grote partijen.
Te grote partijen? We hebben in Nederland juist vrij veel partijen in vergelijking tot andere landen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 13:34
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-02-2005 @ 13:28 :
Te grote partijen? We hebben in Nederland juist vrij veel partijen in vergelijking tot andere landen.
Te grote partijen relatief gezien door de bevolking.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 06-02-2005 @ 14:34 :
Te grote partijen relatief gezien door de bevolking.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 14:37
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-02-2005 @ 15:15 :
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten