![]() |
|
![]() |
To lady-kebiss:
Meneer beer, fantastisch!!! Ik ben blij dat je me met de gepaste eerbied aanspreekt, dan heb je toch enige opvoeding genoten. Ik begrijp dat het verband tussen fastfood en drugs misschien wat ingewikkeld is als je het nieuws niet volgt. Ik zou dan willen aanraden www.ad.nl en www.nrc.nl gewoon even naar artikelen zoeken en de zoekmachine gebruiken. Je zegt dat die vergelijking nergens over gaat maar je geeft geen argumenten daarvoor, behalve dan het feit dat jij het niet snapt. Maar als alles wat jij niet snapt onzin zou zijn, dan zouden we nu nog met paard en wagen rijden. Dus dat is geen argument. Over het generaliseren: das allemaal best leuk maar ik vergelijk 1 persoon (azaziel) met bush op basis van hetgeen wat deze persoon (azaziel) zelf heeft gezegd. Azaziel daarentegen vergelijkt alle druggebruikers met enkele personen die hij kent en/of baseert zijn oordeel over wat hij in de media heeft gehoord, zonder deze drugsgebruikers te kennen. Ik oordeel op eigenschappen van 1 persoon zelf, ik oordeel op zijn posts. Hij oordeelt over vele personen zonder ze ooit gesproken te hebben. Daar zit een levensgroot verschil in. Als jij niks met iemand wil nemen die nooit drugs gebruikt, dan is dat jou recht. Voor jou geldt dan ook dat ik het kortzichtig vindt, zeker iemand die met die intensief met die mensen is omgegaan. Dat jij niets snapt van hetgeen waar we het over hebben blijkt wel uit het feit dat je drugsgebruikers met drugsverslaafden ziet als hetzelfde. Die kortzichtigheid of domheid, dat jij niet het verschil niet eens kan zien tussen drugsverslaafden en drugsgebruikers, illustreert perfect mijn punt. Drugsgebruikers worden als losers afgeschilderd, als verslaafden losers, die geen kans hebben op een normaal leven en de drugs altijd op de eerste plaats zetten. Terwijl drugsgebruikers toch echt anders zijn als drugsverslaafden. Drugsgebruikers en drugsverslaafden worden door jou over 1 kam geschoren, wie generaliseert hier nou? Ga eerst de verschillen ontdekken en kom dan nog eens terug! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je geen zin hebt in de mening van een ander, moet je niet op een forum komen jongetje... |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En als jij dat kort door de bocht vind, ja miss wel, maar daar zit ik in dit geval niet mee. Bovendien heb ik het hier niet over sofdrugs en niet over gewone vrienden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder: het is vrijwel onmogelijk om aan LSD, DMT, 2CB of andere tripmiddelen verslaafd te raken, omdat ze de gebruiker zich niet béter, maar ánders laten voelen. Iemand die zulke drugs neemt kiest ervoor om die ervaring te ondergaan, of deze nu positief of negatief zal zijn. Dat heeft niets te maken met het niet kunnen laten staan van drugs of een gebrek aan ruggegraat. Toch vallen deze middelen ook in de categorie harddrugs, howel ze totaal niet vergelijkbaar met speed, cocaïne, XTC of heroïne.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik probeer niets te verdedigen, ik probeer het beeld dat je van mensen die drugs gebruiken hebt, te nuanceren. Maar als je niet bereid bent om het anders te zien dan zwart-wit, heeft het voor mij geen zin om er inhoudelijk op in te gaan. Je hebt een mening over iets die gebaseerd is op incorrecte en onvolledige informatie, en zelfs wanneer je met de feiten wordt geconfronteerd weiger je die mening te nuanceren. Dat is je goed recht! Maar dan heeft het dus voor mij ook geen zin om met je in discussie te gaan. Snap je? ![]() - niet alle mensen die drugs gebruiken zijn hetzelfde - er zijn heel erg veel verschillende drugs, die absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn - niet iedereen gebruikt om dezelfde reden drugs - niet alle drugsgebruikers gebruiken even vaak drugs - niet alle drugs zijn verslavend - niet alle drugs zijn er om je je goed te laten voelen Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet als drugsgebruiker (meer). Het enige dat ik nog af en toe tot me neem zijn paddestoelen en LSD, beide niet verslavend zoals bijvoorbeeld speed, cocaïne en heroïne dat wel zijn. Ik drink niet meer, ik rook niet meer, ik blow niet meer, ik slik en snuif niet meer en spuiten heb ik nooit gedaan. Toch heb ik volgens jouw redenering geen ruggengraat. En dat is raar, want ik heb de verslavende middelen toch echt achter me kunnen laten. Er zíjn junks en harddrugsgebruikers zonder ruggegraat. Maar niet iedereen die drugs gebruikt is zo. En dat wil ik je duidelijk maken.
||
![]() |
Citaat:
Daar heb je wel gelijk in, ik zie het erg zwart-wit en sta niet echt open voor discussie nee:$ Voor mij hoort het eigenlijk tot m'n normen en waarden... Maar die mening is wel extra sterk mbt tot harddrugs en een vriend-vriend. Mensen die verder van mij weg staan en softdrugs gebruiken, dat ligt weer iets anders... 2 van je punten snap ik niet helemaal, niet iedereen om dezelfde reden en niet allemaal om goed te voelen? Iedereen slikt 't toch om zich beter te voelen, hetzij om beter te presteren, hetzij om te relaxen, hetzij om uit je dak te gaan, hetzij om de realiteit te ontvluchten, maar allemaal komt het ophetzelfde neer.: je beter voelen. Nee, dat ligt natuurlijk iets anders dan de topictitel. Dat je dat tijdperk achter je hebt kunnen laten, getuigd van wilskracht en doorzettingsvermogen. Echter dezelfde wilskracht die je destijds mistte. En natuurlijk snap ik dat niet iedereen hetzelfde is, iemand die door trauma's aan de drugs is geraakt ligt anders dan iemand die verslaafd is geraakt door groepsgedrag en feesten. Maar beide zijn mensen waar ik geen relatie mee zou kunnen onderhouden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
SOA test, of niet? meisje16jaar | 21 | 07-11-2009 22:19 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #63 rare kwast | 484 | 09-07-2006 18:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 |