Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 00:25
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
To lady-kebiss:

Meneer beer, fantastisch!!! Ik ben blij dat je me met de gepaste eerbied aanspreekt, dan heb je toch enige opvoeding genoten.

Ik begrijp dat het verband tussen fastfood en drugs misschien wat ingewikkeld is als je het nieuws niet volgt. Ik zou dan willen aanraden www.ad.nl en www.nrc.nl gewoon even naar artikelen zoeken en de zoekmachine gebruiken.
Je zegt dat die vergelijking nergens over gaat maar je geeft geen argumenten daarvoor, behalve dan het feit dat jij het niet snapt. Maar als alles wat jij niet snapt onzin zou zijn, dan zouden we nu nog met paard en wagen rijden. Dus dat is geen argument.

Over het generaliseren: das allemaal best leuk maar ik vergelijk 1 persoon (azaziel) met bush op basis van hetgeen wat deze persoon (azaziel) zelf heeft gezegd. Azaziel daarentegen vergelijkt alle druggebruikers met enkele personen die hij kent en/of baseert zijn oordeel over wat hij in de media heeft gehoord, zonder deze drugsgebruikers te kennen.
Ik oordeel op eigenschappen van 1 persoon zelf, ik oordeel op zijn posts. Hij oordeelt over vele personen zonder ze ooit gesproken te hebben. Daar zit een levensgroot verschil in.

Als jij niks met iemand wil nemen die nooit drugs gebruikt, dan is dat jou recht. Voor jou geldt dan ook dat ik het kortzichtig vindt, zeker iemand die met die intensief met die mensen is omgegaan.

Dat jij niets snapt van hetgeen waar we het over hebben blijkt wel uit het feit dat je drugsgebruikers met drugsverslaafden ziet als hetzelfde. Die kortzichtigheid of domheid, dat jij niet het verschil niet eens kan zien tussen drugsverslaafden en drugsgebruikers, illustreert perfect mijn punt.
Drugsgebruikers worden als losers afgeschilderd, als verslaafden losers, die geen kans hebben op een normaal leven en de drugs altijd op de eerste plaats zetten. Terwijl drugsgebruikers toch echt anders zijn als drugsverslaafden.
Drugsgebruikers en drugsverslaafden worden door jou over 1 kam geschoren, wie generaliseert hier nou?

Ga eerst de verschillen ontdekken en kom dan nog eens terug!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 01:21
Verwijderd
Beer,

Ik denk dat we langs elkaar heen praten middels het forum en dat we mochten we elkaar ooit tegen komen duidelijker tegen elkaar zijn.

Blijkbaar begrijp ik jouw posts niet duidelijk en neem ze misschien te zwaar, en het omgekeerde is volgens mij ook zo.
Je beledigt overigens wel degelijk door een vergelijking met Bush en je ´emigratie voorstel´ en mijn vermoeden is dat je je daar wel ter dege van bewust bent. Maar wat zou het forum zijn zonder het uitlokken van reacties.

Even voor alle duidelijkheid, ik heb niets per definitie tegen ELKE drugsgebruiker, ik wil er alleen geen relatie mee, en tot mijn beste vriendengroep zullen ze niet snel behoren. Mijn respect naar hen is lager omdat ik niet volledig op hen kan bouwen door omstandigheden die ze zelf creëeren. Die persoonlijke ervaringen zijn geen feitelijke gegeven over hoe het met alle drugsgebruikers is, het verklaart mijn mening over ze en mijn afstandelijkheid naar hen toe. Ik voel me zeker niet superieur en heb zeker mijn zwaktes, alleen drugsgebruik is iets waar moeilijker mee om te gaan is. Je conclusie naar mij toe daarover is voorbarig en onjuist.

ik wil je op het volgende even citeren:

Als jij niks met iemand wil nemen die nooit drugs gebruikt, dan is dat jou recht. Voor jou geldt dan ook dat ik het kortzichtig vindt, zeker iemand die met die intensief met die mensen is omgegaan.

Hoe kun je dit kortzichtig vinden? Kortzichtig zou het zijn indien ze zonder ervaring tot deze mening was gekomen. Ik neem aan je replies aan dat je zelf enig ervaring met drugs/gebruikers hebt. Een relatie is in de ogen van veel mensen gebasseerd op vertrouwen in een ander, iemand die regelmatig drugs gebruikt is niet iemand op wie je terug kunt vallen, wat in menig relatie toch iets is wat men zoekt. Net zoals alchohol zou doen is men dan niet duidelijk naar een ander of voor rede vatbaar.

Het hele punt van deze post was of je een relatie met een regelmatig drugsgebruiker aan zou gaan. Als dat al een nee is, en jij respecteert die mening, lijkt het me niet reëel deze mening kortzichtig te vinden, jij mag gerust je gang gaan en een relatie met een HD gebruiker aangaan, maar anderen passen er om door hen gegeven redenen voor.
Laat dan zien dat je daadwerkelijk respect hebt voor een mening die voor hen beargumenteert is dan die mening de grond in te willen boren, zo kom je over, excuses als ik ernaast zit.

Ik moet zeggen dat je in eerste instantie over komt als iemand die ik misschien kan waarderen, hoeveel waarde je hieraan hecht daargelaten. Maar laat iemand in zijn waarde met een onderbouwde mening of kom met duidelijk argumenten tegen zonder de je de hele tijd te beroepen om de media invloeden. Ze zijn er ongetwijfeld maar dat is niet bepaald het meest sluitende laat staan overtuigende argument.

een van je laatste zinnen is denk ik het knelpunt, het dat een gebruiker niet direkt een verslaafde is. Het grote probleem is in mijn ogen dat die grens zo dun is. En dat voorzichtigheid gebaat is.

Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 01:23.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 01:45
Asklepios
Asklepios is offline
Citaat:
Philemon schreef op 04-02-2005 @ 10:59 :
Persoonlijk zou ik het niet erg waarderen wanneer mijn vriend harddrugs zou gebruiken. Ok, eens een keertje een pilletje of wat dan ook, dat moet nog kunnen.
Ok...doe je mee dan? Ricardo heeft ook al toegezegd...komt dat even goed uit...
Oud 06-02-2005, 01:46
Darko
Darko is offline
Citaat:
Asklepios schreef op 06-02-2005 @ 02:45 :
Ok...doe je mee dan? Ricardo heeft ook al toegezegd...komt dat even goed uit...
Ach, een pilletje op zijn tijd... gelijk de naald er maar bij halen?
Oud 06-02-2005, 01:52
Asklepios
Asklepios is offline
Citaat:
Darko schreef op 06-02-2005 @ 02:46 :
Ach, een pilletje op zijn tijd... gelijk de naald er maar bij halen?
lijkt me erg spannend
Oud 06-02-2005, 09:36
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Beste Azaziel:

Ik ben ook niet boos ofzo, ik hou ervan om op het scherpst van de snede te discussiëren omdat er dan vaak het beste uit mensen komt, over het algemeen. Ik heb wat uitdagende posts geposts en dat heeft, in mijn ogen, tot leuke reacties geleid.

Als jij de vergelijking met Bush echt als een diepe belediging beschouwt, dan mijn excuses. Maar ik ben iemand die vindt dat je stevig mag discussiëren, zie voor referentie de hele discussie met Theo van Gogh. Of je die vent (Bush) mag op niet hij heeft bepaalde eigenschappen en dat is het enige waarop ik doelde. Ik doe wel vaker aan discussies of debatten mee (b.v. op school) en daar wordt ook van alles geroepen, als je dan bij ieder klein dingetje beledigt bent.. Dus “no hard feelings” van mijn kant.

Oké, het doet me goed te horen dat je niets bij voorbaat hebt tegen bepaalde mensen. Het gaat mij erom dat er respect is voor iedereen. En dat is gemakkelijk voor een gelijke, de uitdaging is respect te hebben voor iemand die dingen doet waar jij het niet mee eens ben. Ik voer deze discussie scherp omdat ik het heel belangrijk vindt dat mensen elkaar respecteren.

De mening van lady-kebiss vind ik kortzichtig, omdat: zij niets met een druggebruiker zou nemen, omdat ze hem beschouwd als een drugsverslaafde die de drugs op nr. 1 zet. Het is gewoon niet zo dat drugsgebruikers (heb het over partydrugs hier, dingen zoals heroïne is een andere zaak) alleen maar leven met drugs en niet hun relatie op de 1e plaats kunnen zetten. Zij baseert die mening op haar ervaringen met drugsverslaafden!! Kom op zeg, daar zit echt een verschil, dat is echt iedereen voor het gemak in dezelfde hoek vegen.
Ik betwijfel of zij ervaring heeft met een drugsgebruiker en ik denk dat, zou ze er ooit één tegen komen dan zou ze hem geen kans gunnen, omdat zij hem dan ziet als drugsverslaafd en niet als mens. Dat is toch niet eerlijk?

Ik heb nooit de hoop gehad dat ik jullie van gedachte kon veranderen, omdat naar mijn idee dit echt heel diep zit. En ik blijf het fout vinden, want ik ben van mening dat druggebruikers categorisch verkeerd worden ingeschat, alleen op basis van opvoeding, propaganda en de slechte gevallen. En dat vind ik gewoon niet eerlijk. Iedereen ze eigen mening, ik hoop alleen dat als de dag komt dat jullie een aardige gozer of vrouw tegenkomen die (af en toe) drugs gebruikt of gebruikt heeft en die ook gewoon een kans geven en hen niet gelijk in een hokje stoppen.

De hele notie dat een drugsgebruiker per definitie verslaafd is, niet intelligent zou kunnen zijn, geen productief leven zou kunnen hebben, enz. met andere woorden: gewoon een mens zou kunnen zijn, vind ik kortzichtig. Natuurlijk zijn er degene die stelen, agressief zijn en alleen maar leven voor de drugs, maar geloof me dat zijn niet alle drugsgebruikers.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Boris_Beer schreef op 06-02-2005 @ 01:25 :
To lady-kebiss:

Meneer beer, fantastisch!!! Ik ben blij dat je me met de gepaste eerbied aanspreekt, dan heb je toch enige opvoeding genoten.

Ik begrijp dat het verband tussen fastfood en drugs misschien wat ingewikkeld is als je het nieuws niet volgt. Ik zou dan willen aanraden www.ad.nl en www.nrc.nl gewoon even naar artikelen zoeken en de zoekmachine gebruiken.
Je zegt dat die vergelijking nergens over gaat maar je geeft geen argumenten daarvoor, behalve dan het feit dat jij het niet snapt. Maar als alles wat jij niet snapt onzin zou zijn, dan zouden we nu nog met paard en wagen rijden. Dus dat is geen argument.

Over het generaliseren: das allemaal best leuk maar ik vergelijk 1 persoon (azaziel) met bush op basis van hetgeen wat deze persoon (azaziel) zelf heeft gezegd. Azaziel daarentegen vergelijkt alle druggebruikers met enkele personen die hij kent en/of baseert zijn oordeel over wat hij in de media heeft gehoord, zonder deze drugsgebruikers te kennen.
Ik oordeel op eigenschappen van 1 persoon zelf, ik oordeel op zijn posts. Hij oordeelt over vele personen zonder ze ooit gesproken te hebben. Daar zit een levensgroot verschil in.

Dat jij niets snapt van hetgeen waar we het over hebben blijkt wel uit het feit dat je drugsgebruikers met drugsverslaafden ziet als hetzelfde. Die kortzichtigheid of domheid, dat jij niet het verschil niet eens kan zien tussen drugsverslaafden en drugsgebruikers, illustreert perfect mijn punt.
Drugsgebruikers worden als losers afgeschilderd, als verslaafden losers, die geen kans hebben op een normaal leven en de drugs altijd op de eerste plaats zetten. Terwijl drugsgebruikers toch echt anders zijn als drugsverslaafden.
Drugsgebruikers en drugsverslaafden worden door jou over 1 kam geschoren, wie generaliseert hier nou?

Ga eerst de verschillen ontdekken en kom dan nog eens terug!
Jij kunt echt niet lezen he? Ik maak een duidelijk onderscheid, maar jij ziet dat gewoon voor het gemak over het hoofd, omdat anders jou prachtig scherpe reactie al niet meer zou passen... Maar goed, als jij het zo wilt lezen en zien, moet jij dat vooral zo doen. Ik zou toch niet willen dat je dag verpest zou worden door een reply van mij die niet in je straatje past....

Als je geen zin hebt in de mening van een ander, moet je niet op een forum komen jongetje...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 13:41
-Will-
-Will- is offline
Zullen we het netjes houden, mensen?

Wat me enigszins tegenvalt is dat het gebruik van harddrugs meteen wordt gelijkgeschakeld aan verslaving.

Maar dat is denk ik ook een bepaald stigma dat mensen die niet weten wat het onderscheid tussen verschillende soorten drugs hebben t.o.v. gebruikers van harddrugs. Helaas kan daar niet aan gewerkt worden door mensen die niet open staan voor een dialoog, en dat zijn vrijwel altijd degenen die zich niet hebben ingelezen.
Oud 06-02-2005, 14:18
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Hahahaha… Fantastisch! Eerst probeer je me te kleineren door me meneer Beer te noemen (wat ik op zich wel grappig vond) en als dat niet lukt ben ik ineens een jongetje… Heb je ooit wel eens respect leren hebben voor andere mensen?
Dus als jij iemand tegen komt die een mening heeft die jou niet aanstaat, is jou reactie om hem/haar te kleineren. Ook jij bewijst perfect waarom ik deze discussie voer. Jij hebt (waarschijnlijk) je mond vol van met “respect 2 all” en dat je mensen niet beoordelen op de verpakking, enz. maar ondertussen als die mensen niet in jou straatje passen en niet jou mening aanhangen, dan ga je ze ineens kleineren en heb je allemaal vooroordelen klaar.
Als je geen discussie kan voeren zonder te kleineren, voer dan gewoon geen discussie.

En dan moet ik ook nog van dit forum af, omdat ik geen zin in de mening van een ander zou hebbe? Wie heeft er nou geen zin in de mening van een ander? Wie probeert er nou met kleineerde opmerkingen zijn gelijk te halen? Wie komt er nou met stellingen zonder argumenten? En wie, als er gevraagd wordt naar argumenten, komt er met nog meer kleineerde opmerkingen?

Jij zegt:
Jij kunt echt niet lezen hé? Ik maak een duidelijk onderscheid, maar jij ziet dat gewoon voor het gemak over het hoofd.

Jij doelt op, citaat van jou:
Nou is het misschien wat kort door de bocht om er meteen vanuit te gaan dat de persoon die je tegenover je hebt ook meteen een diehard drugsverslaafde is, maar ik heb geen zin in een partner die niet serieus genoeg met zijn leven kan omgaan, gezien de gevolgen die drugs kunnen hebben.

Dat heb ik wel degelijk gelezen, maar in deze zin gebruik je een relativering (=afzwakking)  […misschien wat kort door de bocht…]. Dus je geeft zelf al toe dat jouw standpunt wat kort door de bocht is, of met andere woorden: iets bevooroordeeld.
Maar voegt daar gelijk weer aan toe dat je geen zin hebt in een partner die het leven niet serieus kan nemen. Hoe weet jij nou of een drugsgebruiker (LET OP GEBRUIKER NIET VERSLAAFDE) het leven niet serieus kan nemen, je bent er waarschijnlijk nooit eentje tegengekomen, en al was het zo dan had je degene niet eens de kans gegeven.
Met andere woorden: jij denkt te weten hoe mensen in elkaar zitten zonder werkelijk te putten uit echte ervaringen, omdat je per definitie nooit met deze personen (drugsgebruikers) zou omgaan, omdat je een vooroordeel hebt. Zie je nou zelf niet in dat dit een cirkeltje is. Jij plaatst mensen in een hokje, waardoor je ze van tevoren al niet goed genoeg vindt om mee om te gaan, hoe kan je dan ooit oordelen als je ze niet kent?
Ten tweede scheer je met deze opmerking drugsgebruikers en drugsverslaafden weer over één kam. Jij zegt dat je geen zin heb in iemand die het leven niet serieus neemt, aangezien jij put uit je ervaringen met drugsverslaafden (jij heb inderdaad gelijk dat drugsverslaafden het leven VAAK, dus niet altijd, serieus nemen) schakel je voor het gemak deze twee groepen bij elkaar.
Dus ik heb wel goed gelezen en mijn argumenten blijven dus gewoon overeind.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 17:26
Menahem
Menahem is offline
Nee, inderdaad, je kunt echt niet lezen. Dat citaat van mij had ik juist neergezet om duidelijk te maken dat er een verschil is tussen een drugsgebruiker en een verslaafde... Maar goed, als je dat zo wil lezen....

Dat je meteen denkt dat ik je zou willen kleineren door je hoe dan ook te noemen zegt meer over jou dan over mij. Doet me denken aan: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

Jij bent hier de persoon die anderen kortzichtig noemt. Naar mijn mening is kortzichtigheid bij jou het kortzichtig noemen van anderen die dingen gewoon anders kunnen zien dan jij.
En dan ook nog zeggen dat ik mensen die drugs gebruiken (verslaafd of niet verslaafd) minderwaardig zou vinden. * zucht *
Oud 06-02-2005, 17:27
Menahem
Menahem is offline
oeps, was even vergeten dat Menahem nog ingelogd was... Sorry, bovenstaande is dus van Lady-Kebiss
Oud 06-02-2005, 18:08
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
To Lady-Kebiss:

Maar dat is nou heel het probleem: jij zegt wel dat je een verschil ziet tussen druggebruikers en verslaafden maar uit je eerste post blijkt dat niet echt. Ik ga dat niet nog een keer uitleggen, ik zou zeggen zie vorige citaat.

Je kunt proberen te ontkennen dat je me aan kleineren was maar het bewijs staat (door jou zelf geschreven) in je eigen posts. Dat is niet iets wat ik denk, maar iets wat jij doet.

Het feit dat je mij al loopt te kleineren omdat ik verschil met jou van mening, geeft ook een goede indicatie hoe jij aankijkt en reageert naar andere mensen toe die dingen doen waar jij het niet mee eens bent.

Jij bent vanaf de eerste post naar mij toe agressief geweest, zonder reden, zonder argumenten te geven. Alleen omdat je het niet met me eens bent, omdat ik anders denk dan jij. Waarom is het dan te verwachten dat je in andere situaties, met andere mensen (b.v. drugsgebruikers) anders zou reageren. Gewoon de aard van het beestje
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 18:22
Verwijderd
ik gebruik hard drugs en mijn vriendin vind dat niet erg. maar onbewust weerhoudt ze me ervan. Maar dat ligt ook aan mezelf. Ze heeft me gekozen zoals ik was.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 19:18
Sprinkle
Sprinkle is offline
Mijn vriend blowt alleen af en toe en drinkt op een feest lekker een paar drankjes, als hij meer wilt doen moet-ie lekker zn gang gaan. Zelf experimenteer ik wel graag met verschillende drugs en hij laat mij ook, zolang ik het niet uit de hand laat lopen. Hetzelfde geldt voor hem met alcohol en wiet/hasj.

Ik vind de geestveruimende middelen fijn, maar niet voor dagelijks/wekelijks gebruik. Dus is er voor hem ook geen reden om het mij eventueel te verbieden. Hij is ook niet iedere dag/week helemaal lam. Dus tja.
Oud 06-02-2005, 20:12
Verwijderd
Mijn ex gebruikte af en toe XTC, en toen hij met mij kreeg heb ik hem gezegd dat ie ermee moest stoppen wilde hij wat met mij krijgen. Hij is toen anderhalf jaar gestopt voor mij, toen begon hij erover dat ie toch wel weer es wat zou willen gebruiken. Ik heb gezegd dat hij dat mocht, maar ik het dan wel uit zou maken. Het is uit (en niet door die reden) dus hoef me er niet verder druk om te maken.
Misschien heb ik een apart standpunt maar wanneer iemand harddrugs gebruikt zou hij nooit mijn vriend kunnen zijn. Omdat ik niet een vriend wil die zichzelf naar de klote helpt, ik hou van hem en daarom wil ik dat niet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 20:16
Verwijderd
je moet iemand nemen zoals hij is en em niet veranderen. hij was je gewoon helemaal niet waard
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 20:22
Shereentjuh
Shereentjuh is offline
ik zou het zelf niet erg vinden...

als hij het wil gebruiken prima... het is zijn leven...

owke hij hoeft geen zware drugsverslaafde te zijn. gewoon met mate... net als alcohol...
Oud 07-02-2005, 18:18
Verwijderd
@ Boris: zoals ik al zeg: als jij dat perse zo lezen wil (en dat doe je blijkbaar) dan moet je dan helemaal zelf weten. Denk dat jij de enige bent die zich daar druk over maakt...

@ de rest: volgens mij is verder iedereen het er over eens: geen relatie met iemand die drugs gebruikt, tenzij het sporadisch is. Klopt dat verder?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:19
Qimm
Qimm is offline
Liever geen drugs, nu is dat een beetje hypocriet van mij aangezien ik 2x paddo's heb geprobeerd Maar iig geen regelmatig gebruik, ik vind het al niet leuk als hij te veel drinkt.
Oud 07-02-2005, 18:23
*** is offline
een vriend zonder ruggengraat? Nèh.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:46
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
To Lady-Kebiss:

Jij zegt: als jij dat perse zo lezen wil (en dat doe je blijkbaar) dan moet je dan helemaal zelf weten.

Ik lees dat zo maar ik zie jou het ook niet ontkrachtigen..

Jij zegt: volgens mij is verder iedereen het er over eens: geen relatie met iemand die drugs gebruikt

Dan lees je niet goed deze tread door, er zijn zat mensen die minder star denken als jij.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 22:56
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
*** schreef op 07-02-2005 @ 19:23 :
een vriend zonder ruggengraat? Nèh.
Kort door de bocht en ongemotiveerd. Als je wat wil bijdragen aan de discussie, motiveer je mening dan.
Oud 08-02-2005, 02:01
coecie
coecie is offline
oh my god...
mensen er is nog altijd een verschil tussen drugsgebruikers en verslaafden hoor...

Ik zal eerlijk vertellen dat ik drugsgebruik, ik beschouw mijzelf niet als incapabel om een relatie in stand te houden, ik heb nu al 1,5 jaar een vriendje. Ik vind mijzelf ook niet dom en ook niet lui, niet meer dan ieder ander in ieder geval.

Ook kan ik hierbij vertellen dat een hele hoop van mijn vrienden drugs gebruiken. Mensen die ons niet kennen, en ons van buitenaf zien, zien alleen maar een groep succesvolle, jonge mensen die een geweldig close band met elkaar hebben.
Bijna iedereen heeft een gelukkige relatie, bijna iedereen doet een universitaire studie, we hebben bijbaantjes, we gaan uit, en we delen echt alles met elkaar.
Ik denk dat juist door drugs iedereen in onze groep dichter naar elkaar toe is gegroeid. Ondertussen zijn we over onze top heen en is iedereen in rustiger vaarwater aan het raken. Maar onze band raken we nooit meer kwijt.

Ik heb vriendjes gehad die ook drugs gebruikten en vriendjes die dat niet deden. Ik kan niet zeggen dat relaties met wel drugsgebruikers verschilden van die van niet drugsgebruikers. In al mijn relaties was ik trouw en verliefd en zette ik me in.

Iedereen die denkt dat dat niet kan of voor mogelijk houdt, zou zelf eens een pil moeten slikken om te kijken of je er daarna nog steeds zo over denkt. Als je tenminste de ruggengraat hebt de verleidingen van drugs weerstand te bieden als je het eenmaal geprobeerd hebt.
Of je door drugs zo wezenlijk veranderd dat je geen vertrouwen meer in een relatie kan hebben, dat je in een klap je intelligentie kwijt bent en lui en lamlendig wordt dat trek ik ten zeerste in twijfel. En ik weet zeker dat ieder van jullie op een drugsgebruiker ook verliefd zou kunnen worden.
Oud 08-02-2005, 09:41
*** is offline
Citaat:
-Will- schreef op 07-02-2005 @ 23:56 :
Kort door de bocht en ongemotiveerd. Als je wat wil bijdragen aan de discussie, motiveer je mening dan.
mwah, 't leek me dat de discussie inmiddels al uitgekauwd zou zijn (maar ik heb 'm idd een keer niet gelzen) en veel valt er niet aan te motiveren, als je harddrugs niet kan weerstaan vind ik dat een teken van gebrek aan ruggengraat. Dan sta je niet sterk in je schoenen en heb je een gebrek aan wilskracht. Een dergelijk karakter zie ik niet als boyfriendmaterial.
En als jij dat kort door de bocht vind, ja miss wel, maar daar zit ik in dit geval niet mee. Bovendien heb ik het hier niet over sofdrugs en niet over gewone vrienden.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 06-02-2005 @ 21:16 :
je moet iemand nemen zoals hij is en em niet veranderen. hij was je gewoon helemaal niet waard
ik vind dat je zelf je grenzen mag stellen wanneer je met iemand neemt
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:43
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
salieee schreef op 08-02-2005 @ 20:38 :
ik vind dat je zelf je grenzen mag stellen wanneer je met iemand neemt
Yup. Maar je mag niet zíjn grenzen stellen
Oud 08-02-2005, 20:51
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
*** schreef op 08-02-2005 @ 10:41 :
mwah, 't leek me dat de discussie inmiddels al uitgekauwd zou zijn (maar ik heb 'm idd een keer niet gelzen) en veel valt er niet aan te motiveren, als je harddrugs niet kan weerstaan vind ik dat een teken van gebrek aan ruggengraat. Dan sta je niet sterk in je schoenen en heb je een gebrek aan wilskracht. Een dergelijk karakter zie ik niet als boyfriendmaterial.
En als jij dat kort door de bocht vind, ja miss wel, maar daar zit ik in dit geval niet mee. Bovendien heb ik het hier niet over sofdrugs en niet over gewone vrienden.
Iemand die (hard)drugs gebruikt is niet meteen verslaafd en heeft ook niet altijd moeite om die te laten staan. Heroïne, cocaïne of speed zijn bijzonder verslavend en maken vele levens stuk. XTC is leuk maar je kan het niet echt vaak gebruiken, want dan werkt het domweg niet. Ik persoonlijk trek de grens bij het roken van crack of het meer dan sporadisch gebruiken van heroïne (en aanverwanten: codeïne, morfine, opium). Die zijn té verslavend, en zo iemand trekt mij dan mee. Als mijn eega af en toe of regelmatig een lijntje coke of speed of een pilletje tot zich neemt, is dat verder haar zaak. Ik doe dat niet meer, maar ik snap wat mensen er leuk aan vinden.

Verder: het is vrijwel onmogelijk om aan LSD, DMT, 2CB of andere tripmiddelen verslaafd te raken, omdat ze de gebruiker zich niet béter, maar ánders laten voelen. Iemand die zulke drugs neemt kiest ervoor om die ervaring te ondergaan, of deze nu positief of negatief zal zijn. Dat heeft niets te maken met het niet kunnen laten staan van drugs of een gebrek aan ruggegraat. Toch vallen deze middelen ook in de categorie harddrugs, howel ze totaal niet vergelijkbaar met speed, cocaïne, XTC of heroïne.
Oud 08-02-2005, 22:37
*** is offline
Citaat:
-Will- schreef op 08-02-2005 @ 21:51 :
Iemand die (hard)drugs gebruikt is niet meteen verslaafd en heeft ook niet altijd moeite om die te laten staan. Heroïne, cocaïne of speed zijn bijzonder verslavend en maken vele levens stuk. XTC is leuk maar je kan het niet echt vaak gebruiken, want dan werkt het domweg niet. Ik persoonlijk trek de grens bij het roken van crack of het meer dan sporadisch gebruiken van heroïne (en aanverwanten: codeïne, morfine, opium). Die zijn té verslavend, en zo iemand trekt mij dan mee. Als mijn eega af en toe of regelmatig een lijntje coke of speed of een pilletje tot zich neemt, is dat verder haar zaak. Ik doe dat niet meer, maar ik snap wat mensen er leuk aan vinden.

Verder: het is vrijwel onmogelijk om aan LSD, DMT, 2CB of andere tripmiddelen verslaafd te raken, omdat ze de gebruiker zich niet béter, maar ánders laten voelen. Iemand die zulke drugs neemt kiest ervoor om die ervaring te ondergaan, of deze nu positief of negatief zal zijn. Dat heeft niets te maken met het niet kunnen laten staan van drugs of een gebrek aan ruggegraat. Toch vallen deze middelen ook in de categorie harddrugs, howel ze totaal niet vergelijkbaar met speed, cocaïne, XTC of heroïne.
verslaafd of niet daar gaat 't mij niet eens om. Ik vind 't al slap als je de verleiding neit kan weerstaan om het sporadisch te gebruiken. Als je die troep nodig hebt om lol te maken...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:39
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
*** schreef op 08-02-2005 @ 23:37 :
verslaafd of niet daar gaat 't mij niet eens om. Ik vind 't al slap als je de verleiding neit kan weerstaan om het sporadisch te gebruiken. Als je die troep nodig hebt om lol te maken...
Heeft niets met verleiding te maken en al helemaal niet met het nodig hebben om lol te maken. Maar als je er niets over weet kan je inderdaad niet meediscussiëren. Toch bedankt voor je bijdrage.
Oud 08-02-2005, 22:43
*** is offline
Citaat:
-Will- schreef op 08-02-2005 @ 23:39 :
Heeft niets met verleiding te maken en al helemaal niet met het nodig hebben om lol te maken. Maar als je er niets over weet kan je inderdaad niet meediscussiëren. Toch bedankt voor je bijdrage.
als je je nieuwsgierigheid niet kan onderdrukken dan? Of ...? Maakt 't uit hoe je 't beestje noemt? 't Is en blijft rotzooi. En net of jouw argumenten hout snijden.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:01
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
*** schreef op 08-02-2005 @ 23:43 :
als je je nieuwsgierigheid niet kan onderdrukken dan? Of ...? Maakt 't uit hoe je 't beestje noemt? 't Is en blijft rotzooi. En net of jouw argumenten hout snijden.
Als iemand een keer een drug heeft geprobeerd hebben ze geen ruggegraat? Als je voor de verleiding bezwijkt om voor het eerst een blowtje te roken, een biertje te drinken of een sigaret op te steken heb je wél een ruggegraat, maar als je je eerste XTC-pil slikt niet meer? Een kromme redenatie, als je het mij vraagt.

Ik probeer niets te verdedigen, ik probeer het beeld dat je van mensen die drugs gebruiken hebt, te nuanceren. Maar als je niet bereid bent om het anders te zien dan zwart-wit, heeft het voor mij geen zin om er inhoudelijk op in te gaan. Je hebt een mening over iets die gebaseerd is op incorrecte en onvolledige informatie, en zelfs wanneer je met de feiten wordt geconfronteerd weiger je die mening te nuanceren. Dat is je goed recht! Maar dan heeft het dus voor mij ook geen zin om met je in discussie te gaan. Snap je?

- niet alle mensen die drugs gebruiken zijn hetzelfde
- er zijn heel erg veel verschillende drugs, die absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn
- niet iedereen gebruikt om dezelfde reden drugs
- niet alle drugsgebruikers gebruiken even vaak drugs
- niet alle drugs zijn verslavend
- niet alle drugs zijn er om je je goed te laten voelen

Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet als drugsgebruiker (meer). Het enige dat ik nog af en toe tot me neem zijn paddestoelen en LSD, beide niet verslavend zoals bijvoorbeeld speed, cocaïne en heroïne dat wel zijn. Ik drink niet meer, ik rook niet meer, ik blow niet meer, ik slik en snuif niet meer en spuiten heb ik nooit gedaan. Toch heb ik volgens jouw redenering geen ruggengraat. En dat is raar, want ik heb de verslavende middelen toch echt achter me kunnen laten.

Er zíjn junks en harddrugsgebruikers zonder ruggegraat. Maar niet iedereen die drugs gebruikt is zo. En dat wil ik je duidelijk maken.
Oud 08-02-2005, 23:21
*** is offline
Citaat:
-Will- schreef op 09-02-2005 @ 00:01 :
Als iemand een keer een drug heeft geprobeerd hebben ze geen ruggegraat? Als je voor de verleiding bezwijkt om voor het eerst een blowtje te roken, een biertje te drinken of een sigaret op te steken heb je wél een ruggegraat, maar als je je eerste XTC-pil slikt niet meer? Een kromme redenatie, als je het mij vraagt.

Ik probeer niets te verdedigen, ik probeer het beeld dat je van mensen die drugs gebruiken hebt, te nuanceren. Maar als je niet bereid bent om het anders te zien dan zwart-wit, heeft het voor mij geen zin om er inhoudelijk op in te gaan. Je hebt een mening over iets die gebaseerd is op incorrecte en onvolledige informatie, en zelfs wanneer je met de feiten wordt geconfronteerd weiger je die mening te nuanceren. Dat is je goed recht! Maar dan heeft het dus voor mij ook geen zin om met je in discussie te gaan. Snap je?

- niet alle mensen die drugs gebruiken zijn hetzelfde
- er zijn heel erg veel verschillende drugs, die absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn
- niet iedereen gebruikt om dezelfde reden drugs
- niet alle drugsgebruikers gebruiken even vaak drugs
- niet alle drugs zijn verslavend
- niet alle drugs zijn er om je je goed te laten voelen

Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet als drugsgebruiker (meer). Het enige dat ik nog af en toe tot me neem zijn paddestoelen en LSD, beide niet verslavend zoals bijvoorbeeld speed, cocaïne en heroïne dat wel zijn. Ik drink niet meer, ik rook niet meer, ik blow niet meer, ik slik en snuif niet meer en spuiten heb ik nooit gedaan. Toch heb ik volgens jouw redenering geen ruggengraat. En dat is raar, want ik heb de verslavende middelen toch echt achter me kunnen laten.

Er zíjn junks en harddrugsgebruikers zonder ruggegraat. Maar niet iedereen die drugs gebruikt is zo. En dat wil ik je duidelijk maken.
ik zat er eigenlijk al op te wachten tot jedaar mee zou komen. Alhoewel ik dat niet gezegd noch ontkend heb. Dat vind ik idd net zo goed een teken van zwakte, al til ik daar idd minder zwaar aan.

Daar heb je wel gelijk in, ik zie het erg zwart-wit en sta niet echt open voor discussie nee:$ Voor mij hoort het eigenlijk tot m'n normen en waarden...
Maar die mening is wel extra sterk mbt tot harddrugs en een vriend-vriend. Mensen die verder van mij weg staan en softdrugs gebruiken, dat ligt weer iets anders...

2 van je punten snap ik niet helemaal, niet iedereen om dezelfde reden en niet allemaal om goed te voelen? Iedereen slikt 't toch om zich beter te voelen, hetzij om beter te presteren, hetzij om te relaxen, hetzij om uit je dak te gaan, hetzij om de realiteit te ontvluchten, maar allemaal komt het ophetzelfde neer.: je beter voelen.

Nee, dat ligt natuurlijk iets anders dan de topictitel. Dat je dat tijdperk achter je hebt kunnen laten, getuigd van wilskracht en doorzettingsvermogen. Echter dezelfde wilskracht die je destijds mistte.

En natuurlijk snap ik dat niet iedereen hetzelfde is, iemand die door trauma's aan de drugs is geraakt ligt anders dan iemand die verslaafd is geraakt door groepsgedrag en feesten. Maar beide zijn mensen waar ik geen relatie mee zou kunnen onderhouden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 12:02
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
To ***:

Jij zegt:
…niet iedereen om dezelfde reden en niet allemaal om goed te voelen? Iedereen slikt 't toch om zich beter te voelen, hetzij om beter te presteren, hetzij om te relaxen, hetzij om uit je dak te gaan, hetzij om de realiteit te ontvluchten, maar allemaal komt het op hetzelfde neer.: je beter voelen.

Nou het komt niet allemaal op hetzelfde neer. Een drugsverslaafde gebruikt iets om zich beter te voelen, omdat hij het leven op één of andere manier niet aankan. Dat is een heel verschil of iemand om die reden gebruikt of omdat iemand uit aan het gaan is en die gebruikt XTC of iets dergelijks.
Als dit hetzelfde zou zijn, zou iemand die alcohol gebruikt ook in dit rijtje thuis passen. Tenslotte alcohol gebruik je ook om je beter te voelen (vrolijker zijn) of om beter te presteren (prateriger worden op feestjes). Het is niet voor niks dat alcohol met gezelligheid wordt geassocieerd, dat heeft te maken met de geestesverandering die het met zich meebrengt.
Deze effecten treden al op bij een klein beetje alcohol gebruik, dus ik heb het niet alleen over zware alcoholisten.
Deze redenering kun je natuurlijk opvoeren voor alles wat maar enigszins een plezierig gevoel verschaft, b.v. ook sex. Dat doe je tenslotte ook omdat je het gewoon lekker vindt je er (tijdelijk) een goed gevoel van krijgt.
Mensen doen nou eenmaal dingen omdat je daar een lekker gevoel van krijgen (en dus ook drugs gebruiken), maar dat betekent niet dat ze per definitie vergeleken kunnen worden met mensen die middelen gebruiken om zich beter te voelen, omdat ze het leven niet aankunnen. Daar zit echt een verschil in.
En omdat jij zo simpel redeneert (ach, het is toch allemaal hetzelfde, ze doe het toch allemaal om zichzelf beter te voelen) zie je drugsgebruikers en drugsverslaafden een beetje als één en hetzelfde.
Terwijl jij ook dingen doet om jezelf beter te voelen. En nu zal ik vast wel het argument krijgen: maar drugs is slecht voor je. Oke, heb je helemaal gelijk in, maar dat doet er nog steeds niets aan af dat er een duidelijk verschil zit in redenen, waarom iemand drugs gebruikt

Jij zegt:
Dat je dat tijdperk achter je hebt kunnen laten, getuigd van wilskracht en doorzettingsvermogen. Echter dezelfde wilskracht die je destijds mistte.

Ook hier ga je ervan uit dat een drugsgebruiker, als hij gebruikt, geen wilskracht heeft om te stoppen en dat hij dit ineens op miraculeuze wijze weet te vinden omdat hij inziet dat hij slecht bezig is.
Dat is ook niet in alle gevallen zo, het zou erop duiden dat een drugsgebruiker tijdens zijn gebruikers periode niet van de drugs kan afblijven en dus dat hij verslaafd is en dus een drugsverslaafde is. Daarmee indirect zegende dat een drugsgebruiker per definitie verslaafd is. Daar ben ik het niet mee eens, maar daar is al genoeg over geschreven.
En die gedachtegang, dat een drugsgebruiker altijd verslaafd is, is echt een hardnekkige. Jullie zeggen allemaal dat jullie verschillen zien tussen drugsgebruikers en verslaafden maar uit jullie verhalen blijkt constant dat dit niet zo is.
Iemand gebruikt drugs, in veel gevallen, gewoon omdat hij/zij dat leuk/lekker vindt. Net zo goed als je sex hebt, gewoon omdat het lekker is. Het is toch ook niet zo dat iedereen die aan sex doet sexverslaafd is?
Het grappige is dat we hier gewoon te maken hebben met een verschil in opinie: mensen die antidrugs zijn, zijn dat over het algemeen omdat het slecht voor je is. Dit is voor hun een reden om het niet te doen.
Drugsgebruikers zien dat risico ook wel maar kiezen ervoor om dat te nemen, dat is toch geen misdaad en het maakt je ook geen verslaafde.
Er zijn wel meer mensen die een bewust risico nemen met hun leven, b.v. rokers, maar ook parachutisten, bungee-jumpers, base-jumpers, autocoureurs, enz. noem maar op. Die mensen beschouwen we toch ook niet als verslaafd of niet in staat een relatie mee te hebben?
Het heeft gewoon te maken met datgene wat sociaal geaccepteerd gedrag is en wat jou is aangeleerd (zij het door je ouders, zij het door propaganda).

Jij zegt:
Maar beide zijn mensen waar ik geen relatie mee zou kunnen onderhouden.

Waarom niet?

Omdat ze verslaafd zijn?
Dan ga je ervan uit dat elke drugsgebruiker verslaafd is, zonder er één te kennen. Je baseert jezelf alleen op vooroordelen.

Omdat hij/zij iets doet wat slecht voor hem/haar is?
Dus met een andere groep mensen die geen drugs gebruiken, maar wel risico’s nemen met hun leven zou je dat wel doen? Dan blijven er maar weinig avontuurlijke types voor je over.

Zijn er nog meer redenen?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
-Will- schreef op 08-02-2005 @ 21:43 :
Yup. Maar je mag niet zíjn grenzen stellen
maar je mag wel voordat je met hem neemt zeggen dat je niks met hem willen als hij zou gebruiken
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:47
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Mijn vriend gebruikt..
Jammer, maar kan het hem niet verbieden..
Soms luisterd hij naar wat ik zeg, soms niet.. Ik wil wel dat hij minderd, maar stoppen.. nee dat vraag ik niet van hem!
Hij heeft die keuze gemaakt, en vroeg of laat zal hij ook de keuze gaan maken om te stoppen.
Dat heeft hij mij verteld iig.. Hopen maar van wel, na veel drugsgebruik doet hij aggresief, nu hij weet dat hij dat doet minderd hij en gebruikt niet zo veel meer.
M'n relatie met hem wordt hier zelfs sterker door..!
Toch hou ik van 'm .. met of zonder drugs
Oud 10-02-2005, 01:13
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Me ex-vriendin gebruikte, heroine, cocaine, xtc.
heeft niet lang geduurd de relatie. ging steeds slechter en we kwamen steeds meer in geldproblemen, en ruzies en dat soort dingen.
dus zou nooit meer iemand willen die aan de harddrugs is.
wiet maakt niet zoveel uit vind ik.
Reageren

Regels voor berichten