Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het zou dus betekenen dat als ik levensmoe ofzow ben ik het recht heb me als huurmoordenaar aan te bieden. Ik schiet iedereen verrot die me niet bevalt en wordt vervolgens zelf gedood. Big Deal |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als ik levensmoe ben, ik schiet een zooi mensen neer, ik ga xxjaar de bak in, dan kan ik me daar desnoods aan m'n broekspijp ophangen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed... De doodstraf, vooral niet doen, liever 20 jaar cel, of in dienst van de mensheid ergens nuttig werk doen onder toezicht. Als je eenmaal 20 jaar vast hebt gezeten wil je dat echt niet nog een keer... Je ziet het in landen waar de doodstraf er wel is, er wordt net zo hard doorgemoord...
|
GEEN doodstraf. Er zijn al zoveel mensen onschuldig geexecuteerd in Amerika. Ik ben tegen de doodstraf! Ook voor hele zware vergrijpen. Je bent er voor of er tegen. Achteraf zal toch altijd blijken dat er onschuldige mensen zijn vermoord!
Als je kijkt naar de twee verdachten uit de Puttense moordzaak. Als de doodstraf er zou zijn hadden die twee misschien nu wel niet meer geleefd, dus onschuldig geexecuteerd! Als de doodstraf in Nederland wordt ingevoerd, verhuis ik ergens anders heen waar geen doodstraf is. Niet omdat ik ooit iemand om zeep heb gebracht maar gewoon om het idee dat anderen tegen mij kunnen getuigen en dat ik vermoord kan worden door de staat! |
![]() |
|
![]() |
Als er een bepaald misdrijf X twee gepleegd op precies dezelfde wijze etc. wordt (zeg: meervoudige moord met al van dien), maar bij de een is men 100% zeker (bekenning, honderden bewijzen, getuigen, enz.), en bij de ander is het 'duidelijk dat het zo is', maar glashard bewijs is het niet, maar genoeg voor een veroordeling.
Is het dan juist om de eerste te executeren en de tweede bijv. levenslange gevangenisstraf, wegens 'het valt niet terug te draaien en stel dat het niet zo was'-redenen, te geven? (persoonlijk zou ik, denk ik, in alle gevallen voor die tweede wijze gaan, maar goed, voor degenen die voor doodstraf zijn ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De doodstraf mag nooit ingevoerd worden omdat: * Iedereen heeft het recht op leven. Hij heeft dat recht geschonden, maar onder andere omstandigheden dan de overheid het zou doen. Mensen vermoorden is gewoon altijd al verkeerd maakt niet uit of de overheid (moordenaar) dat doet of een moordenaar. T klinkt al absurd dat het wel gebeurd * De kans dat je onschuldigen executeerd is altijd aanwezig en dat er dan misschien 1 is die toegeeft dat hij het gedaan heeft ok. Maar geef die ene dan levenslang. Beter een moordenaar die toegeeft en levenslang zit dan een onschuldig geexecuteerd! Een ander voorbeeld. Is Osama bin Laden gerechtigd mensen voor zich te winnen en deze te indoctrineren om andere mensen te vermoorden. Omdat hij vind dat Amerika ook mensen vermoord heeft. Hoeveel mensen heeft Bush wel niet laten vermoorden tijdens de oorlog in Afghanistan, omdat er een bommetje verkeerd viel. Moet hij toch ook in death row en geexecuteerd worden. Doodstraf is hypocriete zooi. Pak de oorzaak maar aan waarom er zoveel zieke mensen in deze wereld zijn, dat doe je niet door mensen te executeren
Laatst gewijzigd op 03-07-2002 om 18:07. |
![]() |
||
Citaat:
Ook zullen misdadigers zelden meer bekennen doordat ze zelf dan groen licht geven voor hun eigen executie. Een crimineel die bekend is vaak uit op strafvermindering. Dan bekend er niemand meer. Gerwin |
![]() |
|
![]() |
Je bent voor of tegen. Het kan niet zo zijn dat je tegen de doodstraf bent en voor Hitler een uitzondering wilt maken. Het is een principe. Ik ben tegen doodstraf omdat er onschuldige mensen gedood kunnen worden en die kunnen zich natuurlijk niet meer verweren. En het is nou eenmaal zo dat er altijd fouten worden gemaakt. Hadden ze in het onderzoek ook gevraagd hoe ze dan zouden worden omgebracht?? met kogels of een prikkie??
Een prikkie is heel humaan, kogels integendeel. |
![]() |
||
Citaat:
Er was/waren volgens mij 1 of 2 partijen die de doodstraf wel wouden invoeren? welke waren dat ook alweer? Was dat nou de CU?? ![]()
|
Aan de doodstraf zit een groot risico, namelijk dat uiteindelijk ook onschuldigen deze straf toegedeeld zullen krijgen. Natuurlijk is dit bij andere straffen ook het geval, maar zolang iemand in de gevangenis zit kan er nog onderzoek gedaan worden waar de mogelijk onschuldige iets aan heeft. Het heeft weinig zin om onschuldig verklaard te worden als je al dood bent.
Als de nederlandse gevangenisomstandigheden teruggebracht worden naar het 'water en brood' principe, dan is doodstraf echt onnodig. Levenslang in de gevangenis is dan erger dan dood. Overigens kun je door iemand te doden diegene niet leren dat doden verkeerd is, maar die uitspraak is natuurlijk onzin, want er zit geen leer achter de doodstraf. Het is simpelweg het elimineren van een zogenaamde 'bedreiging voor de maatschappij', afschrikking, en eventuele geruststelling van het volk. Heeft niets met straf te maken eigenlijk. Het feit dat het veroordelen van een crimineel tot de doodstraf nog altijd meer geld kost dan levenslang in de gevangenis komt slechts door een onefficient bureacratisch beleid. Point is, doodstraf is zinloos.
||
Citaat:
Nee, ik ben sadist ofzo ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het schrikbarend. Zat bijna te huilen toen ik dit bericht las.
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als je een kooi om de wereld heen zet zit ik ook in een kooi, maar ik zal er niet mee zitten hoor. Dus vrijheidsberoving is niet altijd voldoende, overigens is het beperken van de goede leefomstandigheden ook het beperken van iemand's vrijheid. Daarnaast is jouw en mijn vrijheid nu ook al beperkt.
|
Verwijderd
|
Ik schrok ook wel toen ik het las, maar vergeet niet dat toen de moord op Pim nog heel vers in het geheugen lag en dat men dan anders reageert. Ik ben altijd al tegen de doodstraf geweest, tegen elke misdaad. Niemand heeft het recht om iemand anders leven af te nemen, zelfs niet dat van een moordenaar. En waarom niet? Het leven is het enige ware bezit dat men heeft, men kan het zelf inrichten en gebruiken. Als men dat leven wil gebruiken om te moorden, moet dat bestraft worden, maar niet d.m.v. de dood. Trouwens, door een moordenaar te vermoorden maakt de staat zich ook schuldig aan moord en zou om die reden ook vervolgd moeten worden etc. etc. Ga ik nu te diep filosofisch denken?
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat je het de gevangen slecht moeten laten hebben, geen tv, pool tafels, luxe maaltijden etc. Laat ze maar lekker heel de dag vervelen en na laten denken over wat ze hebben gedaan.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik hoop dat de doodstraf genoeg afschrikt om een misdadiger niet zo snel doorgewinterd te laten worden. En om 'm, als hij dat wel wil worden en een keer opgepakt wordt, dit ook betekent dat hij van de aardbodem verdwijnt. Overigens bekoopt een doorgewinterde (fanatieke, radicale) terrorist een aanslag meestal sowieso met zijn eigen leven, of je moet het over de mensen achter de schermen van organisaties hebben. Eigenlijk zie ik in deze tijd van een multiculterele moderne samenleving, of wat daar voor door moet gaan, 1 nadeel in de doodstraf. Dat moslimjongeren hier juist door worden aangewakkerd tot misdaden, omdat het stoer is om deze straf te riskeren en omdat ze daarna, ALS ze gepakt worden 'de martelaar uit kunnen hangen'. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Heb jij wel eens in je leven met een ECHTE moslim gepraat eigenlijk, of kijk je alleen naar CNN om te zien hoe slecht ze wel niet zijn?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar algemeen gesproken is dat ook een punt tegen de doodstraf: in de VS zie je meestal dat doodvonnissen met een hele media-heisa gepaard gaan, terwijl er naar criminelen die levenslang hebben nauwelijks omgekeken wordt door de media. Geen martelaren. ![]()
|
![]() |
Ik ben nog steeds tegen de doodstraf. De doodstraf is op één moment even vervelend, maar daarna ben je er vanaf. Bovendien vind ik het ook meer een straf voor de familie/vrienden van de ter dood veroordeelde. Daar komt nog bij dat je er helemaal niks mee oplost. Maar dat doe je bij een gevangenisstraf natuurlijk ook niet, bij TBS wel (tenminste dat wordt geprobeerd). Ik vind een gevangenisstraf dan ook een veel betere straf omdat het een straf is voor de schuldige zelf. Een gevangenisstraf is naar mijn mening ook een veel zwaardere straf omdat je iemand heel lang kwelt, volgens mij is een gevangenisstraf geestelijk ook heel zwaar, veel zwaarder dan de doodstraf.
|
![]() |
|
je kan de schuldige ook opsluiten en tegen hem zeggen dat ie ter dood gebracht gaat worden, alleen zeg je er dan bij dat de datum nog bekend gemaakt wordt. Telkens als ie er dan om vraagt zeg je dat de Hoge Raad er nog niet uit is. En dat dan zijn hele verdere leven lang. Over kwelling gesproken
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder lees ik hier nog soms dat de doodstraf niet ingevoerd moet worden, maar óók dat vrijheidsberoving veel erger is dan de doodstraf. Dus ik moet daar toch echt uit concluderen, dat je als onschuldige beter af bent, als de doodstraf wordt ingevoerd. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoezo niet?
Iemand gaat naar een tankstation, eist geld van de cassière, de cassière doet er te lang over en vervolgens schiete hij de cassière en de andere mensen in het tankstation dood en gaat er vervolgends met het geld van door. Alles staat op videoband. Met behulp van ook nog ander onderzoek kan je dan echt wel 100% zeker weten of iemand het wel of niet heeft gedaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Doodstraf Shredder | 120 | 11-03-2005 18:56 | |
Doodstraf Twentefan_Inge | 6 | 24-10-2004 14:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland! Schappie | 122 | 08-06-2004 18:18 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
De doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland! Schappie | 2 | 26-05-2004 22:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlands; stelling"De doodstraf moet opnieuw in Nederland ingevoerd worden" swinkie | 3 | 03-06-2003 20:58 | |
Doodstraf invoeren Gaijin | 5 | 01-02-2003 01:28 |