Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2002, 18:55
Mindfields
Mindfields is offline
Beetje in de trant van Het verrotte leven van Floortje Bloem (over een meisje dat langzaam een hoertje wordt)

weet iemand leuke boeken?
Oud 11-07-2002, 19:54
Verwijderd
Zee van Henk Verhaeren, gaat over een het leven van een jongen van 20 ofzo die nergens wil en kan werken omdat hij te brutaal en te eigenwijs is en daarom gaat reizen met een vriend.. is echt supergrappig geschreven (ze gaan te paard naar rusland, dat zegt genoeg), maar tis wel een beetje grof soms.. en het einde is echt heel erg zielig.

verder alles van tolkien en bijna alles van edgar allen poe, maar die stijl zocht je niet
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 20:52
halve gare
halve gare is offline
weet nie echt of het in je styl past maar afscheid brief van bobje goudmit is een erg mooi boek (overigs wel kinderboek) gaat over een meisje die haar beste vriendin langzaam maar zeker verliest aan een hersen tumor.... erg mooi....

misschien vind je vigirnia andrews (volgens mij zo geschreven wat) die heeft meerdere series, een gaat over een stel kinderen die door hun moeder op zolder word opgesloten ook wel een beetje in de buurt van jou gerne....
Oud 11-07-2002, 22:21
punkyfish
punkyfish is offline
ik wou 'Het verrote leven van Floortje Bloem' aanbevelen, maar die had je dus al 'De moeder van David S.' is ook van Yvonne Keuls, gaat over een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon, David, een junk is. is een heel mooi boek
Oud 12-07-2002, 09:46
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
ik wou 'Het verrote leven van Floortje Bloem' aanbevelen, maar die had je dus al 'De moeder van David S.' is ook van Yvonne Keuls, gaat over een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon, David, een junk is. is een heel mooi boek
heej die wilde ik ook gaan zegguh
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 11:27
stroopwafel
stroopwafel is offline
nikkie 'nogiets'

gaat over drugsgebruik en hoe zij ook steeds verder in de problemen raakt..
Oud 12-07-2002, 13:30
Verwijderd
Citaat:
halve gare schreef:
weet nie echt of het in je styl past maar afscheid brief van bobje goudmit is een erg mooi boek (overigs wel kinderboek) gaat over een meisje die haar beste vriendin langzaam maar zeker verliest aan een hersen tumor.... erg mooi....
Jaa, dies ook heel mooi
Citaat:
punkyfisch schreef:
'De moeder van David S.' is ook van Yvonne Keuls, gaat over een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon, David, een junk is. is een heel mooi boek
Die wou ik ook zeggen . Is ook een mooi boek

Go ask Alice (geschreven door een anoniem iemand) is ook een heel mooi boekje. Wel Engels, maar goed te begrijpen (ik heb em begin 4e gelezen)
Gaa ook over een meisje die verslaafd is aan drugs, maar verder weet ik t verhaal niet echt meer.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 19:47
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Go ask alice is ook in het nederlands verkrijgbaar, die versie is ook goed, natuurlijk niet zo goed als het origineel, maar dat zijn vertalingen bijna nooit. het heet geloof ik 'het onkruid en de bloem'.
Oud 12-07-2002, 20:05
reamonns supergirl
reamonns supergirl is offline
de serie 'octopus' bevat allemaal van dat soort boeken, maar het zijn wel een soort van kinderboeken (ik was er een enorme fan van toen ik in de 2e zat)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:15
Signy
Signy is offline
Junkies van Melvin Burgess (als ik 't goed heb)

Gaat over een meisje en een jongen die van huis weglopen en gaan zwerven op straat. Ze komen in aanraking met krakers en gaan aan de drugs.
Heeeeeel goed boek, aanrader!!
Oud 12-07-2002, 20:16
utopian me
utopian me is offline
morgenster van ellen tijssinger is volgens mij ook wel beetje zelfde genre... wel een jeugdboek dacht ik..
Oud 13-07-2002, 09:04
Verwijderd
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
Go ask alice is ook in het nederlands verkrijgbaar, die versie is ook goed, natuurlijk niet zo goed als het origineel, maar dat zijn vertalingen bijna nooit. het heet geloof ik 'het onkruid en de bloem'.
mmm, nou je t zegt... ik vond die 2 boeken wel op elkaar lijken, alleen had ik het onkuid en de bloem iets van een jaar eerder gelezen als go ask alice. Maargoed, k wist dus niet dat dat dezelfde boeken waren
Maar het onkruid en de bloem is ook een mooi boek, Parallel
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 12:28
*fledermous*
*fledermous* is offline
Christiane F.

is ongeveerd in dezelfde trant, als het verrotte leven van floortje bloem. Is ook verfilmd trouwens, misschien leuk om te lezen/zien.
Oud 13-07-2002, 18:26
Verwijderd
Citaat:
*fledermous* schreef:
Christiane F.

is ongeveerd in dezelfde trant, als het verrotte leven van floortje bloem. Is ook verfilmd trouwens, misschien leuk om te lezen/zien.
Dies zooow mooi...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 10:42
Verwijderd
Citaat:
*fledermous* schreef:

heet de film net zo als het boek?
En kan je em gewoon bij de videotheek halen? Lijkt me best mooi om te zien
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 13:51
Verwijderd
"Junkies" en " afscheidsbrief" behoren tot " it's life" (of zoiets dergelijks) Er zijn ong 30 boeken van en ik ben er nog geen 1 tegen gekomen die me totaal nie boeide..... tis lekker simpel geschreven.... NIET TE SIMPEL... (dus echt iets voor zomervakantie)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Magicgirl schreef:
"Junkies" en " afscheidsbrief" behoren tot " it's life" (of zoiets dergelijks) Er zijn ong 30 boeken van en ik ben er nog geen 1 tegen gekomen die me totaal nie boeide..... tis lekker simpel geschreven.... NIET TE SIMPEL... (dus echt iets voor zomervakantie)
zijn ze allemaal door dezelfde schrijver geschreven, of allemaal door anderen?
(da weet ik hoeveel ik moet zoeken in de bieb )
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 15:32
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
utopian me schreef:
morgenster van ellen tijssinger is volgens mij ook wel beetje zelfde genre... wel een jeugdboek dacht ik..
nee, gaat over een jongen die gepest wordt.
mwah, opzich wel leuk boek, niet veel bijzonders

bedankt allemaal
Oud 14-07-2002, 16:05
Signy
Signy is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

zijn ze allemaal door dezelfde schrijver geschreven, of allemaal door anderen?
(da weet ik hoeveel ik moet zoeken in de bieb )
Allemaal door anderen, begin maar met Junkies.
Oud 15-07-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Signy schreef:
Allemaal door anderen, begin maar met Junkies.
Junkies, waa gaa ie een beetje over? de titel komt me bekend voor...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:00
euro
euro is offline
Het onkruid en de bloem ?? wie de shcrijver is weet ik niet meer maar is wel mooi eennuh van Virginia Andrews heeft verschillende 'series'geschreven die bijna allemaal gaan over jongeren met problemen enzo ; zijn echt de moeite waard om te lezen! nouja veel leesplezier

groetjes Myrthe!!

p.s.: iets met Life: die boeken zijn allemaal van verschillende schrijvers maar er staat zo'n speciaal logo op 't boek waar ze wel snel aan te herkennen zijn hoor! Maar moet je maar bijv. ff naar het boek : afscheidsbrief-Bobje Goudsmit kijken! Is trouwens ook een heel mooi boek! (zoals hierboven al stond )
Oud 17-07-2002, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Signy schreef:
Junkies van Melvin Burgess (als ik 't goed heb)

Gaat over een meisje en een jongen die van huis weglopen en gaan zwerven op straat. Ze komen in aanraking met krakers en gaan aan de drugs.
Heeeeeel goed boek, aanrader!!
Is dat die waarbij je telkens vanuit een ander perspectief kijkt, die jongen, en dat meisje, en de ouders en zo? En dat zij dan zwanger word of zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten