Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hierover is al een topic geweest, wellicht vind je hier nog wat nuttigs tussen:
http://forum.scholieren.com/showthre...ht=koningshuis Veel succes in ieder geval! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() (Maar ik ben ook tegen het koningshuis hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar een staatshoofd van het kaliber Prins Pils is een aanfluiting voor Nederland in het buitenland. Dan liever Harry Potter: The Grown Up Version als staatshoofd dan als een domme, arische, sportlievende idioot die liever met hockeymeisjes loopt te hossen dan serieus representatief te zijn voor Nederland. Maar ergens kun je hem dat hossen niet kwalijk nemen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Precies wat Nederland nodig heeft dacht ik zo. ![]() (hoort dit trouwens niet op moderne talen?)
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De onthullingen/het gedrag van o.a. Claus, Willem-Alexander en anderen hebben het tot een goed visitekaartje gemaakt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
best lollig, als die koningin op bezoekt komt in je plaats mss. maar of dit nou iets met eenheid onder het neederlandsche volk te maken heeft? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Staatsbezoeken zijn een leuk ceremonieel iets, je stuurt iemand met een slordige 25 jaar ervaring in diplomatie achter de schermen, stuurt nog wat diplomaten mee voor de gelegenheid, en hebt voor het geval dat alles misloopt ook nog de troef dat het koningshuis slechts ceremonieel is achter de hand.
||
Citaat:
![]() Ik ben het alleen niet eens met het "visitekaartje" argument. In zo'n positief daglicht staan de verschillende koningshuizen nou ook weer niet. En meer en meer mensen beginnen zich niet meer zo "verenigd" te voelen onder een koningshuis. Ik heb er zelf niks mee, en zo praktisch mijn hele generatie met mij. Tuurlijk geld dit niet voor de oudere generatie, vooral de generatie van voor en na W.O. II, die zijn over het algemeen zeer koningsgezind, maar er is een duidelijke ontwikkeling van 'ont-koningsgezindheid' gaande. Misschien is het dus over een aantal generaties tijd om het maar af te schaffen en een president in te stellen. Overigens, een president kan ook gewoon een ceremoniële functie vervullen, een president met de bevoegdheden zoals George dubbya lijkt mij ook he-le-maal niets. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En overigens zegt "2x zoveel Duitsers" ook niet zoveel. Om hoeveel praten we dan? 1 miljoen Duitsers? Op een bevolking van 80 miljoen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat koningshuizen in een kwaad daglicht staan verhaal is echt niet waar |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wie word de president van de tros met meerderheid van stemmen verkozen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarom ben ik ook voor de minister-president als staatshoofd (zolang dat mogelijk is om te combineren met zijn werkzaamheden voor Algemene Zaken), aangezien een gekozen president in het Nederlandse politieke klimaat niet werkt en ik gewoonweg tegen het koningshuis ben. Hoewel ik betwijfel of Johan Cruyff zichzelf kandidaat zou stellen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In dat opzicht zou het Amerikaanse systeem niet slecht zijn. (Twee grote partijen) Het zou het aantal idioten dat alleen voor de eer/prestige de politiek ingaat drastisch verminderen. Helaas is zoiets niet realiseerbaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() krijgen we cda en pvda om de beurt aand emacht |
![]() |
||
Citaat:
En ik betwijfel of CDA en PvdA het zouden worden in een Twee Partijen systeem. PvdA als vertegenwoordiging van Links, maar CDA zou niet het vacuüm van Rechts op kunnen vullen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() welke ''rechts'' dan wilders etc halen toch maar weinig stemmen paar zetels misschien de vvd zal het ook net goed doen |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wij zijn niets voor niets een land van minderheden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
het is alleen geen goed idee |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Afschaffen van het Koningshuis Gatara | 181 | 24-09-2009 10:18 | |
Algemene schoolzaken |
Het koningshuis 4sch0L | 12 | 16-02-2005 17:33 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Als er iemand van het koningshuis dood gaat.. Verwijderd | 12 | 12-02-2005 15:34 | |
De Kantine |
koningshuis... sjoeltie | 265 | 13-10-2004 14:21 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
WEG MET HET KONINGSHUIS!! Argumenten gezocht?? mabel007 | 15 | 12-01-2004 14:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Mabel gevaar voor het koningshuis? lalaa | 4 | 06-10-2003 19:08 |