![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 09-02-2005 om 23:56. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Kom op zeg, die verwerpelijke, communistische denkwijze van jou neemt toch niemand meer serieus. Het is een feit dat mensen met bestuurlijk talent ook bij het bedrijfsleven terecht kunnen. Ministers zijn ook maar mensen. |
![]() |
||
Citaat:
Rechts benaderd gecompliceerde problemen met iets meer nuance en iets pragmatischer.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt natuurlijk ook genoeg domme linkse hippies die denken dat alles wel goed komt als iedereen elkaar maar gaat knuffelen, maar daar heb ik het nu ook niet over. Zowel links als rechts tegenwoordig zijn grotendeels hersenloze en ongenuanceerde figuren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan. En waarom is het verwerpelijk? Ik vind het verwerpelijker dat iemand iets roept voor het geld ipv omdat diegene daarvan serieus overtuigd is. Ik heb meer respect voor een halve nazi die meent wat hij zegt, dan voor een link lullen rechts vullen geval. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoel dat het individu dat zich politiek inzit primair moet opkomen voor wat hij als perfecte invulling van het collectief belang ziet, en niet dat hij zich vooral inzet omdat hij veel centjes wil verdienen. De persoonlijke motivatie van het politek actieve figuur is waar het om draait. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 onbedorven, zonder onoprechte bijbedoeling => argeloos, dazig, in alle onschuld, ingénu, onnozel 2 onervaren terwijl dat niet zo zou moeten zijn => kwezelachtig |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wanneer de kiezer nauwelijks invloed heeft op het regeringsbeleid, in welke mate is het beleid van de overheid dan legitiem? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Democratie houdt dus ook geen verplichting in om de uitvoerende en wetgevende organen verantwoording af te laten leggen aan de burger persoonlijk. Het is logistiek onmogelijk om over elke beleidsaangelegenheid waar onenigheid over bestaat zestien miljoen mensen te laten stemmen bij referendum. Daarom is er vertegenwoordiging, gewoon puur pragmatisme. Ik krijg een beetje de indruk dat jij helemaal geen principiele bezwaren hebt tegen het huidige stelsel. Je kunt het alleen niet hebben dat er maar eens in de vier jaar verkiezingen gehouden worden. Direct verantwoording aan burgers laten afleggen maakt het democratisch gehalte misschien hoger, maar zorgt ook voor meer tussentijdse verkiezingen en dientengevolge meer periodes waarin het land niet bestuurd wordt. Burgers zijn namelijk gewoon niet in staat om te beoordelen of de overheid juist beleid heeft gevoerd of niet. Daarvoor zijn ze te dom en te weinig ingelicht. Citaat:
De begrippen 'democratisch' en 'legitiem' zijn ook niet elkaars synoniemen. In een democratie is er altijd spanning tussen slagvaardigheid van het bestuur en het democratisch gehalte, dwz. de invloed die de burger op elk beleidsonderwerp heeft. Wil je meer slagkracht van het bestuur dan krijgt de burger minder invloed. Wil je meer invloed van de burger dan komt er minder beleid tot stand. Heel simpel. Je moet niet denken dat er zoiets bestaat als de conflictvrije democratie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat belangen bepaling niet objectief is is zelfs voor een gefaalde mbo'er nog volstrekt duidelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Of wil je soms beweren dat het kabinet-Den Uyl een goed economisch beleid voerde? |
![]() |
||||
Citaat:
Natuurlijk wordt het politieke syssteem onwerkbaar, wanneer over alle vraagstukken referenda gehouden moeten worden. Ik pleit daar ook niet voor. Wel pleit ik ervoor dat de kiezer kan ingrijpen, wanneer men het parlement wil terugtroepen van een besluit. Daarvoor kan het correctief referendum goed middel voor zijn. Citaat:
Citaat:
Hier heb ik interessante lectuur voor je: http://www.maurice.nl/pdf/democratie...Democratie.pdf |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() waar haal je die wijsheid vandaan ? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd