Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 19:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 18-02-2005 @ 20:51 :
Tjonge jonge, wat een bekrompenheid en wat een leugens. Wil je nu beweren dat de Islam hiervoor staat!!
Pfff, mevrouw schaam je! Je kent zeer kwalijke leugens toe aan de Islam. Een geloof waar je niets van begrijpt en niets van afweet.
Jij beweerd door je afkeuring ook dat jij de islam als geheel kunt vertegenwoordigen, dus voor je doorgaat met schelden wil ik erop wijzen dat jij daar net zo schuldig aan bent.

Los daarvan beoordeel je ook nog eens andermans motieven zonder dat je daar van af weet, dus je gaat in feite tweemaal de mist in.

Helpt de discussie niet echt, dus zullen we het schelden voor de rest maar achterwege laten?
Oud 18-02-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 20:51 :
Okay, religieuze uitingen zijn dus toegestaan, parabeltijd:

Jij moet langs de burgerlijke stand om, laten we zeggen, een rijbewijs op te halen. Daar sta ik als atheist achter het loket.

Vervolgens zal ik terwijl de procedure wordt afgewikkelt luid commentaar leveren op elk spoor van religie dat ik daar aan je kan ontdekken.

Moet kunnen, immers, als ik tegen religie ben mag ik dit uiten.

Zeg eens: keur je bovenstaand scenario goed?
Dan voldoe je niet aan artikel 2:4 Awb, waarin de onpartijdigheid van de bestuursorganen waar jij deel vanuit maakt ligt besloten.

Het heeft nog steeds geen invloed op de scheiding tussen kerk en staat, aangezien die scheiding nog steeds bestaat, en het die scheiding geenszins beinvloed.
Oud 18-02-2005, 19:54
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Weet je wat ik pas gezeik vind; dat ze in Turkije het niet mogen dragen en dat dat geen enkel probleem is, maar als het hier in NL gebeurd zijn we opeens discriminerend.

Moslims pesten, waar heb je dat vandaan
Oud 18-02-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 18-02-2005 @ 20:54 :
Weet je wat ik pas gezeik vind; dat ze in Turkije het niet mogen dragen en dat dat geen enkel probleem is, maar als het hier in NL gebeurd zijn we opeens discriminerend.

In Irak mocht het ook nooit
Oud 18-02-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 20:53 :
Jij beweerd door je afkeuring ook dat jij de islam als geheel kunt vertegenwoordigen, dus voor je doorgaat met schelden wil ik erop wijzen dat jij daar net zo schuldig aan bent.

Los daarvan beoordeel je ook nog eens andermans motieven zonder dat je daar van af weet, dus je gaat in feite tweemaal de mist in.

Citaat:

Helpt de discussie niet echt, dus zullen we het schelden voor de rest maar achterwege laten?
Schelden?Het is een conclusie getrokken uit sectie van feiten
Mevrouw beweerd onwaarheden S. wijst haar daarop.
Oud 18-02-2005, 19:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 18-02-2005 @ 20:54 :
Dan voldoe je niet aan artikel 2:4 Awb, waarin de onpartijdigheid van de bestuursorganen waar jij deel vanuit maakt ligt besloten.
Exact, en uitingen van religie vanuit, of tijdens de functie.

Ik denk niet dat het slim is daaronder onderscheid te maken.

Citaat:
makelville schreef op 18-02-2005 @ 20:57 :
Schelden?Het is een conclusie getrokken uit sectie van feiten
Mevrouw beweerd onwaarheden S. wijst haar daarop.
S. gaat er daarbij van uit dat andermans beeld fout is, omdat dat van hemzelf wel klopt.

Beiden begaan dus exact dezelfde beoordelingsfout.
Oud 18-02-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 20:43 :
Vrijheid van godsdientst betekent dat je in je priveleven er vrij voor bent.
Dit verzin je terplekke.
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 20:43 :
(...)Er is recht op vrijheid van godsdienst, geen recht om godsdienst overal te pushen ten koste van alles en iedereen.
Een hoofddoek dragen gaat natuurlijk ook ten koste van anderen.
Zie je zelf niet in hoe niet-serieus je overkomt?!

Overigens moet ik zeggen dat je lachwekkend blijft.
Oud 18-02-2005, 19:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 20:57 :
Exact, en uitingen van religie vanuit, of tijdens de functie.

Ik denk niet dat het slim is daaronder onderscheid te maken.
Je stelling van scheiding tussen kerk en staat deugde gewoon niet kerel.

Verder is het artikel erop gericht dat het bestuursorgaan besluiten onafhankelijk neemt ten opzichte van de burgers, en die besluiten kun je ook neutraal nemen als je er niet neutraal uiztiet.

Wat wil je nu zeggen dan?
Oud 18-02-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 20:57 :

S. gaat er daarbij van uit dat andermans beeld fout is, omdat dat van hemzelf wel klopt.

Beiden begaan dus exact dezelfde beoordelingsfout.
S. is een zij en zij heeft wel degelijk gelijk

Juno schuift de Islam dingen in de schoenen die niet kloppen zoals S. ze al weerlegd heeft
Oud 18-02-2005, 20:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 18-02-2005 @ 20:58 :
Dit verzin je terplekke.

Een hoofddoek dragen gaat natuurlijk ook ten koste van anderen.

Dat verzin je terplekke.

Een hoofddoek dragen gaat natuurlijk ten koste van anderen.

bedoel maar, ik kan op exact dezelfde manier ook uren doorgaan...
Oud 18-02-2005, 20:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-02-2005 @ 21:00 :
daarbij beoordeel je vanuit jouw eigen idee over de islam.

Aangezien jij ook geen gevolmachtigde van alle bestaande stromingen en meningen bent zit je er dus ook naast.

ja, sorry hoor, ik probeer generalisaties te voorkomen hier.
Oud 18-02-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 21:02 :

Aangezien jij ook geen gevolmachtigde van alle bestaande stromingen en meningen bent zit je er dus ook naast.

Nogmaals, ze weerlegde slechts de beschuldigen van juno naar de Islam toe
Oud 18-02-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik heb dat nergens beweerd. Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt. Ook heb ik niet gescholden, ik heb haar enkel erop gewezen dat ze dient te stoppen met leugens verkondigen. Wel heb ik haar geadviseerd om zich te verdiepen en dán met kritiek te komen.
Citaat:
Welke motieven heb ik haar toegekend? Wees eens wat concreter.
Citaat:
Lijkt me puik plan, kom me dan ook niet beschuldigen van iets dat ik niet gedaan heb.
Oud 18-02-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 21:00 :
(.....)
Ja,
ga maar fijn door met leugens verkondigen, daar wordt iedereen goed van!
Oud 18-02-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 18-02-2005 @ 20:59 :
Je stelling van scheiding tussen kerk en staat deugde gewoon niet kerel.

Verder is het artikel erop gericht dat het bestuursorgaan besluiten onafhankelijk neemt ten opzichte van de burgers, en die besluiten kun je ook neutraal nemen als je er niet neutraal uiztiet.

Wat wil je nu zeggen dan?
Ik denk dat dit heilloos is, sommige mensen willen het onderscheid tussen objectieve en subjectieve onpartijdigheid gewoon niet snappen.
Oud 18-02-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 21:02 :

Over welke verschillende interpretaties heb je het precies? En ook zo lekker makkelijk om hier kritiek en leugens te uiten op/over de Islam en dan te zeggen:
"jaaa, maar dat geldt voor een of ander stroming binnen de Islam.. ergens in Irak geloven ze erin, volgens mij"
En lekker makkelijk om het daarop te schuiven zeg .
Ik redeneer vanuit het soennitische stroming, aangezien dat de grootste Islamitische stroming is in Nederland.

En nog iets over die verschillende stromingen: die verschillen gaan vaak niet over verschillende interpretaties, maar over verschillende handelingen en toekenningen
Oud 18-02-2005, 20:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 18-02-2005 @ 21:06 :
Ja,
ga maar fijn door met leugens verkondigen, daar wordt iedereen goed van!
Dat bedoel ik dus precies, reageer vooral niet op de inhoud.
Oud 18-02-2005, 20:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 21:19 :
Dat bedoel ik dus precies, reageer vooral niet op de inhoud.
Jij reageert natuurlijk op inhoud:

Citaat:
Dat verzin je terplekke.

Een hoofddoek dragen gaat natuurlijk ten koste van anderen.

Vertel mij eens: waarin belemmer ik jou als ik mijn hoofddoek op heb?
Oud 18-02-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-02-2005 @ 21:28 :
Vertel mij eens: waarin belemmer ik jou als ik mijn hoofddoek op heb?
Het waarnemen van jou schoonheid.
Oud 18-02-2005, 20:30
T_ID
T_ID is offline
S, Ga je dezelfde post nu tweemaal op een lege manier afkraken?
Oud 18-02-2005, 20:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 21:30 :
S, Ga je dezelfde post nu tweemaal op een lege manier afkraken?
Vraag stellen of afkraken?

Ik wil dat je mijn vraag beantwoord.
Oud 18-02-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 18-02-2005 @ 21:30 :
Het waarnemen van jou schoonheid.

en dan moet uitgerekend híj een 'klacht' indienen
Oud 18-02-2005, 20:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 18-02-2005 @ 21:33 :

en dan moet uitgerekend híj een 'klacht' indienen
Als volgende keer dat het I-woord ter sprake komt nu niet constant termen als 'leugenaar' 'racist' .e.d over mijn scherm vliegen komt dat voortaan helemaal goed.
Oud 18-02-2005, 20:36
Verwijderd
jezus zeg

internet
Oud 18-02-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 21:36 :
Als volgende keer dat het I-woord ter sprake komt nu niet constant termen als 'leugenaar' 'racist' .e.d over mijn scherm vliegen komt dat voortaan helemaal goed.
Oud 18-02-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 21:36 :
Wil je nu beweren dat mevrouw juno niet begonnen is met haar aanval? En bovendien heb ik nergens de woorden islamofoob of racist gebruikt. Leg me geen woorden in de mond aub.

Leugenaar wel, omdat zij met leugens kwam. Heel logisch, als je het mij vraagt.

Ik ga hier toch ook niet gillend leugens verspreiden over andere opvattingen? Als ik ergens geen weet van heb, houd ik mijn mond, en zo hoort het.
Oud 18-02-2005, 20:44
T_ID
T_ID is offline
Het minste dat je kunt doen is een beetje genuanceerd reageren, en het vellen van oordelen over subjectieve begrippen achterwege laten.

Ik hoef toch niet uit te wijden over 'maar hij/zij begon' als argument?
Oud 18-02-2005, 20:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

In Turkije is het ook niet zonder slag/stoot gegaan. En naast Turkije zijn er nog tientallen andere Moslimlanden, waar het geen eens een issue is. Turkije en Tunesie trouwens,zijn uitzonderingen.

btw, het Turkse volk wil ook dat mensne de vrijheid hebben om een hoofddoek te dragen. De huidige premier had voor de verkiezingen allemaal praatjes van hoe zielig de meisjes zijn, die om hun hoofddoek worden geweigerd bij scholen. Dat was ook bij veel Turken de hoofdrede om op de huidige premier te gaan stemmen, maar die flikker heeft er tot nog toe niks aan gedaan.
Oud 18-02-2005, 20:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 21:44 :
Het minste dat je kunt doen is een beetje genuanceerd reageren, en het vellen van oordelen over subjectieve begrippen achterwege laten.
Jammer dat uitgerekend jíj daar weer mee moet komen.
Citaat:
Wel zo handig als je 'klachten' in wilt dienen, probeer dan zo "objectief" mogelijk te blijven en bovendien wel erg laag van je om het een "allochtonenbevrijdingsfront" te noemen. Aangezien er tussen jou citaten maar twee allochtonen zaten..

Het is wel opvallend om alleen degenen de citeren die jouw mening niet delen Doe je dan ook niet voor als iemand die staat voor anti-gescheld.
Oud 18-02-2005, 21:44
Global
Global is offline
Citaat:

in turkije pesten ze ook moslims
Oud 18-02-2005, 22:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Ik zie dat jij even de verklikker hebt uitgehangen op M&M?
Oud 18-02-2005, 22:20
Verwijderd
Dat is mode, of zo.
Oud 18-02-2005, 22:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 18-02-2005 @ 23:20 :
Dat is mode, of zo.
En dat hij dan mij eraan naait, oké. Maar hij heeft een paar dingen gequote van S. en makelville die totaal niet beledigend waren of waar gescheld in voor kwam.

Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 22:25.
Oud 18-02-2005, 22:24
Verwijderd
Mijn vooroordelen tegen rechts zijn nog eens bevestigd.
Oud 18-02-2005, 22:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-02-2005 @ 23:19 :
Ik zie dat jij even de verklikker hebt uitgehangen op M&M?
lees de voorgaande pagina's, ik noem het geen fatsoenlijke discussie.
Oud 18-02-2005, 22:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 23:35 :
lees de voorgaande pagina's, ik noem het geen fatsoenlijke discussie.
Oud 18-02-2005, 22:42
juno
juno is offline
Ik heb misschien een of twee maal de column van Theo van Gogh gelezen, en ik vond het best grappig, maar ik nam het allesbehalve serieus. En ik heb in een streng islamitisch land gewoond, waar ik de islam in de praktijk meemaakte. Waar wij als westerlingen niet zichtbaar met flesjes bier in onze boodschappentas over straat mochten, daar moesten we iets overheen leggen, en ook niet buiten mochten roken, omdat men daar aanstoot aan nam. Waar we wel naar de kerk mochten, maar de klok niet mochten luiden. Waar ik als niet netjes werd beschouwd omdat mijn rok maar tot de kuiten kwam en niet tot mijn enkels. Een broek was helemaal ondenkbaar. Waar ik als vrouw al niet meetelde, en als niet moslim al helemaal als stakker werd beschouwd. Waar de koranschool eigenlijk het enige onderwijs was, en natuurlijk alleen voor jongens.

EN WAAR IK DUS EEN HOOFDDOEKJE DROEG en een omslagrok tot op mijn enkels. Om geen aanstoot te geven.

De islam is in theorie zo gek nog niet, en zeker in die tijd en op die plaats was het een ware revolutie, maar de praktijk van alledag is zo cultureel gekleurd, dat er van de uitgangspunten het nodige verloren gaat.

Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 22:55.
Oud 18-02-2005, 22:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-02-2005 @ 23:38 :
Ach ende wee, het eind van den wereld ist daer.
nee hoor, als het even kan alleen maar een slotje voordat iedereen mekaar echt te lijf gaat.
Oud 18-02-2005, 22:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 23:42 :
nee hoor, als het even kan alleen maar een slotje voordat iedereen mekaar echt te lijf gaat.
Als *bepaalde mensen* (nee, niet jij) vanaf het begin wat respectvoller waren geweest, was dat niet nodig geweest.
Oud 18-02-2005, 22:48
T_ID
T_ID is offline
te weinig respect of te lange tenen...

een welles nietes verhaal, waarvan ik vind dat beiden deels gelden.

Lees Juno's post hierboven trouwens ook, levert al een heel ander beeld op dan de hele voorgaande discussie zonder die toevoeging.
Oud 18-02-2005, 23:03
juno
juno is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-02-2005 @ 21:00 :

Juno schuift de Islam dingen in de schoenen die niet kloppen zoals S. ze al weerlegd heeft
En andere dingen die S niet kon weerleggen omdat ze wel kloppen. En ik heb nog gezwegen over de praktijk van de verstoting. En hoe een verkracht meisje geen kant opkan, omdat ze dan zelf strafbaar is wegens overspel of onkuisheid. Wat nou, drie mannelijke getuigen. Waarom mannelijk? Waarom telt de getuigenis van een man zwaarder dan die van een vrouw? Waarom is een meisje fitna?

Ik heb meer over de islam gelezen dan jullie denken, en dan niet door types a la Theo van Gogh of andere xenofoben. Maar lees de feministische vrouwelijke islamitische auteurs maar eens, die hun eigen ervaringen opschreven. Dat is een kijkje van binnenuit door wat minder fortuinlijke moslima's die de pech hadden om niet in nederland geboren te worden. Begin maar eens met N. El Sadaawi.

Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 23:13.
Oud 18-02-2005, 23:04
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-02-2005 @ 19:55 :
Juno, donder alsjeblieft op, terug naar je Seksualiteit-hoekje, waar je thuishoort! Ga verder met pijples geven aan 14-jarige bakvissen, want daar ben je veel beter in dan het commentaar geven op de actualiteit. Je verhaaltjes hier gaan in al hun langdradigheid nergens over, je maakt kromme vergelijkingen, trekt verkeerde conclusies, en haalt mij en anderen constant het bloed onder de nagels vandaan.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 18-02-2005, 23:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2005 @ 23:48 :
te weinig respect of te lange tenen...

een welles nietes verhaal, waarvan ik vind dat beiden deels gelden.

Lees Juno's post hierboven trouwens ook, levert al een heel ander beeld op dan de hele voorgaande discussie zonder die toevoeging.
Ach ja, als je daar niet tegen kunt, moet je als atheïstische westerling daar ook niet gaan wonen. Verder is de ervaring van één vrouw niet echt representatief. En wie weet wat ze uit haar duim heeft gezogen en wat waarheid is.
Oud 18-02-2005, 23:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-02-2005 @ 00:04 :
Ach ja, als je daar niet tegen kunt, moet je als atheïstische westerling daar ook niet gaan wonen. Verder is de ervaring van één vrouw niet echt representatief. En wie weet wat ze uit haar duim heeft gezogen en wat waarheid is.
Wat ook de reden is dat ik hier nog ben.

Maar ja, op die manier kunnen we ieders beweringen in twijfel trekken.

Het is trouwens lastig ontkennen dat het beeld dat Juno schetst buiten Nederland wel degelijk voor komt.

Puur het feit dat het niet past in je eigen beeld van een godsdienst betekent niet dat het niet waar is denk ik dan.
Oud 18-02-2005, 23:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-02-2005 @ 00:07 :
Wat ook de reden is dat ik hier nog ben.

Maar ja, op die manier kunnen we ieders beweringen in twijfel trekken.

Het is trouwens lastig ontkennen dat het beeld dat Juno schetst buiten Nederland wel degelijk voor komt.

Puur het feit dat het niet past in je eigen beeld van een godsdienst betekent niet dat het niet waar is denk ik dan.
Ik ontken ook niks. Ik stel alleen vraagtekens en kanttekeningen.
Oud 18-02-2005, 23:09
Donny must die
Donny must die is offline
Moslim vrouwen die zichzelf onderdrukken. Wow die moet men helpen, schaf die hoofdoekjes af
Oud 18-02-2005, 23:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-02-2005 @ 00:09 :
Ik ontken ook niks. Ik stel alleen vraagtekens en kanttekeningen.
Door te zeggen dat iemand pijples moet gaan geven aan 14-jarige bakvissen?

Ik bedoel maar.
Oud 18-02-2005, 23:10
juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-02-2005 @ 00:04 :
Je mag me best uitschelden, maar me niet beschuldigen dat ik lieg. Het was Senegal, vlakbij de grens met Mauretanie, vandaar die sterke mosliminvloeden. Ze waren daar echt zwaar hoor, het was een beetje vergelijkbaar met de zwarte kousenkerk hier. Ietsje zuidelijker hadden ze een veel lichtere variant, maar dat was dan ook een ander volk. Hoewel ook bij de Woloffs de moslimbroederschappen het politieke leven beheersten. Meisjes werden er allemaal besneden.(clitoridectomie)
Oud 18-02-2005, 23:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 19-02-2005 @ 00:10 :
Je mag me best uitschelden, maar me niet beschuldigen dat ik lieg. Het was Senegal, vlakbij de grens met Mauretanie, vandaar die sterke mosliminvloeden. Ze waren daar echt zwaar hoor, het was een beetje vergelijkbaar met de zwarte kousenkerk hier. Ietsje zuidelijker hadden ze een veel lichtere variant, maar dat was dan ook een ander volk. Hoewel ook bij de Woloffs de moslimbroederschappen het politieke leven beheersten. Meisjes werden er allemaal besneden.(clitoridectomie)
Maar zoals we allemaal weten, en zoals op dit forum ook vaker bediscussiërd is, is besnijdenis niet iets wat bij de Islam hoort, maar iets wat cultuur -en plaatsgebonden is. Het mag vanzelf spreken dat ik zoiets absoluut afkeur.

Maar ik vraag me nog steeds af waarom je daar gaat wonen als je het er zo verschrikkelijk vindt.
Oud 18-02-2005, 23:14
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 19-02-2005 @ 00:10 :
Wat heeft dat met nederland te maken?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten