![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat anderen zeggen ben ik wel deels met ze eens. Probeer het hoofdstuk EX af te sluiten, once and for ever. Hij beheerst je leven meer dan je zelf zou willen. Iets waar ik ook meteen aan moest denken (raar eigenlijk dat ik dat nu pas bedacht en niet eerder al..) is iets wat ik uit een psychologie boek heb gelezen. Cognitive dissonance, dit houdt in dat je doen niet overeenkomt met je denken en dat je hersenen daarom maar redenen gaan verzinnen waardoor dit wel zo is. Aan de ene kant wil je volgens mij graag over je ex heenkomen, aan de andere kant blijf je hem toch steeds weer opzoeken, toch contact met hem onderhouden etc. Je hoofd zal dan dus gaan denken 'misschien is ie toch zo gek nog niet', maar dit wil je (atleast in my opinion) helemaal niet. Ik weet dat je niet echt fysieke herinneringen (klinkt charmant maar je snapt wel) aan je ex hebt, maar toch herinnerd een ongelofelijke boel je aan hem. Misschien kun je proberen jezelf zeg maar te verbieden dingen met hem te associeren. Dus niet elke keer bij lijn 114 denken 'oh hoe zat dat vroeger', maar nee, 'oh die gaat naar zutphen'.. Begrijp (en ook weet) hoeveel moeite zoiets kost, maar als je maar aan hem BLIJFT denken, zul je (doh) nooit van hem afkomen in je hoofd. Doe je dit niet, zullen de aankomende jongens die je misschien wel echt leuker dan leuk vind, hoogstwaarschijnlijk hetzelfde overkomen als die andere jongen waar je over schreef ![]() As always, een heleboel sterkte, en zullen we afspreken dat je op je verjaardag volledig over em heen bent? Kusje!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu is het niet zo dat ik nog elke dag zit met de vraag waarom het uit is gegaan, maar het is wel iets waar ik soms aan denk en voor mijn gevoel nog niet echt duidelijkheid over heb. Dat blijft zeg maar toch een beetje aan je knagen. Inderdaad dat deel afsluiten. Dat was mijn doel ook van dan die babbel die ik wilde maken: Onze vorige relatie helemaal afsluiten en dan zien we wel hoe het nu zit zeg maar. En wat daar heel misschien, eventueel, uit zou kúnnen komen. Die muziek dat is ook wat ja. Ik krijg soms bepaalde gevoelens weer. Als ik bijvoorbeeld naar rap of hiphop luister (niet alles) dan krijg ik dat gevoel weer dat ik dan nog in bed lag en hij voor de pc zat met muziek aan etc.. Het is dus op dat moment niet alleen een herinnering, maar een ook gevoel. Jij ook nog sterkte meis. Voor jou geldt hetzelfde. *knuffelt* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet dat je hem een enorme zak vindt en er zijn wel meer mensen die dat vinden hoor ![]() *knuffelt* Head up young person! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou het, als ik jou was, gewoon zn gang laten gaan en zie maar wat er gebeurd als hij terug is. Hij mag ook wel eens wat van zich laten horen! Ach, hij spookt wel in mijn hoofd, maar misschien wordt dat minder als het contact nog minder en minder wordt.. Sterkte en veel succes! *knuffelt* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk niet dat jij een gebrek hebt aan mannelijke aandacht en dat je zelfs weinig moeite zou hebben met een bedpartner gezien je populariteit op dit forum, dus ik denk niet dat je je zo super alleen zal voelen als waar je bang voor bent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom had ik ook gewacht voordat ik dat gesprek aan wilde gaan. Omdat hij in het begin heel afstandelijk deed etc had ik niet het gevoel dat ik bij hem mijn dingen 'kwijt kon'. Toen dat wat beter ging wilde ik met hem praten, naja, de rest is al tig keer verteld, hij kwam niet opdagen etc. Voor mij was dat al een hele stap. Voor mijn gevoel in ieder geval. Het is ook niet iets wat ik graag via de mail ofzo zou willen doen. Op dit moment is dus vertellen dat ik hem zo mis zeker geen optie.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je stukje over cognitive dissonance snap ik nog niet zo goed in deze situatie ![]() Verder heb ik niet zo heel veel te zeggen eigenlijk ![]() ![]() Bedankt lieverd ![]() *knuffelt* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Haha, jongens bespringen? In relaties in ieder geval niet. Ik zou graag een relatie willen hebben, maar dat zou niet eerlijk zijn voor mijn gevoel. Ik kijk echt uit naar een nieuwe liefde, om het zo maar te zeggen, en iemand die me weer dat speciale gevoel geeft. En ookal is het zo onterecht, soms vraag ik me af of dat nog wel komt. Ja, als ik gewoon realistisch denk weet ik wel dat dat vast nog wel komt enzo, maar toch.. Gek dat mensen dat toch allemaal denken ![]() Moeite met een het vinden van een bedpartner (mocht ik dat willen) heb ik dus nog meer ![]() Mijn populariteit op het forum (voor zover ik populair ben hier ![]() ![]() Daarnaast is het een ander soort van alleen voelen. Het heeft meer te maken met een soort van geborgenheid, onvoorwaardelijke liefde etc.. Ik denk dat je het wel snapt.. Dank je wel voor je lieve reacties.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb wel eens nagedacht over het feit of ik het (alle dus) niet gewoon mis, in plaats van dat ik hem mis. Snap je? ![]() Jij ook heel veel succes. Het is even doorbijten, maar met mij komt het wel goed hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is het nut van hem vertellen dat ik m niet wil spreken? Ik spreek hem al nauwelijks.. En smsjes krijg ik al helemaal niet ![]() Maar zoals ik al eerder zei: je wist m nu uit je hoofd, maar is dat verwerken? Ik denk dat ik het allemaal verwerkt hebt op het moment dat als ik aan hem denk ik geen verlangen meer voel en een rust heb van 'het is goed zo'.. Dat als ik hem zie of spreek ik niet meer op en neer bons van de zenuwen etc.. Dat ik hem gewoon kan zien en kan denken: wij zijn verleden tijd en dat is niet erg. |
![]() |
||
Citaat:
maar je kunt ze dus ook bijvoorbeeld (de foto's waar alleen hij op staat) gewoon "verstoppen" hem vertellen dat je niet met hem wil spreken kan voor 2 dingen nuttig zijn. 1: áls hij contact met je op wil nemen, dus voorkomen. 2: als reactie, op moment dat hij reageert mail maken of de eerder gemaakte mail gelijk posten. maar dit moet je ook alleen doen als ut goed voor je voelt ik denk indd dat verwerken iets anders is maar die dingen die ik eerder typte maken het wel makkelijk kijk die dingen als die foto's hoeft nat. niet perse, maar zolang je maar niet dagelijks aan hem herinnerd word. en omdattie ver bij je vandaan word gaat dat gemakkelijk. maar die foto's waar alleen hij op staat bijvoorbeeld en andere dingen kunnen je helpen makkelijker de 'verleiding' te weerstaan omdat dát je bellemmert in het verwerkingsproces. dus ik bedoel niet dat dat verwerken is, maar het helpt iig suc6 dr mee, het lijkt me wel heel moeilijk om in die situatie te zitten.
||
Citaat:
uitstellen. Je zult het denk ik wel voor jezelf moeten afsluiten en ik weet niet maar het klinkt bijna of hij dat ook aan het doen is... Het moet een plekje krijgen zodat je het kunt laten rusten... hoe? Mja moeilijk.... Je hebt al een andere relatie tussendoor gehad maar daardoor kon je hem niet vergeten, je hebt een tijd geen contact gehad maar dat werkte dus ook niet echt.... Maar ik denk wel dat als het nu van twee kanten komt (naja als hij opeens zijn contact laat verwateren en jij daardoor automatisch ook) dat het misschien makkelijker is om wat af te sluiten. Dan is het alleen toch nog aan jou om ook werkelijk een kast te gaan kopen en je gedachten daarin op te ruimen... En hij hoeft niet uit je leven in de zin van al het contact weg, je moet alleen zorgen dat je het goede contact krijgt wat jij wilt hebben...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het moeilijke van zeggen 'ik wil geen contact meer' vind ik het feit dat ik dan voor mn gevoel geen grip meer op de situatie heb. Dat heb ik nu ook niet, maar nu kan hij bv nog 'goede wil' tonen, mocht hij dat willen. Dat zal hij absoluut niet doen als ik dat zeg.. En wanneer neem je dan weer contact op? En misschien wil hij dat dan wel niet.. Dat soort dingen.. @ Saartje: ik kijk zn foto's niet elke dag. Ik kom ze vaak wel tegen, maar ze zitten in een map en ik weet precies in welke map foto's en flimpjes van ons zitten. Zo heb ik ook een map waar allemaal 'brieven' (documenten in word, vaak dingen die ik gemaild heb etc) zitten. Daar kijk ik ook nauwelijks.. Ik scroll ze vaak voorbij zonder er naar te kijken. Maar juist die dingen maken het nog normaal. Soms lees ik wat dingen terug. Minder leuke dingen en leuke dingen. Van de leuke dingen kan ik dan vaak genieten. Dat hij zo lief voor me was. En dat maakt me dan niet verdrietig ofzo.. Soms heb ik juist die dingen nodig om mezelf er aan te herinneren: Hij was echt gek op je toen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu ken ik de hele situatie natuurlijk niet, maar ik krijg het idee dat hij nu als "slechterik" wordt afgeschildert omdat hij bot reageerd of niet reageerd. Terwijl iedereen datzelfde eigenlijk ook aan Loontjuh aanraad, namerlijk het contact te verbreken. Ik heb ongeveer in dezelfde situatie gezeten, en het geen contact hebben is echt heel erg moeilijk. Maar ik zou het toch proberen. Sla de foto's die je op de computer hebt staan op een cd op en leg die weg. Tuurlijk moet je niet al je herinneringen weg doen, weet je hoe zonde dat zou zijn. Maar stop ze nu voorlopig even weg, zodat je er over een bepaalde tijd met een normaal gevoel aan terug kan denken. succes iig! Ow ik heb nog 1 vraag, mss staat het ergens wel duidelijk, maar heb niet alles precies doorgenomen.. Zou je weer met hem samen willen zijn?
||
Citaat:
![]() En anders weet je me nog altijd te vinden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch zie ik hem niet als een grote klootzak. Ik hou van die jongen. Echt.. Of ik graag met hem samen zou willen zijn? Ja. Ik zou ons graag een tweede kans willen geven. Maar of dat er in zit.. Daar twijfel ik momenteel heel erg aan. Het leek even beter tot zelfs goed te gaan. Geen gedwongen contact en niemand die achter iemand aanloopt etc. In mijn ogen liet en laat ik hem gewoon vrij in wat hij wilt doen. Daar heb ik niets meer mee te maken. En nu. Nu is t decor weer ingestort.. Maar ik zal een mooi nieuw decor moeten bouwen, maar afbreken en bouwen.. Dat kost pijn en moeite en vooral veel tijd.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Heb een poos geleden ergens in een topic ook met je 'gesproken' over vriendjes en exvriendjes. Weet niet of je dat nog weet...
Maar ik heb ongeveer hetzelfde met mijn exvriend. En dan vooral dit; Citaat:
Mijn ex heeft een nieuwe vriendin, maar zelfs dat maakt het niet makkelijker. Geef andere jongens een kans, ookal is het lastig. Ik had maar 5 maanden verkering, dat is nu een half jaar uit, maar ik zit er nog steeds mee. Ik kan andere jongens ook nog geen kans geven, maar besef me wel dat ik dat verder moet, dat doet hij ook.. En ik denk dat jouw ex dat ook doet. Dat hij het ook lastig vindt om nog contact met je te hebben. Jongens zijn niet zo tactisch en gevoelig. Die doen het liever op deze manier.. Het komt allemaal wel goed, ik ben wss de zoveelste die het tegen je zegt, maar het komt echt wel goed. Succes meis, je verdient het! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat jij zegt over die nieuwe vriendin van je ex. Dat lijkt me wel moeilijk, maar het zou mij wel denk ik een zekere houvast geven. Het is opeens zo duidelijk en er is geen ruimte meer voor hoop, want... Dan kan het zeker nog wel pijn doen, maar er is die duidelijkheid. Wij zijn 14 maanden samen geweest en ik ben nu bijna net zo lang bezig met hem, als onze relatie geduurd heeft. Niet echt gezond naar mijn idee ![]() ![]() ![]() ![]() *knuffelt* Dank je wel voor je lieve woorden.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar jij kunt ook altijd bij mij terecht ha! Als je er over wilt praten mag dat altijd en als je er juist niet over wilt praten mag dat net zo goed ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus met de duidelijkheid kan het tegenvallen. Weet niet hoe trouw jouw ex is, en of hij het je zou vertellen, als hij een vriendin heeft.. En zeker girlpower. Als ik het zo lees zijn we niet de enige die met dit probleempje zitten, dus het wordt forumpower! Tsjakka!! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En als je weet dat iemand vragen heeft voor je, dan is het in mijn ogen ontzettend bot om die niet te beantwoorden. Hij kan dan zelf al wel dingen afgesloten hebben, maar zolang er één iemand met vragen zit is het toch zeker netjes om die helpen te beantwoorden. Je hebt toch heel lang samen dingen gedeeld en als je dan even belaapde dingen wilt weten hoe het precies zit en er dan geen antwoord op krijgt, is dat ontzettend frustrerend. Ik heb het zelf ook gehad dat ik met bepaalde vragen zat, die niet gelijk werden beantwoord en dat knaagt aan je, ontzettend. Je hebt dan het gevoel niet begrepen te worden en in de kou gezet wordt. Gelukkig is bij mij alles wel uitgepraat en heeft het niet zo lang geduurd, maar ik kan me zeker inbeelden hoe het voelt als je geen antwoorden krijgt. Hij zal zeker geen slechterik zijn, voor zijn eigen gevoelens, maar voor de gevoelens van Loontjuh is hij absoluut wél een slechterik. Hij zorgt ervoor dat bepaalde dingen niet afgesloten kunnen worden via een gemakkelijke weg, dus hij dwingt haar in principe om een hobbelige omweg te nemen terwijl hij de makkelijke en kortste weg kon nemen. Dit vind ik zelf niet eerlijk, want hierdoor duurt het verwerken van bepaalde dingen veel langer. Wat het verschil dus is tussen het contact verbreken van hem en wat aangeraden wordt om van haar kant ook het contact te verbreken (wat er nu al niet meer is...), is dat hij de dingen al wel afgesloten had en hij ws wel antwoorden heeft gekregen op de dingen waar hij mee zat en dat dit bij Loontjuh níet zo is, waardoor de stap om definitief het contact stop te zetten vele moeilijker is.
||
Citaat:
Ik denk dat 't niet eens zo raar zou zijn als loontjuh zelf de hobbelige omweg gekozen heeft omdat ze simpelweg hem niet los kan laten. (en dan niet omdat ze nog met vragen zit). Voor hetzelfde geld hebben ze, naar zijn idee, wel degelijk een paar keer gepraat en heeft hij wel degelijk antwoorden gegeven, alleen wil Loontjuh die antwoorden niet horen of kan ze de antwoorden simpelweg niet begrijpen. Om eerlijk te zijn denk ik dat iemand van geluk mag spreken dat als zijn/haar relatie uitgaat, hij/zij alle antwoorden krijgt en snapt van de ander. Want meestal is 't gewoon moeilijk te begrijpen voor een verliefd persoon, dat de ander niet meer verliefd is. Er blijft altijd nog een sprankje hoop. En dat is (of was) overduidelijk aanwezig bij Loontjuh; dat eeuwige sprankje hoop. Daar kan je niet tegenop vechten, wat voor antwoorden je ook krijgt. (Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat Loontjuh ooit is postte dat ze de enige was die bij hem door kon dringen en zijn diepere gevoelens kon lezen en dat hij dat van zichzelf niet eens kon. (of iets in deze richting). Dan denk ik snel aan een situatie waarin hij zegt dat hij niet meer van haar houd maar Loontjuh denkt dat hij gewoon niet zijn echte gevoel durft te tonen en hij wel van haar houd.) Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 09:20. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zolang er hoop blijft, is het moeilijk om alles helemaal helder te zien idd. Citaat:
|||
Citaat:
Het is inderdaad jammer dat die niet even afgezegd heeft oid. maar ja we kennen zijn kant van 't verhaal niet. Voor 't zelfde geld zat die vast in een supermarkt waar geen telefoon beschikbaar was en alle uitgangen werden geblokkeerd door moordlustige zombies. ![]() Citaat:
Beetje een kip/ei probleem. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ik vind t jammer dat iemand zo doet, kan me het zelf namelijk heel erg slecht voorstellen en zeker nooit doen. Citaat:
Mja, dat is idd zo, t is lastig, vooral omdat er twee mensen zijn die er kwablijkelijk allebei totaal anders tegenaankijken en op die manier is het lastig om echt duidelijkheid te geven of te krijgen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach, ik ben vrienden met een goede vriend van hem en die zal t heus wel weten, mocht hij een relatie hebben. Dus dan zal hij dat ook wel zeker aan mij vertellen. En anders wel aan een vriendin van me die ook contact met die vriend heeft. (jaja, lekker ingewikkeld ![]() ![]() Ik vind het knap van je dat je die beslissing hebt genomen. Wees sterk meis. Hij heeft je er gewoon ingeluisd voor mijn gevoel. O, ik heb een vriendin, maar ik heb wel nog fijn seks met mn ex en kus haar ook nog.. Pff.. echt gemeen ![]() Juist, Tsjakka! (zonder die enge emiel dan ![]() ![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar het gesprek is er dus niet geweest, dus antwoorden zijn er ook niet.. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even wat ik hier over naar hem heb gestuurd: Ik spreek *** en hij zegt dat hij je wel even belt. Je bent aan het eten en belt hem later wel terug. Hmm.. Blijkbaar ben je dus thuis en er is niets met je telefoon. De conclusies die ik hier dus uit kan trekken: 1. Je hebt mijn smsjes ontvangen en gelezen. 2. Je bent thuis, dus het is bijna onmogelijk dat je mijn bericht op msn ook niet gezien hebt. Nadat *** je heeft gesproken krijg ik van hem te horen dat je zegt dat we ‘vaag iets hadden afgesproken’. Vaag? Denk eens terug aan de week ervoor. * Dinsdagavond, je belt me op om te zeggen dat je ziek bent en dus niet kunt komen woensdag. Of we de week daarop wat kunnen afspreken. - Ja hoor, dat is goed, maar niet op woensdag, want dan moet ik autorijden. Vrijdag dan? * Ja hoor, prima. Dus vaag? Dat lijkt me niet. Daarnaast: als we vaag wat hadden afgesproken had je toch wel even contact kunnen opnemen om te vragen hoe het nou precies zat? En ik meen dat het niet meer zo vaag voor je is als ik je twee keer sms met de vraag hoe laat je komt de volgende dag, en nog een keer wat op msn zeg ook? Dan gaat er toch ergens een belletje rinkelen en kun je toch wel even wat van je laten horen? En waarom kun je *** wel wat laten weten en mij niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hmm.. moeilijk lijkt me dat, maar je hebt dan wel zekerheid dat het niet meer goed komt? Of zoekt hij nog wel contact met jou? Ja, we gaan ervoor.. Ik ben al flirttips aan t verzamelen ![]() ![]() Kusje.. Vandaag hoorde ik een nummer en dat ging over een stel en dan was er iets van 'de armen in elkaar gestrengeld onder haar jas, want het moet natuurlijk wel warm, zacht en vochtig zijn'.. Zoiets.. En dat ze wilden dat zij dat waren.. Toen was t wel even slikken ![]() ![]() (pluspunt van vandaag: een goede vriend komt in juni weer naar nederland (geëmigreerd naar australië) met zijn familie.. Echt blij om. En zin in!) Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 19:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||