Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 16:05
Mingster
Mingster is offline
Hoeveel waarde hecht jij aan familiewaarden? (in het engels heet dit heritage geloof ik)

Realiseer je je weleens dat je lid bent van een stamboom / familie, en vind je dit belangrijk? Heb je eer voor je voorvaderen en familiegeschiedenis, en houd je weleens rekening met je familie bij het uitzoeken van een 'partner'?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2005, 16:05
Mingster
Mingster is offline
Ik weet trouwens niet of deze topic hier hoort, zoniet, verplaats aub.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:08
leucomelas
leucomelas is offline
me familie heb ik zelf niet gekozen... vind ze niet geweldig maargoed wat doe je eraan. gelukkig niet zo vaak familiebijeenkomsten of gezellig met zn allen naar verjaardagen.. thank god

*mn ma, pa en broertje zijn wel lief hoor*

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:12
Briseïs
Briseïs is offline
mijn familie is wel leuk
maar wij hebben geen familiewaarden
Oud 28-02-2005, 16:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik hecht veel waarde aan mn zusje. Mijn vader en moeder zijn natuurlijk belangrijk voor me ook ook de man van mn moeder (gescheiden ouders). Maar echt dat 'oer' gevoel met mn familie heb ik niet. Ook niet mn tantes, nichtjes etc. Op een paar uitzonderingen na dan.
Verder ken ik mn biologische vader niet en ook zijn kant van de familie niet dus. Daarmee gepaard ken ik ook mn half broertje en zusje niet. En dat maalt nog wel eens door mn hoofd...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:33
Bell
Bell is offline
Ik ben alleen aan mn ouders, zusje en oma gehecht.. de rest kan me eigenlijk helemaal niets schelen.. mn neven zijn wel okee, maar mn nichten vind ik echt domme dozen... en ja ach, soms moet je voor je fatsoen toch een mee naar familiedingen, maar liever ga ik niet..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:42
Verwijderd
Ik vind het belangrijk om mijn familie vaak genoeg te zien, vooral mijn ouders en zus natuurlijk, maar ook mijn opa en oma's, en nog weer wat minder maar ook, ooms en tantes en neven en nichten.
Ik hou geen rekening met mijn familie als ik een partner uitzoek, gezien het feit dat ik die niet echt 'uitzoek'.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:54
Luna
Luna is offline
Ik hecht waarde aan mn familie omdat ik om ze geef, maar een stamboom oid zegt me totaal niets. Dat interesseert me niet.
En als een familielid me iets flikt wat me niet aantstaat ga ik niet proberen de band te behouden alleen maar om het feit dat we familie zijn. (mijn nichtje zie ik nooit meer omdat het gewoon een ongelofelijk dom kind is die alleen maar aan zichzelf denkt en totaal niet open staat voor andermans mening)
De stamboom van mn partner kan me al helemaal gestolen worden
Oud 28-02-2005, 17:17
Verwijderd
Nul.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:25
Verwijderd
Ik hecht waarde aan mn zusje, mn ouders wissel ik graag in.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:02
esprit-chick
esprit-chick is offline
nee boeit me totaal niet,
houd er absoluut geen rekening mee met een partner oid

ik woon nog thuis dus mn ouders en broertje/zusje zie ikdagelijks, mn opa's en oma's zie ik n paar keer per jaar en de rest vrijwel nooit, echt 1x in de paar jaar maar

ik denk dat wanneer ik op mezelf wopon ik ze echt maar zelden zal zien, ook mn ouders niet zo vaak
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:10
soultodeny
soultodeny is offline
je hebt je familie niet voor het kiezen en met sommige (naaste) familieleden ben ik ook wat minder blij om het zo maar te zeggen. familie heeft voor mij dan ook eigenlijk geen of weinig betekenis, de familieleden met wie ik het wel kan vinden zie ik meer als vrienden (die je dus zelf kiest) en toevallig is er dan ook nog een 'bloedband'
Oud 28-02-2005, 18:16
-Will-
-Will- is offline
Toen ik een paar jaar jonger was, was ik helemaal niet aan mijn familie gehecht. Nu wel, ik hou van ze en ik heb erg veel respect voor ze. Ik zie nu ook hoe ze me wilden opvoeden. Respect voor anderen, anderen accepteren zoals ze zijn en jezelf geestelijk en lichamelijk jong en fris houden. En pas de laatste maanden ben ik zo geworden.

Ze hebben ook echt wat met me moeten doorstaan en daarom sta ik bij ze in het krijt.
Oud 28-02-2005, 18:41
Sade
Sade is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 28-02-2005 @ 17:12 :
mijn familie is wel leuk
maar wij hebben geen familiewaarden
Idem. Al hechten m'n oma en haar broers en zussen wel waarde aan 'onze stamboom' en de familiewaarden
Oud 28-02-2005, 18:54
Verwijderd
Mwah. Ik begin steeds meer van mijn afkomst te walgen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 19:48
Verwijderd
Lol, mn familie kan de boom in als het gaat om het 'kiezen van mijn partner' voor de rest heb ik behalve mijn directe familie (pa,ma, zussen) mijn familie al 3+ jaar niet gezien vanwege afstand, hecht? Absoluut niet!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 20:24
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 28-02-2005 @ 20:48 :
Lol, mn familie kan de boom in als het gaat om het 'kiezen van mijn partner'
Oud 28-02-2005, 20:25
Verwijderd
alleen mijn directe familie, pa, ma (minder maar ook wel) en mijn broertje.
oh en mijn oma.
de rest zie ik nooit, heb ik ook al 4 jaar niet gezien omdat zij de afstand te ver vonden.
sindsdien ga ik dus ook niet meer mee naar verjaardagen etc, ze kunnen de boom in.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 21:27
JJ13
JJ13 is offline
ik hecht de meeste waarde aan het gezin (mn vader, moeder en broertje). daarnaast zie ik mn oom en tante vaker, en mn oma en opa, maar met de rest heb ik weinig contact. met de kant van mn moeder heb ik wel contact, maar weinig. het is wel altijd leuk als we elkaar zien. met de kant van mn vader heb ik helemaal geen contact, ook niet met mn oma.
Oud 28-02-2005, 21:46
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
IK hecht erg veel waarde aan familie (maar dan wel alleen directe familie) maar ik ga toch echt geen rekening met ze houden bij het uitzoeken van een partner
Oud 28-02-2005, 22:14
Luna
Luna is offline
Citaat:
-Will- schreef op 28-02-2005 @ 19:16 :
Ze hebben ook echt wat met me moeten doorstaan en daarom sta ik bij ze in het krijt.
juh mijn ouders ook.
Ik zie pas sinds ik het huis uit ben wat voor kreng ik was:/
Oud 28-02-2005, 22:28
nou en
nou en is offline
ik hecht vrij weinig waarde aan mijn familie.
alleen mijn moeder en 2 zusjes zijn echt belangrijk voor me..
en 1 tante en mn oma.
de rest kan me gestolen worden!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:06
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik hecht ook vrij weinig waarde aan mijn familie.
De belangrijkste personen voor mij zijn: Mijn ouders & opa en oma. De rest boeit me niet zo.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:06
Gammaray
Gammaray is offline
Intreseert me niet zo veel.
Oud 01-03-2005, 12:39
Smobbo
Smobbo is offline
Ik hecht wel waarde aan mn familie in de zin van 'als ze wat vinden wat totaal tegenover mijn mening staat interesseert het me wel om hun standpunt te bekijken'. Verdere familie is allemaal wel leuk en aardig, maar kan me nou niet echt mateloos boeien...
Oud 01-03-2005, 13:58
filia dei
filia dei is offline
Ik houd er geen rekening mee bij het 'kiezen' van een partner... ik wordt gewoon verliefd. Maar als het serieus wordt ga ik wel bedenken of hij er een beetje tussen past. Mijn familie is wel leuk en grappig, maar sommige begrijpen die humor niet. Maar goed, dat heeft verder geen invloed op onze relatie... dat heeft alleen invloed op het moment waarop hij mee naar huis genomen wordt, en mee naar familie kerstvieringen enzo.
Oud 01-03-2005, 14:07
zeep007
zeep007 is offline
ik hecht veel waarde aan mijn familie en dan heb ik het met name over mijn ouders, zus met vriend en kindje en mijn jongere zusje.

Ik zie sinds een jaar of 3 in wat hun ook wel niet met mij doorstaan hebben, en toch zijn ze achter blijven staan, dat zal ik nooit vergeten.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 15:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
de ene kant van de familie ben ik wel heel gehecht aan en aan de andere kant van de familie juist niet
Oud 01-03-2005, 16:06
Verwijderd
Aan mijn ouders en zus hecht ik heel veel waarde. Aan de rest van de familie niet echt, eigelijk, ik zie ze nauwelijks, heb niet echt een band met ze ofzo...

Maar met het 'uitkiezen' van een partner... mja, daar gaat het toch echt over mij en niet over mijn zus of ouders. Gelukkig is mijn vriend heel aardig, en zijn er dus geen problemen ofzo. Had ik ook niet verwacht, ik ben niet zo recalcitrant en val ook niet op recalcitrante mensen. Mijn zus heeft wel wat moeilijk gedaan, maar goed, dat was ongegrond en dat weet ze zelf nu ook.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 16:13
bracelance
bracelance is offline
wij doen niet aan familiewaardebonnen... helaas kan ik sommigen ook niet inruilen
Oud 01-03-2005, 16:19
Roadrunner
Roadrunner is offline
ik heb een groot deel van mn familie al 2 jaar helemaal niet meer gezien door ruzies die ruzies komen vooral omdat de familie van mijn vader, mn moeder niet 'accepteerde'. Ik hecht daarom ook geen waarde aan de meningen van mijn familie als ik verliefd ben.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 16:52
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik hecht enkel échte waarde aan mijn moeder en aan mijn jongste broer, verder vind ik het allemaal niet zo boeiend. Mijn oudste broer + schoonzus zie ik wekelijks, maar ik zou ze geen minuut missen wanneer ik ze 5jaar lang niet meer zou zien. Met mijn vader en diens familie heb ik nu al geruim 4jaar geen contact meer, dus familie waarden aan 'die' kant? dacht het niet. Stambomen zullen me al helemaal een rotzorg zijn.

Bij de 'keuze' van een partner vind ik de mening van mijn moeder en jongste broer wel erg belangrijk, maar zelfs al zouden ze het er totaal niet mee eens zijn, ach jammer dan, dan kies ik uiteindelijk toch voor mezelf, maar hun 'mening' zal ik wel in m'n achterhoofd houden. Echt rekening met hen houden? no way, ze wennen er maar aan.
Oud 02-03-2005, 10:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-02-2005 @ 18:17 :
Nul.
Dat ik jou nog eens zou quoten om m'n mening uit te dragen, zeg..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:21
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
mwahhhhhhh iedereen gaat eigenlijk zo zn gangetje
Oud 02-03-2005, 12:40
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
nee
Oud 02-03-2005, 12:51
Lieved
Lieved is offline
Familie beinvloed mijn relaties niet nee, ik zie mijn familie dan ook nauwelijks contact is verwaterd, maar mijn zusje en mijn moeder zijn wel belangrijk voor me in de zin van dat ik natuurlijk graag wil dat ze mijn vriendje leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 21:18
annetjuh
annetjuh is offline
mijn familie heeft een belangerijke plaats in mijn leven. En als iemand mijn familie te kakken zet. Mag die vandaag nog opzouten.
En echt met uitzoeken doe ik dat niet echt. in ieder geval niet bewust
Oud 03-03-2005, 16:14
lieve
lieve is offline
Ik weet dat ik bij een familie hoor en dat er verschillende waarden en normen zijn tussen de familie van mijn moeder en die van mijn vader. En dat wij thuis ook bepaalde waarden en normen hanteren. En ik probeer iedereen daarin tevreden te stellen.
Zoals over het blijven slapen van mijn vriend bij ons thuis moet ik langs de familie van mijn vader niet afkomen... want dan kijken ze maar raar... Dus over zo'n dingen moet ik daar niet beginnen. Mijn opa langs avders kant is katholiek en ik waardeer en respecteer dat...en probeer daar hem in tegemoet te komen.
Terwijl de familie langs mijn moeders kant veel vrijer en losser is.

Naar de familie van mijn vriend heb ik niet gekeken voor ik iets met hem begon.
Ik kende zijn broers reeds en ik weet dat ergens ver ver ver in de familie onze families elkaar passeren. Maar dat is geen reden geweest om iets met hem te beginnen.
Hij is wie hij is, en dat vind ik leuk aan hem. En daarom blijf ik ook bij hem. Wat ik ook vind van zijn familie. Maar gelukkig is zijn familie de max.

groetjes lieve,xxx
Oud 03-03-2005, 17:48
gurl19
gurl19 is offline
ik hecht heel veel waarde aan mij familie!! ze zijn er altijd voor je! en ik vind het ook erg gezellig als we bij elkaar zijn.

Ik kijk niet echt naar de familie van mijn vriend. Want als ik een jongen ontmoet ken ik meestal zijn familie niet. Tegen die tijd dat ik die ontmoet, vind ik de jongen te leuk om daarvoor te laten stikken! Maar tot nu toe heb ik nog geen gekke familie meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:26
Verwijderd
ik realiseer me wel eens dat ik lid ben van een familie, maar ik hecht er niet echt veel waarde aan. Ik heb geen eer voor m'n voorvaderen, en bij het uitzoeken van een 'partner' let ik er alleen op dat m'n ouders geen gruwlijke hekel aan heb hebben, anders werkt 't toch niet.
ik hecht over het algemeen niet enorm veel waarde aan familie, m.u.v. een paar familieleden.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 16:25
Bo
Bo is offline
Nee daar denk ik echt nooit aan.

De band met mijn familie en de keuzes die ik maak (bijvoorbeeld voor een partner) worden niet bepaald door de stamboom en de geschiedenis van mijn familie. Dat zegt me niks.

Ik hou rekening met ons gezin, de mening van mijn ouders en broers dus, de rest is niet van belang.
Oud 06-03-2005, 16:28
Verwijderd
Ik vind het zelf belangrijker dan de rest van mijn familie dus dat is aardig kut Ik zou mijn familie graag vaker willen zien maar ze wonen ook niet allemaal zo dichtbij me. Ik zou het ook leuk vinden om meer samen kerst en zo te vieren maar dat ziet de rest van de familie niet echt zitten, en ik heb een neurotische oom die kerst ieder jaar weer verpest, dus ja. Als ik ooit kinderen krijg ga ik ze wel bijbrengen dat familie heel belangrijk is.
Ik vind ook dat als je trouwt je het eigenlijk niet kunt maken om weer te gaan scheiden, dus ik weet niet of ik ooit ga trouwen, dan moet het wel héél goed zitten. Ik heb geen zin om mijn eventuele kinderen de dupe te laten zijn van een scheiding. Als je kiest voor kinderen moet je ze ook samen kunnen opvoeden.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 16:42
Verwijderd
Met een aantal van mijn familieleden heb ik een goede band. Waaronder 2 ooms (en hun gezinnen) en mijn oma. Met mijn ouders kan ik op zich wel praten over dingen, maar niet over wat mij dwarszit. Mijn zusje is 6 jaar jonger, dus daar heb ik niet zo heel veel aan op het moment.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 17:47
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Ik hecht erg veel waarde aan mn familie, ik heb goed contact met de meeste van mn familieleden, een paar heel goed contact. Ik kijk niet naar mijn familie als het over mn partner gaat, daar heb ik wel schijt aan Maar over t algemeen ben ik trots op mn familie
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:10
Verwijderd
Ik ben opgegroeid met de filosofie (dat is t geloof ik) dat ik voor mijn ouders heb gekozen en voor mijn familie. Ik hecht wel veel waarde aan familie, maar vooral diegenen die dicht bij mij staan.
Gek genoeg heb ik geen hechte band met mijn tante, maar had ik die wel heel erg met mijn oma en heb ik die met mijn opa meer dan met mijn tante. Ik hecht ook veel waarde aan de mening van mijn zusje en mijn moeder en inmiddels ook aan die van de (nieuwe) man (sinds kort) van mijn moeder.
De familie van de kant van mijn vader doet me weinig. Daar heb ik eigenlijk ook geen contact meer mee, vooral niet sinds de dood van mijn vader.

Ik heb een tijd terug, kort na het overlijden van mijn vader, een naamswijziging aangevraagd en dit is ook doorgevoerd. Sindsdien draag ik dus de achternaam van de familie van mijn moeder, in plaats die van mijn vader.
Dit heb ik gedaan, ten eerste omdat ik dit mijn oma heb beloofd (van de kant van mijn moeder dus) vlak voor ze overleed, ten tweede omdat ik graag de stamboom niet wil doen ophouden, wat zou gebeuren als zowel mijn zusje als ik de naam van mijn vader zouden houden. Ik vind dit toch wel een taak die ik graag wil vervullen. En ten derde vind ik deze achternaam toch wel veel mooier dan die van mijn vader ...

Hier hecht ik dus wel waarde aan en ook wel waarde aan de voortzetting van de stamboom. Mijn tante heeft namelijk geen kinderen en zal die ook niet meer krijgen en mijn moeder heeft dus twee kinderen, mijn zusje en ik. Onze familie is maar klein en zo ben ik een extra stukje van de stamboom en hoop dat mijn kinderen of één van hen later ook deze naam wil dragen.

Er gaat trouwens ook een vrouw een boek schrijven over een familielid van mij en daarvoor gaat ze echt heel onze familie en stamboom etc etc onderzoeken. Dat is wel erg interessant .
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:21
Shitonya
Shitonya is offline
familiewaarden? Nog nooit van gehoord en ik weet vrijwel zeker dat we die niet hebben
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jezus wat 'n up!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:00
crook
crook is offline
ik hecht niet veel waarde aan mijn familie, ik vind het wel belangrijk dat mijn vriendje uit een goed gezin komt
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:14
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ach mijn eigen famlilie doet me niet zoveel men opa's en oma's zie ik misschien een keer in de 1 à 2 maanden terwijl ze toch echt in hetzelfde dorp wonen en men overige familie ja soms even als ik toevallig op zondagochtend m'n bed uit ben en ze even langs komen. Zoek het ook nooit om naar een verjaardag ofzo te gaan dat van ja hoe is het nou met je vriend, school, vervolgopleiding, sport blablabla vragen vind ik uitermate irritant en tsja als ik dan eens vrijwillig langs ga zijn ze tenminste blij me te zien

En ons gezin, men moeder kan ik wel afschieten en men zusje zit in een gothic periode waar ik krankjorum van wordt...

Maar men vader en men broertjes betekenen wel wat voor me

Overigens zou ik nooit rekening houden met de keuze van men vriend ter wille van mijn familie als ze hem niet moeten jammer dan...
Oud 22-06-2005, 14:09
Billy_bob
Billy_bob is offline
ik hou er wel rekening mee, bij ''het uitzoeken van een partner'', het is trouwens ook heeel erg goed gelukt
Reageren

Regels voor berichten