Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 16:36
The Perferator
The Perferator is offline
Hoi, ik zit in 4 Atheneum en ik ben al gaan na denken over wat ik na het Atheneum wil gaan doen. Dit klinkt misschien wat vroeg maar ja beter te vroeg dan te laat en ach het is alleen maar om te kijken wat ik eventueel zou willen doen. Het liefst zou ik iets in de ruimtevaart gaan doen, aangezien ik het heel interessant vindt wat er allemaal op de andere planeten aan de gang is. Maar mijn probleem is dat ik niet weet welke opleidingen ik daarvoor zou moeten volgen. Kan iemand mij hiermee helpen?
Oud 02-03-2005, 16:42
Ieke
Ieke is offline
Veel verstand heb ik er niet van, maar ik geloof dat je in delft iets van lucht en ruimtevaarttechniek hebt. Maar wat je ermee kan weet ik ook niet. Ook kan je iets sterrenkundig iets doen, hangt ervanaf wat je wil.
Andre Kuipers zelf heeft in eerste instantie geneeskunde gestudeert. Dit omdat je als onderzoeker meer kans maakt om ooit de ruimte in te kunnen dan als je alleen maar piloot van zo'n ding wil zijn.
Oud 02-03-2005, 16:45
The Perferator
The Perferator is offline
Ik wil niet per sé piloot van een shuttle worden. Wat mij meer trekt is het onderzoek enzo. Als je alleen ruimtevaarder wilt worden heb je idd maar weinig kans.
Oud 02-03-2005, 16:53
Saycheese
Saycheese is offline
Ik denk dat je dan, zoals Ieke al zei, een behoorlijk eind komt met Lucht-en Ruimtevaarttechniek aan de TU Delft.

kijk maar of je het wat vindt
Oud 02-03-2005, 17:21
Ieke
Ieke is offline
Of iets van Sterrenkunde. In Nijmegen hebben ze iets van Natuur- en sterrenkunde.
http://www.astro.ru.nl/index.pl?loc=welk_dut.html&lang=
Het is maar net wat je wil. Gewoon even wat informatie zoeken.
Oud 02-03-2005, 20:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 02-03-2005 @ 17:53 :
Ik denk dat je dan, zoals Ieke al zei, een behoorlijk eind komt met Lucht-en Ruimtevaarttechniek aan de TU Delft.

kijk maar of je het wat vindt
dat schijnt wel een enorm moeilijke opleiding te zijn.
Oud 02-03-2005, 22:21
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-03-2005 @ 21:37 :
dat schijnt wel een enorm moeilijke opleiding te zijn.
Ik denk als je deze richting op wil het altijd moeilijk is eigenlijk. Erg op de betakant.
Oud 02-03-2005, 22:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-03-2005 @ 23:21 :
Ik denk als je deze richting op wil het altijd moeilijk is eigenlijk. Erg op de betakant.
ja, maar ik ken iemand die dat 2 jaar heeft gedaan en het is echt heel erg zwaar, zei ie. er wordt veel van je verwacht (veel leren, onthouden, toepassen; veel meer als bij andere studies) en idd, je moet ook veel beta kennis gebruiken.
maar vooral het studiesysteem vond hij heel zwaar.
Oud 03-03-2005, 18:23
Bo
Bo is offline
Mijn vriend studeert dat. Schijnt idd een moeilijke studie te zijn. Daarbij is het een technische studie, volgens mij houden ze zich daar vooral bezig met het ontwerpen van vliegtuig onderdelen e.d.

Ik vraag me af of het een geschikte studie is al je onderzoek wil doen naar de theoretische kant van het verhaal, zoals onderzoek naar sterren en planeten.

Niet voor niets is het Lucht- en Ruimtevaartkunde aan de Technische Universiteit..
Oud 05-03-2005, 21:28
Verwijderd
Mijn vriend studeert ook lucht en ruimtevaart techniek. Ik vraag me eigenlijk af of je daarmee niet ook bijvoorbeeld in het onderzoek terecht kan komen. Ik zal het zo eens even navragen bij mijn vriend.
Weet wel dat je na 3 jaar kiest voor of de luchtvaart, of voor de ruimtevaart. De eerste jaren van die studie is het erg wiskundig allemaal.
Maar ja zoals al gezegd, sterrenkunde anders? ZOu je eens aan je decaan op school kunnen vragen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 22:20
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-03-2005 @ 23:52 :
ja, maar ik ken iemand die dat 2 jaar heeft gedaan en het is echt heel erg zwaar, zei ie. er wordt veel van je verwacht (veel leren, onthouden, toepassen; veel meer als bij andere studies) en idd, je moet ook veel beta kennis gebruiken.
maar vooral het studiesysteem vond hij heel zwaar.
Ja, en ik ken iemand die inmiddels vierdejaars is en het op z'n sloffen doet.
Oud 06-03-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 05-03-2005 @ 23:20 :
Ja, en ik ken iemand die inmiddels vierdejaars is en het op z'n sloffen doet.
Maar algemeen genomen is het toch wel een moeilijke studie; natuurlijk heb je daar uitzondering op .
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:19
Jones
Lucht en ruimtevaarttechniek wordt in Delft inderdaad beschouwd als 1 van de moeilijkste technische studies. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het niet zou kunnen. Sommige mensen gaan er alsnog op hun sloffen doorheen, andere mensen moeten toch echt afhaken omdat het te snel gaat. De studie richt zich vooral veel op aerodynamica en thermodynamica. Het ontwerpen van vliegtuigvleugels is een goed voorbeeld.

Als dit je niet interesseert maar gewoon graag onderzoek in de ruimte wil gaan doen dan raad ik je aan een scheikundige of natuurkundige studie te gaan doen en je vervolgens toe te leggen op experimenten in de ruimte
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 16:10
DZHAW
DZHAW is offline
Lucht en ruimtevaart techniek is duidelijk niet zwaarder dan sterrenkunde. Eerder andersom
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
DZHAW schreef op 12-03-2005 @ 17:10 :
Lucht en ruimtevaart techniek is duidelijk niet zwaarder dan sterrenkunde. Eerder andersom
Grapjas, L&R wordt hier gezien als de zwaarste studie
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:59
Integer
Integer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-03-2005 @ 21:55 :
Grapjas, L&R wordt hier gezien als de zwaarste studie
Erg subjectief...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 12:06
nienie
nienie is offline
Behalve lucht- en ruimtevaarttechniek kun je ook overwegen sterrenkunde te gaan doen. Dit is mogelijk in Leiden, Utrecht, Amsterdam, Groningen en Nijmegen. Als je er meer over weten kan je mij mailen, ik doe sterrenkunde in Leiden.

Ik hoop dat je weet dat je voor ruimtevaart/sterrenkunde erg veel wiskunde en natuurkunde krijgt, en dat je voor die vakken dus wel echt aanleg/interesse voor moet hebben.

Laatst gewijzigd op 07-04-2005 om 12:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten