Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 11-03-2005 @ 16:47 :
Oorspronkelijk was tsjetsjenie niet eens van Rusland. Op wat voor manier mag Rusland dan nog aanspraak maken op dat land?

Het volk lijdt er het meest onder. Rusland schendt de mensenrechten. En het wordt door iedereen verzwegen. Vind je het gek dat er aanslagen in Rusland komen?
Oorspronkelijk was er op aarde ook nog geen leven Nu is rusland soeverijn over dat gebied.

In een oorlog worden nu eenmaal mensenrechten geschonden. De tsjetsjenen doen even hard mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2005, 15:53
Global
Global is offline
owja en ik ben geen Rus ( gelukkig)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 15:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-03-2005 @ 16:52 :
Oorspronkelijk was er op aarde ook nog geen leven Nu is rusland soeverijn over dat gebied.
dat betekent nog niet dat je geen rekening moet houden met de wensen van de bevolking.

Citaat:
In een oorlog worden nu eenmaal mensenrechten geschonden.
dan is het goed

Citaat:
De tsjetsjenen doen even hard mee
dan is het goed
Oud 11-03-2005, 15:56
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-03-2005 @ 16:52 :

In een oorlog worden nu eenmaal mensenrechten geschonden. De tsjetsjenen doen even hard mee
Wat hoop jij dat er van tsjetsjenie gaat worden in de toekomst?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 11-03-2005 @ 16:48 :
Jawel

Grappig dat landen met dictators ook vetorecht hebben in de VN
Citaat:
Omdat heel Grozny in puin ligt?
heel grozny.... Er zullen idd meer dingen vernietigd zijn dan de bedoeling was.
Citaat:

Verkiezingen jaren 90 wijzen in die richting.
Das 15 jaar geleden

Kijk we kunnen natuurlijk heel leuk gaan zeuren over wie er nu begonnen was en wie er nu het meeste recht heeft op dat land, maar dat is vrij zinloos omdat dat toch nooit helemaal te achterhalen is.
Los daarvan heeft de bewering dat maschadov gewoon een terrorist is daar niets mee te maken en lijkt me die bewering gegrond
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 11-03-2005 @ 16:53 :
dat betekent nog niet dat je geen rekening moet houden met de wensen van de bevolking.
Klopt, maar wat die wensen zijn weet je ook niet. Daarnaast zal er waarschijnlijk veel corruptie heersen omdat er waarschijnlijk een zogenaamde verzetstrijder met zijn connecties in afghanistan aan het bewind komt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:00
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-03-2005 @ 16:57 :
[B]
'meer dingen' nog wel
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 11-03-2005 @ 16:56 :
Wat hoop jij dat er van tsjetsjenie gaat worden in de toekomst?
Wat doet het ertoe wat ik hoop. Het gaat erom wat er gebeurd. Ik denk dat de geschiedenis meerdere malen dit soort situaties heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:03
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-03-2005 @ 17:02 :
Wat doet het ertoe wat ik hoop. Het gaat erom wat er gebeurd. Ik denk dat de geschiedenis meerdere malen dit soort situaties heeft gehad.
Ik vraag het toch alleen? Antwoord eens?

Denkje nou echt dat Rusland eeuwig een volk kan onderdrukken?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:27
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 11-03-2005 @ 17:03 :
Ik vraag het toch alleen? Antwoord eens?

Denkje nou echt dat Rusland eeuwig een volk kan onderdrukken?
Je kan ze natuurlijk ook allemaal deporteren
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 17:09
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-03-2005 @ 16:38 :
Het lijkt me in geen enkel geval georloofd om de bevolking angst aan te jagen of geweld aan te doen om de politiek leiders te overtuigen veranderingen door te voeren. Als je dat wilt doen moet je die direct aanpakken.
Als zo de steel in de vork zou steken, zou het wel erg makkelijk zijn. Helaas kun je niet iemand als terrorist bestempelen, en vervolgens de algemene definitie erbij pakken om zijn/haar karakter en beweegredenen te beschrijven. De situatie is gecompliceerder dan dat; als er meer wegen waren om op te komen voor hun rechten, zouden er nagenoeg geen terroristen zijn.
Oud 11-03-2005, 20:17
Twanos
Twanos is offline
Citaat:

ja lettterlijk heel grozny.. Er staat bijna geen gebouw meer overeind daar
Oud 11-03-2005, 20:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
oneMen schreef op 11-03-2005 @ 18:09 :
Als zo de steel in de vork zou steken, zou het wel erg makkelijk zijn. Helaas kun je niet iemand als terrorist bestempelen, en vervolgens de algemene definitie erbij pakken om zijn/haar karakter en beweegredenen te beschrijven. De situatie is gecompliceerder dan dat; als er meer wegen waren om op te komen voor hun rechten, zouden er nagenoeg geen terroristen zijn.
Terroristen zijn niet geinteresseerd in andermans rechten.
Oud 11-03-2005, 23:14
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-03-2005 @ 21:52 :
Van jou had ik wel wat meer verwacht dan een slappe opmerking als deze. Of vergis ik me?
Oud 11-03-2005, 23:36
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Russische soldaten komen om bij helikopterongeluk

MOSKOU - Vijftien Russische militairen zijn donderdag omgekomen bij een helikopterongeluk in de Russische deelrepubliek Tsjetsjenië. Volgens het Russische persbureau ITAR-TASS stortte de Mi-8 helikopter neer, nadat die tegen een electriciteitsdraad was gevlogen.

De helikopter van grenstroepen van de federale veiligheidsdienst FSB verongelukte nabij de Tsjetsjeense hoofdstad Grozny. De Russische autoriteiten onderzoeken de toedracht van het ongeluk.

Bron: www.nu.nl

Bespaart toch wel weer een Stinger voor het Tsjetsjeense verzet.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 23:53
Donny must die
http://www.russian-terror-in-chechnya.blogspot.com/

http://russian-genocide-over-chechen....blogspot.com/

(schokkende site)

Citaat:
"The easiest way is to heat your bayonet over charcoal, and when it's red-hot, to put it on their (Chechen) bodies, or stab them slowly. You need to make sure they feel as much pain as possible. The main thing is to have them (Chechens) die slowly. You don't want them to die fast, because a fast death is an easy death. They should get the full treatment. They should get what they deserve. On one hand it looks like an atrocity, but on the other hand, it's easy to get used to. I killed about nine people this way. I remember all of them." - Andrei, russian soldier russian army officer

Citaat:
"Neither I nor the president has ever said there are no violations of human rights in Chechnya." - Vladimir A. Kalamanov, President Putin's special representative for human rights in Chechnya

Laatst gewijzigd op 11-03-2005 om 23:57.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 23:57
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 12-03-2005 @ 00:53 :
http://russian-genocide-over-chechen....blogspot.com/

(schokkende site)
Ja, de wereld is ziek. Maar in principe heeft het vermelden van deze site een hoog telegraaf gehalte; de emoties die dat oproept zijn doorgaans niet bevorderlijk voor de discussie..
Oud 11-03-2005, 23:57
T_ID
T_ID is offline
Ik kan ook haatsites quoten, maakt dat het gequote opeens waar?
Oud 12-03-2005, 00:00
Donny must die
Citaat:
oneMen schreef op 12-03-2005 @ 00:57 :
Ja, de wereld is ziek. Maar in principe heeft het vermelden van deze site een hoog telegraaf gehalte; de emoties die dat oproept zijn doorgaans niet bevorderlijk voor de discussie..
spreken de fotos geen boekdelen?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:00
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 00:57 :
de wereld was al zo geschokt van de fotos in die iraakse gevangenis. Wat op die site staat, slaat echt alles
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 00:57 :
Die plaatjes liegen niet. Misschien moet je die vooringenomen houding van je laten varen, en puur naar de feiten kijkend een nieuw oordeel vellen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-03-2005 @ 01:03 :
Die plaatjes liegen niet. Misschien moet je die vooringenomen houding van je laten varen, en puur naar de feiten kijkend een nieuw oordeel vellen.
Okay, soldaten die door een lange oorlog mentaal niet helemaal meer kloppen martelen mensen.

Ik zie niet waarom dit opeens het opblazen van woonblokken, scholen of theaters goed kan praten...

Op zich is het ook leuk als jullie foto's zouden posten van wat de 'vredelievende vrijheidsstrijders' allemaal uitvreten met burgers waarvan ze beweren dat die pro-Russisch zijn.

Of doorbreek ik dan de propagandastroom?
Oud 12-03-2005, 00:11
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-03-2005 @ 15:45 :
Daarnaast heeft hij geen gerichte actie verricht op een burgerdoel..

volgens mij zat die hele flat vol met terroristen!

of deze..

deze ook wel ja!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
oneMen schreef op 11-03-2005 @ 16:13 :
Het is inderdaad typerend om te zien dat iedereen met een wapen een 'terrorist' is, en dat een 'terrorist' per definitie de personificatie van het kwaad is. Althans, dat is het idee dat je krijgt bij het doorlezen van enkele replies hier.

Bekijk de situatie eens vanuit de ogen van de Tsjetsjenen. 'Terroristen' hoeven in principe niet hersenloze figuren te zijn, integendeel; wat terrorisme aangeeft is wanhoop. En juist dat is goed te begrijpen in het geval van de Tsjetsjenen.
Precies. Ik vind het typerend voor de scheinheilige Westerse media dat er nooit wordt gekeken naar de oorzaak van die wanhoop. Omdat hun eigen zogenaamd eerlijke, rechtvaardige en vredige positie in de wereld dan in het geding komt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:14
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 01:09 :

Op zich is het ook leuk als jullie foto's zouden posten van wat de 'vredelievende vrijheidsstrijders' allemaal uitvreten met burgers waarvan ze beweren dat die pro-Russisch zijn.

Of doorbreek ik dan de propagandastroom?
Terroristen zijn illegaal bezig, daar waar het volk niets te maken mee heeft.

Deze tsjestjen-genocide is gewoon 'legaal' en niemand van de wereld die hier iets over zegt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:15
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 12-03-2005 @ 01:11 :

[afbeelding]

deze ook wel ja!
Die oude man kijkt inderdaad erg 'terroristisch' uit zijn ogen
Oud 12-03-2005, 00:16
Donny must die
Citaat:
oneMen schreef op 12-03-2005 @ 01:15 :
Die oude man kijkt inderdaad erg 'terroristisch' uit zijn ogen
die heeft banden met al qaida, geen twijfel mogelijk
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:21
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 01:09 :
Okay, soldaten die door een lange oorlog mentaal niet helemaal meer kloppen martelen mensen.
Ik zie niet waarom dit opeens het opblazen van woonblokken, scholen of theaters goed kan praten...
Sorry maar er is 1 school en een theater ingenomen. De Russen had den naar ik meen een hele stad met de grond gelijk gemaakt. Denk je dat daar geen scholen en theaters waren? het enige verschil met Beslan was dat daar de media daar werden toeglaten, en bij de Tjetsjenen niet...

EN je zegt dat die soldaten een lange oorlog achter de rug hebben, en daardoor doordraaien. hoe denk je dat een Tjetsjeen reageert als zijn hele familie/vrienden op gruwelijke wijze is vermoord? Is een Tjetsjeen geen mens? is het bij hem opeens weer niet mogelijk dat hij doordraaft?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:28
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-03-2005 @ 01:21 :
Sorry maar er is 1 school en een theater ingenomen. De Russen had den naar ik meen een hele stad met de grond gelijk gemaakt. Denk je dat daar geen scholen en theaters waren? het enige verschil met Beslan was dat daar de media daar werden toeglaten, en bij de Tjetsjenen niet...

EN je zegt dat die soldaten een lange oorlog achter de rug hebben, en daardoor doordraaien. hoe denk je dat een Tjetsjeen reageert als zijn hele familie/vrienden op gruwelijke wijze is vermoord? Is een Tjetsjeen geen mens? is het bij hem opeens weer niet mogelijk dat hij doordraaft?
Het verschil is dat T_ID het in het Tjetsjeense geval 'terrorisme' noemt (= pure evil), en in het geval van de Russen als daders 'gerechtigheid'.
Oud 12-03-2005, 00:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
oneMen schreef op 12-03-2005 @ 01:28 :
Het verschil is dat T_ID het in het Tjetsjeense geval 'terrorisme' noemt (= pure evil), en in het geval van de Russen als daders 'gerechtigheid'.
Kijk, daar sluit je dus je ogen voor het feit dat ik wel degelijk nuance ken.

Ik weiger alleen om de ene moordenaar boven de andere te verheffen.

Over Grozny, raad es, duizenden strijders die zich in de stad verstoppen, jaren lang.

Hoe denk je dat het er dan na een tijdje uit gaat zien?

Dat is niet tegen burgerdoelen, dat heet bijkomende schade.
Oud 12-03-2005, 00:37
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 01:33 :
Kijk, daar sluit je dus je ogen voor het feit dat ik wel degelijk nuance ken.

Ik weiger alleen om de ene moordenaar boven de andere te verheffen.

Over Grozny, raad es, duizenden strijders die zich in de stad verstoppen, jaren lang.

Hoe denk je dat het er dan na een tijdje uit gaat zien?

Dat is niet tegen burgerdoelen, dat heet bijkomende schade.
Waarom dan geen atoombommen op de hele wereld? Want op de hele wereld schuilen miljoenen terroristen!

Ik vind het echt schokkend hoe jij deze gruweldaden probeert 'goed te praten'.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:46
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 12-03-2005 @ 01:37 :
Hij is slechts het product van deze verachterlijke maatschappij. Hem valt weinig te verwijten, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 01:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 12-03-2005 @ 01:37 :
Waarom dan geen atoombommen op de hele wereld? Want op de hele wereld schuilen miljoenen terroristen!
Ik praat niets goed, ik probeer alleen de mensen aan hun verstand te peuteren dat er meer is in dat conflict dan de propaganda die je vaak hoort.

Het is toch wel het minste om ook de andere kant even te belichten.
Oud 12-03-2005, 01:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-03-2005 @ 01:46 :
Hij is slechts het product van deze verachterlijke maatschappij. Hem valt weinig te verwijten, vind ik.
Ja, blame Canada.

Ik had toch wel meer van je verwacht dan in wanhoop maar de hele maatschappij beschuldigen.
Oud 12-03-2005, 01:21
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 02:00 :
Ik praat niets goed, ik probeer alleen de mensen aan hun verstand te peuteren dat er meer is in dat conflict dan de propaganda die je vaak hoort.

Het is toch wel het minste om ook de andere kant even te belichten.
Welke propaganda heb jij het nu over?

Deze hele oorlog wordt door iedereen verzwegen thanks to russia.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 01:22
oneMen
oneMen is offline

Dat doe je dan ook met volle teugen:

Citaat:
T_ID schreef
Citaat:
:
Oud 12-03-2005, 01:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 12-03-2005 @ 02:21 :
Welke propaganda heb jij het nu over?
Nou, zoals op die eerder geposte site bijvoorbeeld.

@Onemen, vind dan maar eens een terrorist die wel iets geeft om anderen, volgens mij moet de eerste nog geboren worden.
Oud 12-03-2005, 01:27
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 02:24 :
Wat is dan geen propaganda in jou ogen?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 01:29
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 02:24 :

@Onemen, vind dan maar eens een terrorist die wel iets geeft om anderen, volgens mij moet de eerste nog geboren worden.
Dat is simpel. Zoals je weet zien de meeste zelfmoordterroristen zich als 'martelaren' van hun volk. Het is dan ook logisch aan te nemen dat ze hun leven geven teneinde de levens van hun volk en/of lotgenoten te verbeteren.

In het geval van de Tsjetsjenen vechten ze voor de rechten van hun volk en tegen de onderdrukking vanuit Rusland; dat lijkt me allesbehalve een egoïstisch streven.
Oud 12-03-2005, 01:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
oneMen schreef op 12-03-2005 @ 02:29 :
In het geval van de Tsjetsjenen vechten ze voor de rechten van hun volk en tegen de onderdrukking vanuit Rusland; dat lijkt me allesbehalve een egoïstisch streven.
Maar wel een die hun land grondig naar de kloten heeft geholpen.

Zonder types als Basajev en Maschadov was er nooit een tweede inval geweest.
Oud 12-03-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 02:36 :

Speculaties aangezien de tjetjenen al een regering hadden die aangaf naar onafhankelijkheid te streven maschadov was een gematigde leider die slechts het beste voor zijn volk wou, dat maschadov verantwoordelijk zou zijn voor de reeks bloedige aanslagen in moskou is nooit bewezen, men dacht dat de KGB er verantwoordelijk voor was om Rusland een motief te geven, feit blijft dat ze wel erg makkelijk vonden om de hem de verantwoordelijkheid ervan in de schoenen te schuiven en oorlog te beginnen. Maschadov heeft het kremlin al meermaals tot diplomatie en onderhandelingen over vrede opgeroepen maar ze bleven er doof voor. Blijkbaar vinden ze de situatie zoals die nu is best. Poetins zwakke verweer over dat er niet met rebellen te onderhandelen valt zegt genoeg.

En daarbij is het nog geen reden om hun misdragingen en grove mensenrechtenschendingen goed te praten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 11:47
T_ID
T_ID is offline
Ja, sure, Jeltsin liet vast wel woonblokken in Moskou opblazen zodat hij een oorlog kon beginnen die hem niet populair zou maken.

Weet je zeker dat de wereldwijde zionistische samenzwering er niet achter zit?
Oud 12-03-2005, 11:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 12:47 :
Ja, sure, Jeltsin liet vast wel woonblokken in Moskou opblazen zodat hij een oorlog kon beginnen die hem niet populair zou maken.

Ik zei men dacht net zoals rusland dacht dat maschadov er achter zat. Ik heb een hekel aan complotheorien maar ben zeker niet blind voor het feit dat de kremlin er wel handig gebruik van maakte.

Maar ja bij gebrek aan beter pin jij je maar daar op vast he

Edit: Over jeltsin en zijn beoordelings capiteiten zullen we het maar niet hebben, rusland was met die dronkenlap aan het roer diep gezonken
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 11:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-03-2005 @ 12:53 :
Maar ja bij gebrek aan beter pin jij je maar daar op vast he
Niet nodig, met de instorting van de Tjetjeense regering en de invallen in Dagestan etc heb ik genoeg om figuren als Maschadov mee te bekritiseren.

Zoals Jeltsin zelf al zij: "wij politici zijn niet het probleem, dat zijn de media"
Oud 12-03-2005, 12:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-03-2005 @ 21:07 :
Tjonge, hoe ongefundeerd kun je mogelijkerwijs in de ruimte lullen?
Dat zou juist jíj moeten weten!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 14:54
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 02:36 :

Nu verdraai je weer de situatie 180 graden. Ik begrijp dat jij hele volkeren die neergeslagen worden teneinde de politieke invloed van een buitenlandse regering te behouden als een noodzakelijk kwaad ziet, maar er is wel degelijk een situatie voor te stellen waarbij er geen onschuldige slachtoffers vallen (de manier waarop daarbuiten gelaten). De manier waarop Rusland een greep houdt op de Tsjetsjenen gaat recht tegen verdragen, conventies, en vooral de normen en waarden van een goedgeaard persoon in. Dan kun je stellen dat Tsjetsjeense kopstukken allesbehalve een zuiver beleid erop nahouden, maar gezien de proporties waarin zich de onlusten verhouden, is deze situatie geenzins een geval van 'de kip en het ei'. Het terrorisme wordt aangewakkerd door de onderdrukking en de wanhoop die dit voortbrengt. Ga de onderhandeling aan en neem de onderdrukking weg; dat is de enige manier waarmee het terrorisme zal kunnen afnemen.
Oud 12-03-2005, 15:08
Donny must die
Citaat:
oneMen schreef op 12-03-2005 @ 15:54 :
. Ga de onderhandeling aan en neem de onderdrukking weg; dat is de enige manier waarmee het terrorisme zal kunnen afnemen.
En dan lopen ze de olie mis Dat moeten ze ook niet hebben. Nu denken ze het terrorisme aan te kunnen (laat het volk maar lang genoeg lijden totdat het aan je onderwerpt, of moordt gewoon iedereen uit) en nog de economische belangen te houden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 15:17
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-03-2005 @ 12:47 :

Jeltsin is niet de KGB. De KGB kan goed om Jeltsin heen te werk zijn gegaan, een oorlog in Tsjetjenië zou namelijk de macht van de KGB versterken.

Nou weet ik niet of ik deze theorie moet geloven. Maar het zou best mogelijk kunnen aangezien veiligheidsdiensten wel vaker gruwelijke dingen doen om er zelf beter van te worden.
(denk aan de CIA in de VS bijvoorbeeld).
Oud 12-03-2005, 16:53
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-03-2005 @ 12:26 :
En daarbij is het nog geen reden om hun misdragingen en grove mensenrechtenschendingen goed te praten.
Van belang is wel op te merken dat de Chechenen die ook tegen elkaar en tegen de Russen plegen, net zo goed als de Russen tegen hen. Waar gehakt wordt vallen duidelijk spaanders.
Oud 12-03-2005, 17:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Grappig dat landen met dictators ook vetorecht hebben in de VN
China ook ja

Citaat:
nogal ja

Citaat:
Das 15 jaar geleden

Kijk we kunnen natuurlijk heel leuk gaan zeuren over wie er nu begonnen was en wie er nu het meeste recht heeft op dat land, maar dat is vrij zinloos omdat dat toch nooit helemaal te achterhalen is.
Los daarvan heeft de bewering dat maschadov gewoon een terrorist is daar niets mee te maken en lijkt me die bewering gegrond
Wat voor redenen heb je om aan te nemen dat de mening van de bevloking veranderd is?
Waarop stoelt die stelling dat Maschadov een terrorist is?
Reageren

Regels voor berichten