Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wanneer iemand uit staphorst vanuit religieuze motieven weigert zijn kind een prik te geven, kraait er geen hond naar( ja ik weet het), terwijl het leven van het kind op het spel staat. Maar als een Moslim weigert een hand te geven, en vervolgens duidelijk aangeeft waarom, volgen er sancties. Ik ben het volkomen eens met wat mirage2000 zei. Ik vraag me af waar deze hetze eindigt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is geven en nemen. Moslimwerknemers mogen vijfmaal per dag bidden als ze dat willen, krijgen vrij op islamitische feestdagen en mogen hoofddoekjes dragen op het werk. Ons (arbeids)recht geeft al zeer veel ruimte aan eigen opvattingen van gelovigen. Het enige dat we verwachten is dat de állerfundamenteelste normen van fatsoen wél in acht worden genomen. Negen van de tien dingen die de gelovige wil mag hij doen onder werktijd maar soms zijn er dingen die hij gewoon zal moeten accepteren van 'de ongelovigen'. Ik vind het persoonlijk een behoorlijk staaltje van religieuze intolerantie, de mensen die hier zo met verve verdedigen dat die man gelijk heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wees eens origineel, dit liedje is zo onderhand wel uitgemolken. Al;s je me aan wilt vallen, doe dat dan op iets wat met het onderwerp te maken heeft. Dit is goedkoop en verre van origineel meer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nederland is een seculiere staat. Het gaat niet aan om gelovigen structureel beter te behandelen dan ongelovigen. In een ideaaltypische situatie van gelijkheid zouden gelovigen zich dus eigenlijk 50% van de tijd moeten aanpassen aan ongelovigen, dan kunnen ze de andere 50% van hun tijd hun geloof belijden - en dan hebben we dus nog niet eens rekening gehouden met het feit dat gelovigen een minderheid zijn. Dan zou je uitkomen op een percentage van 15% belijdenis en 85% aanpassen aan ongelovigen. Ik ben dus van mening dat gelovigen die eisen dat er nóg meer rechten komen voor belijdenis, die nóg minder rekening willen houden met het feit dat ze een afwijkende minderheid zijn, behoorlijk arrogant zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toen ik afreed vroeg mij rij-instructeur vriendelijk vooraf aan de examinatrice of hij het handjes schudden achterwege mocht laten. Zij vond dat prima, ze had er geen problemen mee. Waarom maken jullie wel zo'n enorme heisa ervan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder zijn de situaties natuurlijk niet bepaald te vergelijken. In dit geval belemmert de geloofsuitoefening van de man het vinden van werk en dat is nogal problematisch als je bedenkt dat hij een sollicitatieplicht heeft. |
![]() |
||
Citaat:
we hebben nog alijd 50% christenen + 6% moslims ofzo en dan 2% anders het aantal christenen dat echt naar de kerk gaat etc ligt natuurlijk wel veel lager |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Volgens Plokker is er wel degelijk sprake van een respectvolle begroeting. "Mijn cliënt geeft keurig aan dat hij vrouwen niet aanraakt, en dat heeft nooit problemen opgeleverd," aldus Plokker. bron Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Heel mischien zou je dit asociaal vinden, ik denk dat omgekeerd hetzelfde kan gelden, dus waarom op grond van religie een soort recht op asociaal gedrag claimen?
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Nare man: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dunkt me dat dan een fatsoenlijke omgangsnorm voor de gastheer moet worden aangehouden, je past je immers aan aan waar je komt. En tja, weiger je daar aan mee te werken, dan is het geen mirakel als de toekomstige gesprekspartner vervolgens ook verdere medewerking weigert.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Handen op de rug en spugen Love & Peace | 173 | 18-04-2005 19:24 |