![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
sommige mensen vinden het gewoon eng het idee dat er in hun wordt gesneden.. het idee dat ze in het hiernamaals niet meer "compleet" zijn, dat vinden ze eng. of het is tegen hun geloof of tegen hun principes je kunt dus niet zomaar ff zeggen " doen omdat ik heb gezien hoeveel nut het heeft" de gedachte achter je keuze is veel belangrijker
||
Citaat:
Maar goed. Zelf ben ik 100% voor en heb zelfs mogen beslissen over m'n ouders ![]() ![]() Over bloedvaten 'hergebruiken' weet ik niks, volgens mij zijn er ook goede kunstvaten, maar het zal wel ergens goed voor zijn. Wat er met botweefsel wordt bedoeld weet k niet precies, daar is m'n medische achtergrond niet groot genoeg. Pezen: vervangen van niet te herstellen pezen bij anderen. Dan heb k er nog 1 overgeslagen, het kraakbeen, daar heb ik een persoonlijk voorbeeld van. Toen was ik m'n eigen donor. Ik lekte nl hersenvocht en dat was allemaal erg vervelend. Toen hebben ze om het te kunnen reparreren een stukje kraakbeen weggehaald uit m'n neus en daarmee m'n voorhoofdsholte gedicht (in m'n neus zit nu iets plastic achtigs als k t goed zeg). Van de verdere details weet k ook niet zo veel af of ze doen er niet zo toe, maar uiteindelijk doe ik het weer uitstekend. Nog wat donor informatie: doktoren zullen altijd eerst kijken of de patient zelf als donor kan dienen, bijv bij ernstige verbranding word er eerst donorhuid van de patient zelf gehaald. Dit heeft als voordeel dat het direct aanwezig is en dat er geen aanpassings problemen zullen ontstaan. Voor zover ik trouwens weet wordt je lichaam alleen gebruikt voor donorschap als je in het ziekenhuis overleid of heel kort na een ongeluk oid. Nog even een persoonlijke noot. Ik vind dat als je voor donorschap bent dat je er ook 100% voor moet gaan en niet zeggen dat ze lichaamsdeel A wel mogen hebben en B niet. Maar goed, uiteindelijk is en blijft het een persoonlijke mening.
||
Citaat:
Ook is er van echte vaten veel minder dichtslipping dan van kunstvaten. Iig is het zoizo beter. Maar tijdens mijn college's over vaatproblemen hebben ze het helemaal niet gehad over vaten van andere mensen gebruiken. Wel over kunstvaten, aders en slagaders. Ik neem aan dat ze het dus niet heel vaak zullen gebruiken.
||
![]() |
Citaat:
Als je vanwege je geloof of je principes of wat dan ook tegen bent, zou je ook geen organen moeten ontvangen, vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
Eens, eigenlijk wel ja. Maar ja, toch moeilijke situatie's.
||
Citaat:
![]() Ik ben er ook wel voor hoor, dat wanneer je zelf geen donor bent dat je dan ook geen donaties mag ontvangen maar ik zou het wel moeilijk vinden wanneer iemand in mijn directe omgeving zoiets zou weigeren
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, ik vind dat mensen gerust mogen kiezen wat ze wel of niet af willen staan na hun dood. Ik ben zelf donor van alles wat ze maar willen; als ze het kunnen gebruiken, dan gebruiken ze het maar. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Enquête: Donor zijn Goudviss | 58 | 12-06-2012 11:24 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: zou jij donor willen zijn? floor&annemarth | 45 | 18-07-2010 13:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling: Wie geen donor wil zijn krijgt ook geen donor van een ander..? steef157 | 40 | 04-03-2007 00:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donor worden? Registreer nu! Bloem | 150 | 15-05-2005 12:46 | |
De Kantine |
Donor blaatje0000 | 50 | 23-01-2003 15:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Erfelijke ziekte bij donor van sperma... PrackaH | 10 | 27-02-2002 21:30 |