Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hij hebt zeggen toch niet alle mensen, wij zeggen gewoon: hij het. En ik zeg bekant. Verder praat ik vrij normaal Nederlands, geloof ik ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() over het algemeen lijken alle randstad-dialecten als je het opschrijft op elkaar en lijken alle streek-dialecten als je het opschrijft op elkaar. Het verschil zit vooral in de intonatie en hoe lang je lettergrepen of letters rekt, en dat valt niet op te schrijven. Plaatselijke woorden verschillen natuurlijk wel... Als mijn vader een Twentse tekst voorleest, klinkt het gewoon ontzettend Brabants ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ma ik wit da verder ok nie echt, hoor ![]()
||
Citaat:
![]() Dat hebben trouwens ook veel dialecten, dat de z een s wordt, dat vind ik echt vreselijk ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Mijn moeder is Zeeuws (tis tiet om naruus te gaan). Mijn oma is twents (aj' wind ben Twents te proaten, moe je 't hier um oons nich loaten). Mijn vader is wel Twents, maar spreekt alleen ABN. Ik weet niet waar ik heen moet, als ik een accent heb is dat meer Rotterdams dan Zeeuws of Twents geloof ik. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan ik: "Oh, sorry mevrouw" ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Depressie of aanstellerij? dreklop | 8 | 02-05-2014 00:13 | |
Studeren |
Studies: alfa, bèta, dubbele studies, theater... Livestyle | 13 | 23-04-2013 19:53 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #81 x-spekkie-x | 497 | 04-03-2008 16:29 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Recensie (help me plz!) julisa | 6 | 01-06-2003 18:07 |