Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: Mortal Kombat of Street Fighter
Mortal Kombat 78 56.52%
Street Fighter 60 43.48%
Aantal stemmers: 138. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2005, 02:58
Mephi
Mephi is offline
Omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2005, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Ninh schreef op 20-03-2005 @ 00:25 :
Puzzle Kombat == slappe ripoff van Super Puzzle Fighter (het origineel, dat al sinds TIJDEN op de markt is) heerst uber alles
I know, dat geven ze zelfs gewoon toe in het boekje van MK6. Maar ik heb PF nooit gespeeld, PK wel

Overigens waren Eternal Champions en Samourai Showdown ook best vette spellen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 13:26
blupp
blupp is offline
Als je snelle gameplay wilt, echt snel moet je toch echt een guilty gear gaan spelen, die bijna NIEMAND hier kent.
Als ik moet kiezen tussen street fighter en mortal kombat kies ik voor SF, waarom? Één woord, gameplay
Als ik moet zeggen welk 2d vechtspel ik t best vind kies ik guilty gear x of xx of xx reloaded.
Ik speelde vroeger mortal kombat kapot, street fighter had ik niet dus dat was ff pech, maar toch vind ik t belachelijk dat mortal kombat hier 'wint' in de poll.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Tja, Mortal Kombat heeft het hier in het westen altijd al beter gedaan dan de voor veel mensen toch wat vervreemdende Japanse vechters. Jammer genoeg. Niets tegen Mortal Kombat verder, though.
Oud 20-03-2005, 15:36
cha0s
cha0s is offline
mortal kombat natuurlijk
Oud 21-03-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 19-03-2005 @ 09:41 :
En GGX roeleert weer OMF2097
Heel weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Mephi schreef op 20-03-2005 @ 03:58 :
Omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097omf2097
omf2097
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 03:17
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 20-03-2005 @ 00:44 :
Ik krijg combos in vechtspellen juist nooit onder de knie
Kwestie van VEEEEEEL oefenen , veel lightattacks combineren met fierce attacks en afmaken met supermoves / instant supers
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 03:20
Verwijderd
Citaat:
blupp schreef op 20-03-2005 @ 14:26 :
Als je snelle gameplay wilt, echt snel moet je toch echt een guilty gear gaan spelen, die bijna NIEMAND hier kent.
Als ik moet kiezen tussen street fighter en mortal kombat kies ik voor SF, waarom? Één woord, gameplay
Als ik moet zeggen welk 2d vechtspel ik t best vind kies ik guilty gear x of xx of xx reloaded.
Ik speelde vroeger mortal kombat kapot, street fighter had ik niet dus dat was ff pech, maar toch vind ik t belachelijk dat mortal kombat hier 'wint' in de poll.
Ik ben het met je eens, op 't feit dat mortal kombat wint van sf en dat ik dat niet kan begrijpen. Ik heb beide games echt tot in den treure gespeeld en om een of andere reden heb ik betere herinneringen aan street fighter dan aan mortal kombat...
Guilty Gear X heb ik ook helemaal de pleuris gespeeld op de dreamcast; 'k herinner me een Faust en een Sol iig Maar als je een game als street fighter al X jaren speelt geef je andere beat 'm ups eigenlijk al weinig kans, simpelweg omdat je denkt dat er niet iets beters meer op de markt is. Het moet dan ook echt van dermate kwaliteit zijn om er een beetje in de buurt van te komen, en 'k moet toegeven dat Guilty Gear welliswaar een waardige tegenstander is vanwege de lekker aircombo's en de gave soundtrack, maar karakters als Akuma mis ik gewoon
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 04:14
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Ben meer een tekken fan.
Maar was vroeger echt verslaafd aan sf. deed niks anders
En mk was wel grappig maar haalt het niet bij sf
dus ga voor sf
Oud 22-03-2005, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Ninh schreef op 22-03-2005 @ 04:20 :
Ik ben het met je eens, op 't feit dat mortal kombat wint van sf en dat ik dat niet kan begrijpen. Ik heb beide games echt tot in den treure gespeeld en om een of andere reden heb ik betere herinneringen aan street fighter dan aan mortal kombat...
Guilty Gear X heb ik ook helemaal de pleuris gespeeld op de dreamcast; 'k herinner me een Faust en een Sol iig Maar als je een game als street fighter al X jaren speelt geef je andere beat 'm ups eigenlijk al weinig kans, simpelweg omdat je denkt dat er niet iets beters meer op de markt is. Het moet dan ook echt van dermate kwaliteit zijn om er een beetje in de buurt van te komen, en 'k moet toegeven dat Guilty Gear welliswaar een waardige tegenstander is vanwege de lekker aircombo's en de gave soundtrack, maar karakters als Akuma mis ik gewoon
Och, het leuke van GGXX is dat het maar een paar convetionele characters heeft zoals Sol, Ky Kiske, Chipp Zanuff en nog wel een paar. Maar dat het verder allemaal vage types heeft als Eddie, Testament, die gast die bezeten is, Faust(deurmoves zijn cool )
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:48
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik was meer van de Mortal Kombat.
Oud 23-03-2005, 00:02
bamiPoep
bamiPoep is offline
MK was de shit (dat verhaal daarachter ook)
sf was voor mietjes
Oud 23-03-2005, 10:18
Verwijderd
En hoezo was dat voor mietjes?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het had waarschijnlijk te veel karakter en gameplay.

En dat is klote, want MK had ten minste L3KkeR Ve3L blEOd ENzo LoL!!!!!11!!!!!!11!
Oud 24-03-2005, 02:15
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-03-2005 @ 22:07 :
Het had waarschijnlijk te veel karakter en gameplay.

En dat is klote, want MK had ten minste L3KkeR Ve3L blEOd ENzo LoL!!!!!11!!!!!!11!
Wijs gesproken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:09
Built to last
Built to last is offline
Street fighter voor de SNES was hip

en dat is t nog steeds eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 00:56
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Morridin schreef op 23-03-2005 @ 11:18 :
En hoezo was dat voor mietjes?
omdat liu kang ryu tot poep bost
Oud 26-03-2005, 00:57
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Built to last schreef op 25-03-2005 @ 18:09 :
Street fighter voor de SNES was hip

en dat is t nog steeds eigenlijk
MK voor de sega was hipper
Oud 26-03-2005, 10:41
DMC
DMC is offline
Ik was vroeger heel erg voor de mortal kombat series, terwijl ik bijna geen andere vechtspellen had gespeeld.

Na vooral door met name street fighter (alpha 3), zie je dan duidelijk hoe nep de mk-serie is (de begin dan 1,2,3 trilogy en al die crap) en hoe beperkt de gameplay is. Het was dan ook duidelijk dat de serie bekend werd vanwege de bloed en de gruwelijkheid.

Nu vind ik echt Guilty Gear series echt geweldig en ook zelf het beste vechtspel allertijde, na virtua fighter 4.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 11:12
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 26-03-2005 @ 01:56 :
omdat liu kang ryu tot poep bost
Liu Kang is sowieso een rasnicht.

Sub zero is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 11:18
Counterfeit
Counterfeit is offline
KI is gewoon t bruutste
Oud 26-03-2005, 12:39
Verwijderd
Ik vermoed dat de mensen die allemaal MK kiezen omdat 't geweldadiger was etc... niet de ware gameplay elementen van SF waarderen, ik bedoel, kun je 99 hit combo's/parry's doen met MK? Met SF is het -hoe ziek het ook is- mogelijk, check wat filmpjes van evolution op www.shoryuken.com.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:01
Verwijderd
Muh, ik vind gewoon een antal characters bij MK erg cool, evenals veel moves. Okey, de fatalities hebben wel aan de faam meegedragen

Overigens was ik verdomd blij dat Lui kang in MK5 gedood werrd. Zat die idioot eindelijk eens niet als grote held in de game.

Helaas zit er in deel6 ergens een zombieversie van hem verstopt
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 19:01
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Ninh schreef op 26-03-2005 @ 13:39 :
Ik vermoed dat de mensen die allemaal MK kiezen omdat 't geweldadiger was etc... niet de ware gameplay elementen van SF waarderen, ik bedoel, kun je 99 hit combo's/parry's doen met MK? Met SF is het -hoe ziek het ook is- mogelijk, check wat filmpjes van evolution op www.shoryuken.com.
Ik kan alleen die trailer downloaden, waar moet ik precies kijken?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 19:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mortal Kombat is ook wel leuk(nou ja, eerder sfeervol en stoer), maar de gameplay is gewoon te oppervlakkig. Mortal Kombat II is een klassieker, though. En kon zich destijds prima staande houden tegenover het pas verschenen Super Street Fighter Turbo, maar mist gewoon de replay factor om ook vandaag de dag nog leuk te zijn.
Oud 26-03-2005, 19:51
Kurogane
Kurogane is offline
Dat switchen van fore- en background bij Isuka is best wel irritant als je tegenspeler je acties steeds ontwijkt, hadden ze moeten weghalen en alleen toepassen bij dubbels.

3d van KOF (maximum impact), dat speelt echt kut op een of ander manier.

MK vechtsysteem is niet eens goed toe te passen op een arcade stick. Dus voor mij part niet echt een vechtspel.

Rival Schools vond ik wel n vettig spel alleen de combo's waren niet echt uitgebreid.

Favo's zijn toch vechtsystemen van Guilty Gear en SNK die spelen het lekkerst.

Tevens worden er nog steeds wereldwijd (US en JAPAN) toernooien gehouden, vooral Guilty Gear is erg populair. Met sticks uiteraard.

Beetje jammer gesteld met die pol, MK scoort beter dan SF2 .

noobs.......

Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 23:21
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Mortal Kombat scoort hoger op het gebied van fun, met al die fatalities en prut.

Street Fighter ownt op gameplay.

mijn favo's zijn echter toch Darkstalkers 3, aangezien die characters en die moves zo gruwelijk vet zijn, en Samurai Shodown 3 vanwege ook de algehele stijl en uiteraard het karakter Basara.
Oud 11-04-2005, 00:50
blupp
blupp is offline
Mijn favoriete ventje atm met guilty gear xx reloaded--pc port-- is chipp zanuf, zo een typisch anime ninja ventje. Lekker snel ook, ik speel nu met goldcharacter tegen andere goldcharacters op insane difficulty..dat speelt erg lekker. Ik heb een usb adapter voor de pc waarmee ik psx/ps2 controllers kan gebruiken op de pc, dus dat speelt lekker weg.
Wat ik wel vind aan guilty gear is dat er weinig balans is soms..sommige ventjes zijn echt zwaar overpowered, probeer een gold sol maar es te vloeren met een gold chipp, dat gaat een beetje moeilijk omdat sol life herstelt, zn specialmovebalk is altijd vol en hij is 2 keer zo snel met elke move zo een beetje. ..owja en zijn meppen doen 2 of 3 keer zoveel pijn als de mijne
Vroeger in mijn jongere jaren vond ik mortal kombat altijd wel vet, gewoon het sfeertje vond ik altijd leuk..wel moest ik altijd brullen van het lachen over dat overdreven vele bloed. Street fighter leerde ik wat later kennen (allemaal leren kennen in de arcadehal van duinrell trouwens) en die had een wat minder mysterieuze/spannende/duistere sfeer dan mortal kombat maar ik zag toen ook wel al dat street fighter een beter spel was qua gameplay. Alle 'goeie' MK3 spelers in de arcade gebruikten OF standaard cyrax met zn groene netje en dan een 6hit combo OF sub zero met die freezedingetjes OF kabal dat ventje met masker die je kon laten rondspinnen..oftewel alleen de ventjes die je konden stunnen werdern gebruikt en dat was dan het idee achter Mortal Kombat.
Mortal Kombat 2 was een stuk slomer en had minder characters maar het was tenminste niet zo cheap als deel 3 en verder, dus MK2 vind ik het best. --en toch is het bagger^^--
Een aparte knop om te blokken en later zelfs om te rennen...dat voelde echt altijd belachelijk onnatuurlijk.

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 00:56.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 08:25
Verwijderd
Aparte knop om te blokken is tegenwoordig niet zo bijzonder bij al die 3d beat 'em ups.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 10:26
Pholon
Pholon is offline
Mortal Kombat

fatalities

(en Morri ownde mij altijd hard met SF)
Oud 11-04-2005, 11:01
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Sorry, maar zijn die twee gasten van Mortal Kombat niet precies hetzelfde, alleen dan met een andere kleur? Beetje lame.
excuses als ik nu heiligschennis pleeg
Anyway, ik heb beide spellen niet gespeeld, dus kan ik er ook niet veel over zeggen.
Ik kies voor Tekken, Soulblade en Soulcalibur 2.

En oh ja, het plaatje van streetfighter werkt niet.
Oud 11-04-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 11-04-2005 @ 12:01 :
Sorry, maar zijn die twee gasten van Mortal Kombat niet precies hetzelfde, alleen dan met een andere kleur? Beetje lame.
excuses als ik nu heiligschennis pleeg
Anyway, ik heb beide spellen niet gespeeld, dus kan ik er ook niet veel over zeggen.
Ik kies voor Tekken, Soulblade en Soulcalibur 2.

En oh ja, het plaatje van streetfighter werkt niet.
Welke 2?

Scorpion, Sub-Zero, Reptile, Rain, Human Smoke, Noob Saibot, Cameleon en Ermac?
Of Mileena, Kitana en Jade?
Of Sektor, Cyrax en Smoke?

Ach, Bij street Fighter waren Ken en Ryu in deel 2 precies hetzelfde qua moves en Sagat had ook een erg grote vergelijke, behalve dat hij hoog/laag kon schieten en de Tiger Knee had ipv die wervelwindtrapgedoeding
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:51
blupp
blupp is offline
Citaat:
Morridin schreef op 11-04-2005 @ 09:25 :
Aparte knop om te blokken is tegenwoordig niet zo bijzonder bij al die 3d beat 'em ups.
Nee weet ik, enige 3d spel die ik goed ken(en kon) is soul calibur 2 en daar had je ook een block knop, maar dat was tenminste nog verder uitgewerkt met counteren enzo. Bij MK moest je maar geluk hebben en het knopje op tijd vinden om te blokken..naja dat is mijn ervaring dan.
Laten we allemaal een nieuw account maken op het forum en massaal street fighter stemmen.

Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:06
Verwijderd
Och, Tekkenheeft toch ook en bloackknop of haal ik die door de war?

DOA iig wel
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:15
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Morridin schreef op 11-04-2005 @ 13:41 :
Welke 2?

Scorpion, Sub-Zero, Reptile, Rain, Human Smoke, Noob Saibot, Cameleon en Ermac?
Of Mileena, Kitana en Jade?
Of Sektor, Cyrax en Smoke?

Ach, Bij street Fighter waren Ken en Ryu in deel 2 precies hetzelfde qua moves en Sagat had ook een erg grote vergelijke, behalve dat hij hoog/laag kon schieten en de Tiger Knee had ipv die wervelwindtrapgedoeding
Ik bedoelde Sub-Zezo en Scorpion, maar ze komen dus kennelijk in alle smaken....
Oud 11-04-2005, 14:51
blupp
blupp is offline
Citaat:
Morridin schreef op 11-04-2005 @ 15:06 :
Och, Tekkenheeft toch ook en bloackknop of haal ik die door de war?

DOA iig wel
Ow ja, ik zei ook dat ik alleen soul calibur goed ken van de 3d vechtspellen, de rest vond ik maar saai en sloom. DOA op de xbox vond ik ook maar niks, mn vrienden zaten alleen maar te geilen op die digitale tieten en hoe mooie de graphics wel niet waren..ja dan ben je snel uitgekeken hoor. SC2 sprak me altijd aan omdat het samuraiventjes enzo had en hakken met wapens is gewoon dikke pret. Geen idee hoe tekken werkt, ik weet wel dat je volgens mij niks kan met DOA voor je moves uit je kop hebt geleerd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:54
Verwijderd
Doa is vrij simpel, buttonbasher toveren van alles uit de hoge hoed. Maar ik vind het gewoon een lekker snelle fighter en ik ben te lui om alle moves leren.
Tekken vind ik zelf ook wat saai. Het is zo traag.

Een spel waarbij je wel echt alles uit je kop moet kennen is Virtua Fighter4(misschien daarvoor ook). Ik had spel een tijdje, maar het was mij te moeilijk
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:57
blupp
blupp is offline
Ik had VF4 ook...3 uurtjes, ik vond er echt geen ene flikker aan, je kon nieteens een normale mep verkopen zonder een of andere combinatie te drukken dat vond ik echt niet flex SC2 is leuk als je ff wilt hakken enzo, je moet wel wat moves kennen natuurlijk maar dat gaat sneller dan als je die lijsten ziet met VF4.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 16:46
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
street fighter
ik was ook bang voor Blanka
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 11:23
XyZyX
XyZyX is offline
Mortal Combat... Subzero blijft ownen.
Reageren