![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat kansberekeningsargument van 67% zat kwa betrouwbaarheid ongeveer in de buurt van die Rus die 'bewees' dat water een geheugen had.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De kapper zei: "kijk, ik geloof niet dat God bestaat." "Waarom zeg je zoiets"? vroeg de man. "Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan. De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met een heel lang haar en ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET!" "Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je," antwoordde de kapper. "NEE!" Schreeuwde de cliënt. "Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld." De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen." "Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken. En daarom is er zoveel ellende op de aarde. ___________________ Ik ben ook zeer geintersseerd in beta-vakken. Daar ben ik helemaal niet te lui voor hoor Mephostophilis
||
Citaat:
Daarnaast is een kapper direct waarneembaar en God niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je stelde dat we nooit een een kans kunnen toekennen aan iets dat absoluut niet statistisch van aard is. Ik zeg dat dat niet waar is. Iets wat niet statisch van aard is , is in mijn ogen , dus variabel. We kunnen aan een variabele , altijd de waarde True of False toekennen. Dit kan ook met God. We zouden dus kunnen zeggen dat er dan sprake is van een 50% - 50% kansberekening. Maar als je heel eerlijk naar jezelf en anderen toe bent , dan kun je niet om het feit heen (als je kijkt naar het begin der beginnen) , dat de kans op een God eigenlijk meer dan 50% is. Want er is immers manifestatie in onze werkelijkheid of realiteit. Kortom , er is eerder sprake van "iets" , dan "niets" ![]()
Laatst gewijzigd op 20-03-2005 om 18:04. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wij zijn niks dan kwa intellegentie uit de kluiten gegroeide zoogdieren. Vraag je eens af wat voor zin het leven van een bij heeft (honing maken ![]() /onzin |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Btw De absurditeit van de weg die dit topic volgt! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
of schepping , aangenomen door gelovigen. Stel we zouden toch een scenario van bijvoorbeeld paralelle universa aannemen , dan val je toch terug op de bovenste 2 scenario's. Om terugtekomen op de kansberekening van een God. Als we naar het begin der beginne kijken , dan leiden alle wegen tot 1 punt of "iets". En niet naar "niets". Er spelen dus geen meerdere factoren mee , omdat factoren pas onstonden na dat iets of expansie van het punt. De situatie ervoor bestaat in onze gedachte maar uit 1 factor. Meer zinnigs kunnen we er niet over vertellen of bedenken. En natuurlijk blijft de vraag altijd onbeantwoord , waar komt god dan vandaan? Maar dat zul je ook houden met iedere andere verklaring dan god. Daarom zeg ik , als je eerlijk bent en kijkt naar het universum , dan zou je het kunnen opdelen in levende materie en niet-levende materie. We weten dat levende materie de eigenschap heeft om dingen te scheppen uit/van niet-levende en levende materie. Er zijn meer bewijzen voor schepping of creatie (wij scheppen ook) , dan het spontaan ontstaan van levende materie en niet-levende materie uit "niets". ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
God is eeuwig , weet je nog? ![]()
Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 17:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar de idee God is niet zomaar af te doen als onzin. Alleen de invulling van de meeste mensen aan de term God , is om te huilen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Want , stel nu dat God wel bestaat , ben jij dan niet benieuwd waarom hij ook specifiek jou heeft laten ontstaan? Maar goed , het is eigenlijk wel zinloos , omdat je toch nooit direct antwoord krijgt op deze vraag. ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Daarnaast is er een behoorlijk verschil tussen een creatie van een mens of de schepping van God, dus je maakt wel een redelijk kromme vergelijking. |
![]() |
||
Citaat:
En tja, aangezien zij zelf behoorlijke gaten in hun verhaal hebben op dat gebied is de vraag "wie maakte god dan?" een hele goede.
||
Citaat:
Met jouw stukje zet je ze te makkelijk klem. ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik bedoel , hoe zouden we anders naar mensen als Einstein en Newton moeten kijken en hun bevindingen? Zij zijn immers ook subjecten , en veel van hun bevindingen worden als objectieve waarheid beschouwd. We zouden dan nooit iets van een ander mens kunnen aannemen als universeel geldende wet. Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Een vraag als "wie maakte God dan?" heeft een vergelijkbaar antwoord als "Het universum (of universa) was er altijd al!" Schieten we nu dan wat op? ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[QUOTE]Als wat wij onder de categorie , leven , bestempelen./QUOTE] Oké. Citaat:
Zoals T_ID al zei "wie maakte God dan?" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zover we kunnen bevestigen , is er maar 1 universum. Leven komt daarintegen in vele vormen en maten voor. Daarom vind ik dat God een betere mogelijkheid is , ondanks dat ik geen geloof aanhang. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
@ Mathfreak: Citaat:
Edit: typfoutje |
![]() |
||
Citaat:
Dat "is" , is voor gelovigen of betergezegd "voelenden" een God. Het "is" betekent voor wetenschappers , "oppervlak" of "Buitenwereld". ![]()
||||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Als je dan zegt , het "is" was er altijd al , dan is dat voor gelovigen dus "God" (die is toch ook eeuwig ![]() Kortom , maar 2 opties . ![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 27-03-2005 om 01:17. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoe valt het gedrag van welke god dan ook te rijmen met die eigenschappen. (bedoel maar, waarom een ordinaire genocide plegen als je oppermachtig bent?)
||
Citaat:
Het gedrag van mensen is toch niet hetzelfde als het gedrag van God, als we uberhaupt al over een gedrag van God kunnen spreken. Als je op die manier denkt , dan leg je alle oorzaak buiten jezelf neer , en ontloop je je eigen verantwoording. ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Maar dan bestaan goden zoals ze nu beweerd worden niet, en is alle religie op aarde op dit moment ook kul, dus los van het middel blijft de conclusie dan hetzelfde. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||||
[QUOTE]willypirate schreef op 30-03-2005 @ 16:46 :
Ik weet het , het was ook een beetje "smartass" , sorry ![]() Geeft niets. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ps : Bell's ongelijkheid had je al eens aan me voorgeschoteld ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam. Hydrogen | 1 | 25-09-2005 14:58 | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
de zin?? Gandalf | 36 | 01-12-2003 22:14 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Psychologie |
Betoog: Het nut van het leven? Verwijderd | 18 | 18-07-2002 03:04 |