Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
edit: het gaat dus om het woord 'dan'. Dat na elke zin om de hoek komt kijken.
Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 16:39. |
![]() |
||
Citaat:
Zoetgevooisd he? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Kreght nah tandjes tan! ![]()
||
Citaat:
Flip Kowlier!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vroeger sprak ik meer Leids, toen ik nog op de middelbare school zat en toen ik nog bij de Hema werkte. Nu heb ik alleen nog de R waar ik nooit meer vanaf kom (alleen aan het eind van een klank hoor, je hebt ook mensen die het overal zeggen). Verder zeg ik weleens "je heb", maar dat valt nog wel mee. Ze zeggen nl ook "hij heb" en "hij ken" ipv hij kan.. en "hij kon hem" ipv hij kende hem. En ik zeg de n achter een woord nooit, dus hierboven zou ik "ze zegge" zeggen, enz. Maar dat doen wel meer mensen lijkt me, ook buiten Leiden. Meer weet ik ff niet. Ohja, op alle plaatsen waar ik op het forum ff typ zou ik in het echt "effe" zeggen, dat gebruik ik echt heel vaak. Bovenstaande zou ik uitspreken als "meer weet ik effe nie". Laatst gewijzigd op 31-03-2005 om 10:53. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Er staan hier trouwens echt dingen in dit topic die ik niet kan uitspreken! Of waarvan ik denk "tiens, lijkt dit nu op een vlaams dialect of spreek ik het gewoon te vlaams uit?" ![]() |
![]() |
||
Citaat:
waar brussel? ik ook! ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Depressie of aanstellerij? dreklop | 8 | 02-05-2014 00:13 | |
Studeren |
Studies: alfa, bèta, dubbele studies, theater... Livestyle | 13 | 23-04-2013 19:53 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #81 x-spekkie-x | 497 | 04-03-2008 16:29 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Recensie (help me plz!) julisa | 6 | 01-06-2003 18:07 |