Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Hoe lang duurt het voor je slaapt?
Direct tot een kwartier nadat ik ben gaan slapen 26 19.12%
Ik slaap binnen het kwartier en een half uur 46 33.82%
Ik lig minstens een half uur wakker, tot een uur 36 26.47%
Ik lig zeker langer dan een uur wakker 20 14.71%
Ik lig langer dan 2 uur wakker 8 5.88%
Aantal stemmers: 136. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 14:15
Muchacha
Muchacha is offline
Hoe lang duurt het voor je slaapt? En als je wakker blijft liggen, van wat is dit dan? Regen? Warmte? Koude? Piekeren? Niet moe zijn? Andere?

Ik lig tegenwoordig langer dan een uur wakker, en erger me er mateloos aan! Ik ben meestal niet moe genoeg, en lig aan vanalles en nog wat te denken voor ik eindelijk in slaap val. Iemand tips?

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:21
dyfusica
dyfusica is offline
Direct tot een kwartier nadat ik ben gaan slapen. Ik slaap snel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:22
-(L)-
Ik val meestal tussen 15 en 30 minuten in slaap. Als ik langer wakker blijf liggen dan komt dit meestal doordat ik bijvoorbeeld nadenk over iets (school, vriendinnen, etc.). Maar meestal val ik vrij snel in slaap, omdat ik gewoon moe ben dan.

@ Muchacha; hoelaat ga je slapen?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik val tussen het half uur en een uur nadat ik naar bed ga in slaap. Soms nog wel iets langer, maar ik pieker nu eenmaal veel. Later naar bed gaan (ik ga nu meestal om half tien) helpt niet.

Vannacht viel ik trouwens wel heel vroeg in slaap, was uitgeput van het ziek zijn denk ik
Oud 10-04-2005, 14:24
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-04-2005 @ 15:22 :
Ik val meestal tussen 15 en 30 minuten in slaap. Als ik langer wakker blijf liggen dan komt dit meestal doordat ik bijvoorbeeld nadenk over iets (school, vriendinnen, etc.). Maar meestal val ik vrij snel in slaap, omdat ik gewoon moe ben dan.

@ Muchacha; hoelaat ga je slapen?
Rond half elf-elf uur, omdat ik toch weet dat ik niet voor 00u slaap Deze morgen moest ik er om 6u uit, ik ben om half elf gaan slapen en ben pas na twaalf uur in slaap gevallen, en dan slaap ik nog slecht ook. Ik heb dit echt al enkele maanden. Gelukkig ben ik nu niet moe ofzo, dus ik kan er precies wel tegen.
Zou het kunnen dat ik minder slaap nodig heb dan vroeger?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:49
zus en zo
zus en zo is offline
duurt bij mij 1 tot 1,5 uur, tenzij ik erg moe ben. komt denk ik omdat ik dan nog van alles lig te denken.
Oud 10-04-2005, 14:59
Konijn
Konijn is offline
Langer dan twee uur.
Oud 10-04-2005, 15:03
Verwijderd
Ik denk gemiddeld dat het 15 tot 30 minuten duurt, vrijwel nooit langer (alleen wanneer ik ziek ben bv), soms slaap ik binnen 15 minuten.

Ik ga rond 23 uur slapen, en slaap minstens 8 uur, meestal 9

Ritme is belangrijk. Ga elke dag rond dezelfde tijd in bed liggen - dus ook in het weekend! - en sta elke dag rond dezelfde tijd op - dus ook in het weekend!. Dat helpt vaak wel, niet direct, maar wel vrij snel
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 15:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Normaal gesproken binnen het kwartier en een half uur nadat ik echt moeite ga doen om te slapen. Vaak lees ik eerst nog even voor ik in bed lig maar dat tel ik dan hierbij dus niet mee.

Soms kan ik niet snel in slaap vallen, dat is meestal in stressvolle perioden dus ik neem aan dat het daardoor komt.
Oud 10-04-2005, 15:18
beestje
beestje is offline
langer dan 2 uur wakker liggen is geen uitzondering... meestal iets tussen de 1 en 2 uur denk ik. nooit veel sneller in ieder geval
Oud 10-04-2005, 15:40
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Oud 10-04-2005, 15:46
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Momenteel ben ik zo moe dat het 'direct tot na een kwartier' is.
Maar ik heb vrij lang gehad dat het wel even duurde (half uur-drie kwartier ofzo) voordat ik insliep. Was niet per se door iets vervelends (stress oid), maar gewoon door het overdenken van de dag, bedenken wat er morgen zou gebeuren etc etc
Oud 10-04-2005, 15:49
Verwijderd
ligt er aan als ik meer dan 24 uur wakker ben geweest doordag ik de vorige nacht niet kon slapen dan redelijk snel half uur tot uur gewonen normale dagen wacht ik net zolang tot ik gewoon op ben als ik er eerder in lig slaag ik de eerste 2 uur zowiezo niet
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 15:58
-(L)-
Citaat:
Muchacha schreef op 10-04-2005 @ 15:24 :
Rond half elf-elf uur, omdat ik toch weet dat ik niet voor 00u slaap Deze morgen moest ik er om 6u uit, ik ben om half elf gaan slapen en ben pas na twaalf uur in slaap gevallen, en dan slaap ik nog slecht ook. Ik heb dit echt al enkele maanden. Gelukkig ben ik nu niet moe ofzo, dus ik kan er precies wel tegen.
Zou het kunnen dat ik minder slaap nodig heb dan vroeger?
Geen idee, als je gewoon rond 12 uur pas gaat slapen, val je dan meteen in slaap? Of lig je dan ook zo lang wakker?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 16:06
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Een kwartier tot half uur. Hangt er een beetje vanaf of ik een drukke dag heb gehad (en dus daar moe van ben), hoe laat ik ga slapen (10 uur of 2 uur oid maakt wel wat uit), en over hoeveel dingen ik loop te "piekeren".
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 16:45
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-04-2005 @ 16:58 :
Geen idee, als je gewoon rond 12 uur pas gaat slapen, val je dan meteen in slaap? Of lig je dan ook zo lang wakker?
Dat heb ik nog niet gedurfd Stel je voor dat ik dan pas na langer dan een uur wakker liggen in slaap val
Oke, geen paniek, ik ga dat eens proberen! Hopelijk helpt dat (al zou ik vanvond wel goed moet slapen, heb weinig en slecht geslapen deze nacht )
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 16:56
squat
squat is offline
Binnen 5 minuten. Vroeger wou het nog wel eens langer duren, soms zelfs langer dan een uur. Ik was toen altijd bang dat ik laat in slaap zou vallen en de volgende dag heel moe zou zijn. Sinds ik het me niet meer interesseert heb ik nergens meer last van.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:00
Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik lig zeker langer dan een uur wakker.
Oud 10-04-2005, 17:00
-(L)-
Citaat:
Muchacha schreef op 10-04-2005 @ 17:45 :
Dat heb ik nog niet gedurfd Stel je voor dat ik dan pas na langer dan een uur wakker liggen in slaap val
Oke, geen paniek, ik ga dat eens proberen! Hopelijk helpt dat (al zou ik vanvond wel goed moet slapen, heb weinig en slecht geslapen deze nacht )
Ik zou het inderdaad eens proberen. Misschien heb je gewoon minder slaap nodig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:05
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-04-2005 @ 18:00 :
Ik zou het inderdaad eens proberen. Misschien heb je gewoon minder slaap nodig.
Zou wel cool zijn
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:17
Souris
Souris is offline
Ik lig minstens een half uur wakker, tot een uur
en als ik druuk ben geweest lig ik nog langer wakker
Oud 10-04-2005, 18:24
Verwijderd
half uur tot een uur.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 18:40
KiMZz
KiMZz is offline
Kwartier tot halfuur.. Meestal lig ik dan net in bed, tv aan gezet, geluid zachtjes, alleen luisteren naar tv en dan val ik vanzelf in slaap. Tenzij er iets leuks op tv is dan lig k wel een halfuurtje wakker...
Oud 10-04-2005, 19:05
Henkje
Henkje is offline
Hangt ervan af hoe moe ik ben, hoe lang ik de vorige nacht geslapen heb of of ik ergens over pieker en de meeste dingen die al gezegd zijn Maar meestal slaap ik wel binnen een kwartier tot half uurtje. Met een muzikje op de achtergrond
Oud 10-04-2005, 19:10
Suey
Suey is offline
Half uur tot een uur. Tenzij ik heel erg moe ben, dan slaap ik wel binnen een halfuur.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:32
Lane
Lane is offline
Ik heb gewoon altijd een halfuur tot een uur nodig om in slaap te vallen, hoe moe ik ook ben. Dat komt omdat ik altijd nog aan dingen denk voordat ik ga slapen.

Ik denk dat de mensen die altijd zo lang wakker liggen, misschien eens wat later naar bed zouden moeten gaan. Ik heb gemerkt dat ik genoeg heb aan 6 a 7 uur slaap, daarom ga ik nu ook later slapen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:51
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Echt slapen na ongeveer 30 minuten.
Maar na een kwartier gaan mijn ogen al dicht en lig ik te doezelen (?)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:02
Xonzo
Xonzo is offline
Als ik een rustige periode heb (geen stress, niet te veel om over te piekeren) val ik binnen het halfuur in slaap.
Is dat niet het geval, dan is 2 uur wakker liggen geen uitzondering.
Oud 10-04-2005, 20:09
Verwijderd
dat ligt er aan he
als het acht uur is en ik probeer te slapen, dan gaat dat een uur dagdromen duren
als het elf uur is en ik probeer te slapen, dan slaap ik na een kwartiertje of iets meer
als het twee uur 's nachts is en ik probeer wakker te blijven dan slaap ik tóch

meestal is het elf uur als ik probeer te slapen, dus ik zal daar maar op stemmen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:18
luchtballon
luchtballon is offline
Langer dan een uur meestal... Ik denk teveel.
Oud 10-04-2005, 20:24
Verwijderd
Vroeger lag ik lang wakker, maar de laatste tijd val ik over het algemeen volgens mij binnen een kwartier in slaap, hoe laat ik naar bed ga maakt daarbij niet zoveel uit (meestal is het hoe later het is, hoe langer het duurt voor ik in slaap val).
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:42
.Pure
.Pure is offline
Meestal duurt het wel een half uur tot een uur, maar dat verschilt nog wel eens, soms al na een paar minuten.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:26
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-04-2005 @ 21:24 :
Vroeger lag ik lang wakker, maar de laatste tijd val ik over het algemeen volgens mij binnen een kwartier in slaap, hoe laat ik naar bed ga maakt daarbij niet zoveel uit (meestal is het hoe later het is, hoe langer het duurt voor ik in slaap val).
Dat heb ik nou ook, en meerderen hier zie ik. Zou dat iets met leeftijd te maken hebben ofzo dat je eerder in slaap valt?

Iig.. ik doe voor het slapen ofwel nog even mijn voor-het-slapen ritueel en val dan meteen in slaap Ofwel ik ben daar te moe voor en val gewoon meteen in slaap
Oud 10-04-2005, 21:30
Lorelei
Lorelei is offline
Verschilt. Soms slaap ik binnen een halfuur. Soms slaap ik 5 uur later nog niet.
Oud 11-04-2005, 00:10
Mariekje*
Mariekje* is offline
Langer dan een uur, meestal omdat ik nog teveel pieker over het 1 of ander.
Oud 11-04-2005, 06:46
Bleater
Bleater is offline
Citaat:
squat schreef op 10-04-2005 @ 17:56 :
Binnen 5 minuten. Vroeger wou het nog wel eens langer duren, soms zelfs langer dan een uur. Ik was toen altijd bang dat ik laat in slaap zou vallen en de volgende dag heel moe zou zijn. Sinds ik het me niet meer interesseert heb ik nergens meer last van.
herkenbaar
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 07:12
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb gestemd op: 'ik lig zeker langer dan een uur wakker'. Oorzaak: gegeneraliseerde angststoornis (ofwel; piekerstoornis).
Oud 11-04-2005, 08:46
Ailen
Ailen is offline
45-60 minuten
Als ik op een normale tijd naar bed ga dan....maar ik ga altijd vrij laat slapen. 12 uur 's nachts is voor mij vroeg, en dan lig ik dus nog tot ongeveer 1 uur wakker. Als ik om 1 uur naar bed ga, ben ik binnen 10 minuten van de wereld
Oud 11-04-2005, 09:35
Verwijderd
Meestal slaap ik binnen 5 min. Ik heb dus het eerste gestemd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 11:05
Verwijderd
Ik denk tussen een kwartier en een half uur, maar het verschilt wel heel erg per keer.
Als ik heel erg moe ben slaap ik binnen 10 minuten, als ik teveel pieker/nadenk kan ik nog wel ruim een uur wakker liggen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 11:15
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het duurt zelden langer dan 5 minuten voor ik in slaap val.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:56
Mingster
Mingster is offline
Hoe kun je eigenlijk weten hoe lang het duurt, heb het nooit op kunnen meten ofzo.

En ligt er ook aan of ik moe ben, dan ben ik een en al blok. Maar soms kan ik weer uren wakker liggen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:12
Lunae
Lunae is offline
meestal na een halfuurtje, soms eerder.

vroeger lag ik altijd heel erg lang wakker gelukkig nu dus niet meer
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:17
Verwijderd
Direct tot een kwartier. Tenzij er iemand naast me ligt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:33
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Het verschilt heel erg.. meestal een half uur-45 minuten, maar als ik heel moe ben binnen een kwartier.
Oud 11-04-2005, 14:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Meestal slaap ik direct... Soms vind ik het té lekker om eindelijk in bed te liggen en dan blijf ik onbewust een half uur wakker... Omdat ik er dan zo graag van wil genieten
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:38
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-04-2005 @ 15:24 :
Meestal slaap ik direct... Soms vind ik het té lekker om eindelijk in bed te liggen en dan blijf ik onbewust een half uur wakker... Omdat ik er dan zo graag van wil genieten
Sounds familiar .
Oud 11-04-2005, 15:10
Guissie
Guissie is offline
Ik mis een aantal opties... Maar het duurt vrijwel altijd lang voordat ik slaap
Oud 11-04-2005, 15:32
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Oud 11-04-2005, 15:51
SaisPas
SaisPas is offline
Ik slaap meestal vrij snel. Omdat ik nooit zin heb om naar bed te gaan, ga ik pas naar bed als ik écht moe ben en dan val ik vrij snel in slaap.

Regels voor berichten