Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2001, 14:05
Prince_AT
Prince_AT is offline
is dat slecht?
als ik wakker ben draai me mijn op zodat mijn rug kraakt en ik kraak ook een paar keer per dag men nek door hem om te draaien.
Oud 01-07-2001, 14:25
AnonymousGirl
AnonymousGirl is offline
Ik weet niet of dat slecht is, maar ik heb een vriendin die ook alles kraakt (heel eng om te horen) en die kan ook nog d'r arm uit de kom halen... Ze is vaag...
Oud 01-07-2001, 14:46
Prince_AT
Prince_AT is offline
Citaat:
AnonymousGirl schreef:
Ik weet niet of dat slecht is, maar ik heb een vriendin die ook alles kraakt (heel eng om te horen) en die kan ook nog d'r arm uit de kom halen... Ze is vaag...

arm uit kom? gatver!
maar weet je wat smeriger is? men vrien is platic man:
Hij zijn pink buigen zodat hij de bovenkant van zijn hand aanraakt. hij kan ook met zijn duim zen pols raken en zijn hand 360 graden draaien!
Oud 01-07-2001, 14:56
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
mijn elleboog knakt echt heel regelmatig en dat klinkt echt best akelig maar volgens mij kan het niet zo super veel kwaad, tenzij het echt zeer doet
Oud 01-07-2001, 14:59
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Sterke verhalen zeg... ik kan wel met m'n duim m'n pols aanraken (links en rechts) maar verder...
M'n vader kan zonder verder z'n gezicht te bewegen, z'n oren omhoog en omlaag laten gaan. Funny !
Oud 01-07-2001, 15:26
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:

M'n vader kan zonder verder z'n gezicht te bewegen, z'n oren omhoog en omlaag laten gaan. Funny !

Ik ook, plus neusvleugels, en mn linkerwenkbrauw, iedereen wordt daar gek van... Ik knak ook mijn nek regelmatig, en mijn vingers. Ik denk niet echt dat het slecht is, het is toch gewoon een vorm van strekken, niet?

Love
Oud 01-07-2001, 15:48
*meissie*
*meissie* is offline
net of je de reuma uitnodigt hiero...
Oud 01-07-2001, 15:51
Verwijderd
m'n ex kon echt ongeveer al z'n botten laten kraken...dan begon ie bij z'n vinger en eindigde bij z'n schouder bijvoorveeld. echt ranzig...
of het gevaarlijk is...t zal wel meevallen....

*kizz*

Alicia
Oud 01-07-2001, 16:22
Kupu
Kupu is offline
Je kan er volgens mij reuma van krijgen.
Oud 01-07-2001, 16:55
kippebil
kippebil is offline
whiiiii, i love it
ik kraak mijn rug en vingers superveel, da doet deugt, en ja, me mijn duim mijn pols raken ... mor da van reuma das 't schijnt ni waar zen ... of da is alleen op lange termijn of zoiets ...

dikke kus, kim
Oud 01-07-2001, 17:45
moedergans
moedergans is offline
Ik heb me door een dokter laten vertellen dat het kraken van vingers (wat ik zelf heel veel doe)en tenen niet zo erg is. Maar of dit ook geldt voor nek en rug dat moet je ff navragen.
Oud 01-07-2001, 17:54
Christiaan's Soul
Christiaan's Soul is offline
ik kan mn duimen laten knakken op commando
Mn dikke tenen
mn hiel soms dat botje.
Mn schouders en soms mn borstbeentje ff knakku
Oud 01-07-2001, 19:40
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
ik knak mn nek heel vaak en mn rug ook af en toe
zolang je het voorzichtig 'loskrakt' en niet met een ruk in je nek ofzo doet is het geloof ik niet zo erg hoor

als je rug vastzit moet je es op een kleed gaan liggen en iemand voor zichtig over je rug laten lopen
dat voelt eeeeeeng maar wel lekker los daarna
Oud 01-07-2001, 20:48
the tourist
the tourist is offline
Ik krakte eerst heel vaak mijn vingers, maar daar ben ik in 2001 mee gestopt (ik mag het dus niet meer doen van mezelf, en ik kan het nou ook niet meer) 's avonds kraak ik nu soms nog wel mijn tenen. De dokter zei ook dat het geen kwaad kan, maar op school zeggen ze van wel...... maar ja, ik werd er zelf een beetje gek van!
Oud 01-07-2001, 21:23
*Roodkapje*
*Roodkapje* is offline
Ik KAN niej eens krake ookal probeer ik ut
T kan geen kwaad volges mij hoor

-x- Reneetjuh
Oud 01-07-2001, 22:51
VL»i«NDERTJE
VL»i«NDERTJE is offline
ik knak ook bijna alles, vingers, tenen, polsen, voeten (hielen), armen, schouder, benen (bij me lies). Tja, ik ben er ooit eens mee begonnen en kom er niet meer af! Op een gegeven moment zit het vast en moet het gewoon ff los. Tis soms best vervelend...
Oud 02-07-2001, 04:20
BlackLion
BlackLion is offline
Citaat:
Prince_AT schreef:
is dat slecht?
als ik wakker ben draai me mijn op zodat mijn rug kraakt en ik kraak ook een paar keer per dag men nek door hem om te draaien.

Wat er gebeurt is dat er lucht dat tussen de botten zit, daar tussen uit gaat. Dat maakt dat krakende geluit. Als het sochtends als je uit bed komt is is dat niet erg. Het is niet zo heel erg goed dat geluid zelf te gaan maken. Dan kunnen namelijk je botten gaan brokkelen.
Oud 02-07-2001, 12:56
mcsun
mcsun is offline
Ik kan behalve met m'n vingers ook met m'n kaken en m'n polsen knakken. Volgens mij ben ik wat dat betreft weer behoorlijk uniek
Oud 02-07-2001, 13:04
Verwijderd
ik kan mijn nek, tenen (en grote tenen), vingers, nek ruggegraat en knieën knakken, en als ik mijn voet enorm ga bewegen ook mijn enkelgewricht (hoe dat ook heet?), mijn middenhandhandsbeentjes soms.

maar mijn linkerduim daaraan heb ik te hard getrokken en doet nu pijn. over een paar maanden zal dat wel weer over zijn en mijn linker hand bij mijn pink ook... dus zal wel niet 100% zonder gevaar zijn.
bij 'man bijt hond' zeiden ze dat je er geen reuma van kon krijgen omdat reuma hele andere oorzaken heeft.
maar in een ander tv programma (nederland in beweging ) hoorde ik dat het wel slecht is dat je later dus last van je vingers kan krijgen.

geen prettig vooruitzicht, maar ik kan er niet mee stoppen . het is zo makkelijk om ff een vinger te knakken, ookal weet je dat het later pijn kan gaan opleveren misschien.
Oud 20-08-2001, 19:16
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Je kunt er inderdaad geen reuma van krijgen (fabeltjes, fabeltjes )
Het is wel zo dat je spieren er slapper van worden....Met gevolg dat je je vingers bijvoorbeeld op een gegeven moment alle kanten op kan bewegen....Maar het is verder niet gevaarlijk (dat vertelde de fysiotherapeut tegen een vriendin van mijn die knakte met haar vingers)
Oud 22-08-2001, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Prince_AT schreef:
arm uit kom? gatver!
maar weet je wat smeriger is? men vrien is platic man:
Hij zijn pink buigen zodat hij de bovenkant van zijn hand aanraakt. hij kan ook met zijn duim zen pols raken en zijn hand 360 graden draaien!

die laatste 2 dingen kan ik ook En ik kan mn armen overstrekken. Mijn benen ook een beetje..
Ik heb hele flexibele botten en spieren. 'Hypermobiel' noemde een of andere dokter dat ook

<ontopic>

Ik heb ook dat ik, als ik mn schouders en voeten rondjes laat draaien, dat alles kraakt.. Heel vaag..

Oud 22-08-2001, 18:49
Verwijderd
Het knakken zorgt ervoor dat het kraakbeen sneller slijt, en je dus sneller last gaat krijgen van je gewrichten...
Niet doen dus!
Oud 30-08-2001, 13:38
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Bij mij kraken dingen ook zonder dat ik het expres doe (voeten, knieen, schouders enz)...Dat kan ik toch niet tegenhouden, dus dat is ook slecht? Ken me niet voorstellen....
Oud 30-08-2001, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Niet doen dus!
dat is zo makkelijk gezegd, maar moeilijk om uit te voeren. ik knak mijn vingers als ik er gewoon niet aan denk. 1 keer heb ik het een dag (net niet) volgehouden zonder mijn vingers te hebben genakt, maar de volgende gaat het al weer mis

Oud 30-08-2001, 20:06
compudisc
compudisc is offline
ik heb alleen last van mijn tenen/voeten die knakken, maar is verder niet erstig, dan kan gebeuren, niet alles zit precies op zijn plaats.. shit happends
Oud 31-08-2001, 11:56
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Ik kan behalve met m'n vingers ook met m'n kaken en m'n polsen knakken. Volgens mij ben ik wat dat betreft weer behoorlijk uniek
kan ik ook....is echt lachu! kannet op commando... of et slecht is??? geen id...khoopet niet...mn nek kraakt ook lekker, mn vingers kan ook vrij vaak.....

Oud 10-12-2001, 16:24
defysiotherapeut
defysiotherapeut is offline
Ik manipuleer (kraak) alle gewrichten en dat nog op meerdere mogelijke manieren, maar ben dan ook manueeltherapeut.
Na elke "krak" (wij spreken liever van gewrichtsmanipulatie) wordt het betreffende gewricht wel leniger! Rheuma krijg je er niet van, maar uiteindelijk zit je wel met een gewricht wat te beweeglijk is. Het gewricht kan zelfs instabiel worden zodat het gemakkelijk uit de kom kan schieten.
Oud 11-12-2001, 13:56
Starrie
Starrie is offline
mijn nek kraakt ook altijd. het is een tik van me geworden om ermee te kraken. maar anders krijg ik er barstende koppijn van...

Oud 11-12-2001, 16:42
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef:
Ik ook, plus neusvleugels, en mn linkerwenkbrauw
euh, ik dacht dat iedereen z'n neusvleugels kon bewegen??
ik kan ook m'n wenkbrauwen afzonderlijk bewegen, ik dacht altijd dat dat normaal was, maar ik heb ontdekt dat haast iedereen het erg gek vindt dat je dat kunt. wel leuk. whaha, dikwijls is dat zo, als ik verbaasd ben, trek ik één van m'n wenkbrauwen op naar 't schijnt (grappig zicht waarschijnlijk) en dan zegt iedereen zo van "héééééééééééé doet da nog is da is keeeeiiiiigek!! da kanne kik nie zenne!"

*blue*
Oud 31-12-2001, 06:21
Willy
Willy is offline
Citaat:
AnonymousGirl schreef:

mjah komt me bekent voor maar kraken is heel erg slecht!!!!!!!
Door al dat gekraak bij mij heb ik iedere daglast van mijn handen als ik ze niet kraak en dat komt doordat ik vocht tussen me gewrichten heb.
Maar het is een aparteffect dat moet ik toegeven
bij mij is het zo erg dat mijn tenen tot mijn kaken kraken als ik wil
Oud 31-12-2001, 10:11
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
euh, ik dacht dat iedereen z'n neusvleugels kon bewegen??
ik kan ook m'n wenkbrauwen afzonderlijk bewegen, ik dacht altijd dat dat normaal was, maar ik heb ontdekt dat haast iedereen het erg gek vindt dat je dat kunt. wel leuk. whaha, dikwijls is dat zo, als ik verbaasd ben, trek ik één van m'n wenkbrauwen op naar 't schijnt (grappig zicht waarschijnlijk) en dan zegt iedereen zo van "héééééééééééé doet da nog is da is keeeeiiiiigek!! da kanne kik nie zenne!"

*blue*

ik kan alleen mn rechterwenkbrauw afzonderlijk bewegen de andere wil maar ni lukken

Oud 31-12-2001, 10:12
vosje16
vosje16 is offline
Als ik ff op mn knieen ga zitten of ik buig ze een tijdje dan kan ik ze doen kraken en mn nek kraakt automatisch als ik mn hoofd naar achteren doe en ook als ik er cirkeltjes mee draai
Oud 31-12-2001, 10:40
xsten
xsten is offline
Mn tenen knakken als ik net uit bed kom. Mn knieën knakken gewoon altijd, mn elleboog soms en mn vingers ook heel vaak. Ik vind het gewoon leuk om mn vingers te knakken, heel irritant.

Je gewrichten worden er niet beter van en er kan inderdaad vocht tussen je gewrichten zitten, maar reuma krijg je er niet van. Reuma heb je of niet, maar zo krijg je het in ieder geval niet. (volgens mijn dokter)
Oud 31-12-2001, 12:50
D@mien
D@mien is offline
Ik weet nu echt niet meer of et nou goed of slecht is, want mn Fysiotherapeut kraakt mn nek ook als een bezetene...kzal et em es vragen...
Oud 02-01-2002, 17:21
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Prince_AT schreef:
is dat slecht?

tis zeker heel slecht voor je want je kraakbeen gaat dr zo stuk van ofzo en dan als je ouder bent wordt dat alles dr heelstijf door en kun je nog weinig met je vingers enzo. te vergelijken met reuma ofzo in je vingers. ik weet t nie pcies hoor maar tis echt super slecht
Oud 02-01-2002, 21:49
WinterQueen
WinterQueen is offline
Citaat:
Prince_AT schreef:
is dat slecht?
jah, dat is slecht.. je botte gaan der van slijte
Oud 03-01-2002, 17:47
phrase
phrase is offline
Citaat:
defysiotherapeut schreef:
Ik manipuleer (kraak) alle gewrichten en dat nog op meerdere mogelijke manieren, maar ben dan ook manueeltherapeut.
Na elke "krak" wordt het betreffende gewricht wel leniger!
jah! voor zover ik weet zijn er alleen maar VOORDELEN aan te behalen; je gewrichten worden leniger. Uit geen enkel onderzoek is tot nu toe geblekene dat het kwaad kan oid... integendeel.
Kort gezegd komt het erop neer dat de lucht die rond je gewricht zit zich heel snel in een gas vormt als je je gewricht kraakt, en dat gas ontsnapt dan (of het ontploft ofzow) en dat is het geluid dat je hoort. Daarom kun je ook niet meerdere keren achter elkaar knakken!

BTW: had iemand al 'knieen' genoemd?
Oud 03-01-2002, 18:02
Snufje
Snufje is offline
'k heb vandaag m'n schouder nogal vaak gekraakt, maar volgens mij kan het in principe geen kwaad. Maar ik ben niet zeker..
Oud 04-01-2002, 10:34
xxtupacskexx
xxtupacskexx is offline
Ik doet het ook altijd!!! Mense in de omgeving kijke dan zo raar na mij maja. Denk ook nie dat t kwaad kan zenne!!!
Oud 04-01-2002, 12:07
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik kan het ooook En m'n vriendin is helemaal een ramp op dat gebied, die knakt echt alles zo ongeveer..de hele dag door..

Maar ik denk ook niet dat het kwaad kan, iemand zei laatst tegen me; het kraken komt van kraakbeen, en dat heet niet voor niets zo...
Oud 07-12-2008, 17:42
Beckey707
Beckey707 is offline
Bij mij knakken mijn vingers als ik z op een bepaalde manier beweeg. Dit geld ook voor mijn voeten en enkels. idem voor mijn tenen. Bij veel spanning ook mijn nek..
naar mijn mening kan het niet heel veel kwaad. Maar ik denk dat als je het laten we zeggen heel veel doet en ook regelmatig dat dit niet zo goed is voor je gewrichten. Het helpt wel om spanning weg te halen..

beckey
Oud 07-12-2008, 18:21
Verwijderd
Je hebt een topic ge-upt van 6 jaar oud.
Oud 07-12-2008, 23:31
Beckey707
Beckey707 is offline
thanx.... zag ik niet......
Oud 08-12-2008, 15:50
Verwijderd
Oud 09-12-2008, 11:02
wouser
wouser is offline
Oud 09-12-2008, 12:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
thanx.... zag ik niet......
Als het goed is kreeg je een opmerking met 'dit topic is x dagen oud, weet je zeker dat je het wil uppen' of iets in die richting

Anyway, ik sluit het topic dus ivm de up.

Regels voor berichten