![]() |
||
Citaat:
Love |
![]() |
|
![]() |
Ik heb me door een dokter laten vertellen dat het kraken van vingers (wat ik zelf heel veel doe)en tenen niet zo erg is. Maar of dit ook geldt voor nek en rug dat moet je ff navragen.
|
![]() |
ik knak mn nek heel vaak en mn rug ook af en toe
zolang je het voorzichtig 'loskrakt' en niet met een ruk in je nek ofzo doet is het geloof ik niet zo erg hoor als je rug vastzit moet je es op een kleed gaan liggen en iemand voor zichtig over je rug laten lopen dat voelt eeeeeeng maar wel lekker los daarna |
![]() |
|
![]() |
Ik krakte eerst heel vaak mijn vingers, maar daar ben ik in 2001 mee gestopt (ik mag het dus niet meer doen van mezelf, en ik kan het nou ook niet meer) 's avonds kraak ik nu soms nog wel mijn tenen. De dokter zei ook dat het geen kwaad kan, maar op school zeggen ze van wel...... maar ja, ik werd er zelf een beetje gek van!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik kan mijn nek, tenen (en grote tenen), vingers, nek ruggegraat en knieën knakken, en als ik mijn voet enorm ga bewegen ook mijn enkelgewricht (hoe dat ook heet?), mijn middenhandhandsbeentjes soms.
maar mijn linkerduim daaraan heb ik te hard getrokken en doet nu pijn. over een paar maanden zal dat wel weer over zijn en mijn linker hand bij mijn pink ook... dus zal wel niet 100% zonder gevaar zijn. bij 'man bijt hond' zeiden ze dat je er geen reuma van kon krijgen omdat reuma hele andere oorzaken heeft. maar in een ander tv programma (nederland in beweging ![]() geen prettig vooruitzicht, maar ik kan er niet mee stoppen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Je kunt er inderdaad geen reuma van krijgen (fabeltjes, fabeltjes
![]() Het is wel zo dat je spieren er slapper van worden....Met gevolg dat je je vingers bijvoorbeeld op een gegeven moment alle kanten op kan bewegen....Maar het is verder niet gevaarlijk (dat vertelde de fysiotherapeut tegen een vriendin van mijn die knakte met haar vingers) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb hele flexibele botten en spieren. 'Hypermobiel' noemde een of andere dokter dat ook ![]() <ontopic> Ik heb ook dat ik, als ik mn schouders en voeten rondjes laat draaien, dat alles kraakt.. Heel vaag.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik manipuleer (kraak) alle gewrichten en dat nog op meerdere mogelijke manieren, maar ben dan ook manueeltherapeut.
Na elke "krak" (wij spreken liever van gewrichtsmanipulatie) wordt het betreffende gewricht wel leniger! Rheuma krijg je er niet van, maar uiteindelijk zit je wel met een gewricht wat te beweeglijk is. Het gewricht kan zelfs instabiel worden zodat het gemakkelijk uit de kom kan schieten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik kan ook m'n wenkbrauwen afzonderlijk bewegen, ik dacht altijd dat dat normaal was, maar ik heb ontdekt dat haast iedereen het erg gek vindt dat je dat kunt. wel leuk. whaha, dikwijls is dat zo, als ik verbaasd ben, trek ik één van m'n wenkbrauwen op naar 't schijnt (grappig zicht waarschijnlijk) en dan zegt iedereen zo van "héééééééééééé doet da nog is da is keeeeiiiiigek!! da kanne kik nie zenne!" ![]() *blue* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Door al dat gekraak bij mij heb ik iedere daglast van mijn handen als ik ze niet kraak en dat komt doordat ik vocht tussen me gewrichten heb. Maar het is een aparteffect ![]() bij mij is het zo erg dat mijn tenen tot mijn kaken kraken als ik wil ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mn tenen knakken als ik net uit bed kom. Mn knieën knakken gewoon altijd, mn elleboog soms en mn vingers ook heel vaak. Ik vind het gewoon leuk om mn vingers te knakken, heel irritant.
Je gewrichten worden er niet beter van en er kan inderdaad vocht tussen je gewrichten zitten, maar reuma krijg je er niet van. Reuma heb je of niet, maar zo krijg je het in ieder geval niet. (volgens mijn dokter) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Kort gezegd komt het erop neer dat de lucht die rond je gewricht zit zich heel snel in een gas vormt als je je gewricht kraakt, en dat gas ontsnapt dan (of het ontploft ofzow) en dat is het geluid dat je hoort. Daarom kun je ook niet meerdere keren achter elkaar knakken! BTW: had iemand al 'knieen' genoemd? |
![]() |
|
Ik kan het ooook
![]() Maar ik denk ook niet dat het kwaad kan, iemand zei laatst tegen me; het kraken komt van kraakbeen, en dat heet niet voor niets zo...
|
![]() |
Bij mij knakken mijn vingers als ik z op een bepaalde manier beweeg. Dit geld ook voor mijn voeten en enkels. idem voor mijn tenen. Bij veel spanning ook mijn nek..
naar mijn mening kan het niet heel veel kwaad. Maar ik denk dat als je het laten we zeggen heel veel doet en ook regelmatig dat dit niet zo goed is voor je gewrichten. Het helpt wel om spanning weg te halen.. beckey ![]()
||
Citaat:
![]() Anyway, ik sluit het topic dus ivm de up.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vingers knakken PerfectWay | 34 | 17-01-2012 22:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
rug&nek "kraken" DiaNNe>!!! | 18 | 12-05-2004 21:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Experimenteel. Orchid | 17 | 11-12-2003 12:04 |