Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar aan de andere kant, als het softdrugsbeleid idd zoals jij zegt zal verdwijnen, ben ik absoluut tegen die grondwet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat kun je nu ook al zien in enige mate bij de Generale Assemblée van de VN, en bij de WTO-onderhandelingen tussen de EU en de VS.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway, ik denk dat ik maar ga tegenstemmen. Niet omdat ik principieel tegen het idee ben van overdragen van macht aan supranationale organen, zoals McCaine, maar omdat ik erin geloof dat er veel te weinig voorbereidend (met name rechtsvergelijkend) onderzoek is gedaan om een zo grote diversiteit van landen, normen en waarden te willen verenigen met één verdrag. Dat hebben we al eens eerder geprobeerd, namelijk in 1978 (met het Haags Huwelijksvermogensverdrag) en dat lukte niet bepaald (alleen Nederland, Frankrijk en Luxemburg ratificeerden het uiteindelijk). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() offtopic:"Ik geloof in een god die alle gelovigen zal straffen." ben jij dan niet ook een gelovige? of ben jij zogenaamd zelf die god? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
In AMerika gaat het wel goed, met al die staten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alhoewel Europa niet 1 taal spreekt, spreken velen Engels. daarnaast kan een reclame campagne ons allemaal Europees laten voelen ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Het is een "Treaty establishing a Constitution", met de nadruk meer op treaty dan constitution.
||
Citaat:
|
![]() |
|
'Kans op oorlog bij verwerping EU-grondwet'
Uitgegeven op 18 april 2005 om 07:20 uur, bijgewerkt om 08:03 (Novum) - Wanneer Nederlanders op 1 juni tegen de Europese grondwet stemmen, riskeren zij oorlog in Europa. Dat zei CDA-minister van Justitie Piet Hein Donner zaterdag tijdens een partijbijeenkomst in Ede. Zonder Europese constitutie dreigen 'de irritatie, de achterdocht en het wantrouwen' tussen de EU-landen toe te nemen. Dat meldt dagblad Trouw maandag. Om zestig jaar vrede en voorspoed in Europa te bewaren 'mogen we niet in onvermogen vastlopen', waarschuwt Donner. Hij zet zijn waarschuwing kracht bij door te verwijzen naar de Balkan. "Joegoslavië was meer geïntegreerd dan de unie nu, maar de onwil en het onvermogen om onderlinge irritaties en wedijver te beperken hebben in korte tijd tot oorlog geleid." Ten onrechte staat volgens de minister in de discussie centraal of de grondwet goed is voor Nederland. "Dat gaat volledig voorbij aan het gegeven dat we in Europa dicht op elkaar leven. Om in vrede te kunnen samenleven, behoeven we een overheid die geschillen kan beslechten, regels stellen en in het algemeen belang optreden." http://www.nieuws.nl/bericht/4/36807 Nouja, zeg,.. dit lijkt mij grote onzin. Natuurlijk zal een gezamelijke overeenkomst door middel van een grondwet de eenheid sterker maken, maar er is wel wat meer nodig voor een oorlog dan het ontbreken van een constitutionele grondwet. En daarnaast is een overeenkomst op papier geen garantie dat het in de praktijk ook rozengeur en manenschijn is ![]()
|
Juist de ratificering en dus invoering van de Europese grondwet vergroot de kans op conflicten in Europa. Volken zullen elkaar beschuldigen van een bevoordeelde positie.
Je ziet dit in feite al bij de crisis rondom de Stabiliteitspact. Mede daarom zal ik tegen de Europese grondwet stemmen. |
![]() |
||
Haha, ik las het net, wilde het zelf al posten.
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Het probleem zit erin dat de grenzen er feitelijk niet toe deden terwijl de etnische groepen verspreid over het hele land woonden. Toen die grenzen wel van belang werden, kreeg je pas gezeik met nationaliteit; net zoals in Centraal Azie na het uiteenvallen van de SU.
Laatst gewijzigd op 18-04-2005 om 09:09. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Daarnaast biedt de nieuwe grondwet juist een grotere stemkracht aan kleinere landen.
||
Citaat:
![]() In hoeverre is er écht sprake van seperate landen als ze een grondwet delen? ![]() Is het dan niet meer een Verenigde Staten van Europa?
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() (En ja, ik wordt wat moe vanm voorstanders die voor de grondwet zijn omdat het de EU niet tot meer integratie zou dwingen. Als dat het geval was, had het geen enkel nut)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ze krijgen de mogelijkheid dat als het parlement tegen is de commissie het in heroverweging neemt. Helaas
||
Citaat:
En je weet: in heroverweging nemen is anders dan afblazen. |
![]() |
||
Citaat:
Dat betekent dat de afgevaardigden van elk land stemmen en hun stem voor een bepaald percentage meetelt. Als je het preciezer wilt weten, lees de grondwet ![]() En ja, heroverwegen is iets anders, maar wanneer is de laatste keer dat een klein land iets vetoode?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Uiteraard kan invoering van de Europese grondwet het einde betekenen van het huidige gedoogbeleid. En dat zal geen legalisatie van softdrugs betekenen. Kijken wie er dan nog voorstander is van de Europese grondwet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ja, Nederland verliest een stukje onafhankelijkheid, in zoverre dat er nieuwe wetten worden gemaakt. Ik zie dat echter nog niet gebeuren op het gebied van softdrugs
||
Citaat:
Juridisch gezien is er ook geen drempel om een Europees drugsbeleid te voeren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-04-2005 om 14:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Grondwet II Mark Almighty | 500 | 01-06-2005 22:44 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog: Europese Grondwet Man16 | 10 | 23-05-2005 21:31 | |
Europese grondwet voor Nederlander groot vraagteken. Hydrogen | 8 | 05-02-2005 13:33 | |
De Europese grondwet; Voor of Tegen? (Update: EP stemt voor/er komt een referendum) Verwijderd | 255 | 31-01-2005 21:15 | |
europese grondwet Sasz | 9 | 26-04-2004 22:22 | |
Ben jij voor of tegen een Europese Grondwet (zoals ze die nu plannen)? Gatara | 75 | 25-01-2004 21:33 |