Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dus als de meerderheid de sharia in zou willen voeren, zou je dat ook goed vinden? |
![]() |
||
Citaat:
Overigens zijn er zaken waarbij de "gewone man" een betere voorspelling deed dan de "slimme" politici. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1) het onzin vind om het volk zo 'dom' te noemen. 2) vind dat een meerderheid (een grote meerderheid dan wel) gewoon een meerderheid is. En dat mag best doorslaggevend zijn. Zo komen wij toch ook aan onze regering? Als heel nederland de doodstraf in wil voeren stemmen ze toch allemaal op een pro-doodstraf-regeringspartij, dan gebeurt het uiteindelijk ook wel een keertje. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oja, en onder 2) Gelukkig heerst er een taboe op het instellen van de doodstraf onder politiek partijen. Alleen de SGP komt er openlijk voor uit en ik zeg: flikker ze terug de kast in. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat taboe heerst volgens mij net zo goed onder de bevolking. Maar ach, daar gaat het niet om ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Verder denk ik niet dat hoogopgeleide mensen gelijk hebben, maar wel het vermogen hebben dingen in perspectief te plaatsen en er met het HOOFD naar de kijken. Daarnaast is politicus zijn, gewoon een vak en ik denk dus (alhoewel ze elkaar de haren invliegen) dat zij beter kunnen oordelen. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat zei Mark Almighty inderdaad ook al. Ik betwijfel of hetzelfde gezegd wordt in een referendum en na een goede voorlichting. Maar dan nog ben ik van mening dat het volk niet ongelijk kan hebben. Het volk ís Nederland. Ook al ze domme beslissingen willen maken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan gaat het helemaal mis en wordt het een warboel, maar daar komen ze dan ook vanzelf wel achter. Om nu maar consequent te blijven: ja. @ Mark Almighty : Ongelijk is misschien niet het goede woord. Maar de mening van het volk is de mening van Nederland zou ik zeggen, dus hebben ze gelijk. Ook als het áchteraf een domme beslissing blijkt te zijn geweest. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Leuk dat je consequent wilt blijven, maar ik heb het idee dat je consequent blijft voor het consequent blijven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oké, misschien is het een beetje te extreem gedacht van mij. Maar ik blijf erbij dat ik vind dat de meerderheid van het volk ook de "stem van het volk" zou moeten zijn, over het algemeen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Wat je vindt, moet je naar de politie brengen. |
![]() |
||
Citaat:
Ook lezen veel mensen zich niet goed in voordat ze ergens hun mening over geven. Ik denk dat de representatieve democratie een erg goede staatsvorm is, op deze manier wordt de macht gelegd bij mensen die er verstand van (horen te..) hebben maar word er wel het beleid gevoerd waar het gros van de bevolking het in grote lijnen mee eens is.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja, nee, lekkere discussie zo. Dit is meer een meningsverschil gewoon geloof ik. Ik geloof niet dat één van ons het ook kan bewijzen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dáárom ben ik van mening dat we regeren en besluitvorming over moeten laten aan de intellectueel beter bedeelden. |
![]() |
||
Citaat:
Bijvoorbeeld over een (fictionele) stemming over toetreding tot de EU: sommige mensen hadden kunnen denken, ik wil niet dat mijn cultuur verloren gaat dus stem ik tegen. Terwijl dit ervoor had kunnen zorgen dat Nederland in een volledig isolement terecht was gekomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even alle gekheid op een stokje, ik vind eigenlijk dat burgers alleen een agenderend referendum zouden moeten hebben. Het is natuurlijk onbestaanbaar dat een stel burgers op eigen houtje een wettekst gaat opstellen, handtekeningen gaat verzamelen tot ze er 50%+1 hebben en dan met een fait accompli op de deur van de overheid kloppen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ook die mensen maken deel uit van Nederland. Stel dat 99 % van de mensen er zo over denkt (ja, nu ga ik ook overdrijven), en maar 1 % er echt "verstand" van heeft, moet het dan allemaal maar aan die ene procent overgelaten worden? Wat doet dat er dan nog toe? Dat is toch niet representatief voor de bevolking? En nu ga ik er dus ook vanuit dat het gros van de bevolking verkeerde beslissingen zal gaan namen. Wat ik gewoon niet kan geloven. Maar misschien heb ik een vertekend beeld van de Nederlandse bevolking. @ Twanos: Dat kunnen ze nu toch ook? Ze kunnen nu ook met zijn allen impulsief op een extreem-rechts persoon (ik noem maar wat) gaan stemmen, dan gaat het ook niet goed, maar wat doe je ertegen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
[Betoog] Referenda Gimme more beer | 103 | 11-11-2005 15:03 | |
'Nieuwe verkiezingen houden bij te weinig steun voor kabinet' Gatara | 76 | 24-06-2005 15:38 | |
Europese Grondwet Gatara | 500 | 26-05-2005 14:26 | |
Het referendum hoort niet bindend te zijn ook al leven we in een democratie suus19 | 106 | 21-12-2004 10:04 | |
Waar zou je op stemmen als er weer verkiezingen komen? autodropje | 478 | 02-02-2003 22:17 |