Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Zonder voorrang en rechtstreekse werking zou de EU totaal geen daadkracht hebben. Maar met de nieuwe grondwet (wat gewoon een bundeling van verdragen is) wordt ook nog het subsidiariteitsbeginsel uitgebreidt wat betekent dat de nationale parlementen meer macht krijgen om ervoor te zorgen dat zaken op nationaal ipv op europees niveau worden geregeld. Wat betreft de discussie over de vraag of dit nu echt een grondwet is of niet, je kunt pas een echte grondwet hebben als er een staat is waarvoor die geldt. Europa is nog steeds geen staat dus kan het nooit een grondwet zijn. Ze hebben hem alleen grondwet genoemd als symbolisch gebaar, omdat ze denken dat een grondwet een soort eenheid van Europa aangeeft.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dat het jouw vakgebied is, wil niet zeggen dat je altijd gelijk hebt
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is natuurlijk niet te vermijden, maar ik denk wel dat het het vertrouwen in de Unie niet gaat bevorderen. |
![]() |
|
Ik heb een samenvatting van de grondwet in mijn brievenbus gekregen
![]() nog meer lui? [edit: ja dus http://forum.scholieren.com/showthre...5#post16888575 ![]() die referendumwijzer: Resultaat Uw opvattingen komen voor 78% overeen met de Grondwet. ![]() De peiling daaro: Aantal deelnemers aan deze peiling: 4,593 Nederland moet instemmen met het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa 41.1% Nederland moet niet accoord gaan met het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa 58.9% ![]()
Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 17:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
e temperatuur stijging van de afgelopen 50 jaar kan maar voor iets van 50% aan factoren als zon etc worden toegeschreven |
![]() |
||
Citaat:
Het is wel erg duidelijk dat de Referendumcommissie zelf vóór is
|
![]() |
Ik vind het boekje niet zo slecht als uitleg, het legt redelijk uit wat dat verdrag gaat doen. Maar het legt enkel positieve punten uit.
Als dit door experts gemaakt is dan moeten ze juist ook de zwakke punten blootleggen en scherpe kritiek leveren. Er zit helemaal geen balans van goed en slechte dingen in dat boekje. Geen ontleding van de grondwet, enkel grove uitleg van wat dat ding moet gaan doen. Dus wat is het nut? Fijn dat de intellectuelen achter dit boekje zo open de kant kiezen van de regering. Zonder steun van deze groep is de gemiddelde bevolking echt zo zwak als Mephistoples wil doen geloven. Joods complot!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hier: http://squat.net/eurodusnie/stemwijs/intro.php kun je een andere stemwijzer vinden.
Je zou objectief kunnen zeggen dat je van beide uitslagen het gemiddelde kunt nemen om een redelijk beeld te krijgen van of je voor of tegen bent. Ik ben 22% voor volgens deze stemwijzer. Dan kom ik uit op 39% voor, ofwel 61% tegen.
||
![]() |
Citaat:
Dus eerst komen 10 tot 1000 wetenschappers tot een bepaalde conclusie. Dan doen enkele andere wetenschappers hetzelfde onderzoek en komen uit op andere conclusies. Hoe kun je dan daaruit de conclusie trekken dat het eerste experiment fout was en dat er dus daar sprake is van van fraude, dus bewuste gegevensmanipulatie, of van grove incompetentie. "Error, that does not compute, error error..."
||
Citaat:
Nah...misschien is plagiaat erger... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
T_ID, de grondwet doet daar niets aan. Nederland krijgt minder macht omdat bijna alle vetorechten verdwijnen en de invloed van het nationaal parlement op wat er in europa gebeurd bijna 0 wordt. Ook een gekozen voorzitter, in contrast met een roelerende voorzitter, zorgt er meer dat kleine landen minder macht zullen hebben.
Maar het parlement krijgt wel meer macht ten opzichte van de EC en de ER. En de burger krijgt ook direct iets meer macht. Maar de nationale partmenten krijgen juist minder macht. En dan nog, ik kan me voorstellen dat je tegen stemt omdat je het niet genoeg vind. Men had de referenda voor de onderhandelingen moeten houden. Dan had men geweten op welke punten de burgers voor of tegen zijn. Dan had men iets kunnen doen om kleine landen meer macht te geven. Wat men alsnog zal doen als Nederland, in navolging van Ierland en Denenmarken, dat zal doen. Zeker als men in Luxemburg en Portugal ook tegenstept.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat het uitmaakt. De Fransen zullen ons voor zijn. En dan moeten we nog tot 2006 wachten tot alle referenda gehouden zijn, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat er gewoon geen draagvlak voor is.
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als alleen de Fransen tegen zijn. Er wordt nu wel gezegd dat het dan chaos wordt en dat men niet gaat 'herkansen', maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat als Fransen nu als eerste tegenstemmen, er écht wel achter de schermen aan gewerkt gaat worden om de Fransen tóch nog in de rebound over de streep te krijgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als bijvoorbeeld Turkije toetreedt, waar ik trouwens voor ben, dan wordt het natuurlijk veel moeilijker iets tegen te houden omdat het percentage van Nederland steeds kleiner wordt. Zeker als daarna ook Rusland mee zou gaan doen. En dat is echt een verslechtering. De voorzitter is inderdaad moeilijk in te schatten. Het kan best zo zijn dat Frankrijk en Duitsland, of juist Engeland elkaar geen voorzitter gunnen en dat het dan een kleiner land wordt. Dat kan dan toevallig nederland zijn. Ik vind dit eigenlijk wel een goed voorstel, maar het gaat wel van de macht van kleine landen af, schat ik in. Dat Blair zijn eigen referendum stopt wanneer men in Frankrijk tegenstemt vind ik sluw. Dus als Frankrijk tegenstemt dan heeft Blair geen advies meer nodig van zijn bevolking. En als er tegen gestemd gaat worden wordt er gewoon opnieuw onderhandelt. Dat is hun eigen fout, hadden ze eerst maar eens in moeten schatten wat voor een grondwet de bevolking van Europa wil en dus niet wat ze zelf willen. Van mij mogen de lui die deze grondwet opgestelt hebben, mocht hij er niet komen in deze vorm, in een fabriek aan de lopende band gaan werken. Er komt dan gewoon een nieuwe. Ik hoop dat ze dan opnieuw beginnen. Waarschijnlijk haalt men er voor Frankrijk dan uit dat idee van een geliberaliseerde arbeidsmarkt en de Bolkenstein-regeling. Ik hoop dat de grondwet dan vergelijkbaar wordt met die van een echt land. Dat de nationale grondwet boven de europese gaat, dat het Euro parlement de wetten in gaat dienen, wat men nu nog niet eens kan. In mijn versie doen alleen zij het, allicht op advies van de EC of de ERvM. Ik hoop dat diervriendelijkheid impliceert dat stierenvechten en vossenjachten verboden worden, wat nu niet zo is. Idem voor de bioindustrie. Ik hoop dat men onderscheid maakt tussen kernsplijting en kernfusie, en kernfusie en zonnenenergie, windenergie ect. En het miliair-getinte in-de-koude-oorlog-blijven-hangen EurAtom verdrag eruit gaat.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Grondwet II Mark Almighty | 500 | 01-06-2005 22:44 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog: Europese Grondwet Man16 | 10 | 23-05-2005 21:31 | |
Europese grondwet voor Nederlander groot vraagteken. Hydrogen | 8 | 05-02-2005 13:33 | |
De Europese grondwet; Voor of Tegen? (Update: EP stemt voor/er komt een referendum) Verwijderd | 255 | 31-01-2005 21:15 | |
europese grondwet Sasz | 9 | 26-04-2004 22:22 | |
Ben jij voor of tegen een Europese Grondwet (zoals ze die nu plannen)? Gatara | 75 | 25-01-2004 21:33 |