Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2005, 15:45
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Ik zit nu pas in 4 VWO, maar toch wil ik weten over de vervolgstudies, het is voor mij al bijna zeker dat ik iets in de ICT wil doen, maar ik weet nog niet of ik universitair of HBO wil doen en waar. Als het universitair is dan doe ik denk ik alleen de Bachelor, niet de Master opleiding.
Ik zoek een opleiding waar programmeren niet helemaal centraal staat, maar er toch een belangrijk deel is. Ook zou een combinatie met econemie heel goed zijn.
Ik woon in Zuid-Limburg, (evt. Maastricht dus).
Het moet een studie in Nederland zijn en het liefst (zoveel mogelijk) in het Nederlands.
Weet iemand een leuke studie voor me en waar?
bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2005, 16:03
Verwijderd
Bij veel technische studies speelt programmeren een belangrijke rol, dus hóe belangrijk moet die rol zijn?

Overigens heb je aan alleen een bachelor geen donder, behalve dat je aan een andere universiteit je master kunt doen. En als je WO kunt doen moet je dat natuurlijk doen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 16:32
Verwijderd
Waarom schijnt iedereen te denken dat een bachelor op het WO een echt diploma is, ofzo? Stoppen als je je bachelor hebt gehaald is wel heel erg dom, en geen hond die je aanneemt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 17:30
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
k, dan wel master opleiding,
(weet ik dat ook weer)
ik hoef niet per se echt exacte informatica, hoewel er tuurlijk wel wat programmeren in moet zitten...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:23
DeuS
DeuS is offline
Ikzelf doe nu HBO informatica. Er is zeker een onderdeel programmeren, maar ook systeemontwikkeling, databases en bedrijfskunde.
Wij werken in projecten, waarbij je de kennis van je colleges meteen in de praktijk brengt. Dit is leuk erg, maar ook veel werk.

maar goed... Je zou eens met iemand mee moeten lopen.

greetz DeuS
Oud 19-04-2005, 20:55
Verwijderd
Dan kun je natuurlijk beter WO Informatica doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 18-04-2005 @ 17:32 :
Waarom schijnt iedereen te denken dat een bachelor op het WO een echt diploma is, ofzo? Stoppen als je je bachelor hebt gehaald is wel heel erg dom, en geen hond die je aanneemt.
Een bachelor op het WO stelt geen reet voor. Mensen die drie jaar geleden stopten met hun studie na het basisdoctoraal waren gewoon niets. Nu hebben ze ineens een bachelortitel, maar wordt daardoor die drie jaar ineens een mooi afgerond geheel? Dachtutnie.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 11:22
Verwijderd
Ja, het is belachelijk dat ze nog een titel mogen voeren ook.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 01:53
DeuS
DeuS is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 21:55 :
Dan kun je natuurlijk beter WO Informatica doen.
Ben ik niet met je eens.
Het verschil is voornamelijk dat HBO veel praktischer is ingesteld, in tegenstelling tot WO wat veel meer theorie is.

Het is zeker weten niet zo dat HBO'ers dom zijn, of de makkelijke weg hebben gekozen...
Oud 21-04-2005, 09:14
Verwijderd
Citaat:
DeuS schreef op 21-04-2005 @ 02:53 :
Ben ik niet met je eens.
Het verschil is voornamelijk dat HBO veel praktischer is ingesteld, in tegenstelling tot WO wat veel meer theorie is.

Het is zeker weten niet zo dat HBO'ers dom zijn, of de makkelijke weg hebben gekozen...
Lol. Op het WO wordt er veel dieper op de stof ingegaan, dus leer je meer. Overigens bevat een studie informatica hier op de TU veel practica.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 09:16
IvdSangen
IvdSangen is offline
Als je nu pas in 4 VWO zit dan zou ik me daar nog niet druk om maken. Kijk maar eens waar je interesse ligt rond Kerstmis in de zesde en ga dan eens naar wat opleidingen kijken. Op dat punt kun je veel beter kiezen en begrijp je beter wat je leuk zult vinden en wat niet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:17
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
IvdSangen schreef op 21-04-2005 @ 10:16 :
Als je nu pas in 4 VWO zit dan zou ik me daar nog niet druk om maken. Kijk maar eens waar je interesse ligt rond Kerstmis in de zesde en ga dan eens naar wat opleidingen kijken. Op dat punt kun je veel beter kiezen en begrijp je beter wat je leuk zult vinden en wat niet.
nou ja, eerder kerstmis vijfde, je moet toch genoeg uren halen voor je LOB, en ik wilde gewoon alvast ergens iets vanaf weten...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Pyromaniac schreef op 24-04-2005 @ 13:17 :
je moet toch genoeg uren halen voor je LOB
Och, dat ligt aan de school. Zelf heb ik de vereiste uren simpelweg niet gehaald.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Pyromaniac schreef op 18-04-2005 @ 16:45 :
Ik zit nu pas in 4 VWO, maar toch wil ik weten over de vervolgstudies, het is voor mij al bijna zeker dat ik iets in de ICT wil doen, maar ik weet nog niet of ik universitair of HBO wil doen en waar. Als het universitair is dan doe ik denk ik alleen de Bachelor, niet de Master opleiding.
Ik zoek een opleiding waar programmeren niet helemaal centraal staat, maar er toch een belangrijk deel is. Ook zou een combinatie met econemie heel goed zijn.
Ik woon in Zuid-Limburg, (evt. Maastricht dus).
Het moet een studie in Nederland zijn en het liefst (zoveel mogelijk) in het Nederlands.
Weet iemand een leuke studie voor me en waar?
bedankt
Hey,

'k studeer momenteel Technische Informatica aan de Universiteit Twente. Wat ik je kan zeggen is , is dat programmeren op geen enkele WO ICT opleiding centraal staat; daar moet je echt op het HBO voor zijn, waar het meer praktijk gericht is. Op het WO kom je meer in aanraking met managende vakken en vooral (met de nadruk op VOORAL) veel wiskunde; laatstgenoemde is fundamenteel voor elke beta studie, en INF is dan ook geen uitzondering erop.
Als je economie een belangrijk aspect vindt, zou ik je BIT (Bedrijfs Informatie Technologie) aanraden, aangezien dat meer op de bedrijfskundige kant van de Informatica ingaat. Programmeren speelt hierbij ook een rol, omdat het belangrijk is je analytisch vermogen te verbeteren en op de hoogte te zijn van bepaalde algoritmen, die je tijdens je loopbaan kunt aanraden/toepassen
Je bent net als elke universiteit vanaf 4VWO van harte welkom om een keer mee te lopen als je zin hebt, en dat is zeker een aanrader tov opendagen; laatstgenoemde is meer een circus/show om zieltjes te winnen, waar alleen de 'leuke' kanten aan het licht komen, terwijl er VEEL meer bij komt kijken. Als je een keer wil komen kijken wat Technische Informatica inhoudt aan de UTwente(hoog aangeschreven variant) dan weet je me te vinden
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:38
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
Ninh schreef op 24-04-2005 @ 16:02 :
Hey,

'k studeer momenteel Technische Informatica aan de Universiteit Twente. Wat ik je kan zeggen is , is dat programmeren op geen enkele WO ICT opleiding centraal staat; daar moet je echt op het HBO voor zijn, waar het meer praktijk gericht is. Op het WO kom je meer in aanraking met managende vakken en vooral (met de nadruk op VOORAL) veel wiskunde; laatstgenoemde is fundamenteel voor elke beta studie, en INF is dan ook geen uitzondering erop.
Als je economie een belangrijk aspect vindt, zou ik je BIT (Bedrijfs Informatie Technologie) aanraden, aangezien dat meer op de bedrijfskundige kant van de Informatica ingaat. Programmeren speelt hierbij ook een rol, omdat het belangrijk is je analytisch vermogen te verbeteren en op de hoogte te zijn van bepaalde algoritmen, die je tijdens je loopbaan kunt aanraden/toepassen
Je bent net als elke universiteit vanaf 4VWO van harte welkom om een keer mee te lopen als je zin hebt, en dat is zeker een aanrader tov opendagen; laatstgenoemde is meer een circus/show om zieltjes te winnen, waar alleen de 'leuke' kanten aan het licht komen, terwijl er VEEL meer bij komt kijken. Als je een keer wil komen kijken wat Technische Informatica inhoudt aan de UTwente(hoog aangeschreven variant) dan weet je me te vinden
Ik zal eens kijken, die BIT lijkt me wel wat ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:16
Battery
Battery is offline
Ikzelf studeer informatiekunde aka alfa-informatica in Groningen. De studie houdt zich vooral bezig met het toepassen van de computer binnen de letterenstudies. Opzich programmeren we wel vrij veel (Java, Perl en Prolog), maar het is zeker te doen.
Reageren

Regels voor berichten