![]() |
||||||
Citaat:
Niet over hoofdhaar. Citaat:
Citaat:
Het zou fijn zijn als daar een moslim iets over zou zeggen in plaats van mij af te kafferen. Citaat:
Wat wordt absoluut niet gewaardeerd en valt daar ook het niet dragen van een hoofddoek (over je hoofdharen dus) onder? Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat sommige mensen je wantrouwen, omdat ze niet weten waar je met dit alles heen wil, kbedoel er zijn al genoeg discussies geweest, en alle geleerden (soennitische iig), zijn het erover eens dat een hoofddoek verplicht is. Je kan moeilijk van ons forum-moslims verwachten, dat we overal meteen een antwoord ophebben, of dat we over de versen van de koran gaan discusseren. Kbedoel de meeste van ons kennen geen eens arabisch. En discusseren over vertaalde versen, is hopeloos. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
[33:59] O prophet, tell your wives, your daughters, and the wives of the believers that they shall lengthen their garments. Thus, they will be recognized (as righteous women) and avoid being insulted. GOD is Forgiver, Most Merciful. http://www.submission.org/efarsi/arabic/sura33.html [33.59] O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful. http://www.hti.umich.edu/cgi/k/koran...V0&byte=650389 033.059 YUSUFALI: O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons (when abroad): that is most convenient, that they should be known (as such) and not molested. And Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful. PICKTHAL: O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful. SHAKIR: O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful. KHALIFA: O prophet, tell your wives, your daughters, and the wives of the believers that they shall lengthen their garments. Thus, they will be recognized (as righteous women) and avoid being insulted. GOD is Forgiver, Most Merciful. http://www.quran.org/quran/quran4/033.qmt.html ![]() Weet je? Ik word er niet wijzer van en gezien de Engelse vertalingen, lijkt me de Nederlandse vertaling onjuist. Maar wie ben ik ![]() btw, op de rest van je post reageer ik later. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het bedrijfsleven maakt er handig gebruik van net als de overheid. Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 11:34. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is een cruciaal verschil. Bovendien komen we dan op een inhoudelijk standpunt, je kunt stellen dat we in het westen geindoctineerd worden met het standpunt dat vrijheid iets goeds is. Okay, indoctrinatie of niet, weerleg het eens. Dit in tegenstelling tot de verplichting je (met hoofddoek/sluier) te bedekken, iets waar geen reden voor is (wel een verklaring, maar dat is geen goede reden). Hierop komt waarschijnlijk een flamewar dat het wel terecht omdat het in de koran staat en blablabla, maar dan verval je in de aloude cirkelredenering. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar Gatara, geleerden zijn er allang overuit gekomen, tis echt een loze discussie. ![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Tis gewoon iets verbergen dat alleen voor jou, of je mans (families) ogen bestemd is. En moslims hebben daar strengere eisen voor, dan niet-moslims. Laat ze toch lekker Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en de Ijma is niet iets vaststaand en kan dus veranderd worden ![]() Ligt er maar aan wat voor een consensus de moslimgeleerden van vandaag (overigens allemaal mannen, nietwaar? ) bereiken en hoe hoog deze issue op de agenda staat. Verder heb je mijn "in de praktijk blijkt anders" niet weerlegt. Betekent dit dat moslims zo verdeeld zijn op dit punt dat de Ijma opzij geschoven wordt? Waarom zeggen de huidige moslimegleerden, de invloedrijken, hier niets over - maar laten ze het toe dat Talibanners hun vrouwen volledig inpakken? Daarnaast vind ik overigens het feit dat moslimgeleerden een overeenkomst bereikt hebben, geen argument om niet terug te gaan naar de oorspronkelijke tekst en hier vragen bij te stellen. Moslimgeleerden zijn niet alwetend, noch profetisch. Ze hebben weliswaar van de Koran (en hadith) hun studie gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat ze zeker weten wat het precies inhoudt. Verder verklapt het woord consensus an sich al dat het gaat om een overeenkomst over een meningsverschil over iets wat in de tekst staat. De ene moslimgeleerde zou dus zeggen dat alleen het linkeroog te zien mag zijn, zoals vermeld in 1 van de hadiths, een ander zal zeggen dat in de Koran nergens staat dat het hoofdhaar bedekt moet worden, maar dat de vrouw slechts haar boezem en schaamstreek bedekken moet en wijde kleding dragen opdat haar vormen niet zichtbaar zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Dus who knows,.. misschien waren er wel geleerden die die mening wel toegedaan waren dat vrouwen alleen maar de boezem en schaamstreek moesten bedekken met wijde kleding - and that's it. Vergeet btw ook niet dat de 13e eeuw niet bepaald een hippietijdperk was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat is daar nu weer zo vreemd aan? ![]() Geloof in god wordt daar echt niet minder door ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit alles om de eenheid te bwaren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tijd gaat met religie mee. Religie niet met tijd. Anders kan ik beter de tijd aan bidden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als je geen hoofddoek hebt val je niet 'buiten de groep'. Wel als je gaat lopen beweren dat een hoofddoek niet moet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Stel er was nooit een consensus geweest en men moest er zich nu voor het eerst overheen buigen. Dan betwijfel ik ten zeerste of eenzelfde consensus bereikt werd als toen in de 13e eeuw. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met de juiste kennis denk ik wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Waar het om gaat is dat de toon gezet is. Net zoals Aristoteles ook nog invloed heeft in de hedendaagse filosofie ![]() Het zal niet mogelijk zijn om een nieuwe Aristoteles te hebben die geheel nieuw er naar kijkt zonder beinvloed te zijn door voorgaande teksten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() terwijl geleerden zeggen dat t gezicht vrij mag zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet alleen bij dit vers hoor ![]() misschien dat iemand letterlijk, woord voor woord, de arabische zou kunnen vertalen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (en dat is mijn voornamelijkste kritiek - en dat heb ik al eerder aangegeven) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||