Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat heb je toch ook een kutouders!!
Druk anders je rechten eens onder hun neus. Volgens mij hebben zij helemaal niet door hoe volwassen je eigenlijk bent. Zeg eens wat je uitvreet bij je vriend of ergens anders, laat ze maar zien hoe je eigenlijk bent en waarom dat zo belangrijk voor je is. Misschien dat ze je dan begrijpen.
||
Citaat:
16 is geen leeftijd om zelf te beslissen ok.? en haar moeder mag haar wel iets verbieden of het ergens op slaat is een ander verhaal maar ze mag het toch. en als haar moeder het niet wilt moet ze het er bij neer zetten en waar moet ze dan wonen bij die vriend van haar.? sorry hoor maar ik denk dat dan meteen binnen een paar weken uit is want je kunt gewoon niet op je 16de al zonder je ouders leven.. als je ouders je iets verbieden dan moet je dat na gaan of je het nou leuk vind of niet. en niet stiekem doen.. IK HAAT STIEKEMERDS.. ![]() ![]() en nou zal je wel vragen als jou moeder dat nou tegen je zegt dat ze je verbiedt om met je vriendje om te gaan dat heeft ze inderdaad vroeger gedaan ja en ze had altijd gelijk.. die jongens deugde voor geen meter.. en geloof mij ik deed het ook vaak stiekem.!! en daar krijg je echt spijt van hoor.. en de laatste keer dat me moeder heeft verboden om met die jongen om te gaan heb ik dat geaccepteerd.. ik heb geen zin om moeder te verliezen aan jongen sorry |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
je ouders mogen je tot je 18de alles verbieden wat ze maar willen en als jij dat niet accepteert dan loop je maar weg. maar dan zie je wel dat je ouders gelijk hebben geloof mij meid het beste is gewoon doen wat je moeder en vader zegt want met het stiekem doen helpt het ook niks en met weglopen al helemaal niet want dan ga je bij het knul wonen en dan gaat het echt snel uit hoor want je kan nou eenmaal niet op je 16de je eigen leven beslissen hoe volwassen je ook gedraagt het kan niet.. je hebt je ouders nodig... en geloof mij meid als jij je moeder gevoelens of wat dan ook negeert krijg je er spijt van
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar euh, ik zeg toch ook niet dat ze volwassen is.. maar 16 is echt wel oud genoeg om je eigen beslissingen te kunnen nemen, of vind jij dat je dan bij de grensleeftijd 18 moet zijn en dan ineens volwassen genoeg bent dat te kunnen! Dat verschilt nogal per persoon en wat ik van Dark Voice weet is dat ze best al volwassen is en in ieder geval volwassen genoeg om dit soort beslissingen te kunnen nemen.. En jij vind het dus heel redelijk dat een moeder als reden geeft: daarom.. Ik vind dat als je als ouder dit verbied je dan in ieder geval met goede argumenten moet komen.. Sorry, maar ik vind het echt belachelijk.. Toen ik 15 was zag ik elk weekend mijn toenmalige vriendje uit Almere waarvoor ik ook met de trein heen en weer moest.. Mn ouders hebben me dat laten doen, en het is helemaal goed gegaan.. Ik heb daarin mn eigen beslissingen genomen, ben ook zelf tot de conclusie gekomen dat hij het niet voor me was etc. Als ouder moet je je kind toe kunnen laten haar eigen fouten te maken, bij een tienjarig meisje, ja, dan heb je daar nog meer hand in en doe je dat niet.. Maar bij een zestienjarig meisje die al aardig volwassen is voor haar leeftijd kun je die wel een beetje de vrijheid geven om haar eigen fouten te maken, haar eigen dingen te ontdekken.. Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 11:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja, gehoorzaam je ouders!! dan komt alles goed!! Je ouders zijn namelijk helden en weten alles het beste van iedereen!! Komisch.. kreeg gister nog het advies van mn vader in belangrijke beslissingen altijd te doen wat je hart je ingeeft en je daarbij niet te laten beïnvloeden door ouders |
![]() |
|
![]() |
zorg dat je cijfers beter zijn? Als ik je broer moet geloven zijn je cijfers diep gekelderd. Maar kennelijk heeft niemand die reply gelezen en zij denk ik ook niet echt.
School is heel belangrijk maar makkelijk te verwaarlozen. Als je een relatie hebt en je laat daardoor vaak je huiswerk liggen dat lijdt je schoolt er dus onder. En aangezien een diploma best wel handig is zou ik er ff over nadenken wat je verder gaat doen. Spreek wat minder af, dat houdt het ook was spannender in de meeste gevallen. Constant op elkaar lip zitten en alleen bij je vriendje zijn is verder ook slecht voor je ontwikkeling. Maar kijk eerst ff naar je school wat je daaraan kan verbeteren en bespreek dit met je ouders. Trouwens nog een aanmerking op veel mensen die hier replyen. Maak iemand ze ouders niet meteen uit voor kutouders uit, of opmerkingen als "de jeugdhulp zal je ouders dik uitlachen". In dit topic is alleen de kant van het kind te zien, misschien is rekening houden met wat de ouders meemaken? Wees blij dat ze om dr geven!! Dat ze zich bemoeien met het opvoeden van hun kind. Ken genoeg mensen die hun kinderen totaal vrij laten in alles en dat is vaak niet goed voor de ontwikkeling van het kind. Anyway ik ben in ieder geval blij met me ouders, ook al waren er wel is ruzies, misverstanden en dat soort zooi. Daar leer je beide wat van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij bestaat er ook best de mogelijkheid dat juist door het voortdurende conflict met ouders over vriendje schoolcijfers kunnen kelderen.. maar tis maar een idee |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Haar ouders zijn overigens ook gescheiden (gebeurd te vaak laatste jaren) dat is vaak ook lastig. Overigens vertelde ook dat zowel haar vader als haar moeder verteld dat ze haar uit huis willen plaatsen als ze wel gaat. Dan zie je dat beide ouders de zelfde mening erover hebben wat vaak in dit soort gevallen niet zo is. Dan komt vaak de moeder of de vader die tegen de andere ouder in gaat. ps. Volgens mij heb ik wat dingen fout gelezen maar ik ben net na 3 dagen lannen in een villa op het terras en daarna 16 uur slapen een beetje erg boel brak. Dus ik heb nikx gezegd! ![]()
|
Verwijderd
|
oh wat erg. zoiets is ech verschrikkelijk hoor... 'k heb trouwens al meer posts van je gelezen en jij hebt wel een beetje dezelfde situatie als ik heb gehad... het enigste wat je kan doen is afwachten en zorgen dat je moeder je vriend aardig gaat vinden. maar ik denk eigenlijk dat je moeder jou wilt beschermen (dat wilde mijn moeder ook) tegen hem, want ze wilt waarschijnlijk jou niet met pijn zien. (als hij je ooit zou verlaten) wat net als bij haar is gebeurt... ik zou het echt niet weten wat je kunt doen... je moet het gewoon een poosje laten rusten... doe in ieder geval geen gekke dingen
|
![]() |
||
aan Dusjcrib
ik weet er helemaal niks van maar ik ga niet naar een verhaal toe leven.. en ik heb dit gelezen de eerste bericht en ik weet nu al zo beetje dat er meer aan de hand is dan alleen wat zij zegt.. ik heb niet gezegd dat ik het goed vind volgens mij zei ik dit in een andere bericht in deze topic Citaat:
en ik zeg ook niet dat die dark voice haar eigen fouten niet mag ondekken maar als een ouder je iets verbiedt moet je dat na komen en niet negeren want ik ben liever me vriendje kwijt dan me familie hoor en als jij je ouders niet na komt noem ik je niet echt VOLWASSEN.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en ik weet ook wel dat verbieden niks helpt maar toch ik zou in elk geval naar al die fouten die ik gedaan heb met dit betreft het in elk geval anders gedaan hebben |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je brengt het namelijk op een manier alsof wat ik vind echt superbelachelijk is en wat jij vind de absolute waarheid, maar das mijn mening.. Wat ik alleen maar probeer te zeggen is dat ouders het lang niet altijd bij het juiste einde hebben met iets.. Dikke kans dat haar moeder doordat ze gescheiden is haar dochter wil behoeden voor dezelfde pijn, maar zoals ik al zei, dit moet haar dochter zelf leren en ervaren, dat hoort bij opgroeien.. Jij hebt jouw fouten gemaakt, je hebt ervan geleerd en weet nu dat je moeder wel gelijk heeft, en weet nu ook dat je anders had moeten handelen en doet dat tegenwoordig ook. Maar dit weet je door de fouten die je hebt gemaakt.. Wat ik dus bedoel te zeggen is dat dark voice om hier eventueel achter te kunnen komen ook haar eigen fouten moet maken.. En dat jouw moeder gelijk bleek te hebben betekent nog niet dat de ouders van dark voice dit perse ook hebben.. Misschien zijn er fouten van beide kanten, maar het gaat hier om de fouten van de kant van de ouders.. En verbieden haar vriend te zien lijkt mij geen oplossing voor iets. Je moet je ouders respecteren, dat is zeker zo.. Maar wanneer je ouders je heel erg belemmeren in iets moet je af en toe er tegenin gaan.. Enneuh, sorry hoor.. Maar als ik bijv. mijn leven door wil brengen met een bepaald persoon die mijn ouders niet mogen dan hebben ze pech en doe ik het toch. Als ik een beroep wil maar mn ouders willen dak iets anders doe hebben ze pech en doe ik het toch. Dit soort belangrijke beslissingen sprak mn vader van, en hierin heeft ie gelijk.. Het is MIJN leven en MIJN geluk en dat moet ik dus op MIJN manier leven en op MIJN manier vinden. Zij hebben hun eigen manier en hun eigen geluk.. Ergens ligt dan de grens van wanneer je volwassen genoeg bent die beslissingen te kunnen maken, zoals je zelf beslist wat te gaan doen na school terwijl je ouders beslissen dat je naar school gaat etc. En ik denk dat 16 een grensleeftijd is.. De een zal hier al ruim volwassen genoeg zijn, terwijl de ander er dan nog totaal niet klaar voor is. Het is niet aan jou te beoordelen hoe dit zit.. Maar goed, wij kijken duidelijk anders ertegen aan.. Maar ik heb mijn leven en ben hier gelukkig mee en heb een ontzettend goede band met allebei mn ouders duss.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen omdat zij toevallig je ouders zijn geeft ze nog niet de waarheid in pacht. Maar dit terzijde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar om je probleem eventueel op te lossen... ik "ging naar m'n beste vriend", en heb hem geinformeerd. Dat als m'n moeder zou bellen dat ik al sliep, of onder de douche stond ofzo... ![]() verder kan ik je alleen maar sterkte wensen, en me bij nare man aansluiten Laatst gewijzigd op 19-07-2013 om 09:47. Reden: naam verwijderd |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals wat? Jij kent mij niet, en mijn ouders niet, en mijn ouders maken altijd al overal problemen van.. Maargoed, jij weet het vast wel beter. Citaat:
Ik ben liever mijn ouders kwijt dan mijn vriend. Mijn ouders heb ik niet kunnen kiezen, daar ben ik verplicht bij. Mijn vriend kies ik wel. En ik hoef sowieso niet bij mensen te zijn die mij hetgeen verbieden waar ik gelukkig van word. En nee, je hebt helemaal gelijk, ik ben totaal niet volwassen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik mag echt vrijwel niets, als ik na schooltijd iets te laat thuiskom worden ze al bezorgd. Als ik te laat ben met eten zijn ze pissig. Weet ik het.. en ik doe NOOIT wat stiekem. Ik ga gewoon, en ik laat ze dat ook wel merken. Stiekem doen heb ik geen zin in. En jij moet echt niet denken dat je alles weet. Want ik ben al een keer weggelopen, ben toen 5 weken weggeweest en heb de hele tijd bij mijn vriend gezeten waar ik nu al bijna 7 maanden mee heb, dus ik denk dat je even gigantisch fout zit. Ik heb al mijn hele leven geen band met mijn ouders, dus die hoef ik nu ook niet. Ik heb mijn ouders gevoelens altijd al genegeert want ik vind het vette BullShit wat ze verkondigen. Mijn ouders kunnen kwaad worden en dat boeit me niet, mijn ouders kunnen janken, dat boeit me ook niet. Ik hou niet van ze, punt. En daar heb ik echt mijn reden wel voor.. En nee, ik krijg er geen spijt van.. Anders had ik dat allang... |
![]() |
|
![]() |
Dark Voice, ik kan me je kwaadheid hier best voorstellen. Het is ook wel heel kort door de bocht dat ouders altijd gelijk zouden hebben, want dat is zeker niet zo. Ouders kunnen net zo goed hartstikke fout zitten.
En over dat 'wie ben je liever kwijt, je moeder of je vriend', je hoort helemaal niet in de positie te zitten dat je moet kiezen tussen je moeder en je vriend en haar moeder dwingt haar nu wel in die positie. Heeft haar moeder, ongeacht wat ze zegt of doet, altijd het gelijk aan haar kant, puur en alleen omdat ze Dark Voice op de wereld heeft gezet? Ik ken de situatie ook niet helemaal, maar ik vind dat er door sommige mensen wel erg snel zomaar vanuit wordt gegaan dat haar moeder gelijk heeft omdat ze moeder is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik was het alleen niet eens met mensen die hun mening puur baseerden op het feit dat het haar moeder betrof die dus het gezag over haar heeft, alsof zij gelijk zou hebben, puur omdat het haar moeder is. Ouders hebben het natuurlijk ook niet altijd bij het rechte eind. Ik heb altijd het geluk gehad dat alles thuis bespreekbaar was (en daardoor heb ik het ook nooit nodig gehad om te liegen of stiekem te doen - dat zit ook echt niet in me, waarschijnlijk voor een groot deel door hun opvoeding). Als je ouders hebt met wie absoluut niet te praten valt lijkt het me allemaal wel heel moeilijk. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Doet deze relatie je echt nog goed? Denk je dat jullie het redden zoals het nu gaat enzo? Ik hoop echt voor jou van wel! Je bent een hartstikke lieve meid! Maar kijk eens goed. Is het de moeite nog waard? Sterkte meis, ik hoop dat jullie eruit komen... Kus Edy! Laatst gewijzigd op 26-07-2013 om 08:38. Reden: naam verwijderd |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben NIET stiekem gegaan. Ik heb gewoon gezegd dat ik weiger om mijn vriend niet te zien. Ik heb haar gezegd waar ik heen ging, en wanneer ik terug zou komen. Ik heb haar wel de kans gegeven om nee te zeggen, maar ik heb er gewoon niet naar geluisterd. Die ene maandag, dat was WEL een excuus en ik heb haar toen ook laten weten dat ik de laatste trein niet kon halen. Want mijn vriend heeft er toen inderdaad voor gezorgd dat ik, zodra we wakker waren, mijn ouders ging bellen. Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 07:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, jij kent natuurlijk mijn hele achtergrond en jij weet alles veel beter ![]() |
![]() |
|
![]() |
K heb t nou ff allemaal zitten lezen.. maaree..waarooom mag je hem niet zien?? Alleen op basis van die twee dingen????!!
Als t alleen daarom gaat vind ik dat ze een beetje vreemd bezig zijn.. Kun je er echt niet rustig met je ouders over praten, misschien met je vriend erbij?? Ik weet niet hoe jouw ouders zijn, of ze in alles zo streng ed zijn. Maar de ouders van een vriendin van mij waren eerst ook zo. Ze wilden altijd precies weten waar zij was, wat ze deed, met wie ze omging, ze mocht nooit bij haar vriend blijven slapen, t liefste zagen ze die jongen helemaal verdwijnen etcetc Mijn vriendin is toch zelfs een keer weggelopen en heeft behoorlijke ruzies gehad en - ik zeg niet dat het de verstandigste weg is!! - maar als echt nix meer helpt, zou ik toch ook een beetje wanhopig worden. Haar ouders zijn nu wel een stuk soepeler geworden, omdat ze toch wel inzien dat ze hun 'kleine meisje' niet meer voor alles kunnen beschermen. Daarbij moet ik wél zeggen, dat die vriendin zelf ook wel een stuk volwassener is geworden, dus dat haar ouders dat misschien ook wel aanvoelen...I dunno... Ik vind t nogal moeilijk om r iets over te zeggen omdat ik jouw ouders'verhaal nu niet hoor, maar als ik het zo hoor zou ik zeggen.. t is jouw leven, jouw keuze en je ouders hoeven het er niet mee eens te zijn, maar ze moeten jouw keuze wel respecteren, tenzij ze daar écht n goede reden voor hebben. |
![]() |
|
Maar wat is nou haar eigenlijke argument?
Laat haar anders ook eens een end weg typen om haar verhaal duidelijk naar voren te laten komen, want we horen nou natuurlijk alleen jouw verhaal en hoe jij je moeders argumenten beleeft. Er zijn dingen voorgevallen, maar waar is ze nou eigenlijk bang voor? Die gozer is toch niet gevaarlijk voor je? Komt er nix zinnigs uit je moeder, dan weet ik het ook niet meer. En heb je dit je vriend verteld? Wat zegt hij ervan?
Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 11:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou dan moet je ook niet zeuren, want volgens mij durf jij NOOIT toe te geven dat je fout zit. Ook al zou je de hele situatie kennen, dan zou je nog bij je mening blijven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik de hele situatie zou kennen, blijft nog altijd het argument dat jjij nog maar een groentje van 16 bent (als deze informatie tenminste wel betrouwbaar is). Groentjes van 16 mogen best nog een beetje door hun moeder worden beschermd. En in jouw geval is dat nog hard nodig ook. Dus: niet meer zo misplaatst assertief doen, hè? Sterkte. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Muziek |
good charlotte Punk_Bitch | 56 | 13-01-2005 18:07 | |
Werk, Geld & Recht |
Ah ! Mijn ma verbiedt me op vakantie te gaan :( Hou 'm hard | 13 | 05-12-2003 17:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Liefde & Relatie |
Weglopen naar je lief... Soullar | 42 | 15-03-2002 19:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |