|
|
Bekijk resultaten poll: Geloof jij in de Apocalyps? En wanneer is het einde van de wereld? | |||
Ja. Vóór 2035 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 16.16% |
Ja. In 2035 |
2 | 2.02% |
Ja. Ná 2035 |
24 | 24.24% |
Nee |
57 | 57.58% |
Aantal stemmers: 99. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 15:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
ik denk zeker wel dat de eindtijd snel zal zijn, ik heb hier gestemd voor 'voor 2035' maar daar bedoel ik dan niet mee dat 't echt voor 2035 moet zijn maar meer dat het wel snel zal zijn.
er zijn de laatste tijd voor mijn gevoel steeds meer verhalen die gaan over die eindtijd; volgens de christelijke bijbel moet ehet wel snel zijn gezien al de elende die nu in deze wereld is. volgens 't katholicisme is het ook snel, dat is inderdaad dat verhaal wat hier al stond, er is ooiteen voorspelling gedaan van het aantal pausen (pauzen?) dat nog zou komen, er zouden in totaal 666 pausen zijn en die laatste is de antichrist die ook al eerder in dit topic voorbij kwam, en ratzinger is de 665e. (bron: http://forum.fok.nl/topic/696188 en alle links die daar in staan) en natuurlijk de 2012 theorie, en deze wist je trouwens dat de mens een soort is die al heel lang bestaat in vergelijking met andere soorten? die moet ook nog is uitsterven... nouja, kortom, ik weet niet hoe de aarde zal vergaan, dat het snel is dat is 'zeker'!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast is geld niet alles nee. |
![]() |
||
Citaat:
maar ik vind dit ook niet de grootste reden om aan te nemen dat het einde der tijden nabij is, dit kan je denk in elk tijdperk wel zeggen
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Welvaart en geld zijn absoluut niet hetzelfde. Met geld kun je wel dingen kopen die je welvaart kunnen vergroten. |
![]() |
||
Citaat:
Afgezien van Oom Dagobert heeft niemand de behoefte om een geldpakhuis te bouwen om maar een geldbad te kunnen nemen. Je had daarom beter kunnen zeggen dat er mensen zijn in Afrika en Azie die sterven van de honger. Dat er vrouwen en kinderen zijn die prostitutie als enigste overlevingskans zien. En dat er kinderen zijn die in mijnen moeten werken en maar nauwelijks in hun eerste basisbehoeften kunnen voorzien. En zo valt het nog wel verder aan te vullen. Dat we met geld veelal in staat zijn om ons in onze behoeften te bevredigen is een heel ander punt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ikzelf geloof dat hij als een dief in de nacht komt
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Trouwens, zou het kunnen dat er om elke ster heen levende wezens te vinden zijn? Om elke ster heen moet er toch ergens de goede temperatuur zijn voor leven. Net zoals de aarde de ideale afstand heeft tot ons sterretje (de zon) die de goed temperatuur heeft voor levende organismen.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Zie het als een minieme kans op een oneindig aantal keer 'proberen' (omdat er zoveel planeten in het heelal zijn) Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Mattheus 24 en Lucas 21. Dat het einde nabij is is voor een goed verstaander duidelijk, maar ik bepaal de tijd niet. Wanneer je de Bijbel leest dan staan er met name in Jesaja prachtige profetien (vooorspellingen) die uit komen of al uitgekomen zijn. Als je de Bijbel naast de tegenwoordige aktualiteiten legt en dit seriues neemt dan moet je wel zien dat er zich dingen afspelen die gewoonweg voorspeld zijn. Daar kun je welles nietes over spelen maar als je de rol van Israel ziet in deze tijd,het verleden en (let op) in de toekomst dan is dat niet toevallig. Jeruzalem zal voor veel volken een steen des aanstoots zijn. Nou, ik ken geen stad die meer in opspraak is. De Israelieten zullen terug keren naar hun vaderland. Nou, in Afghanistan woont inmiddels nog maar 1 Jood en vanuit alle delen van de wereld komen de Joden terug. We zijn ook enorm dicht bij het merkteken dat in Openbaringen staat beschreven. Wereldwijde epidimien kunnen moeiteloos uitbreken. Maandelijks hor je de gevaren van het eventueel uitbreken van een vogelgriep of een variant daarvan die op de mens kan overslaan. Zo zijn enorm veel interressante paralellen te trekken. Je moet ze alleen willen zien en dat.............. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|