Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik doe zelf al een tijd en Kung-Fu, Ki is ook iets wat daarbij hoort. (Tenmiste, als je het doet als kunst in plaats van als sport) Ik merk dat ik vaak net iets meer kan wanneer ik mij concentreer op mijzelf dan wanneer ik gewoon sport.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo kunnen we ook naar godsdienst kijken; "ja, maar hoe verklaar je dan dat dat meisje met kanker op wonderbaarlijke wijze is genezen? Dat moet wel het werk van god zijn" |
![]() |
||
Citaat:
Echter, het lijkt me wel heel toevallig als die brandweerman nét achteruit vliegt op het moment dat zo'n monnik z'n hand tegen de borst van die man duwt. In hoeverre die 2,10 meter, drie meter en dat gooien correct zijn weet ik niet, evenmin of het dan werkelijk Chi betreft. Je kan denk ik wel zeggen dat de overtuiging van die man in het bestaan van Chi sterk meespeelt in het hele gebeuren. Groet, Tio
||
Citaat:
(M.a.w. losse opmerkingen zijn heel leuk, maar met onderbouwing/verklaring worden ze een stuk interessanter) Groet, Theodorus
||
Citaat:
maar chi bestaat wel degelijk. je kan het zelfs terug brengen naar natuurkunde of scheikunde. de wet van behoud van energie. alles wat in je lijf gaat, wordt gebruikt (ja ja, behalve WC afval). en als je traint kun je dat sturen. en bundelen.
||
Citaat:
M.a.w. de energie die je via je voedsel binnenkrijgt wordt verbruikt doordat je beweegt, en je organen allerlei dingen doen. Het heeft dus, an sich, weinig verband met een fenomeen als Chi. Groet, Tio
||
Citaat:
Ik kan het ook. Ik weet niet of ik Chi heb maar ik kan mijn energie wel sturen of bundelen. Ik weet dat een beetje een vreemd verhaal is maja. Ik hoor graag opmerkingen of verbeteringen. gegroet CrosS
||
Citaat:
Dat er energie in het lichaam wordt opgeslagen voor later gebruik klopt ook, maar dat gebeurt niet als losse energie. Energie die op een gegeven moment "over" is, wordt gebruikt om bepaalde moleculen (ATP) te vormen. Dat kost energie. Op het moment dat energie nodig is, breekt het lichaam die moleculen weer af, waarbij energie weer vrijkomt, die kan worden ingezet voor beweging of andere zaken. Zelf vraag ik me soms wel eens af, in hoeverre het handig is om een "paranormaal" verschijnsel als Ki op wetenschappelijke wijze te benaderen, omdat je dan binnen beide domeinen in de problemen geraakt. Groet, Tio (die hiermee niet wil zeggen dat Chi onmogelijk is, maar eerder duidelijk wil maken dat het geenszins een noodzakelijk gevolg van onze energie-opname is)
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
chi zie ik meer als het leren kennen van je lichaam en het 100% gebruiken. ik kan het wel, ben geen expert maar ik ken het genoeg om het te gebruiken in... laten we zeggen... noodgevallen. en ja, dat komt hard aan. als in: hard genoeg om dingen te breken, en dan niet "mijn" dingen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat is wel heel oppervlakkig gezocht ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Probeer dat eens met een harde felle sparrings partijtje. Wedden dat je het dan niet lukt om met je ki te werken. |
![]() |
||
Citaat:
Techniek en concentratie.. |
![]() |
||
Citaat:
Ojah weet iemand toevallig hoe ik meerdere quotes in een reply zet? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Migyur schreef:
Citaat:
Maar je kunt het niet negeren, dat mensen letterlijk worden geopereerd zonder enige chemische verdoving. Ze gebruiken gewoon accupuntuur als verdoving, verder niks. Citaat:
Maar alsnog, grootmeesters van bijv. de Shoalin Tempel, gebruiken echt geen 10 min. om even "op te laden" of zoiets.. ze kunnen meteen aan de slag. Maar goed, zij wijdden ook hun hele leven eraan.. |
![]() |
||
Citaat:
Chi , ki magie enz is allemaal het zelfde. zonder deze kracht zou het leven helemaal niet mogelijk zijn.. waarom wordt een nietig zaadje uiteindelijk een boom ? een bioloog zal waarschijnlijk een verhaal over DNA beginnen maar dat is HOE dat is niet waarom. er is dus een drijvende kracht achter elke levensvorm en deze kracht is overal aanwezig. door oefening en training kan je leren om deze kracht te sturen. in sporten als karate / hapkido enz wordt meestal de explosieve vorm van deze kracht gebruikt. maar ze kent wel honderden verschijningsvormen. helaas is het zo dat veel karate scholen die snel leerlingen aan willen nemen niet de tijd nemen om ze dit te leren. het kost namelijk nogal wat tijd en de mens is er niet geduldiger op geworden. bij een goede school is dit echter de basis van alles wat je leert. bewijs: iemand die KI echt weet te gebruiken beschadigd zijn hand niet als ie een baksteen door slaat Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 19:04. |
![]() |
||
Citaat:
wilskracht Plasebo illusie Ik zeg niet dat het niet bestaat, want ik heb net een bordje ki of chi op en die is onderhand nu wel 5 cm onder m'n navel ja... Wat soms ook welles tot onder m'n navel komt, is mijn toverstok gevult met pure chi/ki Iedereen klaar met zuren, sinds deze discussie tot op heden niet kan worden gestopt omdat 'r geen kernhard bewijs is van waar of niet waar |
![]() |
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[??] Chi-kwadraat Ivana21 | 0 | 19-05-2009 18:18 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |