Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2005, 15:13
Saan
Saan is offline
Heej forumlezers,

voor maatschappijleer moet ik een presentatie en werkstuk maken over studerende allochtonen.

Weten jullie voor of nadelen voor autochtonen wanneer allochtonen gaan studeren?

Sorry voor deze titel als onderwerp, maar dit is n aandachtstrekker. Khoop dattie werkt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2005, 16:07
muts8848
muts8848 is offline
voordelen:
deze groep in de samenleving krijgt een kans op een betere toekomst
draagt bij aan de integratie

nadelen:
er is natuurlijk het risico dat 'we' mensen opleiden die later hun studie in een ander land in praktijk brengen. De investering die de nederlandse overheid in deze mensen maakt, wordt niet terug verdiend. Maar dat 'risico' heb je ook met autochtonen, die kunnen ook imigreren, of als ze hun studie hebben afgemaakt een totaal ander beroep kiezen.

btw.. je topic titel is wel erg politiek incorrect, maar het werkt wel
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 17:57
Saan
Saan is offline
He ja... die laatste niet hoort er niet tussen, daardoor istie ook taalkundig niet in orde

Maar jah... bedankt! Vanaf die kant heb ik het nog niet bekeken.

Maar dat voordeel is toch eigenlijk alleen een voordeel voor de allochtonen?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 18:24
muts8848
muts8848 is offline
bij integratie is toch iedereen gebaat
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 18:28
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Saan schreef op 02-06-2005 @ 16:13 :
Heej forumlezers,

voor maatschappijleer moet ik een presentatie en werkstuk maken over studerende allochtonen.

Weten jullie voor of nadelen voor autochtonen wanneer allochtonen gaan studeren?

Sorry voor deze titel als onderwerp, maar dit is n aandachtstrekker. Khoop dattie werkt!
Omg!

Hoe ben je eigenlijk op deze stelling gekomen?

En zitten er veel allochtonen bij je op school? Zo ja, is het misschien niet zo slim om over deze stelling te debateren, voor zover dat al mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 18:40
Saan
Saan is offline
Ik ben op deze stelling gekomen omdat ik mensen wil trekken voor dit onderwerp. Niet dat ik deze stelling gebruik om de presentatie te houden.

Er zit trouwens niet één allochtoon op mijn school. Omdat ik op een christelijke school zit, en weinig allochtonen christelijk zijn.

maar de deelvraag die ik moet behandelen voor Maatschappijleer is:

Wat zijn de voor- en nadelen voor autochtonen van studerende allochtonen.

De overheid pleit namelijk voor meer allochtonen in het voortgezet onderwijs (WO, HBO, Univ.) (Okay, miss pos. discr. maar het zij zo)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 19:08
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Saan schreef op 02-06-2005 @ 19:40 :
Ik ben op deze stelling gekomen omdat ik mensen wil trekken voor dit onderwerp. Niet dat ik deze stelling gebruik om de presentatie te houden.

Er zit trouwens niet één allochtoon op mijn school. Omdat ik op een christelijke school zit, en weinig allochtonen christelijk zijn.
Ik heb als Moslim-allochtoon ook op een interconfessionele school gezeten, heur.
Citaat:
Wat zijn de voor- en nadelen voor autochtonen van studerende allochtonen.
Nadeel: Het recht op onderwijs is een basisrecht, van ieder mens, aangezien het is opgenomen in de Universele rechten van de mens. Als Nederland besluit Allochtonen onderwijs te weigeren, handelt zij 2 maal in strijd met de Universele mensenrechten, wat wellicht een bezoekje van Uncle Sam kan opleveren.

Ander nadeel is dat de allochtoonse bevolking een afkeer zal krijgen tegen de autochtone, en een burgeroorlog onafwendbaar zal zijn.

Voordeel is dat de allochtonen dom blijven, en het vieze werk zullen blijven doen.

Citaat:
De overheid pleit namelijk voor meer allochtonen in het voortgezet onderwijs (WO, HBO, Univ.) (Okay, miss pos. discr. maar het zij zo)
Dat vind ik ook weer zoiets doms. Zeker een voorstel van PvdA ofzo?

Maar mijns inziens is een oplossing om de remigratie van hoogopgeleide allochtonen tegen te gaan, het hen naar hun zin laten krijgen in Nederland, door het stoppen met alle generalisaties, discriminaties, enz.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Saan schreef op 02-06-2005 @ 19:40 :
De overheid pleit namelijk voor meer allochtonen in het voortgezet onderwijs (WO, HBO, Univ.)
Voortgezet onderwijs betreft alleen de middelbare school (van vmbo tot vwo)
Universiteit is wetenschappelijk onderwijs
HBO/MBO staat voor beroepsonderwijs
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 07:08
Keith
Keith is offline
Ik ben ook allochtoon en studeer, verder is het merendeel van mijn klasgenoten ook allochtoon omdat ik mijn opleiding in het Engels doe.

Ik vind het een zwak argument dat de Nederlandse staat zo mensen opleid waarvan die investering niet terug kan worden verdiend. Volgens mij willen Nederlanders die zijn afgestudeerd net zo graag naar het buitenland als allochtonen.

Bovendien is de investering helemaal niet zo groot. De meeste allochtonen krijgen geen stufi/huursubsidie en moeten om hier te studeren dus flink wat geld geven aan de Nederlandse economie, meeste allochtonen die hier studeren brengen dit geld dus uit hun eigen land naar Nederland, of werken zich hier suf om hun studie te betalen.

Verder zijn de allochtone studenten vaak succesvoller, zij komen van ver naar Nederland om hier te mogen studeren en zullen dat alleen doen als ze zeker zijn dat ze het willen en kunnen. Ze brengen het niveau dus omhoog en daarmee stijgen de Nederlandse Hogescholen/Universiteiten in aanzien.

Over allochtonen die hier wonen voor ze gaan studeren: we moeten hen juist stimuleren hoger odnerwijs te volgen. De hoeveelheid Turken, Marokanen, Antillianen etc. die (V)WO doen ligt belachelijk laag. Ze zijn absoluut niet dommer, maar ze komen gewoon niet in de juiste situatie terecht.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 12:43
muts8848
muts8848 is offline
Citaat:
Keith schreef op 03-06-2005 @ 08:08 :
Ik vind het een zwak argument dat de Nederlandse staat zo mensen opleid waarvan die investering niet terug kan worden verdiend. Volgens mij willen Nederlanders die zijn afgestudeerd net zo graag naar het buitenland als allochtonen.
ik zeg ook niet dat ik het hier mee eens ben, integendeel. Maar het zou wel een argument kunnen zijn.
Oud 03-06-2005, 14:53
Saan
Saan is offline
Waarom zouden we ze moeten stimuleren ook te gaan studeren?

Bedankt voor de reactie, hier heb ik dus wel wat aan!!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:33
Keith
Keith is offline
Zodat allochtonen en autochtonen op een volledig gelijk niveau kunen participeren in onze samenleving. Dat klinkt idealistisch, en het hoeft ook niet per se helemaal te lukken. Maar de reden dat mensen zich tegen de Nederlandse cultuur keren, Mohammed B., Ali B., Samir A. etc. is omdat zij hem als oneerlijk ervaren. Als zij dezelfde kansen krijgen als autochtonen zullen ze dat niet meer doen. Bovendien gaat er veel talent verloren, want allochtonen die nu niet gaan studeren (voor tal van redenen) zouden veel kunnen betekenen voor anderen als ze wel een opleiding volgde die hun talent benutte.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 13:39
Verwijderd
Mohammed B. was een succesvolle havist - LMD dat hij niet een verschoppeling van het systeem was.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 14:18
Gatara
Gatara is offline
wat een kutstelling
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 10:21
GuLoW
wAllah jij bent kk sgeef

vieze racist

metteeen allochtonen
nou ik zat vroeger op een openbre basisschool