Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 14:27
Thee
Thee is offline
Hallo.
Misschien post ik dit in het verkeerde subforum, maar ik wil graag dat dit serieus genomen word.

Ik erger me de laatste steeds meer en meer aan de politie.
Ik heb net 2 bekeuringen voor hetzelfde binnen gekregen.

Ik had net mijn nieuwe verzekeringsbewijs binnen gekregen en ik had die nog niet op zak toen ik werd aangehouden.

De agente die me aanhield had de afspraak met me gemaakt, dat ik langs zou komen bij de cantonrechter om mijn verzekeringsbewijs te tonen en dan zou t afgehandeld zijn.

Dat was eens voor het eerst dat ik het er mee eens was en dat het goed was afgehandeld. Ik mocht gewoon door rijden.
Even later werd ik weer aangehouden, ik was in de tussentijd niet thuis geweest, omdat ik bij mn vriendin was geweest, dus ik had mijn verzekeringsbewijs nog niet bij me.

Dezelfde agente die me eerder die dag had aangehouden was er bij en die zei tegen de agent die me aanhield, dat ik door kon rijden, omdat ze mij die dag al had gezien, maar ik moest tog mijn papieren laten zien.
Toen kreeg ik wel n boete omdat ik mn bewijs niet bij me had en nu krijg ik dus 2 keer 40 euro boete binnen, ook voor de eerste keer dat ik was aangehouden.

Dit is de zoveelste keer dat ik voor iets zeer onschuldigs een boete moet betalen en zo hoor ik genoeg verhalen van mensen die boetes voor zit soort onzin redenen een boete krijgen.

Ik las ook weer in de krant dat n stelletje jongeren allemaal een boete hadden gekregen, omdat ze naast hun huis met n blikje bier op n bankje zaten.

En ik ben er bijna van overtuigt dat iedereen hier wel eens zown soort boete heeft gehad.

Ik wil hier op alle mogelijke manieren tegen ingaan, maar het probleem is dat je dan gewoon word opgesloten. Ik teken iig bezwaar aan tegen mijn laatste 2 boetes, of het zin heeft weet ik niet, maar dan heb ik het iig niet over me heen laten gaan.

Wat zijn jullie ervaringen en meningen over de politie en wat zou de beste manier zijn om er tegen in te gaan???
Oud 31-05-2005, 14:29
Verwijderd
Dit is meer iets voor Werk, Geld en Recht.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:51
ganralph
ganralph is offline
er worden idd veel belachelijke boetes uitgedeeld (laatst n meisje omdat haar helm riempje - onder de kin - niet strak genoeg zat )

maar goed, de agent in kwestie heeft het recht je te bekeuren, dus in zoverre is je geen onrecht aangedaan.
bezwaar aantekenen kan, maar ik heb ook al regelmatig gehoord dat rechters ed (wie het ook regelt) er behoorlijk ziek van worden dat tegenwoordig iedereen tegen iedere scheet bezwaar aantekent. verwacht dus niet per se meer begrip van een rechter als je hem meer werk bezorgd...
ik weet niet of je iets kunt beginnen met het onconsequent handelen van de politie...

schelden of discussieren met agenten in kwestie heeft iig geen zin. (kan je hooguit meer boetes opleveren).

ik geef je weinig kans met je klachten. je kunt ze hooguit verzamelen en aan meneer Remkes gaan aanbieden...
of in een (nationale) krant bij de lezersbrieven een discussie beginnen...

in de goeie ouwe tijd kon je je nog gewoon niet legitimeren bij lichte vergrijpen en dan kwam je er met hooguit wat voorarrest vanaf... maar nu kun je maar beter zorgen dat je je papieren toch echt bij je hebt...
Oud 31-05-2005, 15:05
T_ID
T_ID is offline
Jouw probleem, officieel had je moeten gaan lopen naar huis totdat je de papieren op zak had.
Oud 31-05-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-05-2005 @ 16:05 :
Jouw probleem, officieel had je moeten gaan lopen naar huis totdat je de papieren op zak had.
Precies, niet zeiken en die 80 euro betalen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 17:16
Sithan
Sithan is offline
Je neemt bewust risico, wees dan ook een man genoeg om je boete te betalen.
Oud 31-05-2005, 17:16
MB
MB is offline
Voor laten komen en uitleggen, kans is vrij groot dat je minder dan die €80,- hoeft te betalen, de kans is volgens mij onnoemelijk klein dat je meer moet betalen.

Bovendien hoef je dan die ene boete al niet te betalen, want de agente had gezegd dat de zaak af zou zijn als je je verzekeringsbewijs zou tonen aan de kantonrechter, dus dat moet je dan ook gelijk ff doen.

edit: Mensen doe niet zo triest, een boete zou terecht zijn geweest, meerdere niet. Zeker niet als hij van die agente door mocht RIJDEN.
Oud 31-05-2005, 19:09
Thee
Thee is offline
Citaat:
Sithan schreef op 31-05-2005 @ 18:16 :
Je neemt bewust risico, wees dan ook een man genoeg om je boete te betalen.
1. Ik neem helemaal niet bewust risico, want ik was ervan overtuigd dat ze me nix konden maken toen ik werd aangehouden

2. Ik zie niet in wat er onmans aan is om een boete niet betalen
Oud 01-06-2005, 01:31
Draakje83
Draakje83 is offline
Ikzelf heb nooit eens zoiets gehad, maar mijn vader wel. Ik weet niet meer hoe het precies ging, maar zijn bromfiets was gestolen, in beslag genomen of iets dergelijks.

Hij kon bij de politie zijn bromfiets terug krijgen, maar dan moest die wel 10 gulden betalen voor borg of zoiets. Nou dat had die dus niet bij zich, kon hij terug naar huis lopen van Leeuwarden naar Warga om die 10 gulden op te halen. (Dat is 15 kilometer)
(En dan weer terug om de brommer te halen)

Ok het is waarschijnlijk niet helemaal zo gegaan. Ik weet het verhaal niet precies.
Maar het punt van het verhaal is dat hij een heel stuk heeft moeten lopen omdat ze hem niet vertrouwden dat hij die 10 gulden zou betalen.

Moraal:
Politie ge**** is van alle tijden.
Oud 01-06-2005, 01:44
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
Tay schreef op 31-05-2005 @ 20:09 :
2. Ik zie niet in wat er onmans aan is om een boete niet betalen
Over je heen laten lopen door de overheid is heel mans! Wist je dat niet?

Serieus, het gaat erom dat je niet moet zeuren om je geld terug te krijgen, want iedereen wordt genaaid door de overheid.
Daarentegen is het de overheid die begonnen is met zeuren.
(Ok, dat is een kinderachtig argument, maar het is wel zo. Die politieagenten zijn begonnen (of eigenlijks de regering, want de politie voert alleen maar uit wat de overheid hun opdraagt).

---------

Ik vraag me trouwens af hoe het zo lang nog zo goed kan gaan. Ik was misschien wel ontploft als ze dat bij mij deden.

Nou ja, dat de politie agenten de gevaarlijke wijken niet meer binnen gaan, dat helpt natuurlijk een groot stuk.
Oud 01-06-2005, 12:07
MB
MB is offline
Citaat:
Draakje83 schreef op 01-06-2005 @ 02:44 :
(of eigenlijks de regering, want de politie voert alleen maar uit wat de overheid hun opdraagt).
Normaal gesproken wel, maar 2 keer iemand dezelfde boete geven op 1 dag, terwijl je zelf of een collega die erbij staat heeft gezegd dat je door mag rijden heeft daar niks meer mee te maken. Dat is gewoon mierenneuken en is gewoon een kutstreek.

Citaat:
Ik vraag me trouwens af hoe het zo lang nog zo goed kan gaan. Ik was misschien wel ontploft als ze dat bij mij deden.
Lekker slim, dan weet je helemaal zeker dat ze je op alle mogelijke vlakken proberen te naaien, je moet altijd netjes blijven dan matsen ze je soms ook nog wel.
Oud 01-06-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Tay schreef op 31-05-2005 @ 20:09 :
1. Ik neem helemaal niet bewust risico, want ik was ervan overtuigd dat ze me nix konden maken toen ik werd aangehouden
Wat denk je nou zelf? Natuurlijk kunnen ze je wat maken als je je verzekeringsbewijs niet bij je hebt. Doe dan ook niet zo dom.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 12:27
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Tay schreef op 31-05-2005 @ 15:27 :

En ik ben er bijna van overtuigt dat iedereen hier wel eens zown soort boete heeft gehad.

nou ik niet hoor.

en verder; stel je niet zo aan, dat je je verzekeringsbewijs niet bij had was je eigen schuld en als je daar een boete voor kunt krijgen (heb er niet zo'n verstand van) dan is dat niet meer dan terecht dat je die kreeg. Ben het er wel mee eens dat het lullig is dat je twee boetes hebt gekregen, maar hier:
Citaat:
kan ik me ook wel in vinden. dus ja, gewoon pech gehad, zeur niet zo.
Oud 01-06-2005, 14:08
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 01-06-2005 @ 13:07 :
Normaal gesproken wel, maar 2 keer iemand dezelfde boete geven op 1 dag, terwijl je zelf of een collega die erbij staat heeft gezegd dat je door mag rijden heeft daar niks meer mee te maken. Dat is gewoon mierenneuken en is gewoon een kutstreek.
Dat ze moeten mierenneuken wordt wel enigzins van boven opgelegd. Voorbeeld: een politie-agent moet een bepaald quota aan boetes halen. Op zo'n moment worden ze extra streng, want niet iedere politieagent haalt zijn quota door coulant te blijven.

Citaat:
Lekker slim, dan weet je helemaal zeker dat ze je op alle mogelijke vlakken proberen te naaien, je moet altijd netjes blijven dan matsen ze je soms ook nog wel.
Ik zeg ook niet dat het slim van mij is.
Het is gewoon een moment waar de woede het van de reden wint. En op zo'n moment ben ik niet de enige die spijt heeft, ik denk dat beide partijen dan spijt krijgen.
Maar het waarschijnlijkste scenario is dat ik gewoon een enorme rancune opbouw jegens de politie.
Oud 01-06-2005, 14:11
Verwijderd
De politie moet gewoon doen wat de regering hen zegt. Zij zijn de verkeerde personen om je woede op te richten.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
tis ook zoooooo moeilijk om je papiertje bij je te hebben. en dan ben je die dag al aangehouden, en dan is er al een m.i. redelijk nette regeling getroffen, en dan ga je -weer- rijden zonder je papieren bij je te hebben. denk dan ook eens na man.
Oud 01-06-2005, 14:16
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Sylph schreef op 01-06-2005 @ 15:11 :
De politie moet gewoon doen wat de regering hen zegt. Zij zijn de verkeerde personen om je woede op te richten.
ja maar de politie bepaald wel op welke ze manier dat doen, de overheid is echt niet verantwoordelijk voor zulke kleine voorvallen, dat ligt gewoon bij de politie zelf.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:19
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 01-06-2005 @ 15:11 :
Het lijkt ook een beetje op Befehl ist Befehl.
De eindverantwoordelijkheid ligt misschien wel bij de overheid, maar de politie zou zich ook wel een beetje verantwoordelijk moeten voelen.
Oud 01-06-2005, 14:20
JCG
JCG is offline
kan nog erger hoor. Ze hadden mijn mb in beslag genomen op verdenking van opvoeren. Nouj akan gebeuren, maar ik kreeg hem; terug want hij was niet opgevoert. Maar toen ik mijn brommer terug kreeg zaten er krassen op mijn remhendel en die zaten er eerst niet op. Toen mijn brommer thuis stond zag ik dat er opeens een plas olie onder lag. Mijn blokpakkingen waren naar de klote en de rest van de pakkingen ook. En toen ik mijn blok open had zag ik zand erin zitten . Dat geintje heeft mijn dus 40 euro gekost terwijl ik niets fout deed. En claimen bij de politoe lukte niet omdat ik geen bewijs had dat het niet zo was voordat hij daar heen ging.
Oud 01-06-2005, 14:31
Draakje83
Draakje83 is offline
Even over het verhaal van mijn vader:

Mijn vader had zijn bromfiets niet op slot gezet en hij was gestolen. De politie had hem gevonden. Toen mijn vader hem op wilde halen, moest hij 10 gulden boete betalen omdat ie niet op slot stond. Dat had hij niet bij zich dus moest hij terug lopen naar Warga (15 kilometer). Daarna moest hij weer terug lopen naar Leeuwarden om zijn bromfiets te halen.
Oud 01-06-2005, 14:33
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
JCG schreef op 01-06-2005 @ 15:20 :
kan nog erger hoor. Ze hadden mijn mb in beslag genomen op verdenking van opvoeren. Nouj akan gebeuren, maar ik kreeg hem; terug want hij was niet opgevoert. Maar toen ik mijn brommer terug kreeg zaten er krassen op mijn remhendel en die zaten er eerst niet op. Toen mijn brommer thuis stond zag ik dat er opeens een plas olie onder lag. Mijn blokpakkingen waren naar de klote en de rest van de pakkingen ook. En toen ik mijn blok open had zag ik zand erin zitten . Dat geintje heeft mijn dus 40 euro gekost terwijl ik niets fout deed. En claimen bij de politoe lukte niet omdat ik geen bewijs had dat het niet zo was voordat hij daar heen ging.
Hmm ik dacht dat het standaard was om een foto voor en na te maken?
Zouden ze hier voor dit ook in moeten voeren. Is wel extra werk en bureaucratie, maar wel zo eerlijk.
Oud 01-06-2005, 15:54
StarLive
StarLive is offline
Als je de regeltjes van de politie naleest
Mag een opgevoerde brommer wel maar als ze
Zien dat je het rijdt wordt je gepakt
(zoals bij auto's Hun mogen 120 km/h rijden En kunnen 180 km/h Normale auto's)
Opvoeren mag maar ze mogen je niet zo hard zien rijden
Ik heb meerdere malen gehad dat ik zo me ''opgevoerde'' onderdelen terug kreeg gewoon brief copieren via Scooter freaks
En je krijgt alles terug
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 16:50
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
StarLive schreef op 01-06-2005 @ 16:54 :
Ik heb meerdere malen gehad dat ik zo me ''opgevoerde'' onderdelen terug kreeg gewoon brief copieren via Scooter freaks
En je krijgt alles terug
ten eerste, leer nederlands. Dit is bijna onleesbaar. En over auto's : 'Hun kenne meestal eg wel veels te harder als 180 km/h hoor'.

Overigens mag een bromfiets volgens de WvW niet harder dan een bepaalde snelheid (50 als ik me niet vergis) kunnen rijden; opvoeren is wel degelijk verboden. Er zijn geen regels dat een auto maar 120 mag kunnen rijden; wel dat ze niet harder mogen.
Oud 01-06-2005, 17:47
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Draakje83 schreef op 01-06-2005 @ 15:31 :
Even over het verhaal van mijn vader:

Mijn vader had zijn bromfiets niet op slot gezet en hij was gestolen. De politie had hem gevonden. Toen mijn vader hem op wilde halen, moest hij 10 gulden boete betalen omdat ie niet op slot stond. Dat had hij niet bij zich dus moest hij terug lopen naar Warga (15 kilometer). Daarna moest hij weer terug lopen naar Leeuwarden om zijn bromfiets te halen.
dat heb je al een keer gezegd?
(en ik zie er de relevantie niet van, maar goed)
Oud 01-06-2005, 22:31
MB
MB is offline
Citaat:
StarLive schreef op 01-06-2005 @ 16:54 :
En je krijgt alles terug
Je mag geen opgevoerde brommer rijden op de openbare weg, ook al rij je altijd 30, als je brommer 80 kan dan kunnen ze hem op die (van geen kant kloppende) rollerbank en krijg je een boete. Die brief van scooter-freaks werkt niet, als je bezwaar maakt, schrijf dan zelf een fatsoenlijke brief. Die brief van scooter-freaks krijgen ze binnen, daar kijken ze naar en denken "o nog zo'n geinpodum" en hij gaat gewoon de prullenbak in.

Een brommer mag trouwens 45 kunnen
Oud 02-06-2005, 14:22
Draakje83
Draakje83 is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 01-06-2005 @ 18:47 :
dat heb je al een keer gezegd?
(en ik zie er de relevantie niet van, maar goed)
Het is de verbeterde versie v/h verhaal.

De relevantie is dat het hier ook om mieren****en door de politie gaat.

Werd in de begin topic ook gevraagd andere voorbeelden te geven van mieren****en.
Oud 02-06-2005, 14:28
Thee
Thee is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 01-06-2005 @ 13:27 :
nou ik niet hoor.

en verder; stel je niet zo aan, dat je je verzekeringsbewijs niet bij had was je eigen schuld en als je daar een boete voor kunt krijgen (heb er niet zo'n verstand van) dan is dat niet meer dan terecht dat je die kreeg. Ben het er wel mee eens dat het lullig is dat je twee boetes hebt gekregen, maar hier:
kan ik me ook wel in vinden. dus ja, gewoon pech gehad, zeur niet zo.

lees tog eens wat ik zeg.
Ik had het verzekeringsbewijs met nieuw plaatje net binnen gekregen en dat had ik uitgelegd aan die agente,verder zag ze dat alles in orde was (en dat t plaatje er wel opzat), daarom hadden we de afspraak gemaakt dat ik bij de cantonrechter zou komen en ik MOCHT doorijden!! daarna ben ik de hele avond bij mn vriendin geweest en toen kwam ik dezelfde agente tegen op weg naar huis en die zei tegen de andere ik heb hem vandaag al gezien en alles was in orde, behalve het verzekerings bewijs, maar dat hebben we al geregeld.
Toen kwam er zown agent die op zn macht kicked en mij tog gewoon een boete gaf en ook nog ns n keer een voor de eerste keer dat ik was aangehouden.

Als alle agenten waren zoals die mevrouw die me de eerste keer had aaneghouden dan had ik geen rede om te zeuren, want dan waren ze gewoon heel redelijk geweest.
Ik wil zeggen de politie is onredelijk en de kranten staan er vol van, met negatieve verhalen over de politie en ik heb genoeg negatieve ervaringen met de politie.
Ik heb zelfs al eens n boete van 50 euro gehad omdat ik n peukje op straat uit maakte dus ik heb denk ik alle rede om te zeuren over de politie
Oud 02-06-2005, 17:33
Counterfeit
Counterfeit is offline
En je krijgt alles terug

whaha wat een klets, ik reed eerst 30 toen kwam dr een moterwout naast me rijden en die zei meekomen kijken of dat dingetje van jou wel 0,5 kw maakt

noujah hij maakt dik over de 2 dus ik naaide m er tussenuit

als ze je zien rijden en die agent mocht de avond van tevoren niet van zn vrouw dan houdt ie je zeker aan.... teminste bij mij is het geval dat hij probeert me aan te houden
wat helaas ook wel eens lukt

de beste manieren om onder een boete uit te komen blijft toch gewoon al je papieren bij je hebben en dat lijkt me dan toch ook niet al te lastig. voor de rest altijd proberen te vluchten voor die blauwe mugge
Oud 02-06-2005, 18:31
MB
MB is offline
Citaat:
Counterfeit schreef op 02-06-2005 @ 18:33 :
*knip*
noujah hij maakt dik over de 2 dus ik naaide m er tussenuit

als ze je zien rijden en die agent mocht de avond van tevoren niet van zn vrouw dan houdt ie je zeker aan.... teminste bij mij is het geval dat hij probeert me aan te houden
wat helaas ook wel eens lukt

de beste manieren om onder een boete uit te komen blijft toch gewoon al je papieren bij je hebben en dat lijkt me dan toch ook niet al te lastig. voor de rest altijd proberen te vluchten voor die blauwe mugge
Nounou wat ben je stoer, je kan de consequenties niet aan van dat je brommer is opgevoerd dus breng je jezelf, de politieman en de omstanders maar in gevaar door proberen weg te komen. Accepteer het nou gewoon als je gepakt wordt, het is je eigen schuld.

Mensen die wegrijden van de politie zouden ze voor altijd het rijbewijs af moeten nemen of voor altijd rijontzegging moeten opleggen en ook nog een leuke boete moeten geven van een paar duizend euro.
Oud 02-06-2005, 19:54
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Counterfeit schreef op 02-06-2005 @ 18:33 :
lulverhaal
kerel, leer quoten.
Oud 02-06-2005, 22:00
starslayer
starslayer is offline
Je moet zowieso bezwaar maken.

Je kunt nooit 2 keer dezelfde boete krijgen, het is dan een voorgezet delict.

Dus zeker proberen !

Voor de rest, ja je moet net mazzel hebben met de politie. Soms laten ze je gewoon gaan en de andere keer laten ze het zitten.

Je hebt gewoon pech gehad. De politie agent heeft je terecht een boete gegeven, al is de manier niet netjes, vind ik persoonlijk dus ik zou zeker bezwaar maken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 11:45
Thee
Thee is offline
Citaat:
starslayer schreef op 02-06-2005 @ 23:00 :

J De politie agent heeft je terecht een boete gegeven, al is de manier niet netjes, vind ik persoonlijk dus ik zou zeker bezwaar maken.
Tis idd terrecht, het erge is dat ze je altijd terecht een boete kunnen geven, zoals ik al zei heb ik een boete gehad voor n peukje op straat uit maken, dus als ze een boete willen uitschrijven hoeven ze maar in een stadscentrum te gaan staan en dan hebben ze zo 100 boetes binnen n uur binnen.

Elke agent moet een bepaald aantal boetes binnen n maand (of kwartaal ) uitschrijven, als ze onder dat aantal zitten krijgen ze problemen en als ze erover heen komen krijgen ze een bonus bij hun salaris, daardoor laten ze de criminelen gaan en krijgen onschuldige burgers de ene na de andere boete.
Oud 03-06-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Tay schreef op 03-06-2005 @ 12:45 :

Elke agent moet een bepaald aantal boetes binnen n maand (of kwartaal ) uitschrijven, als ze onder dat aantal zitten krijgen ze problemen en als ze erover heen komen krijgen ze een bonus bij hun salaris
Dat meen je niet serieus hoop ik ...

Ik dacht altijd dat de regering wilde dat alle burgers zich netjes zouden gedragen zodat er niet zoveel boetes uitgedeeld hoeven te worden en het leefklimaat er op vooruit zou gaan

2x voor hetzelfde een boete krijgen is gewoon kut. Die eikel had gewoon naar z'n collegamevrouw moeten luisteren.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 12:23
/\/\@ster bolle
/\/\@ster bolle is offline
Citaat:
Tay schreef op 03-06-2005 @ 12:45 :

Elke agent moet een bepaald aantal boetes binnen n maand (of kwartaal ) uitschrijven, als ze onder dat aantal zitten krijgen ze problemen en als ze erover heen komen krijgen ze een bonus bij hun salaris, daardoor laten ze de criminelen gaan en krijgen onschuldige burgers de ene na de andere boete.
hmmmm dat lijkt me beetje stug?? kweet niet.... je moet natuurlijk niet zelf dingen gaan verzinnen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-06-2005 @ 20:54 :
kerel, leer quoten.
Kerel, leer dat niet iedereen op jou niveau zit, welke dat ook moge weze.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 00:11
MB
MB is offline
Citaat:
Frederiek schreef op 03-06-2005 @ 13:14 :
Dat meen je niet serieus hoop ik ...

Ik dacht altijd dat de regering wilde dat alle burgers zich netjes zouden gedragen zodat er niet zoveel boetes uitgedeeld hoeven te worden en het leefklimaat er op vooruit zou gaan

2x voor hetzelfde een boete krijgen is gewoon kut. Die eikel had gewoon naar z'n collegamevrouw moeten luisteren.
Jawel, agenten moeten een quota halen met het uitschrijven van boetes. Dat is nog niet zo lang. Het is alleen onzin dat ze dan een bonus zouden krijgen als ze meer boetes uit zouden schrijven. Volgens mij voeren ze dit beleid, zodat de agenten minder door de vingers gaan zien en dus proberen ze er zo voor te zorgen dat meer mensen zich aan de wet houden.
Oud 04-06-2005, 18:24
JCG
JCG is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 04-06-2005 @ 01:11 :
Jawel, agenten moeten een quota halen met het uitschrijven van boetes. Dat is nog niet zo lang. Het is alleen onzin dat ze dan een bonus zouden krijgen als ze meer boetes uit zouden schrijven. Volgens mij voeren ze dit beleid, zodat de agenten minder door de vingers gaan zien en dus proberen ze er zo voor te zorgen dat meer mensen zich aan de wet houden.
Maar stel dat niemand overtredingen begaat (totaal niet realistisch, maar speel even mee ) hoe moet ze dan aan die quota komen?
Oud 04-06-2005, 19:44
Roos
Roos is offline
Citaat:
JCG schreef op 04-06-2005 @ 19:24 :
Maar stel dat niemand overtredingen begaat (totaal niet realistisch, maar speel even mee ) hoe moet ze dan aan die quota komen?
Scholieren-fietslicht-controles doen. Pak je er zo 50 op een ochtend
Oud 05-06-2005, 09:45
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Roos schreef op 04-06-2005 @ 20:44 :
vanaf april t/m oktober lukt dat ook niet echt :$
Oud 05-06-2005, 22:29
JCG
JCG is offline
Citaat:
Roos schreef op 04-06-2005 @ 20:44 :
zelf die niet
Oud 06-06-2005, 10:42
Thee
Thee is offline
Citaat:
/\/\@ster bolle schreef op 03-06-2005 @ 13:23 :
hmmmm dat lijkt me beetje stug?? kweet niet.... je moet natuurlijk niet zelf dingen gaan verzinnen
Het is echt waar. Het heeft in de krant gestaan en ik heb t zelfs al eens aan een agent gevraagd toen ik werd aangehouden.

En iemand op mijn werk die een agent kent zei laatst dat ze in mijn regio achter lopen met de boetes en dat er daarom nu zo veel word gecontroleerd
Oud 06-06-2005, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Ze pakken mensen alleen wanneer er een overtreding begaan wordt. Wanneer ze je bekeuren terwijl je niets fout deed, hebben zij geen poot om op te staan. Die quota zijn vrij strict, geloof ik, ze mogen écht niet zomaar mensen gaan bekeuren die niets doen.

Geen verzekeringspapieren bij je hebben is een overtreding, erg lullig voor je, maar je had niet zonder die dingen rond mogen rijden. De boete is dus compleet terecht. Het feit dat je er twee hebt natuurlijk niet, en waarschijnlijk schelden ze er ook wel een kwijt wanneer je in beroep gaat.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 14:51
Stoelenentafels
Stoelenentafels is offline
Citaat:
starslayer schreef op 02-06-2005 @ 23:00 :

Je kunt nooit 2 keer dezelfde boete krijgen, het is dan een voorgezet delict.

Dus zeker proberen !

Voor de rest, ja je moet net mazzel hebben met de politie. Soms laten ze je gewoon gaan en de andere keer laten ze het zitten.

Je hebt gewoon pech gehad. De politie agent heeft je terecht een boete gegeven, al is de manier niet netjes, vind ik persoonlijk dus ik zou zeker bezwaar maken.
Ik heb een keer drie boetes achter mekaar gerkregen. Ik rijd op mijn scooter, wordt aangehouden door een motoragent, scooter op de roller, en hup een boete van 110 euro. Een kilometer later weer staande gehouden door een andere motoragent, weer een boete van 110 euro. Op de terugweg weer een boete van 110 euro.

Alledrie de boetes vreemd genoeg geseponeerd.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 16:30
MB
MB is offline
Citaat:
Dan halen ze die quota niet en wordt deze aangepast/afgeschaft

Citaat:
Stoelenentafels schreef op 06-06-2005 @ 15:51 :
Ik heb een keer drie boetes achter mekaar gerkregen. Ik rijd op mijn scooter, wordt aangehouden door een motoragent, scooter op de roller, en hup een boete van 110 euro. Een kilometer later weer staande gehouden door een andere motoragent, weer een boete van 110 euro. Op de terugweg weer een boete van 110 euro.

Alledrie de boetes vreemd genoeg geseponeerd.
Als je bij ons gepakt bent en je laat je boete zien aan de volgende agent mag je gewoon naar huis rijden... (en terecht)
Oud 06-06-2005, 16:39
Counterfeit
Counterfeit is offline
ze mogen je op zich wel aanhouden maar t is nogal lullig dat als je de hoek om bent en die andere joker jou ook een boete geeft
Reageren

Regels voor berichten