Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 18:30
Nootsen
Nootsen is offline
hij heeft meestal de juiste ideeen en wordt daardoor in ons pseudo-neurotisch onderbewustzijn het vlugst verdacht en daardoor gedoodt, of door de wolven die ook voelen dat hij het weet
is echt zo
en daarom is de regel : de doden hebben gelijk, dus moeten ze zwijgen (irl dan toch)
Advertentie
Oud 07-06-2005, 18:33
Spelleider
Spelleider is offline
De weerwolven waren hongerig dit keer en konden niet wachten tot 8 uur.
Ze spreken een plaats af vanwaar ze het dorp in zullen gaan.
De eerste die ze tegenkomen is iemand die nog maar net in het dorp woont en daarom nog niet echt weet wat er nu precies gaande is. Ze grijpen de verbouwereerde Nootsen vast, sleuren hem het bos in en eten hem op.

Nootsen was een dorpeling.

1 Skilly
2 Femic
3 hanneke~15
4 Nootsen
5 Biertank 52
6 Flowtje
7 Tejay
8 Balance
9 TheRedArrow
10 ********
11 Sjoerd
12 Cytherea
13 Zanne
14 Elpida
15 Dukko

Blauw is opgehangen
Rood is opgegeten

De dorpelingen hebben tot morgenavond 8 juni 20:00 uur de kans om te bepalen wie er moet boeten voor deze brute moord.
Oud 07-06-2005, 18:45
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Wie was er na de post van de spelleider online? Hij of zij is de weerwolf.
Oud 07-06-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 07-06-2005 @ 19:45 :
jij
Oud 07-06-2005, 18:47
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 07-06-2005 @ 19:47 :
jij
Uhh, nee, ik kom pas net weer online. Balance kan het bevestigen.
Oud 07-06-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 07-06-2005 @ 19:47 :
Uhh, nee, ik kom pas net weer online. Balance kan het bevestigen.
balance!
Oud 07-06-2005, 18:48
Biertank 52
Biertank 52 is offline
*likt zich om de bek*

yamm, dat smaakte goed, jong vlees...

*bbbuuurrrppp*
Oud 07-06-2005, 18:51
Nootsen
Nootsen is offline
kijk balance, nu kan ik bvb zeggen : ik heb geboet omdat ik hanneke 15 heb verdacht en zo erg dat de wolven mss dachten dat ik wel ziener was.

Daarom moeten de doden zwijgen ! begot
Oud 07-06-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 07-06-2005 @ 19:45 :
Briljant!
Oud 07-06-2005, 18:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nootsen schreef op 07-06-2005 @ 19:51 :
kijk balance, nu kan ik bvb zeggen : ik heb geboet omdat ik hanneke 15 heb verdacht en zo erg dat de wolven mss dachten dat ik wel ziener was.

maar dat konden wij zelf toch ook lezen

Citaat:
Cytherea schreef op 07-06-2005 @ 19:48 :
balance!
Oud 07-06-2005, 18:54
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Nootsen schreef op 07-06-2005 @ 19:51 :

Dan ben ik dood, is gelijk het spel dood. Geen goed idee.
Oud 07-06-2005, 18:54
Nootsen
Nootsen is offline
ja, maar das nu eenmaal nog te vroeg int spel om al echt zo iets duidelijk te maken ,maar ik legget nog wel ne keer concreet uit...
Oud 07-06-2005, 19:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nootsen schreef op 07-06-2005 @ 19:54 :
ja, maar das nu eenmaal nog te vroeg int spel om al echt zo iets duidelijk te maken ,maar ik legget nog wel ne keer concreet uit...
ik vind 't allemaal leuk en aardig, maar we hebben dit spel al vaak zat gespeeld en tot nu toe maakte het niks uit als dode dorpelingen wat zeiden. Zij wisten net zo veel als de nog levende dorpelingen. Oók aan het einde van het spel. Iedereen kan namelijk alles lezen.
Oud 07-06-2005, 19:08
Skilly
Skilly is offline
*Helaas. Arme nootsen. Weer een bakker minder. De dorpelingen kijken elkaar verschrikt aan. De gerucht was dus waar er zijn dus echt weerwolven. Iedereen kijkt erkaar aan en begint elkaar te beschuldigen. ,,Jij was de weerwolf want jij was aanwezig toen de pastoor het zei." zeggen ze.
De weerwolven kijken aandachtig naar de dorpelingen. ,,Hehehe" zegt 1 van hun.: ,, ze weten niet wie ze moeten verdenken"

Er heerst een complete chaos. Iedereen is op straat gegaan. De boeren nemen hun vorken mee en de overige dorpelingen lopen met brandende tortsen. Morgen gaan ze aan de pastoor vertellen wie de verdachte is. Morgen hangen ze een weerwolf op. Ze nemen wraak. Ze zijn boos. Nootsen de ere burger van vorig jaar is opgegeten....De pastoor huilt voor de kerk.
En bid tot god en zegt stilletjes:,,Morgen hangen jullie een weerwolf op" *
Oud 07-06-2005, 20:30
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 07-06-2005 @ 17:05 :
Sorry, ik ben druk met jou.

En één of andere weerwolf heeft zich tot verteller gebombardeerd. Overigens ben ik het er niet mee eens dat we opeens in een christelijk dorp wonen terwijl ik niet eens weet in welk jaar we zitten.

Vanavond na de maaltijd misschien meer theorien.
IK heb een vaag vermoeden dat jij de weerwolf bent. Je doet zo verdacht hoor. Vorig spel was je druk bezig met voor tovenaartje spelen...

hum...ik wacht rustig af. Ik moet harde bewijzen krijgen
Oud 07-06-2005, 20:30
Tejay
Tejay is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-06-2005 @ 20:00 :
ik vind 't allemaal leuk en aardig, maar we hebben dit spel al vaak zat gespeeld en tot nu toe maakte het niks uit als dode dorpelingen wat zeiden. Zij wisten net zo veel als de nog levende dorpelingen. Oók aan het einde van het spel. Iedereen kan namelijk alles lezen.
Mja idd, niet dat ik conservatief ben, maar laat het maar zoals het is. Zie eigenlijk ook niet in waarom iemand die eruit ligt zou moeten zwijgen. Er worden hier zoveel theoriën gepost waarvan het merendeel elkaar tegenspreekt, dat het echt niet uitmaakt vinnek.
Oud 07-06-2005, 20:35
Tejay
Tejay is offline
Nootsen kwam nogal knal in het topic binnenvallen met een paar uitgebreide posts en dat beviel de weerwolven blijkbaar niet..

Citaat:
Als dit gespeeld wordt in het echt, hang ik na verloop van tijd altijd als eerste omdat ik een meester ben in het verdraaien van mijn woorden en niemand dit aankan
je hangt idd als eerste, twas een korte première
Oud 07-06-2005, 20:42
Tejay
Tejay is offline
gokje?

Sjoerd, Skilly & Flowtje

waarom?
daarom:

Skilly haar vertellersrol is een ideale dekmantel om weerwolf te zijn.

Flowtje: als je haar nick omdraait en de "tje" weglaat heb je... wolf idd.

Sjoerd: onschuldig en jong? nee hoor, schuldig en wolf!
Oud 07-06-2005, 20:45
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Tejay schreef op 07-06-2005 @ 21:42 :
gokje?

Sjoerd, Skilly & Flowtje

waarom?
daarom:

Jouw conclusie over mij kon een goede conclusie zijn als ik weerwolf was. Waarom had ik dat het vorig spel niet gedaan toen ik weerwolf was? Maar nee ik ben geen weerwolf

Flowtje->conclusie slaat nergens op.

Sjoerd->Ja kan omdat hij jong is denk iedereen dat het onder de beugel kan.

Maar ik blijf bij mijn verdenking nummer 1: TRA omdat hij zich niet meer bezig houdt met het voordoen als tovenaar...
Oud 07-06-2005, 20:52
Skilly
Skilly is offline
*De spanning loopt omhoog. Veel dorpelingen worden beschuldigd van wolverij. Tot nu toe worden er 4 dorpelingen verdacht: Sjoerd, Skilly, TRA en Flowtje.. De dorpelingen vragen zich af of 1 van deze mensen de weerwolf kan zijn. Messchien wel messchien niet. Dat zullen we wel zien.

Intussentijd is de pastoor over zijn verdriet heen. De pastoor heeft ook een vermoeden wie 1 van de weerwolven kan zijn maar houdt zijn mond. Want hij mag niet liegen dat is een zonde. Pastoors mogen echter niet liegen.
Iedereen is vandaag naar de kerk geweest. Was wel interesant zoals altijd maar er werd een tip gegeven door de pastoor:,,De 3 dorpelingen die geen honger hebben morgenochtend zijn de weerwolven want die hebben een hele mens opgegeten!"
De dorpelingen denken diep na.

Opeens schreeuwt Tejay:,, IK WAAG EEN GOKJE DORPELINGEN! IK DENK DAT HET SKILLY, SJOERD EN FLOWTJE ZIJN." Alle dorpelingen kijken naar de 3 verdachten. De verdachten kijken de dorpelingen aan...*

Hoe zal dit eindigen? Vervolg om 0.00 uur vandaag!
Oud 07-06-2005, 21:11
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Je hebt gelijk Skilly, ik houd mij minder druk met het forum (je kan dat ook zien aan mijn postintensiteit de afgelopen uren en dagen), omdat ik nou eenmaal druk ben met andere bezigheden.
Oud 07-06-2005, 21:21
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 07-06-2005 @ 22:11 :
Je hebt gelijk Skilly, ik houd mij minder druk met het forum (je kan dat ook zien aan mijn postintensiteit de afgelopen uren en dagen), omdat ik nou eenmaal druk ben met andere bezigheden.
Jep dat heb ik ook geleest maar toch blijf die vage vermoeden in me.
Oud 07-06-2005, 21:23
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Skilly schreef op 07-06-2005 @ 22:21 :
Jep dat heb ik ook geleest maar toch blijf die vage vermoeden in me.
Jij Nederlands leren?
Oud 07-06-2005, 21:23
Skilly
Skilly is offline
Jij weten dat dit een spel is?
Oud 07-06-2005, 21:30
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Tejay schreef op 07-06-2005 @ 21:42 :
gokje?

Sjoerd, Skilly & Flowtje

waarom?
daarom:

Eigenlijk verdenk ik hanneke~15, Skilly en jou. Jij omdat ik die conclusie mocht trekken (ik weet alleen niet meer precies waar dat over ging ), Skilly inderdaad ook om haar vertellersrol, en hanneke~15 omdat ze zo duidelijk wou maken dat ze geen weerwolf is.

Maar... als Skilly en jij weerwolven zijn, dan is het niet logisch dat jij Skilly verdenkt. Dus, blijven hanneke~15 en jij over. Wie ik dan als derde moet verdenken weet ik niet, aangezien iedereen zich nog zo stil houdt.
Oud 07-06-2005, 21:57
Skilly
Skilly is offline
Probeer je een verhaal leuk te maken wordt je meteen verdacht Maar ok dan ben ik maar verdacht. Ik vindt het verhaal vertellen ontzettend leuk en zal der mee doorgaan als ik wordt opgehangen en of opgegeten
Oud 07-06-2005, 22:17
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 07-06-2005 @ 22:23 :
Jij Nederlands leren?
niet nadoen, de taal van yoda
Oud 07-06-2005, 22:20
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Post eens wat theorien!

Ik ben de tovenaar, ik word verdacht. Dat is standaard.

Ik verdenk, Hanneke~15, Skilly en nog iemand.
Oud 07-06-2005, 23:00
Verwijderd
Ik verdenk Hanneke~15, Tejay en Dukko.
Oud 07-06-2005, 23:04
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Dukko is duidelijk weer favoriet.
Oud 07-06-2005, 23:06
Skilly
Skilly is offline
Ik verdenk TRA en Zanne en Sjoerd

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 23:09.
Oud 07-06-2005, 23:08
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Skilly schreef op 08-06-2005 @ 00:06 :
Ik verdenk TRA en Zanne en nog iemand.
Ik ben ook weer favoriet.
Oud 07-06-2005, 23:10
Skilly
Skilly is offline
Altijd toch
Oud 07-06-2005, 23:14
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Skilly schreef op 08-06-2005 @ 00:10 :
Altijd toch
Ja, ik word ook altijd opgehangen en niet opgegeten omdat de wolven tochwel weten dat ik wordt opgegeten.
Oud 08-06-2005, 06:45
Tejay
Tejay is offline
Citaat:
Elpida schreef op 08-06-2005 @ 00:00 :
jij hebt anders precies om 12u gepost
Oud 08-06-2005, 06:53
Tejay
Tejay is offline
Is wel leuk dat de verdachtmakingen weer de pan uit swingen! Zo ist makkelijker om theoriën uit te broeden

Mijn verdachtmaking over Skilly trek ik in, om de reden dat ze haar naam zonder probleem in hoofdletters in haar vertelpost bij de verdachten zette. Moest ik weerwolf zijn, zou ik dat niet gedaan hebben denk ik.

Flowtje en Sjoerd blijven

En dan.. mja.. TRA! Jaja, weer hij! Of hij nu veel post of weinig, hij flikflooit met een forumbaas, en dat is verdacht!

Edit: nu ik erover nadenk, Balance is wel heeeeeel afwezig dit spel. Ze is natuurlijk nog maar net weerwolf geweest, maar het ruikt toch niet zuiver als je't mij vraagt. Tovenaar, ziener, wolfsbane? Je kan natuurlijk ook zodanig afwezig zijn, dat je over het hoofd gezien wordt..
En het zou ook wel superromantisch zijn moesten TRA en Balance samen weerwolfje kunnen spelen

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 06:59.
Oud 08-06-2005, 07:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tejay schreef op 08-06-2005 @ 07:53 :
Is wel leuk dat de verdachtmakingen weer de pan uit swingen! Zo ist makkelijker om theoriën uit te broeden

Mijn verdachtmaking over Skilly trek ik in, om de reden dat ze haar naam zonder probleem in hoofdletters in haar vertelpost bij de verdachten zette. Moest ik weerwolf zijn, zou ik dat niet gedaan hebben denk ik.

Flowtje en Sjoerd blijven

En dan.. mja.. TRA! Jaja, weer hij! Of hij nu veel post of weinig, hij flikflooit met een forumbaas, en dat is verdacht!

Edit: nu ik erover nadenk, Balance is wel heeeeeel afwezig dit spel. Ze is natuurlijk nog maar net weerwolf geweest, maar het ruikt toch niet zuiver als je't mij vraagt. Tovenaar, ziener, wolfsbane? Je kan natuurlijk ook zodanig afwezig zijn, dat je over het hoofd gezien wordt..
En het zou ook wel superromantisch zijn moesten TRA en Balance samen weerwolfje kunnen spelen

zo afwezig ben ik toch niet
heb gister nog een discussie gehouden met Nootsen in dit topic!

hoewel ik weerwolfje spelen met TRA best zie zitten
Oud 08-06-2005, 09:03
Skilly
Skilly is offline
*Het is weer een andere dag. De dorpelingen gaan werken. Iedereen denkt diep na. Vandaag wordt er weer iemand opgehangen. Zullen ze een weerwolf te pakken krijgen? De pastoor bid zwaar voor zijn maria beeldje.,,O god sta me bij, ze moeten vandaag een weerwolf hangen. Ze roeien een hele dorp uit." Stiekem kijk de pastoor naar zijn vrouw...Gelukkig ze slaapt nog. Snel pakt hij zijn geweer dat achter de bedstee ligt. Nu kan hij als verassing voor zijn vrouw een fazant doodschieten. En dan maakt hij het klaar voor zijn vrouw.
Maar dan legt de pastoor zijn geweer weer achter de bedstee. Waarom moeilijk doen? Skilly is vogelboer en daar kan hij verse fazant vlees kopen.
Hij koopt een fazant bij Skilly. En gaat dan opweg naar Tejay de kruidenier. Daar koopt hij lekkere kruiden voor de fazant.

Intussentijd babbelt de pastoor nog wat met Dukko. Maar die schijnt geen iedee te hebben dat er weerwolven in de stad lopen.

De pastoor gaat weer naar huis. Zijn vrouw is wakker en geeft hem een zoen. Ze is blij vandaag eten ze fazant inplaats van varken . ,,Ja!" zegt de pastoor:,, Van de kerk kan je lekker eten. Ik heb de fazant gekocht met het geld die de dorpelingen in de spaarpotten hebben gezet in de kerk."*

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 09:26.
Oud 08-06-2005, 09:10
Verwijderd
Ik verdenk biertank, gewoon omdat bier niet betrouwbaar is
Oud 08-06-2005, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Elpida schreef op 08-06-2005 @ 00:00 :
Jij bent echt geniaal!
Oud 08-06-2005, 09:29
Tejay
Tejay is offline
En zo is iedereen al een keertje verdacht zeker?
Zitten we weer met 10 weerwolven ipv 10 dorpelingen

@Skilly: twordt wel echt melig nu
Oud 08-06-2005, 09:33
Skilly
Skilly is offline
Volgens mij zit er een fout in het verhaal:
Pastoor dat is toch voor een katholieke kerk? EN we wonen in een christelijke dorp. Dat moet toch een dominee heten?

Weet het niet zeker hoor...
@ Tejay vindt je je rol alsa kruidenier goed of wilde je een andere baantje je hoeft het maar te zeggen.
En voor de andere dorpelingen wat voor baan wil je?
Oud 08-06-2005, 09:35
Tejay
Tejay is offline
Vind dominee in elk geval leuker klinken (wij hebben dat hier niet in België)

Kruidenier is wel owkay, zo kan ik beschermingspoeder knutselen en uitsprenkelen over de klanten die (offcourse) goed betalen
Oud 08-06-2005, 09:40
Skilly
Skilly is offline
Rest van de dorpelingen: moet de pastoor veranderen in dominee?

Het is nu

Dominee: |
pastoor : X

Zet een streep bij degene wat je wil dominee of pastoor.

Ontopic: Ik ga opletten morgen wie er gaat posten. ROnd de klok van 8. Dus degene die zich aangesproken voelen beware. Want je kan jezelf veranden.
Oud 08-06-2005, 09:44
Skilly
Skilly is offline
Ik vindt het wel verdacht dat er niks over Sjoerd wordt gezegt. Hij houdt zich ook wel behoorlijk abnormaal stil.
Oud 08-06-2005, 09:44
Tejay
Tejay is offline
Citaat:
Skilly schreef op 08-06-2005 @ 10:40 :
Ontopic: Ik ga opletten morgen wie er gaat posten. ROnd de klok van 8. Dus degene die zich aangesproken voelen beware. Want je kan jezelf veranden.
Snap niet goed. De meesten zullen toch effe komen kijken about 8u om te zien wie verhangen/gegeten wordt? Kun je toch moeilijk iemand verdenken op basis van zijn aanwezigheid dan?
Oud 08-06-2005, 09:45
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Tejay schreef op 08-06-2005 @ 10:44 :
Snap niet goed. De meesten zullen toch effe komen kijken about 8u om te zien wie verhangen/gegeten wordt? Kun je toch moeilijk iemand verdenken op basis van zijn aanwezigheid dan?
Nee ik bedoel van berichten sturen. Prive message. Via de subforum: wie is er online?
Oud 08-06-2005, 09:45
Tejay
Tejay is offline
Citaat:
Skilly schreef op 08-06-2005 @ 10:44 :
Ik vindt het wel verdacht dat er niks over Sjoerd wordt gezegt. Hij houdt zich ook wel behoorlijk abnormaal stil.
En ikke dan?
Citaat:
Oud 08-06-2005, 09:46
Tejay
Tejay is offline
Citaat:
Skilly schreef op 08-06-2005 @ 10:45 :
Nee ik bedoel van berichten sturen. Prive message. Via de subforum: wie is er online?
Als je verschillende vensters van dit forum open hebt staan, kun je toch niet zien waar je ergens zit? of wel?
Want bij sommige bij de Who's online lijst staat er: viewing forum, zonder meer.. waar zitten die dan?
Oud 08-06-2005, 09:47
Skilly
Skilly is offline
Ja ik denk dat het Sjoerd gewoon is. Ik ga nu even denken hoe ik het kan bewijzen.

Ze denken maar dat hij onschuldig is. De jongste krijgt altijd de weerwolf rol.

Regels voor berichten