Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop dat mijn kinderen later zo verstandig zijn wanneer ik hen hierover vertel dat ze zullen reageren in de trant van: 'Pappa, want keek jij een stompzinnige sport zeg, wie heeft daar nou lol aan'? Als ze het leuk vinden dan heb ik iets verkeerd gedaan in de opvoeding. Schumacher doet weer mee. Word je daar nu écht vrolijk van? Deze sport heeft behoefte aan iets anders. Daarnaar waren we op weg. Schumacher werd op een eerlijke manier verslagen. Dat hij nu 10 punten dichterbij gekomen is is terecht. Dan had Michelin maar een fatsoenlijke band mee moeten nemen. Maar om te zeggen dat ik daar blij om ben; nee. Het laatste dat de Formule 1 nu kan gebruiken na deze schande is ook nog een titel voor Holly Michael.. |
![]() |
|
![]() |
Waar ik me nou steeds aan erger is dat Ferrari wordt betrokken in de zaak rond de chicane.
Ferrari heeft geen ja en ook geen nee op het voorstel geantwoord. Todt: We zijn nieteens bij de discussie betrokken. Men heeft ons er niets over gevraagd. Het is iets anders of we er akkoord mee zouden zijn gegaan. Eerlijk gezegd niet. Echter dat is vrij normaal wanneer je je bedenkt dat deze besprekingen plaatsvonden op nog geen half uur voor de start van de race.” ”Het zou anders zijn geweest wanneer wij van te voren van de mogelijke chicane hadden geweten, dan hadden we de setup aan kunnen passen en andere geschiktere banden mee kunnen nemen.” ”Maar Ferrari heeft op geen enkele wijze de komst van de chicane tegengewerkt zoals overal wordt gesuggereerd. Al vanaf het begin zijn wij uit deze discussie gebleven. Het was aan de FIA om te beslissen over deze kwestie, niet aan ons. En dat hebben ze dan ook gedaan.” Dit word ook bevestigd door Williams en de FIA. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gaat dus weer nergens over. Het was de fout van Michelin, niet van de teams. Hen werd het afgeraden om te rijden. Punt 1 ![]() ![]() |
![]() |
|
Goh, en dan moet Michelin ook nog op het matje komen bij de FIA. Mafkezen, de FIA zelf heeft ook "meegewerkt" aan deze blamage. Michelin moet zeker gestraft worden, maar de FIA zelf is ook hier schuldig aan. Maja, wat doe je nu nog tegen zo'n bond he, als het kwaad al is geschied...
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Had Montoya trouwens een straf gehad toen hij Ralf (?) uit de race knalde?
||
Citaat:
Kreeg Schumacher in Monaco een straf toen hij over de "witte streep reed" ? ![]()
|
En ja hoor, de FIA gaat hoogstpersoonlijk de boel weer om zeep helpen! Het wordt nu echt hoog tijd dat die Mosley opdondert daaro..
Daarbij; de teams hebben gewoon gedaan wat moest. Warm-up rondje rijden en naar binnen gaan omdat het niet veilig genoeg was. Wat anders zou zijn geweest als men zelfs dat niet gedaan had.. In het verleden zijn wel vaker coureurs uitgestapt omdat men 'de wagen niet vertrouwde'.. Wat zal de FIA besluiten, schorsinkje van 3 wedstrijden voor alle teams? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Stoddart haalt uit naar Mosley
Paul Stoddart heeft een paar dagen na het debacle van Indianapolis zijn frustraties op papier gezet. De teambaas van Minardi wil graag dat het voor de buitenwereld compleet duidelijk is wat er gebeurd is. Stoddart laat weten vooral erg boos op Max Mosley te zijn. Het liefst ziet de Australiër hem vertrekken. De door de teams bedachte oplossingen, om de duizenden supporters toch nog wat van een race te geven, al waren er geen punten te verdelen. "Maar Mosley wilde er niets van weten," legt Stoddart uit, die vooral boos is dat de FIA-president niet eens aanwezig was in Indianapolis. Ook de keuze om te gaan racen werd deels veroorzaakt door Mosley. Stoddart wilde zijn auto's liever niet laten rijden, maar moest wel. "Door de band die is met Mosley heb, wist ik vrijwel zeker dat we zware straffen zouden krijgen als we niet zouden racen," zegt Stoddart. "Michelin heeft toegegeven een dat deze band gevaarlijk was en neemt daar de verantwoordelijkheid voor. Maar Mosley weigerde wel alle aangeboden oplossingen om toch te kunnen racen. En dat had een politieke bijsmaak. Ik vind dat hij gefaald heeft en wil daarom dat hij opstapt." f1racing.nl Normaal vind ik Stoddart maar een huilebalk, maar in deze slaat hij de spijker bovenop de kop! Ik denk ook zeker gezien de 'straffen' (geacteerde spierballentaal van Mosley, maar hij is eigen rechter dus deelt toch wel straffen uit) steeds zekerder te weten dat het niet zomaar gegaan is zoals het is gegaan. De FIA wil gewoon de teams terugpakken die stoeien met eigen plannen.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Stoddart ![]() Fuck Mosley |
![]() |
||
Citaat:
Ik wist niet 100% zeker of het klopte wat ik dacht (dat je dus niet helemaal eroverheen moet... maar erop is genoeg) Ik wist wel 100% zeker dat er andere rijders zijn geweest die een straf ervoor kregen terwijl ze er niet helemaal overheen gingen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik me binnen de huidige discussie afvraag is het volgende.
Is de Formule 1 een sport of een mediacircus? Natuurlijk is het beide, maar wat is de prioriteit? Is het een eerlijke competitie waarin degenen die zich niet aan de vooraf afgesproken regels - goede of slechte - kunnen houden niet hun punten scoren, of is het een product dat zoveel mogelijk moet voldoen aan kijkerswaardering? Wat mij betreft is het het eerste, slechts ondersteund door het tweede. En daarom ben ik met de FIA van mening dat de Michelin-teams zich inderdaad hadden moeten houden aan de regels - zoals ze uiteindelijk ook gedwongen zijn - dat je een bepaalde bandencompund gebruikt en die niet tijdens het weekend wisselt. En dat houdt ook in dat je niet, omdat een groot deel van de teams problemen met de baan heeft, de baan maar aanpast. Van te voren was de situatie volledig bekend. Dat betekent dat de teams gefaald hebben om een competitieve auto neer te zetten. (Natuurlijk komt dat indirect door Michelin, maar dat heeft weinig met de FIA van doen. Dat zijn problemen van de teams.) Het veiligheidsaspect is niet aan de orde. Immers, als de auto op lagere snelheid door die bocht zouden rijden, was er niets aan de hand geweest. Dat is met de computers perfect te regelen. Overigens was dat ook een voorstel van de FIA aan de betreffende teams, maar die hebben het afgewezen. Het zou namelijk inhouden dat de teams minder presteren dan de Bridgestone-teams, en dààr gaat het om: imago. Hadden ze wel zo gereden, dan was het uiteraard ook een rare, vervelende race geweest. Maar dat was beter geweest dan dat het nu is. Vervolgens betekent dat, dat de teams zich niet aan hun verplichtingen hebben gehouden, doordat ze niet gereden hebben. En dat had - zie boven - wel degelijk gekund. Het is mijns inziens dan ook volkomen terecht dat de FIA een straf uitdeelt aan de afvallige deelnemers, om maar even met crue termen te gooien. Natuurlijk is dat geen straf die inhouding van races e.d. inhoudt, aangezien dat de beleving van de fans leed aandoet. Het zou ook voorbijschieten aan het doel: een eerlijke competitie houden, gebaseerd op regels. Overigens is Stoddart hypochriet. Het is bekend dat hij ambities heeft om Minardi te verkopen en in de FIA hogerop te komen. Dat heeft hij meermalen in interviews aangegeven. Dat Mosley zou opdonderen zou hem natuurlijk heel goed uitkomen. (Ik ben er van overtuigd dat beide niet gaan gebeuren, zeker niet in de komende paar jaren.) |
![]() |
|
Dat onderwerp wat je je ineens aan het afvragen bent staat letterlijk in de Formule 1.. Toeval?
Al eens eraan gedacht hoe gevaarlijk het is om met lagere snelheid te gaan rijden door die bocht? Zo'n goedkoop voorstel van de FIA.. Terwijl de Bridgestones vol doorgassen ga jij daar ineens gas terugnemen. Levensgevaarlijk zoiets. Jij gaat toch ook geen 60 tuffen op de snelweg? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Bovendien, op Le Mans rijden ze ook met enorme snelheidsverschillen en daar gaat het ook goed. Anyway, het gaat hier om een probleem van de teams met Michelin. Niet om een probleem van de FIA - als wedstrijdleiding. (Natuurlijk wel voor de FIA/FOCA als commercieel uitbater.) Dan is het toch logisch dat je binnen het bestaande spel - de baan en regels - een oplossing probeert te vinden, in plaats van externe noodveranderingen willen toelaten? |
![]() |
||
Citaat:
denk ik? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Wat het zogenaamde incident van Michael met Rubens betreft, dit is wat Rubens er zelf over zegt:
Q: Rubens, helping Ferrari to their fourth one-two in six years here at Indianapolis. Talk us through that moment from your point of view, as Michael came out from his second pit stop? Rubens Barrichello: It was very close. I managed to open up the gap to 3.1s/3.2s and I thought I had it covered. I had a good ‘out’ lap but all of a sudden I saw him coming and obviously I had to try to keep in front. But then I couldn’t make the corner, basically, and I went straight through. A sad race, to be very honest, to see all the cars going into the pits – you know, in a way, you feel like going into the pits as well. En hier twee foto's: http://www.formula1.com/race/tvimages/740/4305.html Ze blokkeren beide, Michael wat minder, hij haalt de bocht wel, en Rubens dus niet. That's it. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder vind ik nog steeds dat de schuld bij Michelin ligt en niet bij de teams. Michelin had een advies gegeven aan de teams om niet te rijden. En dat advies was bindend, want die commentator vroeg ook aan coureurs of zij mochten rijden, ondanks dat advies en dat mocht niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Michael heeft volgens jou dus een regel overtreden. Welke? |
![]() |
||
Citaat:
Als je uit de pitstraat komt dan mag je anderen niet hinderen. En dat deed Schumacher duidelijk wel (kon je heel goed op de onboard cam van Rubens zien). En wie zegt dat Rubens zomaar alles mag zeggen wat hij wil? Misschien moest hij dit wel zeggen van Ferrari. Het is in het verleden al vaak genoeg voorgekomen dat hij zijn positie op moest geven voor Michael. Ferrari is niet zo netjes / aardig als jij denkt hoor ![]()
||
Citaat:
Het is in het verleden inderdaad voorgekomen dat hij zijn positie moest opgeven voor Michael, maar dat betekent niet automatisch dat dat hier ook het geval was. Ferrari heeft z'n reputatie niet mee wat dit betreft, en ik kan me voorstellen dat er flinke discussies over worden gevoerd wanneer ze bij elkaar in de buurt rijden. Zelf was ik best wel verrast om te zien dat ze elkaar behoorlijk stevig aanpakten, voor mij is dat een indicatie dat er op dat moment geen sprake was van een teamorder. Als jij je bedenkingen hebt bij alles wat Ferrari doet kun je misschien beter je aandacht richten op andere teams, overstappen naar een andere sport of wachten tot/of de GPWC van de grond komt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
INTERVIEW :: MAX MOSLEY (voor diegene die tijd heeft om dit te lezen
![]() Wat wordt er gedaan om de gedupeerde Amerikaanse racefans tegemoet te komen? ”Mijn persoonlijke mening op de zaak is, dat Michelin een voostel moet doen om de fans te compenseren voor wat er gebeurt is op de Indianapolis Speedway en dat Michelin deMotor Speedway moet vragen om dat voor hen te coördineren. Daarnaast moeten Tony George en Bernie Ecclestone gezamenlijk aankondigen dat de Amerikaanse Grand Prix ook in 2006 in Indianapolis plaats zal vinden en dat de kaartjes van deze race – zonder enige kosten - in te ruilen zijn voor kaartjes voor volgend jaar. Maar nogmaals benadruk ik, dit is mijn persoonlijke kijk op de zaak.” Hadden jullie de regels niet kunnen versoepelen om toch een show neer te kunnen zetten? “Dat kun je niet doen als je een serieuze sport wilt blijven. Formule 1 is een sport dat mensen vermaakr. Het is geen entertainment verkleed als sport. Misschien nog wel belangrijker is het feit dat Formule 1 een gevaarlijke activiteit is, en het zou niet wijs zijn geweest om fundamentele veranderingen aan het circuit door te voeren zonder het eerst grondig te testen. Wat er gebeurt is, is slecht, maar de schade is te repareren. Dit was geen ramp.” Waarom weigerden jullie het verzoek om een noodchicane aan te leggen? “Die beslissing is genomen door de FIA-officials terplekke, en dat is ook naar de teams uitgecomminuceerd. Ik hoorde het nieuws pas zondagmorgen, Europese tijd. Ze weigerde de chicane omdat het oneerlijk zou zijn, in strijd met de regels en mogelijkook gevaarlijk.” In welke zin oneerlijk? “Omdat moderne F1-wagens speciaal per circuit worden geprepareerd. Om een circuit als Indianapolis, wat vrije kenmerkende karakteristieken heeft met haar lange rechte stuk, radicaal te veranderen zou een groot nadeel zijn voor de teams die wel de juiste onderdelen hadden mee gebracht naar het circuit.” Is dat de reden waarom Ferrari besloot tegen te stemmen? “Nee, nogmaals, Ferrari heeft totaal niets te maken gehad met deze beslissing. Ze zijn nooit om hun mening gevraagd. Ferrari, Jordan en Minardi - de Bridgestone-teams - hebben daar totaal geen invloed in gehad.” Maar waarom zou een chicane oneerlijk zijn geweest, het zou toch voor iedereen hetzelfde zijn? “Nee.” Maar jullie kunnen toch een circuit veranderen wanneer de veiligheid op het spel staat? “Maar dat lag in dit geval niet aan het circuit. Het probleem was dat een aantal teams de verkeerde banden mee hadden genomen. Als je daarin mee gaat is het net alsof je alle atleten op de 100 meter sprint zonder schoenen laat lopen wanneer iemand zijn schoenen vergeten.” Maar hoe kunt u nou stellen dat de chicane mogelijk gevaarlijk is, terwijl de teams deze juist uit veiligheidsoverweging wilden plaatsen? “Een chicane zou de complete identiteit van het circuit veranderen. Het zou iedere ronde extra veel van de remmen vergen, terwijl de auto’s daar niet op voorbereid waren. Het circuit zou bovendien niet op de juiste wijze getest en geïnspecteerd kunnen worden doordat dit alles op zo een korte termijn gerealiseerd moest worden. Stel je voor dat er een dodelijk ongeluk had plaats gevonden, hoe hadden we zo’n schending van onze eigen veiligheidseisen tegenover een Amerikaanse rechtbank dan kunnen verdedigen?” Maar het is wel wat de teams wilden. “Het is wat sommige teams wilden, omdat ze dachten dat het beter was voor hun banden. De teams wilden een chicane omdat ze wisten dat ze op het normale circuit niet met volle snelheid Turn 13 konden nemen. We kunnen onze eigen regels niet zomaar veranderen omdat een aantal teams dat ons vraagt.” Michelin wilde een ander type band uit Frankrijk invliegen. Maar ook dat werd door de FIA verboden. Waarom? “Dat wij ze gestopt hebben is niet correct. We hebben gezegd dat ze de banden konden gebruiken, maar dat de stewards ze waarschijnlijk zouden bestraffen om te voorkomen dat ze voordeel zouden halen de schending van ons bandenreglement. Tevens wilden we voorkomen dat dit een gewoonte zou worden. Maar het was uiteindelijk Michelin zelf die ervan af zag, nadat ze die betreffende banden op een testbank hadden uitgeprobeerd.” Michelin mocht twee soorten banden mee brengen. Waarom hadden ze geen reservebanden bij zich? “Voor die vraag moet je bij Michelin zijn, die kan ik niet beantwoorden. Bandenfabrikanten brengen normalitair een band mee die op de limiet is en een band die meer conservatieve is. Deze band levert weliswaar een minder snelle performance, maar zou daarentegen wel de veiligheid van de rijders kunnen waarborgen in geval van problemen.” Is het waar dat u naar beide bandenfabrikanten een brief heeft gestuurd met de vraag of ze de veiligheid konden waarborgen? “Ja, deze hebben wij op 1 juni naar beide bandfabrikanten gestuurd, en beide werden positief beantwoord. De brief was een gevolg was een aantal eerdere incidenten tijdens grandprix’ en tests.” Wat hebben jullie de Michelin-teams, nadat jullie weigerden een chicane te installeren, geadviseerd? “We hebben Michelin drie mogelijkheden geboden. De eerste was de banden te gebruiken waarop ze zich gekwalificeerd hadden, maar met de mogelijkheid er was om de linkerachterband te wisselen wanneer dat nodig zou blijken. Het wisselen van banden is toegestaan onder de huidige regels wanner kan worden aangetoond dat het uit veiligheidsoverweging wordt gedaan. En dat was in dit geval zeker het geval. Ten tweede: een andere band gebruiken. Maar die optie werd door Michelin zelf, zoals ik eerder al heb uitgelegd, uitgesloten. Ten derde: om met gereduceerde snelheid bocht dertien te rijden, zoals Michelin had gevraagd. Echter ook daar zag men vanaf.” Hoe kunt u van een coureur verlangen dat ze met gereduceerde snelheid een bocht nemen? “Dat doen ze wel vaker, daarnaast is het zo dat Michelin dit eerder al aan de teams had gevraagd. Wanneer ze een lekke band hebben gaan ze toch ook van het gas tot ze de band vervangen hebben. Wanneer ze een remprobleem hebben passen ze ook hun rijstijl aan. De juiste snelheid kiezen is vandaag de dag een belangrijke basisvaardigheid van een coureur.” Maar dat zou toch oneerlijk zijn. Er zouden zeker een aantal zijn die sneller door die bocht hadden gereden dan anderen. “Nee, want Michelin wilde dat de wagens Turn 13 langzamer zouden nemen. Ze hadden de teams een maximum snelheid kunnen opleggen. We hadden ze daarbij willen helpen door een snelheidsmeter te plaatsen en een zwart-oranje vlag te tonen wanneer een Michelin-coureur zich niet aan die maximum snelheid hield. In dat geval zou een drive-through penalty het gevolg zijn.” Maar dat is toch niet echt racen? “Het had voor de Michelincoureurs onderling niets uitgemaakt. De Bridgestonecoureurs hadden daar voordeel van gehad, maar puur als resultaat voor het meebrengen van de juiste band.” Was er voor Michelin nog een andere mogelijkheid geweest wanneer de baan zelf onveranderd was gebleven? “Ja, ze hadden iedere ronde doorde pitstraat kunnen rijden. De pitstraat is onderdeel van het circuit. Op die manier hadden ze bocht dertien kunnen vermijden. Ik vind het moeilijk te begrijpen waarom niemand dat gedaan heeft, want de zevende en achtste plaats lagen voor het oprapen. En misschien nog wel meer als één van de zes Bridgestone-coureurs de finish behaald zou hebben. Er waren punten beschikbaar die van invloed kunnen zijn op de uitkomst van de Wereldkampioenschap.” Dat had er vreemd uitgezien. Kunt u dat dan nog een race noemen? “Het had er inderdaad vreemd uitgezien, maar het was zeker een race geweest voor de veertien betrokken Michelin-rijders. En bovendien hadden ze voor het grootste gedeelte van de ronde op volle snelheid kunnen racen. Dat was een show geweest voor de fans, in ieder geval beter dan wat er nu is gebeurd.” Maar Michelin heeft ze heel duidelijk verzocht niet te racen? “Nee. Michelin heeft gezegd dat de snelheid in bocht dertien gereduceerd moest worden. Blijkbaar maakten ze zich geen zorgen over de rest van het circuit, en zeker niet over de pitstraat waar een snelheidsbegrenzing van kracht is. Wanneer de instructie was om helemaal niet te racen hadden ze ook niet om een chicane gevraagd.” Klopt het dat de Michelin-teams hebben aangeboden om zonder punten te racen? “Volgens mij wel, maar waarom zouden de Bridgestone-teams daar mee in stemmen?” En de race rijden met chicane en alleen punten voor de Bridgestone-teams. Zou dat een optie geweest zijn? “Dan zou het een nog groter circus geweest zijn. En ook dan zou er dezelfde kritiek wat betreft oneerlijkheid en veiligheid geweest zijn.” Hebben jullie Michelin verzocht een gedetailleerd raport in te zenden met alle bandenproblemen van de laatste tijd? “In die positie zijn wij niet, wij hebben geen contractuele overeenkomst met hen. Hun relatie is met de teams. Ondanks dat hebben we een fantastische relatie met beide bandenfabrikanten en ook met de meeste andere leveranciers van de teams. Ze zijn altijd erg behulpzaam geweest wanneer we ze vroegen om technische informatie.” Is dit hele probleem niet ontstaan door de nieuwe bandenregel? “Nee. De bandenfabrikanten hebben geen moeite om betrouwbare banden te fabriceren die lang mee kunnen gaan. Het moeilijke aspect in deze zaak is om deze standvastheid niet puur ten koste te laten gaan van de performance in snelheid. Je moet een compromis zien te vinden tussen snelheid en betrouwbaarheid. Er zijn één of twee gevallen waarbij dit seizoen de snelheid de overhand kreeg. Indianapolis is de meest recente en het meest vreselijke voorbeeld.” Tot slot, wat gaat er in Parijs gebeuren op 29 juni? ”We zullen goed luisteren naar wat de teams te meldenhebben. Ieder verhaal heeft twee kanten. De zeven teams moeten uitgebreid de kans krijgen om hun verhaal te doen. De atmosfeer zal kalm en vriendelijk zijn. De leden van de World MotorSport Council zijn onafhankelijk en komen vanuit alle hoeken van de wereld en zullen ongetwijfeld tot een eerlijke beslissing komen.” BRON: WWW.FIA.COM |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
@ bootz: Op lagere snelheid kunnen de Michelin-wagens een ruimere lijn rijden. Gezien het feit dat het ruim van te voren bekend was wat er aan de hand zou zijn (anderhalve dag), had men in de trainingen en in overleg met de heren van de Speedway heel wat kunnen doen aan de vuiligheid, genoeg om het geen desastreus probleem te laten zijn.
@ bartke: Ik lees de Formule 1 niet meer, dus je kan het toeval noemen. (Maar natuurlijk is een dergelijke discussie inherent aan het huidige probleem.) Overigens heb ik vroeger wel de F1Racing gelezen en die consequent beter gevonden dan de Formule 1 of de RaceReport, maar dat is wellicht persoonlijk. Citaat:
Als het verhaal van Mosley klopt, en vooralsnog heb ik nog geen berichten gezien waarin het tegengesproken wordt, ben ik van mening dat de teams met Michelin behoorlijk in gebreke zijn gebleven, en niet de FIA (of Ferrari). En de teams hebben natuurlijk alle reden om Michelin aan te spreken op zo'n wanprestatie. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() === Tja en dat interview allemaal leuk en aardig maar die Mosley heeft zijn reputatie ook niet mee ... En meteen schuift hij de schuld al weer naar Michelin ..
|
![]() |
Leuk die reacties die hier geopperd worden om door de pits te rijden en/ of langzamer rijden in die bocht. Opzich zou dat kunnen om te strijden om plaats 7 en 8 maar het probleem is dat om gekwalificeerd te worden je binnen 5 rondes van de leider ge-eindigt moet zijn. En ik denk dat dat ze niet zou lukken.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zo zit het dus niet. Degene die uit de pits komt heeft helemaal geen voordeel. Michael vocht voor een postitie maar dat werkt dus niet zo als je uit de pits komt. Barrichello ziet Schumacher ook niet onmiddelijk. Het is als verkeer dat van rechts komt. Dat heeft altijd voordeel, ook al kun je het door een huis op de hoek van de straat niet zien. Dan moet je dus voorrang geven, zo was het nu dus ook. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"Voorrang geven" in de Formule 1, bij het vechten voor een positie heb ik dat nog nooit gezien. Ik snap ook niet waarom je dit soort situaties erbij haalt, de vergelijking gaat helemaal mank. Het enige wat gedaan wordt om de ander niet te laten hinderen is een witte lijn aanbrengen, waar de coureurs niet overheen mogen rijden. Binnen die grenzen mag een coureur voor zijn positie vechten, en dat was precies wat Michael deed. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maargoed, deze discussie heeft geen enkele zin want die heb je veel te vaak met Schumacher-fans die onmogelijk een fout van hun coureur in kunnen zien. Jammer. |
![]() |
||
Citaat:
En moest die laatste opmerking nou echt? Je denkt me na een paar posts al te kennen, wacht liever met je commentaar tot je wat meer ervaring met me hebt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar inderdaad het is moeilijk om de Schumacher Fans te overtuigen. Ik zelf heb niet echt een favo rijder dus ik bekijk het allemaal objectief.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat de stewards of the meeting allemaal bij elkaar verzinnen zegt mij helemaal niets. Creatief invulling geven aan de regels noem ik dat. Ferrari is en blijft altijd het lieverdje van de FIA en de wedstrijdleiding. Om hun beslissing nu als de enige juiste te noemen gaat mij dan ook veel te ver. Sterker nog; juist nu lag het erbovenop want die regel is er gewoon. Barrichello verremde zich helemaal niet maar werd van zijn lijn afgedrongen. Dat je je dat verremd en gaat glijden is volstrekt logisch en bekend voor iedereen die wel eens in een kart gezeten heeft. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als jij al die feiten kennis wel weet is dat heul hip en handig in discussies. Jij heb de cijfertjes en incidenten dan altijd aan jou kant ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Wat Villeneuve betreft, ik ben geen fan van hem, maar vind het wel jammer om te zien hoe het gaat met hem de laatste jaren, een wereldkampioen onwaardig. Ik was blij om te zien dat hij punten haalde in Imola en 8e stond op de grid in Canada, ik hoop dat 'ie zichzelf weer wat oppakt. Het is een van de weinige karakters die er nog zijn, in dat opzicht zou ik het jammer vinden als 'ie volgend jaar weer uit de F1 verdwijnt. Hier proef ik wat frustratie, het is me wel duidelijk dat we het op dit punt niet eens zullen worden. Dat kan gebeuren, om niet in herhaling te vallen laat ik het hierbij. Citaat:
Citaat:
Maar volgens bartke518 is mijn regelkennis ontoereikend, dus ja, ik weet niet echt wat ik er van denken moet. ![]() |
![]() |
|
altijd leuk hoe zo'n race tot eeuwig durende discussies leiden.
eind van het seizoen loopt dit topic nog steeds ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
[F1] GP Maleisië Sandersss | 28 | 20-03-2006 17:43 | |
Vrije tijd |
K1 MTpower | 44 | 06-01-2006 02:49 | |
Vrije tijd |