Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2005, 21:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Morgen examen celbio 1, mijn laatste erge examen gelukkig. Misschien wel mijn laatste mondelinge examen aan de KUL, dat is echt niet mijn ding. Ik hoop dat het goed gaat maar hoe kan dat als je de stof niet beheerst?
Oud 27-06-2005, 21:10
chaosphere
chaosphere is offline
Het gaat echt zo zwaar klote met mij!!

Het begon eigenlijk vorig jaar al toen ik werd afgekeurd door het leger. Toen maar opleiding begonnen die ik helemaal niet wil doen. Ik ben dan ook helemaal niet gemotiveerd, ik zit de hele dag maar een beetje niks te doen. M'n ouders hebben de illusie dat het allemaal wel goed gaat. Maar eigenlijk heb ik ook schijt aan m'n ouders.
Ik praat al niet veel en mijn moeder zit daar constant over te zeuren dat ik niks zeg, maar als ik dan een discussie heb met m'n moeder dan eindigt het altijd op hetzelfde: mijn moeder is boos op mij, terwijl ik 99 van de 100 keer nix heb gedaan. Dit zorgt er alleen maar voor dat ik nog minder zeg, en waardoor ik me nog kutter voel.
En dat uit zich ook in mijn omgeving, ik ben lusteloos en ik heb helemaal geen zin om iets te gaan doen met mijn vrienden. Ik heb eigenlijk maar 1 echt goede vriend maar die heeft tegenwoordig een vriendin dus word ik ook hier achtergesteld. Ik heb de laatste tijd ook dat ik dingen doe en zeg omdat dat van mij "verwacht" word. Als mijn vrienden iets gaan doen dan wil ik liever niet, ik wil liever thuis blijven achter mijn pc, maar dan ga ik toch maar omdat ik geen zin heb in de reacties die ik anders krijg. En als ik dan meega dan word ik weer geconfronteerd met weer iets anders: relaties.
Als we dan bijvoorbeeld uit gaan dan zie ik weer allemaal stelletjes en mensen die met elkaar zoenen, en dat wil ik ook maar ik durf gewoon niet op een meisje af te stappen. En de ene keer dat ik dat wel doe dan durf ik verder niks mee te doen of ik weet niet wat ik moet zeggen. En het is niet zo dat ik lelijk ben. Er is wel iemand die ik leuk vind en waar ik ook een soort relatie mee heb. Maar ik ben meer een soort van broer, alleen dan 1 die haar niet dicht bij het hart ligt. Maar hier ligt het aan mezelf omdat ik dan weer zo aardig ben dat ik niks doe als zij dronken is en over me heen valt en bij me op schoot gaat zitten. Want als ik het niet doe, dan pakt ze de volgende wel, maar toch doe ik het niet.

Maar om nog even terug te komen op: doen wat mensen van mij "verwachten". Mijn oma is onlangs gestorven maar ik kan er niet om rouwen, het maakt me eigenlijk niet uit of ze nou dood is of niet. Maar ik condoleer dan toch maar iedereen want het word van me "verwacht". Misschien dat ik er niet om kan rouwen omdat ik weinig tot geen relatie met haar had.

Ik kan de laatste tijd ook zomaar bijna in tranen uitbarsten, als ik achter de pc zit en weer diep nadenk, dan voel ik soms de tranen al naar buiten rollen, en als ik dan in bed lig dan kan ik vaak eerst nog een half uur huilen voordat ik in slaap val.

Kortom: Life sucks.
Oud 27-06-2005, 21:23
Skilly
Skilly is offline
Ik voel me onzeker. Veels te. ik moet ophouden. Me onzekerheid begon allemaal in de 3de klas (vorig jaar). Toen ik helemaal door de war raakte. Van iets...

Ik weet dat me onzekerheid voorbij zal zijn nu ik naar een andere school ga. nieuwe mensen etc.

Ik werd op me oude school saai en nogal vreemd gevonden. Maar dat kwam door me onzekerheid. Dat ik zulke stuntelige dingen deed.

Maar ach...dat is nu verledentijd nu ga ik naar een andere school en hopelijk is me onzekerheid weg. Omdat de reden waarom ik onzeker werd niet op mijn nieuwe school zit.

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 21:30.
Oud 27-06-2005, 21:30
Verwijderd
Oehoeh, hyper van dropjes, hoe is het mogelijk
Oud 27-06-2005, 21:53
Charly Brown
Charly Brown is offline
Ik ben gelukkig en zo verdrietig tegelijk.
Ik ben een dom wicht en ik doe alles verkeerd.
Als iemand mijn leven nu wilt nemen, ga alsjeblieft je gang!
Oud 27-06-2005, 21:54
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Vaal schreef op 27-06-2005 @ 21:58 :
Wat een zak, zo.
Oud 27-06-2005, 22:21
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Retteketet schreef op 27-06-2005 @ 18:06 :
@ nonaj: shit, wat een rotbericht. wat ga je nu doen?

verder: weer even terug van weggeweest. ik had niet zoveel tijd om te posten. ik heb ook eigenlijk niet zo veel te posten. behalve dat het niet zo goed gaat en toch ook eigenlijk wel. het is vreemd. alles om mij heen gaat goed, ik kan lachen, maak het gezellig, maar van binnen zit er een doorn. misschien moet ik eens gaan snoeien.
Ik had al twijfels of ik moest stoppen met studeren, maar dat komt omdat ik psychisch zo ongeveer aan de grond zit en ontzettend aan het twijfelen ben of de universiteit eigenlijk wel iets voor mij is. De stof vind ik wel interessant, alleen de wetenschappelijke benadering van alles niet zo. Tot nu toe heb ik alles wel gehaald, maar soms met veel moeite. Ik heb alleen geen idee wat ik dan wel wil doen....

Ik ga iig niet stoppen omdat 1 docente dat adviseert. Ik heb hetzelfde commentaar wel van meer docenten gekregen, maar die zeiden dat ik maar flink lang op vakantie moest gaan naar een Engelssprekend land, en niet meteen dat ik moet stoppen
Oud 27-06-2005, 22:29
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 27-06-2005 @ 22:53 :
Ik ben een domme sukkel en ik doe helemaal niks.
my thoughts
Oud 27-06-2005, 22:43
rare kwast
rare kwast is offline
niet goed, niet goed...
*doet oordopjes in en muziek nog wat harder*
nee aaah...blijf bezig
niet na gaan denken...*doet muziek nog wat harder*
nee...nee
jaa
*huilt*
Oud 27-06-2005, 23:00
Appetite
Appetite is offline
Ik vond het toch even lastig om die twee zo te zien De gedachten aan haar kwamen weer helemaal boven...
Oud 27-06-2005, 23:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maar van Boudewijn de Groot word ik toch altijd weer vrolijk.
Oud 27-06-2005, 23:24
Redhair
Redhair is offline
Stoppen met je drugs he? Hmhm, gister de laatste, vandaag echt de laatste. Hij gelooft graag in zijn illusie en ik geloof met hem mee. .

Heb vannacht alles wat er de afgelopen 2 jaar gebeurt is op papier gezet. Sommige dingen ind details, waar ik het nog nooit over gehad had. Ik trok het op een gegeven moment niet meer. Alles kwam terug. Ik ging online, in de hoop dat hij er was. En hij was er. Ik vertelde waar ik mee bezig was en hij wilde het lezen. Toen ik het af had, met zijn steun, heb ik het hem toegestuurd. Zijn reactie was zo lief en positief, ik had verwacht dat hij van me zou walgen.

Vanochtend sprak ik mijn vriendin online en heb haar verteld wat ik op had geschreven en dat mijn vriend het had gelezen. Zij wilde het ook lezen, en ook haar reactie was positief. Ze zei dat ze trots op me was omdat ik het op durfde te schrijven <3.

Ze was ook blij dat ze na die jaren wist wat er nou precies was gebeurt. Vandaag was ik nog even bij ze, en mijn vriend pakte mijn schouders vast en begon ze te strelen. Ik verstijfde direct. Nu lig ik alleen in bed en ben bang voor vannacht. Ik trek het niet. Ik laat het niemand anders lezen, het is goed dat zij het weten en daar blijft het bij. Ik hoop dat ze vannacht wakker is, als ik haar nodig heb. Die angst altijd.
Oud 28-06-2005, 00:39
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-06-2005 @ 00:05 :
Maar van Boudewijn de Groot word ik toch altijd weer vrolijk.
Vrolijk? Hoe krijg je het voor elkaar?

De schrijver van die liedjes van hem had last van het zelfde als ik; een beetje heimwee naar 'vroeger'.
Oud 28-06-2005, 01:02
Verwijderd
Tis allemaal klote, maar ik probeer te blijven lachen.
Kep geen tijd om te huilen, ik moet doorgaan.
Gister had ik een inzinkinkje, vandaag op school ook bijna, maar net niet, gelukkig.
Tis laat, moet nog veel doen |-)
Oud 28-06-2005, 01:17
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ga maar liever slapen. Morgen is alles weer een stukje zonniger.
Oud 28-06-2005, 06:24
George
George is offline
Ik kan weer een heel klein stukje voor me uit kijken.
Oud 28-06-2005, 07:29
Verwijderd
Lekker een block er op..
Wat een rust.. Naja, dat hoop ik maar. Dat blijf ik volhouden. Al is het niet zo rustig in m'n koppie.
Oud 28-06-2005, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad.. Al zal er niemand zijn die dat wil hebben... Mjuh, weggooien mag ook... Niemand heeft er iets aan

Jeuj.. Zal ik mezelf dan echt weer zo hard die afgrond in geschopt hebben als dat hij dacht? Mezelf echt weer de vernieling in geholpen hebben? Nja, zou me niets verbazen
Oud 28-06-2005, 09:32
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
ik moet wat gaan doen.
Oud 28-06-2005, 09:34
Verwijderd
Dan heb je zometeen geschiedenis, en dan ben je aan het leren en dan word je ontiegelijk misselijk omdat je je alles voor gaat stellen..,

En die doos van scheikunde heet niet gezegd of we die proeven nou moeten laten af tekenen of inleveren en ik heb geen zin om daar nu zo maar helemaal voor naar school te gaan.

Oh ik word gek! Ik haat het gewoon

Ik wil mijn natuurkunde cijfer weten..
Oud 28-06-2005, 10:07
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
o lieve mensen
kop op man
Oud 28-06-2005, 10:08
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Ik ben een dom wicht en ik doe alles verkeerd.
ik ken wel iemand, maar die gooit het niet weg.
adres --> pm
Oud 28-06-2005, 10:40
Verwijderd
Ik was gisterenavond op de fiets zo verdrietig ineens. Misschien komt het omdat iedereen zo intensief mee bezig is hier thuis. Het is hier trouwens nog steeds een zootje. Heb lief smsje gehad van Jur gisteravond. Ben nu al klaar. Heb al geschiedenis en duits toets gemaakt. Ging wel goed, had 7.1 voor geschiedenis. En morgen nu informatica, ook niet zo'n punt, mits ik die javacursus nog even ergens vandaan kan halen. Verder ging het allemaal wel. Gisteren op verjaardag geweest. Was wel gezellig. Jur nog meegeweest even. En verder wil ik er niet over praten*grinnik*. En ik weet nu teveel van een bepaald persoon, dingen die ik liever niet had geweten. Ach ja. En ik ben moe, ik verveel me en ik moet nog een hele hoop doen eigenlijk. Blegh.

Ik zei je lief, ik zei het toch.
Je wist toch wat er komen zou.
Minnaars en verliezers.
Ik zei het je, hier zijn we nou.

't Moment dat we begonnen lief,
werd het einde al bepaald.
En als je iets te lang op je laat wachten,
dan komt het zelf.
We misten jou je slaapt,
maar 't heeft mij zojuist ingehaald.
Oud 28-06-2005, 12:01
metallica
metallica is offline
hij heeft het vrijdag uitgemaakt en het begint nu pas tot me door te dringen hoe kut ik me daarover voel. en ik maar tegen hem en iedereen volhouden dat ik er niet zo heel erg mee zit....maar ik voel me nu dus kut en bezeikt. want ja in het begin zag ik het ook niet helemaal zitten, ik had het heel leuk en gezellig met hem en vond het een leuke jongen, maar meer ook niet, ik was dus niet om het zo te zeggen tot over mijn oren verliefd....maarja dan gaat hij twee weken weg met zijn klas en dan realiseer ik dat ik hem toch mis en toch verliefd begin tew orden....jammer genoeg zag hij het anders na die tijd. Het kutte is dat ik zo voorzichtig ben geweest en net op het moment dat mijn aandacht verslapt en ik gevoel toe kan laten gebeurt dit....het is niet eerlijk
Oud 28-06-2005, 12:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 28-06-2005 @ 01:39 :
Vrolijk? Hoe krijg je het voor elkaar?

De schrijver van die liedjes van hem had last van het zelfde als ik; een beetje heimwee naar 'vroeger'.
Lennaert Nijgh? Volgens Boudewijn zelf had Lennaert eerder last van onbereikbare liefdes dan heimwee naar vroeger.

Maarre, vooral die vroegste liedjes zijn erg vrolijk: Picknick (je krijgt zin om de wei in te rennen en bloemen te plukken), Strand (een standfeest zie je opeens wel zitten), Land van Maas en Waal, Als de rook om je hoofd is verdwenen, Jimmy, Er komen andere tijden... Meezingen en je uitleven.

Maar goed, dat was dus gister. Vannacht weer flink liggen woelen voordat ik eindelijk in slaap kwam. In m'n hoofd: juist, die ene onbereikbare liefde. Draaiend, woelend, piekerend en fantaserend kwam ik na een lange tijd eindelijk in slaap. Voelde me bij het opstaan al rot.
Oud 28-06-2005, 15:17
Mara
Mara is offline
Dit is dus waarom ik probeer nooit meer voor een jongen te voelen dan interesse. Damn.
Oud 28-06-2005, 16:16
Redhair
Redhair is offline
When there are grey skies
I don't mind the grey skies
You make them blue, Sonny Boy

Friends may forsake me
Let them all forsake me
You pull me through, Sonny Boy

You're sent from Heaven
And I know you worth
You've made a heaven
For me right here on earth

And then the angels grew lonely
Took you 'cause they're so lonely
Now I'm lonely too, Sonny Boy
Oud 28-06-2005, 16:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben stiekem wel een beetje trots op mezelf; vandaag allerlei dingen gedaan waar ik tegenop zag, maar die ik toch deed. Oke, andere mensen doen dat zonder er tegenop te kijken, maar toch. Alleen hoop ik dat ze snel terugmailt. Ik word er alleen maar zenuwachtiger van als ik niks weet. Dalijk wordt de hele zomer rot omdat ze het mij allemaal verwijten...
Oud 28-06-2005, 16:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik voel me rot.
Ziek, zwak, misselijk... Erg irritant. Maargoed, blegh.
Oud 28-06-2005, 16:27
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
ik heb een boete op school van 140 euro,, ik ben 5 boeken kwijt.. en ik heb geen idee hoe ik het m'n ouders ga vertellen..
Oud 28-06-2005, 17:05
Verwijderd
ik ben vandaag zo heppie
zo heppie deze dag
en als je vraagt wat heppie
als ik eens vragen mag
dan zeg ik hoe wat heppie
wat heppik aan die vraag
heppie nooit dat heppieje
dat ik hep vandaag

om maar eens een vrolijk gedichtje hier te spuien .

Ik ben nog steeds gelukkig, het gaat nog steeds goed en dat wou ik even met jullie delen .
Oud 28-06-2005, 17:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pff, wat een raar examen. Het waren twee proffen die samen een vak gaven. Van die ene prof heb ik zowat alles, van die andere zowat niets Wat een Daan-examen zeg
Oud 28-06-2005, 17:42
Verwijderd
Ik ga hier weg, voorgoed, hoop ik
Oud 28-06-2005, 17:56
Lilium
Lilium is offline
He bah, ik ben gezakt.
Oud 28-06-2005, 18:31
Dith
Dith is offline
Ik had vanmiddag écht het gevoel dat ik was gebroken.
Oud 28-06-2005, 20:16
ilse
ilse is offline
een hele vage dag. kan al de hele dag aan niets anders denken dan snijden, maar krijg er geen kans voor... tsja..

t moet gewoon ooit goedkomen.,.
Oud 28-06-2005, 20:22
Appetite
Appetite is offline
Waarom deed ik vanmiddag zo belachelijk? Het was echt nergens voor nodig
Oud 28-06-2005, 20:40
Nona
Nona is offline
*slik* Wordt het niet tijd om het mij wat minder moeilijk te gaan maken?
Oud 28-06-2005, 20:44
Nijn*
Nijn* is offline
*positief moment heeft* Het gaat oké. Ik ga er gewoon iets van maken. Mijn horoscoop zegt dat ik niet naar het VWO ga, als dat mijn lot is, heb ik er vrede mee.
Oud 28-06-2005, 20:59
T!ne
T!ne is offline
Voel me zooooo rot hé.. Alleen achterblijven is erg.. Maar iemand achterlaten is evenerg.. Omdat je weet dat je iemand gekwetst achterlaat.. Aargh..
Oud 28-06-2005, 21:15
Verwijderd
blugh
Oud 28-06-2005, 21:18
Optima
Optima is offline
tentamen statistiek 3 niet gehaald, had ook te weinig geleerd, wist dus dat het niet ging lukken.

maar toch, daardoor gaan mijn toekomstplannen in rook op, door dat ene vak. Nu kan ik mezelf de schuld geven, dat doe ik ook, of die verdomde kutmaster die veel te hoge eisen stelt , maar dat is de verantwoordelijkheid van mezelf afschuiven.
Oud 28-06-2005, 21:21
Mara
Mara is offline
Ik blijf zitten denk ik.

Geen ramp, geen ramp. Dan doe ik een jaar over. Overleef ik wel.

Wel een ramp, wel een ramp. In een andere klas, helemaal alleen, mensen die ik niet ken en waar ik niet mee op kan schieten.

Help.
Oud 28-06-2005, 21:48
Not for Sale
Not for Sale is offline
:-/
Oud 28-06-2005, 21:50
George
George is offline
Ik mis hem zo.
Ik had hem niet uit mogen kafferen alleen omdat hij de waarheid zei.
Oud 28-06-2005, 21:50
Nijn*
Nijn* is offline
KLOTEKUTMOEDER! Is ze d'r eindelijk over uit dat ik een psychisch gestoorde suicidale labiele trut ben, kan ze het weer niet accepteren! MENS doe niet zo moeilijk en accepteer gewoon dat je dochter een mislukkeling is zoals je haar altijd hebt gezegt en dat je nu eenmaal nooit een goede band met haar zult krijgen!
Oud 28-06-2005, 21:55
bindmiddel
bindmiddel is offline
okeej nog 6 uren en dan word ik gebeld,
ik ben gezakt, zeg me dat ik gezakt ben, dan ben ik daar maar weer van af. Ik word zenuwachtig. Ben ik nog nooit geweest heel eng
Oud 28-06-2005, 21:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De afgelopen tijd hebben wat vriendinnen van me (althans, als die term nog op z'n plaats is) zich erg vreemd gedragen. Het begon met verminderd contact, ging door met afstandelijk en koel gedrag (dat dit geen spookbeeld van me is, bevestigde iemand anders die het ook merkte), en mondde uit in me negeren, irl en op msn. Ik hield me groot tegenover mezelf. Ik kreeg in diezelfde periode toevallig weer contact met vrienden die ik al ongeveer een half jaar niet meer had gesproken. 'To hell met degenen die me links laten liggen' dacht ik. 'Ik heb ze niet nodig. It's their loss.' Deels heb ik dat gevoel nog wel. Ik heb het ook fijn met andere mensen. Maar toch... ergens kan ik ze af en toe heel erg missen. En het is raar... Het waren mensen die ik nogal wat heb toevertrouwd. Wie kan je in feite nog vertrouwen?

Ondertussen praat m'n vader nog steeds meer tegen zichzelf dan tegen m'n moeder of m'n zusje en ik. De gespannen sfeer blijft hangen. En ik? Ik ben blij dat er nog zoiets is als het ljh-topic...
Oud 28-06-2005, 22:01
Optima
Optima is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 28-06-2005 @ 22:55 :
okeej nog 6 uren en dan word ik gebeld,
ik ben gezakt, zeg me dat ik gezakt ben, dan ben ik daar maar weer van af. Ik word zenuwachtig. Ben ik nog nooit geweest heel eng
je bent gezakt

does that make you happy?

nee?

oke je bent geslaagd
Oud 28-06-2005, 22:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb het gehad..

Regels voor berichten