![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is een feit dat een man fysiek geziek sterker is dan een vrouw, hoor. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik heb nog nooit een vrouw geslagen, ligt waarschijnlijk aan mijn opvoeding
||
Citaat:
![]() En met je sig loop je 'n beetje achter. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Bij sommige is dit duidelijker dan bij anderen ![]() Jij ziet slaan als een teken van zwakte, als ik in de kroeg ruzie heb met iemand ga ik ook liever op de vuist dan dat ik het uit moet gaan zitten praten, dat is gewoon niet mijn ding ![]() Maar het topic gaat over het slaan van vrouwen, dit vind ik dan weer wel een teken van zwakte, hoe erg ze het ook uitlokken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Nee. En Ik zal ook nooit binnen een relatie fysiek geweld, of mentaal geweld (wat imo veel erger is nog) gebruiken.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 15:13. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Fysiek én mentaal geweld vind ik beiden niet kunnen in een relatie. Als je ergens onvrede over hebt, moet je dat op een normale manier met elkaar uitpraten. Ik vind geestelijk geweld (uitschelden, expres kwetsende woorden gebruiken) misschien nog wel erger dan fysiek geweld... Geestelijk geweld blijft veel langer pijnlijk...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me dus niet voorstellen dat je niet uitgaat om te ontspannen maar uitgaat om te vechten. Er zijn maar weinig mensen die dat doen, en dat zijn in de regel hele zielige primitieve wezens. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je behoort niet snel te slaan, en al helemaal niet in een relatie. Gebeurt het wel moet je maar eens gaan nadenken of je uberhaupt wel in een gezonde relatie zit. Overigens werkt het veel beter iemand psychisch af te matten als je zo nodig pijn wil doen.
Op straat, in de 'samenleving' wil het nog weleens zo lopen dat je jezelf zal moeten verdedigen door klappen uit te delen maar in een relatie is dat zo goed als ondenkbaar natuurlijk. Dan bijt je maar op je lip, sla je maar een gat in de muur maar niet je partner. Persoonlijk; het is wel eens voorgekomen, hij bij mij ik bij hem (counter). Wonderbaarlijk was het een hele grote opluchting, was de ruzie direct afgelopen en is het nooit meer gebeurd. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ben nu anderhalf jaar samen met mijn vriend en hij heeft me 1 keer geslaan ! Het was op een bal, hij was behoorlijk zat en werd plots agressief, wellicht door de drank want er was voor zover ik weet geen andere aanleiding ! Ik probeerde hem natuurlijk te kalmeren want alle mensen keken ons aan ! Toen gaf hij me een klap in het gezicht, mijn tanden zaten door mijn lip, waardoor mijn lip hevig bloedde ! Toen ben ik het afgetrapt ! De dag erna, hadden vrienden hem verteld wat hij gedaan had en kwam hij zich excuseren ! Hij voelde zich ongeloofelijk rot. Oke, drank is geen excuus maar toch had ik het hem na enige tijd vergeven ! Vergeten doe ik absoluut niet niet, maar hij moet het geen tweede keer wagen !
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb mijn vriend een paar keer een klap gegeven
![]() Als mijn vriend mij zou slaan in een situatie zoals bovenstaande, dan zou ik daar wel begrip voor hebben, omdat ik het zelf dus ook heb ![]() Als hij me zou slaan om te te straffen, dan zou ik het uitmaken. Het is niet aan hem om mij te straffen, ik kan voor mezelf zorgen; ik zou het respectloos vinden als hij het in zijn hoofd zou halen om mij op zo'n manier in mijn keuzevrijheid te belemmeren. Als hij me echt in elkaar zou slaan om welke reden dan ook, dan zou ik het ook uitmaken, gewoon omdat ik niet om wil gaan met iemand die zo agressief is, en omdat het pijn doet om in elkaar geslagen te worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Slaan moet je alleen doen als je nuchter bent ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
@ Kshatriya : op het moment zelfs was ik razend ! Het hoort idd niet zo, dat mijn vriend me slaat ! Hij was dronken, agressief door de grote hoeveelheid alcohol ( wat geen excuus is ),... Maar in dit anderhalf jaar dat we samen zijn, heeft hij me nog nooit iets misdaan, dan moet je toch je partner een tweede kans geven ?! Ik ga er echt van uit dat hij dit geen 2de keer doet !
|
![]() |
|
![]() |
ik vind jou maar een raar figuur, en als je het nog niet door had. Je spreekt jezelf continu tegen. Je vriendin slaan is nooit acceptabel, hoe dan ook. En haar vrijheid ontnemen kan natuurlijk ook niet. Leef in harmonie, en geniet van je vrijheid en van elkaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op dezelfde manier heb ik dus ook niets te zeggen over mijn vriendje. Ik kan natuurlijk mijn mening geven, en dat mag hij ook bij mij, maar ik kan hem niet dwingen te doen wat ik zeg. En slaan omdat je kwaad bent, is gewoon belachelijk. Alsjeblieft, daar zijn we ondertussen toch voorbijgegroeid? In mijn sociale kringen in ieder geval wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou een partner nooit slaan, als ik van iemand houd ga ik die toch zeker niet slaan of anderzins pijn doen! Nu ik dit lees vraag ik me af of van die mensen die hun partner geregeld in elkaar timmeren wel van hem/haar houden....(bijvoorbeeld van die buitenlanders (ja sorry het klinkt misschien rasistisch maar het is helaas zo) die dan hun vrouw geregeld slaan en helemaal domineren...in mijn ogen komt daar geen greintje liefde bij aan te pas. Ok, het is daar een culturele norm maar toch. Geweld is gewoon zinloos.
|
Mijn vriend heeft me een keer geslagen. Hij zat achter de computer en ik wou voor de 3e keer zeggen dat het eten klaar was, aangezien hij gewoon bleef zitten zonder wat te zeggen.
Heb met m'n rechterhand zijn haren vast gepakt, hoofd naar achter getrokken en gezegd 'volgende keer schop ik je 't huis uit'. Dit is bijna 4 jaar geleden gebeurd, en nooit weer voorgekomen. Nee, geweld is niet goed in een relatie.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Stomme typefoutjes ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, het is iets anders als je al ligt te stoeien en de een geeft de ander per ongeluk een harde elleboogstoot tegen zijn neus, waarop de ander van schrik terugslaat (die neiging heb ik ook wel eens ![]() Maar alleen omdat je kwaad bent, iemand tot bloedens toe slaan (zonder dat die persoon een bedreiging voor jou vormt), is belachelijk. Zo'n gebrek aan beheersing (al dan niet in combinatie met alcohol) duld ik gewoonweg niet in mijn omgeving, en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het zelf mee gemaakt van erg dicht bij en dat is geen pretje. ALs je zo iets doet dan heb je geen respect voor de ander persoon dan is het alleen maar iemand kleineren en de baas spelen ![]() ![]()
||
Citaat:
Slaan is een grote ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En als haar broer er dan toevallig bij is, kan dat me vrij weinig schelen. edit: Dit is een hypothese, ik kan natuurlijk nooit zeker weten wat ik zou doen, aangezien ik het nog nooit meegemaakt heb
Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 19:00. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Fysiek geweld in een relatie Volk | 59 | 08-07-2010 15:23 | |
Psychologie |
Handtastelijke vriend.. jemoeder! | 20 | 16-09-2009 17:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Liefde & Relatie |
Relatie met ouders. Malossi | 29 | 15-07-2008 23:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
feminisme VoRaZ | 71 | 13-01-2004 21:29 | |
Liefde & Relatie |
[Leeg of gebroken hart. Wat is erger?] Tha White Eagle | 45 | 18-08-2002 20:30 |