![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
En nogmaals hoeveel snipperpartijen er ook zijn ze hebben niets in te brengen. Citaat:
Citaat:
En dank je wel voor je uiterst fascinerend mening over naiviteit Laatst gewijzigd op 02-08-2005 om 17:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-08-2005 om 17:37. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien: waarom geen verkiezingen? Als de rest van het land zo blij is met alle gelijkheid is dat toch geen probleem? Of zal het volk van Cuba verleid worden door de schijnbare welvaart van het Westen en verkeerd kiezen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kan rologen wat je wilt, Castro wordt er niet minder een onterechte en corrupte dictator door. ![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom wel? Om aan de wereld duidelijk te maken dat het Cubaanse volk tevreden is met Castro. Dat is toch wel het minste dat we van de Verlichting geleerd hebben. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Miste ik nu een van de punten die ik eerder opnoemde of heeft Mugabe alleen maar negatieve effecten gehad? Ik zou zelf zeggen het laatste.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Argumenten: 0 Persoonlijke rancune: Loopt het van over Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tenzij je een geheim bewonderaar van Bush bent is dat wel een heel dubbele moraal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.amnesty.nl/landeninfo/llp_cuba_2005.shtml http://www.amnesty.nl/landeninfo/llp_vsva_2005.shtml Wrange vergelijking nietwaar? |
![]() |
||
Citaat:
Verder blijf je jezelf belachelijk te maken door steeds maar weer naar de VS te wijzen, we leven hier in Nederland, en het Amerikaanse rechtsysteem kan voor mijn part even hard verbranden als Castro's gebrek aan een. Verder ben je selectief in je beeldvorming, de link spreekt over 70 politieke gevangenen, in Castro's geschiedenis praten we echter eerder over duizenden. Mischien zou ik bootvluchtelingen die hun reis niet overleefden ook mee moeten rekenen.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ouwe koeien doen er niet toe. Als je zo stom bent om met een gammel bootje de zee op te varen is het risico geheel voor eigen persoon. De vraag waarom ze vluchten is op zich best wel interessant want zo slecht hebben ze het er niet.Waarschijnlijk zal de amerikaanse wet die elk gevluchte cubaan het staatsburgerschap verleent er niks mee te maken hebben.(ja erg relevant) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En je hebt ook nog niet geantwoord op een vraag van iemand anders (T_ID geloof ik): waarom wil je geen verkiezingen op Cuba toestaan? Als je denkt dat iedereen toch zo tevreden is, waarom laat je hen dat dan niet uit in een verkiezing? Omdat je stiekem wel weet dat lang niet iedereen zo blij is met Fidel als jij voorstelt? Dat alles deed jij af met 'persoonlijke rancune'. Dat is wel erg simpel. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog maar eens: Zimbabwe is geen voorbeeld van een democtratie dus dat maakt een vergelijking met Nederland niet bepaald relevant.En het is ook geen schijndemocratie wat dictatuurs zich ook wijsmaken wat begrijp je daar niet aan? Wat anders zijn het dan subversieve elementen want an sich hebben ze het niet slecht.Je zou kunnen zeggen economische vluchtelingen want dat zijn het in feite. De overgrote bevolking van Cuba heeft niets te klagen. Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 10:34. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Wel is het echter kogelijk om bijvoorbeeld op lokaal nieau je in te schrijven als republikeins of democratisch kandidaat in de voorverkiezingen, en via deze procedure mensen achter je te krijgen. Je hebt dus wel gelijk, alleen is je argumentatie waardeloos ![]() Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tweepartijenstelsels lenen zich wel heel makkelijk voor een dictatuur.Omdat de macht al behoorlijk gecentraliseerd is via deze producere is de volgende stap een stuk makkelijker.Je hebt an sich ook gelijk dat een presidentieele staat zich er een stuk makkelijker voor leent |
![]() |
||
Citaat:
Een presidentieel stelsel is instabieler, omdat het een fractie laat regeren, die vervolgende de andere helft van de bevolking uitsluit, die vervolgens in opstand komt. Overigens moet daarbij wel worden aangegeven dat dit in de VS en GB de afgelopen tijd niet is voorgekomen, en dat stabiliteit niet onderdeel van de definitie van democratie is ![]() Maargoed, een dictatuur als in Cuba biedt geen alternatief en is dus per definitie al machtsconcentratie.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik weet helemaal niet wat het cubaanse volk denkt net zo min als jij. Die paar oproerkraaiers zijn heus niet repressentatief voor het hele volk zeg.Het is onzin om een goedwerkend staatssysteem overboord te gooien alleen maar om de buitenwereld iets te bewijzen los nog van de nadelen die het inhoudt namelijk de ineenstorting van het sociale systeem dat er nu is. Citaat:
Wij zijn uitgepraat, ik verspil mijn tijd niet meer aan jou, sorry ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|