Advertentie | |
|
![]() |
||
Ik denk dat ik hetzelfde als jou zou reageren:
Citaat:
Al ben ik daar nu wel wat sterker in geworden denk ik (hoop ik), ik kan nu duidelijker aangeven wat ik wel en niet accepteer. Daarbij zou ook de reden van zijn vreemdgaan meespelen denk ik. Als onze relatie al helemaal niet lekker meer zou lopen en dan gebeurt zoiets, zou het makkelijker zijn om er een punt achter te zetten. Maar waarschijnlijk zou hij dat dan ook al gedaan hebben hem kennende.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar denk toch dat het overi s. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wat zou jij doen van afgelopen week ging daar over:
http://watzoujijdoen.kro.nl/050803_ontrouw.aspx (kun je ook de uitzending nog bekijken). Ik heb wel bewondering voor die vrouw die zegt dat monogamie niet bestaat (of hoe je het ook schrijft). Zij en haar man hebben gewoon een hele open relatie gehad waarin meerdere dingen kunnen. Zolang je dingen met je partner overlegt en je kan het allebei eens zijn (dan is het ook niet meer 'vreemd gaan' denk ik), kan het prima zijn. Zoals die vrouw in het programma zegt: "Je vindt nooit iemand die perfect is, die alles heeft wat jij wil. Verschillende mensen kunnen elkaar aanvullen" ofzoiets. Ik vind het wel goed dat ze dat blijkbaar kan en heeft gekund. Zo ga je tenminste niet zo krampachtig met elkaar om. Lijkt me een prettige relatie.
||
![]() |
Citaat:
Mijn mening zou ook 'vreemdgaan = exit' zijn, héél misschien dat als hij het goed genoeg zou kunnen uitleggen (al zie ik nog niet in hoe maar misschien ben ik tegen die tijd wel wat milder) en ik hem zou kunnen vergeven en vooral opnieuw vertrouwen, dan zou het bij 1 enkele keer blijven. Gebeurd het echter een 2e keer dan kan 'ie er de donder van op aan dat ik 'm het huis uit smíjt. De reden waarom ik dat zou doen is omdat ik dit zou zien als een grove inbreuk in mijn vertrouwen, én ik zou het zien als een zware belediging. Hiermee zou hij eigenlijk zeggen; 'je bent niet goed genoeg, jammer voor je'. En bij beledigingen ben ik meestal niet (lees: nooit) zo aardig meer. Zo'n belediging tegen mij gericht is voor mij net zoiets als een klap in mijn gezicht; onaanvaardbaar. In één klap niet meer van iemand houden lijkt mij erg moeilijk. Ik houd niet zomaar ineens van iemand, dus dat ineens op laten houden zal mij waarschijnlijk ook niet lukken. Wat het ego betreft, waarschijnlijk is dit het gedeelte waarom het me wél zal lukken, ondanks dat ik van 'm zou houden, uit de buurt te blijven. Er zijn gewoon dingen die ik niet kan tolereren. Ik zou het persoonlijk niet zien als een manier van straffen. Dit is eerder een logische reactie voor mij om verder leed te voorkomen. Als iemand het ooit zo ver krijgt dat ik hem zou willen straffen dan mag ie vast gaan rennen en hopen dat ie een goed uithoudingsvermogen heeft. ![]() Silverwolf
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik snap wel wat je bedoelt, jij zou het dan zien als een (eenmalige) uitspatting van iets dat zij altijd al eens wilde proberen. En omdat je denkt/weet dat zij niet op iemand van hetzelfde geslacht valt, zou je dat niet als een bedreiging zien. Raar, maar waar, zo zien heel veel mensen dat.
||
Citaat:
Maar als je een beetje fatsoen hebt, bespreek je verliefdheidsgevoelens voor een ander met je partner, voordat je daar ook echt wat mee doet. En als je er dan echt werk van wil gaan maken, dan maak je uiteraard eerst je huidige relatie uit. Maarja, niet iedereen pakt het natuurlijk zo netjes aan...
||
Citaat:
Goed voorbeeldje is, misschien beetje dom, het voorbeeld van in de reeks van Temptation Island dit jaar. Kenny die Kelly had bedrogen op de eerste nacht en er gigantisch veel spijt van had. Zo kán het ook, die jongen doet dat, denk ik, nooit meer. Maar ja, da's pech, zijn relatie is over, en terecht. Ik zou het ook uitmaken, ook al zou ik hem erop kunnen vertrouwen dat ie het nooit meer doet. Het vertrouwen is beschaamd en het wantrouwen en de onzekerheid zal altijd blijven (en dat zeg ik jammer genoeg uit ervaring) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weet nog niet zo zeker of echt spijt ergens van hebben garandeert dat het niet meer gebeurd. Kijk naar mensen die hun partner slaan. Die hebben er keer op keer ook echt spijt van, maar ze gaan toch steeds weer de fout in. Ik denk dat de hele oorzaak erachter nog het meeste uitmaakt hoe groot de schade en de kans op herhaling is.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
afstand funest? DomoBig | 28 | 07-01-2006 23:47 | |
Liefde & Relatie |
mannen en vreemdgaan Verwijderd | 59 | 19-05-2005 16:08 | |
Liefde & Relatie |
onthoud jij vanzelfsprekend wie je hebt bedrogen? devilcat | 66 | 06-04-2004 20:26 | |
Liefde & Relatie |
hij: vreemdgegaan ik : uitgemaakt hij: Ik wil je terug ik : confused HELP devilcat | 84 | 31-03-2004 10:16 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin vreemdgegaan...?! Brutus | 69 | 07-08-2003 14:06 | |
Liefde & Relatie |
"kan dit tussen ons blijven..?" blablabla Palmboompje | 7 | 09-12-2002 12:40 |