Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2002, 16:22
Verwijderd
Lekker cliché topicje, maar goed.

Als je één duidelijk herkenbare en bepaalbare karaktereigenschap van jezelf mocht laten vallen, welke zou dat dan zijn? En waarom? In hoeverre heb je last van die eigenschap, beïnvloedt de eigenschap je dagelijks leven?

Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 17:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2002, 16:33
Rioto
ik vind me zelf te rustig ( behalve bij hc shows

ik krijg ook vaak de vraag : heb je een saai leven of zo ?
dus ik zou wel iets druker willen worden alleen dat lukt niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:34
Li
Li is offline
uhmm ongeduldig is een hele foute karaktereigenschap van me die ik ook zo zou kunnen laten vallen..
Ik ben heel erg ongeduldig en als me iets te lang duurt kan ik daarop redelijk kattig reageren
Af en toe heb ik er last van in het dagelijks leven, maar mensen moeten die eigenschap van mij maar accepteren, ik heb er genoeg leuke tegenover staan
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:35
feline
feline is offline
Ik heb totaal geen discipline en dat kan soms nog wel vervelend zijn. Ik kan mezelf vaak niet tot iets zetten wat gewoon gebeuren moet (scriptie schrijven, belangrijk telefoontje), het gevolg is dat ik altijd alles uitstel en uiteindelijk tijd te kort kom en ga stressen. Tot nu toe zijn er nog geen rampen van gekomen, maar het is natuurlijk niet handig, helemaal niet in de toekomst.
Oud 11-08-2002, 16:40
Li
Li is offline
Citaat:
feline schreef:
Ik heb totaal geen discipline en dat kan soms nog wel vervelend zijn. Ik kan mezelf vaak niet tot iets zetten wat gewoon gebeuren moet (scriptie schrijven, belangrijk telefoontje), het gevolg is dat ik altijd alles uitstel en uiteindelijk tijd te kort kom en ga stressen. Tot nu toe zijn er nog geen rampen van gekomen, maar het is natuurlijk niet handig, helemaal niet in de toekomst.
Gelukkig heb je een vriendinnetje die als beste eigenschap heeeel veeeeeel discipline heeft en je gewoon aan het werk zet met je scriptie
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:42
feline
feline is offline
Citaat:
Li schreef:

Gelukkig heb je een vriendinnetje die als beste eigenschap heeeel veeeeeel discipline heeft en je gewoon aan het werk zet met je scriptie
't is alsof ik ze erop uit zoek..
Oud 11-08-2002, 17:17
damaetas
damaetas is offline
uiterst kalm, behalve als ik beslis gestoord te doen
luid
aandachtig
euh
bazig
nieuwsgierig

euhm euhm, weet nix meer te bedenken
Oud 11-08-2002, 17:35
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
ik oordeel nog steeds

ik haat oordelen maar het is zooo moeilijk om dat niet te doen
ik wil het oordelen zo min mogelijk maken ooit lukt dat wel ......
Oud 11-08-2002, 17:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:

Als je één duidelijk herkenbare en bepaalbare karaktereigenschap van jezelf mocht laten vallen, welke zou dat dan zijn? En waarom? In hoeverre heb je last van die eigenschap, beïnvloedt de eigenschap je dagelijks leven?
Wat zou jij doen?
Oud 11-08-2002, 18:08
Verwijderd
onzekerheid.
(of is dat geen karaktereigenschap )
iig, t beïnvloedt alles wat ik zeg en doe, ik word er gek van...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:21
Verwijderd
Ongeduldig.

Zo ongeduldig dat ik tientallen dingen tegelijkertijd doe en het uiteindelijk meestal een zooitje wordt

Als ik maar dingen rustig kon bekijken en plannen, daarbij de nodige zelfdiscipline had (die mis ik ook nogal), dan zou mijn leven er grotendeels anders uitzien, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Wat zou jij doen?
Er zijn meerdere eigenschappen waar ik niet blij mee ben en die tegen me werken, maar als ik er één mocht kiezen zou het toch wel m'n overgevoeligheid zijn. Ik trek me alles heel erg aan, dat is niet leuk...in het begin lijkt het wel even grappig, als je met mensen kunt praten en heel begripvol overkomt en bevonden wordt, maar het is geen pretje. Dingen die echt totaal irrelevant zijn, kunnen me echt tijden lang dwarszitten...dingen die me totaal niet aangaan, helemaal niet persoonlijk met mij te maken hebben, noem maar op. Ik trek me alles heel erg aan en dat is heel erg vervelend, omdat ik dus het grootste gedeelte van m'n leven eigenlijk wel rondloop met dingen die me dwarszitten. Ik ben nooit helemaal 'schoon'.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:52
moucie
moucie is offline
ik heb 2 eigenschappen die ik wil laten vallen:
ik heb geen dicipline, ik kan me echt nergens toe aan zetten, ook al moet het gebeuren ik schuif alles op de lange baan.
en ik wil niet meer zp rustig zijn mensen denken altijd dat ik saai ben ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 19:24
Coccinellidae
Coccinellidae is offline
Inderdaad discipline
Ik wacht altijd tot 't laatste moment met alles, en denk oh dat komt nog wel.. heel irritant..
Oud 11-08-2002, 19:28
dystopia
dystopia is offline
Eigenwijs. Maar dat zorgt ook voor charisma en doorzettingsvermogen (!!!) dus kop dicht! Ik heb gelijk, dat is best positief
( )

Hartstikke overdreven. Naja ik ben best te overtuigen maar dan wel met gezonde argumenten, met name objectieve argumenten. Van die brakke uitspraken van 'ja 80% van dit en dit' in een paar zinnen, zonder bron of onderzoek oid... neh..
Oud 11-08-2002, 21:39
Roos
Roos is offline
Citaat:
feline schreef:
Oh god, alsof ik het zelf heb geschreven. Ik stel ook altijd alles uit.
Oud 11-08-2002, 21:51
lady_x
lady_x is offline
Mijn probleem is denk ik.. dat ik me niet kan binden aan mensen. Als ik een leuke jongen heb leren kennen en als het spannende eraf is, dan ga ik gauw op zoek naar ander plezier. En dat is vrij vervelend want heb geen houvast, soms wil ik iemand aardig blijven vinden maar mijn gevoelens zijn zo wisselbaar, zo veranderlijk, ik laat dat wel blijken maar ik weet van mezelf dat het fout is. Dat ik zo geworden ben is omdat ik mensen (vaak) niet vertrouw, mensen vlug 'beu' word en denk dat ik altijd beter kan vinden, soort van perfectionisme. Maar het zit in me, en het vervelend is dat je aan sommige karaktereigenschappen helemaal niks kan veranderen.
Oud 11-08-2002, 22:25
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Ik ook, maar gelukkig is het nog nét niet zo erg dat mijn normale functioneren erdoor beïnvloed wordt. Meestal doet een nachtje vantevoren even tot 05:30 doorwerken nog wonderen op het laatste moment.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:44
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik merk dat ik de laatste jaren milder word. Vroeger had ik altijd de neiging om altijd zo fel mogelijk in te gaan tegen "domme" mensen. Nu doe ik dat onderbouwder. Dat is een slechte ontwikkeling. Wan zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:48
SpiritX
SpiritX is offline
Ik draag graag mijn mening uit en draai over het algemeen weinig om dingen heen. Recht voor z'n raap dus. Wordt me vaak niet in dank afgenomen en zorgt tevens voor wat vooroordelen.

Verder is 'Uitstellen' mijn 'middle-name' ...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:28
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik merk dat ik de laatste jaren milder word. Vroeger had ik altijd de neiging om altijd zo fel mogelijk in te gaan tegen "domme" mensen. Nu doe ik dat onderbouwder. Dat is een slechte ontwikkeling. Wan zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Een onderbouwde argumentatie inzetten om notoire onzin te bestrijden is ook parels voor de zwijnen werpen. Tegen sommige mensen moet je gewoon hard optreden, omdat de subtiele perfectie van onze redenaties hun vaak ontgaat. Dan is de harde hand het enige redmiddel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
rosi schreef:

Prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen. Nare man blijkt er wel mee om te kunnen gaan. Kan 't zelf niet zo goed.

Beetje druk achter de ketel (stress) is wel lekker vind ik. Een deadline. Beetje spelen. Jezelf bewijzen..
Oud 12-08-2002, 00:32
Fluffie
Fluffie is offline
ik heb de nare eigenschap nooit mensen te durven bellen, ookal zijn het me beste vrienden...
tis een hele vreemde tik van me, maar vreselijk vervelend op sommige momenten.
Oud 12-08-2002, 10:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Beetje druk achter de ketel (stress) is wel lekker vind ik. Een deadline. Beetje spelen. Jezelf bewijzen..
Dat vind ik ook heerlijk... ik doe ook alles op het laatste moment, omdat ik het nog kan... maar ja merk elk jaar weer dat het moeilijker wordt...
Oud 12-08-2002, 10:46
Verwijderd
Eigenlijk wil ik er geen een laten vallen, ze maken me namelijk allemaal tot wie ik ben, en ik ben tevreden met wie ik ben..

Maar dingen die van mij wel minder zouden mogen is mn gevoeligheid. Zoveel dingen kunnen me echt ontzettend raken, waardoor ik heel makkelijk mee gesleurd wordt in andermans verdriet. Ik heb een te sterk inlevingsvermogen, en voel daarom af en toe andermans pijn om iets wat helemaal geen betrekking op mijzelf heeft. Dat is een hele grote ballast geweest toen mijn meoder depressief was, ze heeft me volledig meegesleurd toen.

Inmiddels weet ik beter andermans gevoelens te scheiden van mn eigen, en kan ik daardoor er makkelijker overheen stappen maar af en toe breekt het me nog wel op.

Verder zou ik wat optimistischer willen zijn, niet zo pessimmistisch..

En af en toe lijkt het me nou zo ontzettend heerlijk als ik gigantisch egoïstisch zou zijn.. mja, die mensen worden ook vaak weer gehaat. Maar voor mezelf..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2002, 11:49
Rhinus
Rhinus is offline
Ik zou dan geen buikpijn meer hebben als ik zenuwachtig ben. Waarom? Omdat dat K*T is en ik wil er van af. Want ik kan op mijn maag na goed tegen zenuwen, nooit blackouts enzo. Maar ik krijg altijd buikpijn omdat ik geen buikpijn wil krijgen en niet wil gaan kotsen. En daar krijg ik buikpijn van..

Vaagjes..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 12:02
feline
feline is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Dat vind ik ook heerlijk... ik doe ook alles op het laatste moment, omdat ik het nog kan... maar ja merk elk jaar weer dat het moeilijker wordt...
Ja precies, 'k denk dat ik er maar mee moet leven dat ik niet ruim van te voren met iets begin. Ik werk nu eenmaal het best onder druk. Maar op een gegeven moment wordt die druk teveel, en dan ga ik stressen. Ik moet gewoon zorgen dat ik het niet tot het allerallerlaatste moment uitstel, maar het is zo moeilijk om die grens te trekken en daarbinnen te blijven. Maar goed, gelukkig heb ik Li
Oud 12-08-2002, 12:08
BELLEKE
BELLEKE is offline
k vind mezelf te onzeker... hebben ikzelf maar ook mensen in mijn omgeving moeilijk mee... zeg mij tien keer dat k lief ben... k twijfel eraan... denk dat k per momenten ook nstuk enthousiaster zou zijn daardoor
x
Oud 12-08-2002, 12:21
Roozie
Roozie is offline
Ja! Ook ik sluit me volkomen aan bij Feline en Rosi!
Uitstellen bij mij, ook al gaat het om de kleinste meest simpele dingen, doe ik altijd! Tot ergernis van iedereen!
Het zou wat makkelijker zijn als ik dat niet had en gewoon deed wat ik moest doen, dan was ik er vanaf. Ik weet ook niet waar het vandaag komt, het is niet luiheid ofzo, naja misschien een beetje
Oud 12-08-2002, 17:57
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ongeduldig zijn, ik weet, volgens anderen, veel van computers af en vaak vragen ze me dan om even iets uit te leggen. Dat kan ik dus echt niet, als men het na de eerste keer niet meteen snapt heb ik al heel snel de neiging om een vervelende opmerking te maken of om maar meteen helemaal te stoppen met de uitleg...

Gelukkig word ik geen leraar, want dat zou volgens mij echt een ramp zijn
Oud 12-08-2002, 21:14
feline
feline is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Ja! Ook ik sluit me volkomen aan bij Feline en Rosi!
Uitstellen bij mij, ook al gaat het om de kleinste meest simpele dingen, doe ik altijd! Tot ergernis van iedereen!
Het zou wat makkelijker zijn als ik dat niet had en gewoon deed wat ik moest doen, dan was ik er vanaf. Ik weet ook niet waar het vandaag komt, het is niet luiheid ofzo, naja misschien een beetje
We kunnen haast een club beginnen, als je ziet hoeveel mensen er in 1 topic last van hebben. Mogen jullie bij mij in de boomhut, en mama sereert limonade.
Oud 12-08-2002, 22:40
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
feline schreef:

We kunnen haast een club beginnen, als je ziet hoeveel mensen er in 1 topic last van hebben. Mogen jullie bij mij in de boomhut, en mama sereert limonade.
Yehh jij bent lief! De club van ongedisciplineerde mensen!

Stellen we toch uit
Oud 12-08-2002, 22:53
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
discipline is bij mij ook ver te zoeken, het heeft me vaak zat in de problemen geholpen. Ook verlegenheid en onzekerheid zijn eigenschappen die ik liever kwijt ben dan rijk, maarja was dat maar zo makkelijk
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 07:37
Onlyme
Onlyme is offline
Ik ben impulsief. Big time
Oud 13-08-2002, 10:41
punkyfish
punkyfish is offline
Jaloezie.

Ik heb er last van in twee opzichten:

Eentje is het welbekende jaloers-zijn-als-vriendje-ergens-heen-is. Dat wordt nog aangesterkt door dromen die ik regelmatig heb, . Gelukkig is er eigenlijk niks om jaloers op te zijn, omdat hij mij hartstikke trouw is...
De tweede is wat ingewikkelder en daar heb ik ook véél meer last van... Zucht, ik kan er absolúút niet tegen als mensen iets wat ik wil eerder doen/hebben dan mij. Hier heb ik al vaak een beste vriendin door verloren... (Achteraf heb ik er niet zo veel spijt van, maar op dat moment is het natuurlijk nooit koel.) Soms lijkt het wel alsof ik niet wil dat andere mensen gelukkig zijn... Bah, ik ben arrogant.
Oud 13-08-2002, 11:47
Just Johan
Just Johan is offline
autoriteitsconflict
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 19:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Bij mij in de 2de fase werd het dus ipv. uitstellen afstellen. Maar ja, vond 't niet leuk op school en had 't noit leuk gevonden op school. Ik bepaal liever zelf wat ik wel e niet moet leren kennen en wat mijn interesses zijn.. maar ja dat heeft ook een prijs
Oud 13-08-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Bij mij in de 2de fase werd het dus ipv. uitstellen afstellen. Maar ja, vond 't niet leuk op school en had 't noit leuk gevonden op school. Ik bepaal liever zelf wat ik wel e niet moet leren kennen en wat mijn interesses zijn.. maar ja dat heeft ook een prijs
Ghe, toen ik nog in de bovenbouw HAVO zat, deden ze een experiment met het studiehuis. Eerlijk gezegd genoot ik daar met volle teugen van

Ik deed in 1 lesuur wat ik normaal gesproken de hele dag zou doen en ik kon regelmatig de middag besteden aan andere dingen .. weliswaar op school in zelfstudie-uren, maar toch

Mijn cijfers schoten toen ook omhoog overigens.

Snap niet wat mensen steeds over die 2e fase klagen .. ik doe dingen graag zelf, had altijd een hekel aan het wachten op de rest van de klas.

Waarom zou je afstellen? Zo moeilijk was school toch niet? Ik deed er vrij weinig aan en vond het ook niet zo boeiend, maar altijd wel even wat nodig was .. gewoon omdat het noodzakelijk kwaad is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Als je één duidelijk herkenbare en bepaalbare karaktereigenschap van jezelf mocht laten vallen, welke zou dat dan zijn?
'k blijf op de achtergrond...
En waarom? 'k ben soms verlegen, en 'k kijk alles eens aan, als 'k 't naar me zin heb kom 'k wel beetje naar de voorgrond, maar als 't niet nodig is, in pauzes op school ofzo, blijf ik lekker het stille meiske
in hoeverre heb je last van die eigenschap, beïnvloedt de eigenschap je dagelijks leven?
geen last van, nouja... 'k kom niet zo snel los, ben beetje te nuchter.. ben stil op school enzo... 'k luister en bekijk gewoon graag
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:55
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
******** schreef:
Ghe, toen ik nog in de bovenbouw HAVO zat, deden ze een experiment met het studiehuis. Eerlijk gezegd genoot ik daar met volle teugen van

Ik deed in 1 lesuur wat ik normaal gesproken de hele dag zou doen en ik kon regelmatig de middag besteden aan andere dingen .. weliswaar op school in zelfstudie-uren, maar toch

Mijn cijfers schoten toen ook omhoog overigens.

Snap niet wat mensen steeds over die 2e fase klagen .. ik doe dingen graag zelf, had altijd een hekel aan het wachten op de rest van de klas.

Waarom zou je afstellen? Zo moeilijk was school toch niet? Ik deed er vrij weinig aan en vond het ook niet zo boeiend, maar altijd wel even wat nodig was .. gewoon omdat het noodzakelijk kwaad is.
Het grootste probleem van de tweede fase is juist dat het niet ver genoeg doorgevoerd wordt. Werkstukken, verslagen? Geen probleem, maar dan wel IPV opgaves om op die manier de lesstof machtig te worden.
Een groot aantal nieuwe vakken? Geen probleem, maar dan niet volgens het oude systeem. Geen wonder dat mensen tijdgebrek hebben en klagen over een veel te groot aantal uren.....
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 23:13
TefnachT
TefnachT is offline
mischien te plichtsgetrouw
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:29
Eva*
Eva* is offline
Als je één duidelijk herkenbare en bepaalbare karaktereigenschap van jezelf mocht laten vallen, welke zou dat dan zijn?
Eigenzinnig.

En waarom?
Ik hou niet van regels en dingen die anderen van mij verwachten.

In hoeverre heb je last van die eigenschap, beïnvloedt de eigenschap je dagelijks leven?
Deze eigenschap ben ik zo gewend, dat ik niet altijd op kan merken wanneer iets aan die eigenschap te danken heeft.
Maar iets negatiefs is wel dat ik heel soms met 'asociaal' word bestempeld, omdat ik sommige opmerkingen van anderen aan m'n laars lap of op dat moment gewoon geen zin heb om iets te doen wat anderen van mij verwachten.
Positief is dat sommige mensen me interessant vinden omdat ik mezelf ben. Ook positief is dat ik eigenzinnigheid een leuke karaktereigenschap vind en ik ga mijzelf er dus ook zeker niet om veranderen.

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:38
Verwijderd
ik denk dat ik af en toe een beetje tè oog om oog tand om tand ben.. en dat ik echt gewoon vergeet contact te onderhouden met mensen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 15:18
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Onzekerheid. daar zou ik wel graag vanaf willen.
En minder verlegen en rustig zijn.
Ik kan niet goed vrienden maken.
Zit veel alleen. Gewoon omdat ik bang ben afgewezen te worden.
En als het om vrienden gaat ben ik ook erg kieskeurig.
Dan heb ik in mijn hoofd van te voren een beeld gemaakt van 'de perfecte vriendin'. Terwijl er soms hele leuke mensen in mijn omgeving rondlopen maar dat zie ik dan niet.
Nouja, ik zie het wel, maar ik doe er niks mee, zeg maar.
Heel irritant.

Laatst gewijzigd op 15-08-2002 om 15:21.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 18:26
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik ben te
- Impulsief
- Emotioneel
- Wispelturig
- Onzeker
In hoeverre heb je last van die eigenschap, beïnvloedt de eigenschap je dagelijks leven?

Teveel, ook andere mensen krijgen er last van e.d...
Oud 16-08-2002, 11:54
Verwijderd
jaaaa die dicipline... das 1 van de redenen waarom ik de 3de nog es moet overdoen... dus het beinvloed mun dagelijks leven best wel... heeft ook al veel ruzies veroorzaakt enzow...
en ja, wat fluffie zei, telefoonangst... tis heel irritant. mensen vragen je om hen te bellen en dat doe ik dan niet, dat is voor hun en mezelf heel vervelend. zo ben ik aan het eind van mijn fysiotherapie en mensendieck therapie gekomen, dingen die ik eigenlijk nog wel goed kan gebruiken. zo zijn ook vriendschappen geeindigd ed.
en tja, mijn eigenwijsheid kan soms wel heel erg zijn, nog erger is de koppigheid daarbij... een beetje maakt je wel tot wie je bent natuurlijk, maar soms is het zo erg dat mensen daar op afknappen... kbedoel, mun moeder is gewoon bang voor me, ze is bang voor mijn driftbuien enzo... tja, tis wel handig want daardoor mag ik wel veel meer van haar mja, tis toch niet fijn te horen dat iemand bang voor je is, zeker niet je moeder...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 13:31
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
Waar ik regelmatig last van heb is mn gebrek aan zelfbeheersing. Soms hoeft er ook maar iets heel kleins te gebeuren en ik word agressief, is echt verdomd lastig...
Dus deze mag van mijn part wel afvallen, kom er alleen maar door in de problemen

K.G.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten