![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
dat wat tussen haakjes staat is dus een interpretaties en al aqsa moskee betekent de moskee ver weg. Citaat:
wederom is dat wat tussen haakjes staat interpretatie door de traditie en staat niet in de tekst. Citaat:
een slag in jeruzalem refereert niet naar de trip van mohammed naar de hemel. Citaat:
wederom interpretatie en staat niet in de oorspronkelijke tekst. Citaat:
wederom gaat het hier om een interpretatie dat het om de nacht zou gaan. Het staat wederom niet in de tekst. Citaat:
idem Citaat:
hier komen we bij interessante quotes. Maar er staat niet bij de eerste THE, maar A night journey. Je kunt wel veronderstellen dat als het de in de Koran aangehaalde night journey is, die zo belangrijk is, want hij gaat immers een kijkje nemen in de hemel, dat je dan spreekt over DE night journey. Dat het om die gaat (miraj), is wederom een interpretatie net als bovenstaande. Verder, al zou het inderdaad gaan om een nachtelijke reis in jeruzalem, dan is het nog steeds niet geloofwaardig dat het vanaf de Tempelberg is gebeurd. Het zou namelijk vanuit een moskee gebeurd zijn, en het enige wat erop stond was een kerk. Bovendien is het wederom een interpretatie in de tweede tekst dat het om die specificke night journey gaat waarin hij de hemels zag. En de rest haal ik niet meer aan, want ik herhaal mijzelf alleen maar ![]() Citaat:
Maar laten we niet weer die discussie beginnen ![]()
|
Di's een interessante pagina dat hierover gaat:
http://www.absoluteastronomy.com/enc..._and_miraj.htm ![]() edit: ow doh, de tekst komt van wikipedia. Affijn, dat doet niet af aan de interessantheid ![]()
Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 11:07. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder waren de ware gelovigen voor de profeet mohammed christenen. En was dus een kerk eigenlijk hetzelfde als een moskee. Verder die andere haddith beschrijft heel duidelijk wat er gebeurd is, en waar het gebeurd is. edit: waarom zouden moslims uit hun duim willen zuigen, over de Jerusalem kwestie. Dat jerusalem zowel voor de joden, als christenen, als moslims heilig is, bewijst alleen maar dat deze religies dicht aan elkaar verwand zijn. Helaas zijn de joden zichzelf als verkozen volk gaan zien en hebben christenen er 2 goden bij gekregen. De Islam is dan het meest puur, omdat wij in 1 God geloven, iedereen Moslim kan worden (door 1 zin te zeggen) en we de laatste Boodschap hebben tot de dag des oordeels. Wanneer ga je dat nou eens inzien? Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 12:05. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() right back at ya ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoelde alleen of het wel noodzakelijk is om daar een tempel te bouwen? Het gaat toch om de plek? toch niet omgebouwen? Als je er maar kunt bidden. en dat kan prima bij de klaagmuur. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(maar goed, dan moet er ook nog een messias zijn ![]()
Laatst gewijzigd op 23-08-2005 om 11:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Onder de christenen is alleen voor Roomsen, enkele evangelische groeperingen en misschien ook nog oosters ortodoxen het aardse Jeruzalem heilig. Gereformeerden verwachten het hemelse Jeruzalem. Citaat:
De Joden zijn zich niet als verkozen volk gaan zien, zij werden verkozen. Zie o.a. Deut 7: 7-8 7 Het is niet omdat u talrijker was dan de andere volken dat hij u lief kreeg en uitkoos – u was het kleinste van allemaal! 8 Maar omdat hij u liefhad en zich wilde houden aan wat hij uw voorouders onder ede had beloofd, heeft de HEER u met sterke hand bevrijd uit de slavernij, uit de macht van de farao, de koning van Egypte. Citaat:
"Hoor, Israël: JHWH is onze God; JHWH is één!" Bovendien als we van de koran moeten uitgaan, dan zijn die drie goden God, Maria en Jezus. 5:116 En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,'? zal hij antwoorden: "Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. Gij zijt de Kenner van het onzienlijke. Dat is een belachelijke aantijging die iedere christen met walging vervult. Want nimmer heeft een christen Maria als godin aanbeden. Jezus is niet geboren uit een samenzijn tussen God en mens, zoals de heidense goden dat plachten te doen. Wij geloven in één God, de almachtige Vader, Schepper van de hemel en de aarde, van alle zichtbare en onzichtbare dingen. En in één Here Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, geboren uit de Vader voor alle eeuwen, God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God; geboren, niet geschapen, één van wezen met de Vader; door Hem zijn alle dingen geworden. Terwille van ons mensen en van ons behoud is Hij neergedaald uit de hemel en vlees geworden door de Heilige Geest uit de maagd Maria en is een mens geworden. Hij is ook voor ons gekruisigd onder Pontius Pilatus, heeft geleden, is begraven. Op de derde dag is Hij opgestaan overeenkomstig de Schriften. Hij is opgevaren naar de hemel, zit aan de rechterhand van de Vader en zal in heerlijkheid weerkomen om te oordelen de levenden en de doden. En zijn rijk zal geen einde hebben. En in de Heilige Geest, die Here is en levend maakt, die van de Vader en de Zoon uitgaat, die samen met de Vader en de Zoon aanbeden en verheerlijkt wordt, die gesproken heeft door de profeten. En een heilige, algemene en apostolische kerk. Wij belijden een doop tot vergeving van de zonden. Wij verwachten de opstanding van de doden en het leven van de komende eeuw.
|||
Citaat:
Zoals ik net al aangaf, volgens de koran vereert het christendom drie goden. God, Maria en Jezus. Citaat:
Wij dopen niet en worden niet gedoopt in de naam van de Vader, de Maagd en de Zoon, of in de naam van de Vader, de naam van de Zoon en de naam van de Heilige Geest. Wij dopen en worden gedoopt in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Deze doop werd ons van godswege opgedrage toen Jezus ons uitzond in de wereld met de woorden: "Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb." Slechts in een naam, maar in drie personen.
||
Citaat:
In het hele hoofdstuk komen slechts de volgende groeperingen voor: De mensen van het boek, Joden, Christenen en Sabianen. De eerste term dekt zover ik weet de andere drie. Zodat er eigenlijk maar over drie groepen wordt gesproken.
||
Citaat:
Er staat alsnog niet bij, dat het Christendom dat doet, waarschijnlijk zullen er nog mensen komen, die Maria als God gaan zien. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 09-10-2006 08:07 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
De muur in Jeruzalem Verwijderd | 500 | 26-07-2005 12:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Welke religieuze feiten gebruiken Moslims om van Jeruzalem hun hoofdstad te maken? Sweet_Hadar | 88 | 14-09-2003 09:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |