![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Niet dat ik mezelf zo geweldig vind ofzo, maar ik zit hier lang genoeg om er genoeg van te weten. En ik geef echt íedereen een kans in dit topic, maar als na verloop van tijd nog steeds niet geluisterd wordt raak ik aardig geïrriteerd, ja. En ja, nieuwelingen die posten dat ze veel te weinig eten contronteer ik er hard mee, ja. Maar zo dringt het tot de meesten tenminste goed door dat ze fout bezig zijn, met een beetje bemoederen kom je niks verder. Zo gauw ze inzien dat ze fout bezig zijn kan je ze zeggen hoe het wél moet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind je opzich ook wel goed reageren hier , maar soms reageer je gewoon te bot , en te snel geirriteerd , waardoor het erg aanvallend overkomt op sommige mensen hier. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
niet mee eens sorry.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En als er geen 'foute' posts komen (van mensen die niet willen luisteren), dan hoeven andere mensen ook niet 'ga weg' te zeggen (oid), waarmee het probleem van offtopic reageren dus (hopelijk grotendeels) is opgelost. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is heel goed dat je mensen probeert te helpen, maar als ze niet meer willen eten, dan doen ze dat toch niet. Als je hebt uitgelegd hoe het moet en mensen doen er dan niks mee, probeer dan om te denken van 'nou ja, ik heb tenminste mijn best gedaan', ofzo. Ik snap dat het héél frustrerend kan zijn als mensen 'niet willen luisteren', maar goed, dat is dan hun probleem. Het is gewoon zo zonde als een topic vol komt te staan met aan de ene kant berichtjes van mensen die 2 boterhammen op een dag eten, en aan de andere kant berichtjes van mensen die daar zo gefrustreerd van raken dat ze heel kortaf reageren. Nogmaals, het is wel begrijpelijk, maar zonde van je energie en zonde van het topic. Vind ik ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt idd per post verwijderen en je kunt ook posts aanpassen, maar het gaat mij te ver om hier continu aanwezig te zijn en dat te gaan doen (bovendien is het nogal lastig om een duidelijke grens te stellen wat dan wel en wat dan niet mag en wat dus verwijderd wordt). En een forumbaas voor één topic is volgens mij niet iets dat mogelijk is in de forumsoftware. Ik ga even met ekki overleggen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik denk dat dat ook wel afhankelijk is van je conditiepeil,gewicht en leeftijd e.d. Ik vond het in ieder geval best een zware training.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bij groente bijv. kijk ik ook nog wel eens hoeveel we gekocht hebben en hoeveel ik daar dan van gegeten heb. De meeste groente moet je nl. toch wegen, en op potjes groente staat ook wel hoeveel er in zit. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ooit op een site gevonden hoeveel dingen wegen, ik zal 's kijken of ik die weer kan vinden
![]() [edit]Dit is een ander, maar misschien wel net zo handig: Klik! [/edit] Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 12:46. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee daar heb je ook wel gelijk in. Ik denk alleen dat de visie die Meelfriek en Gothic hier geven niet de enige juiste is. Niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen heeft baat bij hetzelfde dieet. Toch vind ik dat er hier erg op die uniformiteit wordt gehamerd. Wie bijvoorbeeld 1200 calorien eet wordt heftig bekritiseerd. Ook al is diegene pas om 12.00 opgestaan, of had 'ie gewoon een dag geen trek. Dat soort dingen. En door naar andere mensen te verwijzen probeer ik te zeggen dat onzettend veel mensen regelmatig ongezond en/of te weinig eten, zonder dat dat ook maar enkel gevolg heeft. Misschien is het theorethisch beter om elke dag 'goed' te eten, netjes ingepland en helemaal verantwoord zoals jullie doen. Maar voor veel mensen werkt dat niet, en ik geloof nooit dat dat automatisch zo slecht is. |
![]() |
|
![]() |
Wij houden wel rekening met hoe laat je opstaat, ik weet niet hoe je daar bij komt. Geloof me, ik sta hier niet met een zweep van "nu hou je je aan die regeltjes" er zullen altijd omstandigheden zijn. Probleem is echter dat een boel mensen die 'omstandigheden' aangrijpen om (veel) minder te eten. We wijzen mensen er dan op dat dat niet opgaat.
En dat laatste stuk is een mooi voorbeeltje drogredenen. Geen enkel gevolg? Natuurlijk wel. Jij ziet het alleen niet. Daar komt bij dat die mensen ervoor kiezen om zo ongezond te leven, die mensen die hier komen willen gezond eten. Dan wordt je verteld hoe dat moet, dan moet je dat accepteren. Anders moet je hier gewoon niet komen, lijkt mij. En theoretisch helemaal goed doet niemand 't, en dat hoeft ook niet. Als je het in grote lijnen maar ok doet als je er aan wilt werken. En als jij dan elke avond wat dropjes wil kan dat heus wel. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #9 Bloem | 500 | 03-01-2006 14:11 |