Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2005, 20:21
Bloem
Bloem is offline
Als iedereen nou gewoon de posts waar hij zich aan ergert negeert, en dan ook écht negeert en niet iets post als 'ga weg' of 'hier ga ik niet eens meer op in' is er volgens mij niet zo heel veel aan de hand. Maar reacties op posts die 'niet mogen' houden de offtopic reacties natuurlijk ook in stand. Ik snap best dat jullie niet elke keer zin hebben om het hele verhaaltje opnieuw te posten, maar is dat dan niet gewoon een teken dat jullie hier zelf te lang zitten, of teveel betrokken zijn? Als je je zo ergert, laat het dan gewoon aan een ander om te reageren ofzo.

Niet lullig bedoelt, maar het is nog steeds maar een forum, als je je echt gaat ergeren lijkt me dat nogal zonde van je tijd en energie. En opmerkingen die alleen bestaan uit 'ga weg' oid zijn ook niet bepaald sfeerverhogend. (MeelFriek, niks tegen jou persoonlijk, maar die opmerking van jou is nou even het eerste voorbeeld dat me te binnen schiet.)

Het topic heeft voor veel mensen nog steeds een meerwaarde, zonde om het dan te sluiten.
Oud 11-09-2005, 20:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 11-09-2005 @ 21:16 :
ik denk niet dat jij daar de geschikte persoon voor bent
Ik denk 't wel

Niet dat ik mezelf zo geweldig vind ofzo, maar ik zit hier lang genoeg om er genoeg van te weten. En ik geef echt íedereen een kans in dit topic, maar als na verloop van tijd nog steeds niet geluisterd wordt raak ik aardig geïrriteerd, ja.

En ja, nieuwelingen die posten dat ze veel te weinig eten contronteer ik er hard mee, ja. Maar zo dringt het tot de meesten tenminste goed door dat ze fout bezig zijn, met een beetje bemoederen kom je niks verder. Zo gauw ze inzien dat ze fout bezig zijn kan je ze zeggen hoe het wél moet.
Oud 11-09-2005, 20:25
-(L)-
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 11-09-2005 @ 21:18 :
grappig ,zo iemand als ik.
Nee, opzich vind ik het niet grappig. Het was dan ook sarcastisch bedoeld, mocht je dat nog niet door hebben...
Oud 11-09-2005, 20:26
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-09-2005 @ 21:25 :
Nee, opzich vind ik het niet grappig. Het was dan ook sarcastisch bedoeld, mocht je dat nog niet door hebben...
Dat bedoel ik dus, denk je dat dat het topic ten goede komt?
Oud 11-09-2005, 20:27
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-09-2005 @ 21:24 :
Ik denk 't wel

Niet dat ik mezelf zo geweldig vind ofzo, maar ik zit hier lang genoeg om er genoeg van te weten. En ik geef echt íedereen een kans in dit topic, maar als na verloop van tijd nog steeds niet geluisterd wordt raak ik aardig geïrriteerd, ja.

En ja, nieuwelingen die posten dat ze veel te weinig eten contronteer ik er hard mee, ja. Maar zo dringt het tot de meesten tenminste goed door dat ze fout bezig zijn, met een beetje bemoederen kom je niks verder. Zo gauw ze inzien dat ze fout bezig zijn kan je ze zeggen hoe het wél moet.
nou okee..
ik vind je opzich ook wel goed reageren hier , maar soms reageer je gewoon te bot , en te snel geirriteerd , waardoor het erg aanvallend overkomt op sommige mensen hier.
Oud 11-09-2005, 20:28
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2005 @ 21:26 :
Dat bedoel ik dus, denk je dat dat het topic ten goede komt?
Nee, maar je reageert nu zelf toch ook op een post waaraan je je ergert?
Oud 11-09-2005, 20:28
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-09-2005 @ 21:28 :
Nee, maar je reageert nu zelf toch ook op een post waaraan je je ergert?
Ik erger me niet, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat de 'topic-vervuiling' niet van één kant komt.
Oud 11-09-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2005 @ 21:28 :
Ik erger me niet, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat de 'topic-vervuiling' niet van één kant komt.
dank u
Oud 11-09-2005, 20:30
-(L)-
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 11-09-2005 @ 21:27 :
nou okee..
ik vind je opzich ook wel goed reageren hier , maar soms reageer je gewoon te bot , en te snel geirriteerd , waardoor het erg aanvallend overkomt op sommige mensen hier.
Ik kan het me van haar kant best voorstellen dat ze zich af en toe geirriteerd voelt. Zij (en Gothic) zijn eigenlijk de 2 personen die (naar mijn mening) 't meeste verstand van zaken hebben, ze geven advies, en worden dan nog steeds niet serieus genomen. Als dat keer op keer gebeurt, kan ik me heel goed voorstellen dat zoiets irritatie opwekt.
Mara
Mara is offline
@Bloem: Je hebt zeker een punt. Ik kan me er zeker druk om maken, maar ik vind 't zo zonde als hier weer gepost wordt hoe weinig men eet, hoe weinig men weegt en de negatieve gedachten erover. Vooral als het niet tegengesproken wordt, straks komt er iemand langs die dan denkt dat dat 'normaal' is. Vooral dat laatste ben ik bang voor, zo was ik ooit zelf namelijk, misschien dat 't daardoor komt.
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 11-09-2005 @ 21:30 :
Ik kan het me van haar kant best voorstellen dat ze zich af en toe geirriteerd voelt. Zij (en Gothic) zijn eigenlijk de 2 personen die (naar mijn mening) 't meeste verstand van zaken hebben, ze geven advies, en worden dan nog steeds niet serieus genomen. Als dat keer op keer gebeurt, kan ik me heel goed voorstellen dat zoiets irritatie opwekt.

niet mee eens sorry....
Oud 11-09-2005, 20:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 11-09-2005 @ 21:30 :
niet mee eens sorry....
Ik heb soms 't gevoel dat ik hier al 2-3 jaar (ja, zolang post ik al in dit soort topics) tegen een muur praat. Dat wekt soms wel enige irritatie op, ja.
Oud 11-09-2005, 20:33
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2005 @ 21:28 :
Dat had je in de bovenste post van deze pagina ook al gedaan. Mij lijkt het, nu ik er zo over nadenk, eigenlijk 'n goed idee dit topic gewoon open te houden, en dan met 'n speciale forumbaas. Of desnoods gewoon Leonoor, die 'foute' posts verwijdert

En als er geen 'foute' posts komen (van mensen die niet willen luisteren), dan hoeven andere mensen ook niet 'ga weg' te zeggen (oid), waarmee het probleem van offtopic reageren dus (hopelijk grotendeels) is opgelost.
Oud 11-09-2005, 20:35
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-09-2005 @ 21:30 :
@Bloem: Je hebt zeker een punt. Ik kan me er zeker druk om maken, maar ik vind 't zo zonde als hier weer gepost wordt hoe weinig men eet, hoe weinig men weegt en de negatieve gedachten erover. Vooral als het niet tegengesproken wordt, straks komt er iemand langs die dan denkt dat dat 'normaal' is. Vooral dat laatste ben ik bang voor, zo was ik ooit zelf namelijk, misschien dat 't daardoor komt.
Snap ik wel Weet je, ik lees op het forum van valtaf regelmatig, en daar eten nóg meer mensen veel te weinig. In het begin probeerde ik ook om iedereen min. 1500 kcal 'aan te praten', maar op een gegeven moment blíjf je bezig, je bent met de ene nog niet klaar of de ander duikt op, bij wijze van.

Het is heel goed dat je mensen probeert te helpen, maar als ze niet meer willen eten, dan doen ze dat toch niet. Als je hebt uitgelegd hoe het moet en mensen doen er dan niks mee, probeer dan om te denken van 'nou ja, ik heb tenminste mijn best gedaan', ofzo. Ik snap dat het héél frustrerend kan zijn als mensen 'niet willen luisteren', maar goed, dat is dan hun probleem.

Het is gewoon zo zonde als een topic vol komt te staan met aan de ene kant berichtjes van mensen die 2 boterhammen op een dag eten, en aan de andere kant berichtjes van mensen die daar zo gefrustreerd van raken dat ze heel kortaf reageren. Nogmaals, het is wel begrijpelijk, maar zonde van je energie en zonde van het topic. Vind ik
Oud 11-09-2005, 20:36
Mara
Mara is offline
Je hebt gelijk. Ik zal d'r 's op proberen te letten, bedankt

Maar goed, eerst maar 's wachten tot Leonoor langs komt huppelen om te horen wat die ervan te zeggen heeft.
Oud 11-09-2005, 20:37
Bloem
Bloem is offline
@Happy, dan moet je al haast iemand vinden die van 7 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts ofzo online is, om 'foute' posts te verwijderen. Je ziet hoe snel de discussie zich nu uitbreidt, het is onmogelijk om het continue bij te houden. En dat zou ook niet nodig moeten zijn, we zijn tenslotte allemaal (bijna) volwassen
Oud 11-09-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 11-09-2005 @ 21:33 :
Dat had je in de bovenste post van deze pagina ook al gedaan. Mij lijkt het, nu ik er zo over nadenk, eigenlijk 'n goed idee dit topic gewoon open te houden, en dan met 'n speciale forumbaas. Of desnoods gewoon Leonoor, die 'foute' posts verwijdert

En als er geen 'foute' posts komen (van mensen die niet willen luisteren), dan hoeven andere mensen ook niet 'ga weg' te zeggen (oid), waarmee het probleem van offtopic reageren dus (hopelijk grotendeels) is opgelost.
Hier ben ik het wel mee eens.
Oud 11-09-2005, 20:38
Mara
Mara is offline
@Bloem: Is te doen hoor. Desnoods verwijder je gewoon de hele discussie vervolgens, en post je in het topic dat dat niet gewenst is en het dus verwijderd is.
Oud 11-09-2005, 20:40
Bloem
Bloem is offline
Mjah misschien, maar dan heb je wel de kans dat er ergens weer een post die wel nuttig is ook mee verdwijnt. Nou ja, aan alles zitten voor en nadelen natuurlijk.
Oud 11-09-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-09-2005 @ 21:33 :
Ik heb soms 't gevoel dat ik hier al 2-3 jaar (ja, zolang post ik al in dit soort topics) tegen een muur praat. Dat wekt soms wel enige irritatie op, ja.
ja dat snap ik ook wel hoor , zou ik zelf ook hebben ..
Oud 11-09-2005, 20:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2005 @ 21:40 :
Mjah misschien, maar dan heb je wel de kans dat er ergens weer een post die wel nuttig is ook mee verdwijnt. Nou ja, aan alles zitten voor en nadelen natuurlijk.
Volgens kan je per post verwijderen? En anders kan je posts aanpassen, waarin je 't deel van de discussie weghaalt en de 'nuttige vraag/opmerking' laat staan, zeg maar.
Oud 11-09-2005, 20:42
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2005 @ 21:37 :
@Happy, dan moet je al haast iemand vinden die van 7 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts ofzo online is, om 'foute' posts te verwijderen. Je ziet hoe snel de discussie zich nu uitbreidt, het is onmogelijk om het continue bij te houden. En dat zou ook niet nodig moeten zijn, we zijn tenslotte allemaal (bijna) volwassen
Ik vind dat 't nu 'n hele tijd goed is gegaan. Nu gaat het topic idd weer 'snel', maar voor normale dagen zou 't niet eens nodig hoeven te zijn dat iemand 24 uur per dag online is. Als er 1x per dag 'foute' posts verwijderd worden, zou dat in principe genoeg moeten zijn. Bovendien lijkt me, dat als dat gedaan wordt, de 'lol' er sowieso al snel vanaf is dingen te posten waarvan je weet dat ze toch verwijderd worden.
Oud 11-09-2005, 20:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-09-2005 @ 21:42 :
Ik vind dat 't nu 'n hele tijd goed is gegaan. Nu gaat het topic idd weer 'snel', maar voor normale dagen zou 't niet eens nodig hoeven te zijn dat iemand 24 uur per dag online is. Als er 1x per dag 'foute' posts verwijderd worden, zou dat in principe genoeg moeten zijn. Bovendien lijkt me, dat als dat gedaan wordt, de 'lol' er sowieso al snel vanaf is dingen te posten waarvan je weet dat ze toch verwijderd worden.
Precies.
Oud 11-09-2005, 22:34
blurred
blurred is offline
Een speciale forumbaas voor dit forum lijkt me toch wat overdreven. Het gaat soms weer de verkeerde kant op, en dat is vervelend. Maar ik denk dat Bloem wel een punt heeft, als je bepaalde posts gewoon negeert dan zijn er geen discussies en wordt het topic niet verziekt. Wat niet wil zeggen dat dan meteen maar alles gepost mag worden trouwens. Wat wel en niet mag is al min of meer vastgelegd. En de foute posts kunnen inderdaad gewoon door de Leonoor verwijderd worden, maar om daar een apart iemand voor aan te stellen vind ik een beetje ver gaan.
Oud 12-09-2005, 14:58
Roos
Roos is offline
Je kunt toch nooit alle foute/psychologische posts vermijden.

Dan moet het onze taak zijn om daar gewoon niet op te reageren. Of het in ieder geval geen discussie van 1 pagina te laten worden. Want zo wordt het topic pas echt verpest.

En dan zal het voor zo'n "stoker" ook minder aantrekkelijk worden om een foute post te maken (dat is toch voornamelijk aandacht trekken).
Oud 12-09-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-09-2005 @ 21:36 :
Maar goed, eerst maar 's wachten tot Leonoor langs komt huppelen om te horen wat die ervan te zeggen heeft.
Leonoor is eigenlijk van mening dat het topic weinig zin meer heeft. Er is een deel vaste bezoekers, die dondersgoed weten hoe het moet: wat ze er uiteindelijk mee doen is aan hen zelf. Natuurlijk kunnen die mensen hier hun ervaringen kwijt, enz., maar ik heb regelmatig het idee dat het niet zo veel op schiet. Nieuwe leden met echte vragen komen hier niet zo veel (misschien omdat ze niet durven?). Misschien het 'grote topic' maar eens sluiten en het weer eens aankijken met losse topics (die dan dus alleen geopend kunnen/mogen worden met een ECHTE vraag). Chatten, enz. kan ook prima op msn, via mail en pm en eventueel vast ook wel op valtaf.nl (daar kun je iig elkaars vorderingen volgen).

Je kunt idd per post verwijderen en je kunt ook posts aanpassen, maar het gaat mij te ver om hier continu aanwezig te zijn en dat te gaan doen (bovendien is het nogal lastig om een duidelijke grens te stellen wat dan wel en wat dan niet mag en wat dus verwijderd wordt). En een forumbaas voor één topic is volgens mij niet iets dat mogelijk is in de forumsoftware.

Ik ga even met ekki overleggen.
Oud 12-09-2005, 15:08
Mara
Mara is offline
Goed idee. Het is jammer, maar het werkt gewoon niet (meer).

[edit]En een duidelijk stuk in de 'FAQ' van L&G lijkt me ook wel een strak plan.[/edit]
Oud 12-09-2005, 15:59
Mindfields
Mindfields is offline
Ik denk dat dat er gewoon bij hoort! Ik heb er namelijk ook goed van geleerd, en hoewel ik niet alle meningen deel, blijf ik hier wel posten. Pas als iemand het echt niet wil leren, is negeren een optie.
Oud 12-09-2005, 17:46
Verwijderd
Ik vind het ook zonde als deze dicht zou gaan! Ik post hier niet echt, maar vind het wel interessant om te lezen, en jullie hebben me een keer goed geholpen toen ik een vraag had. Ik zou het jammer vinden! En hoewel negeren misschien wel lastig is, lijkt het me ook wel een oplossing die iig het proberen waard is. Er is toch niks verder te verliezen? Ik weet zeker dat er met mij nog veel meer zijn die vooral lezen, en daar ook echt wat aan hebben. Daarom zou het echt zonde zijn als hij dichtgaat om een stelletje zeurders !
Oud 12-09-2005, 17:51
-(L)-
Misschien komt 't 'n beetje ongelegen nu, maar ik had toch eigenlijk 'n vraag; met welke hartslag verbrand je de meeste kcal?
Oud 12-09-2005, 17:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 12-09-2005 @ 18:51 :
Misschien komt 't 'n beetje ongelegen nu, maar ik had toch eigenlijk 'n vraag; met welke hartslag verbrand je de meeste kcal?
op fitnessaparaten staat dat vaak. Ik dacht voor mensen van ongeveer 20 tussen de 130-180...
Oud 12-09-2005, 20:31
Experiment
Experiment is offline
Beste mensen van het V- en Gtopic,

Ik lees al ontzettend lang mee hier, maar nu snap ik toch iets echt niet!

Meelfriek post op bladzijde 9 dat ze het topic wil sluiten, omdat er nog steeds veel meisjes komen die (veel) te weinig eten en zichzelf erg dik noemen wat niet erg realistisch is.

Maar wat is dan je bedoeling van een TOPIC? Als er alleen maar mensen zouden komen die zich keurig aan de lijstjes van het Voedingscentrum hielden en min. 2 x per week sportten, dan heeft het topic toch ook geen nut meer? Dan kun je alleen nog melden wat je bent afgevallen of tips vragen voor lekker broodbeleg, nougoed, dan wordt het een erg levendig topic

Niet dat ik niet snap waaraan jullie je ergeren hoor. Soms wordt er gewoon niet naar jullie geluisterd terwijl jullie redelijk 'deskundig' zijn. Maar dat mensen slecht eten is niet specifiek voor dit topic ofzo. Kijk maar eens op 'wat heb je vandaag allemaal gegeten' of vraag eens rond op school. Dan zul je zien dat vrijwel niemand die 'Gezonde voeding' lijstjes navolgt, en dat de meeste mensen heel ongestructureerd eten. Gewoon waar ze zin in hebben en soms komt dat neer op 1000 calorien en dan op 3000. Sommigen eten dan wat fruit voor het 'gezonde', maar daar blijft het ook wel bij.

Misschien eten jullie ook wel iets té gestructureerd / gepland. Nougoed, al met al hoop ik dat het topic gewoon openblijft
Oud 12-09-2005, 20:36
Verwijderd
Ik denk dat je MeelFriek niet goed begrijpt. Zoals al zo vaak is uitgelegd, als er iemand komt die te weinig eet en die tips vraagt, dan krijgt diegene tips. Als diegene er vervolgens wat mee doet of dat iig probeert, zul je er verder niemand over horen. Ook niet als er keer op keer nieuwe mensen met die vraag komen, dat is het probleem ook niet en daar is het topic idd voor. Als iemand er niets mee doet en keer op keer post wat hij of zij eet en dat ie zo dik is terwijl hij/zij eigenlijk gewoon slank/mager is (waar het topic ook niet echt voor bedoeld is) enzovoorts, dan wel.

Ik snap het stukje mbt 'veel mensen eten slecht' niet helemaal...als mensen hier vragen om tips, dan willen ze toch beter gaan eten? En dan is het toch logisch dat dat de insteek van dit topic is?

Laatst gewijzigd op 12-09-2005 om 20:39.
Oud 12-09-2005, 20:38
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-09-2005 @ 18:58 :
op fitnessaparaten staat dat vaak. Ik dacht voor mensen van ongeveer 20 tussen de 130-180...
ik denk voor jouw leeftijd zo'n 130/140 idd, ik moest 120 aanhouden. Niet te hoog want ipv vet verbranden werk je dan aan je conditie
Oud 12-09-2005, 20:51
Roos
Roos is offline
Citaat:
Hagel schreef op 12-09-2005 @ 21:38 :
ik denk voor jouw leeftijd zo'n 130/140 idd, ik moest 120 aanhouden. Niet te hoog want ipv vet verbranden werk je dan aan je conditie
Je kunt sowieso niet heel lang een hartslag van 180 volhouden. Bij een iets lagere hartslag, hou je het langer vol, en kun je zo meer verbranden.
Oud 12-09-2005, 21:09
slaagroom
slaagroom is offline
Experiment ik wou hetzelfde zeggen
Oud 12-09-2005, 21:13
freakje
freakje is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 12-09-2005 @ 18:51 :
Ik heb dat eens laten vaststellen in het sportcentrum en dat lag voor mij op 158, denk ik. Ik moest wel opbouwen, eerst van rust naar 142; 5 minuten aanhouden op 142 en daarna verder naar 158 om op die hartslag de rest van de training te doen (20 minuten).

Maar ik denk dat dat ook wel afhankelijk is van je conditiepeil,gewicht en leeftijd e.d. Ik vond het in ieder geval best een zware training.
Oud 12-09-2005, 21:23
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-09-2005 @ 21:51 :
Je kunt sowieso niet heel lang een hartslag van 180 volhouden. Bij een iets lagere hartslag, hou je het langer vol, en kun je zo meer verbranden.
jep, duur is beter dan kort en snel
Oud 12-09-2005, 23:34
Balance
Balance is offline
En ja hoor, ik ga ook maar weer eens beginnen
Nu wil ik bijhouden hoeveel ik eet enzo, maar op sites vraagt men steeds om hoeveel gram ik heb gegeten. Is er ergens te vinden wat een snee brood gemiddeld weegt, hoeveel een opscheplepel is, enzovoorts? Want ik weeg m'n voedsel niet, dus ik heb werkelijk geen idee hoeveel ik van iets (in grammen) binnen krijg.
En ik doel dus niet op die twee specifieke voorbeelden, maar gewoon een site waar je van vanalles kan lezen hoeveel gram het gemiddeld is.
Oud 13-09-2005, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 13-09-2005 @ 00:34 :
Nu wil ik bijhouden hoeveel ik eet enzo, maar op sites vraagt men steeds om hoeveel gram ik heb gegeten. Is er ergens te vinden wat een snee brood gemiddeld weegt, hoeveel een opscheplepel is, enzovoorts? Want ik weeg m'n voedsel niet, dus ik heb werkelijk geen idee hoeveel ik van iets (in grammen) binnen krijg.
En ik doel dus niet op die twee specifieke voorbeelden, maar gewoon een site waar je van vanalles kan lezen hoeveel gram het gemiddeld is.
Ga eens kijken op valtaf.nl, daar kun je gewoon invullen '1 snee brood' (natuurlijk is het dan qua gewicht een gemiddelde). Lepels is lastig, elke lepel heeft een andere grote en iedere groente ed weegt ook weer wat anders dan andere groenten, maar misschien staat zo iets ook wel op valtaf.nl. Op valtaf.nl staan iig de meeste voedingsmiddelen en je kunt er ook zelf dingen toevoegen. Je zou dus ook één keer kunnen wegen hoeveel je van iets eet en dat dan zelf toe voegen ofzo?
Oud 13-09-2005, 07:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-09-2005 @ 00:34 :
via overgewicht.nl of valtaf.nl kun je bijna altijd gewoon een snee boterham nemen ipv gewicht.
Oud 13-09-2005, 10:54
Balance
Balance is offline
Ja ik kwam d'r juist op, doordat ik op valtaf.nl was gaan kijken. En daar vroeg men dus bij heel veel dingen om het aantal grammen, ipv het aantal stuks/sneeën/lepels etc.
Ik hoopte dat er een simpele site zou zijn waar precies stond hoeveel gram iets is, maar dan ga ik valtaf wel combineren met overgewicht.nl en verder een beetje gokken / wegen.
Oud 13-09-2005, 11:00
Verwijderd
Op valtaf.nl staat brood iig (ook) per snee.

Ik denk dat het qua stuks, lepels ed teveel afhangt van de grote van bv. de aardappel en de grote van de lepel, daar kun je dus amper iets algemeens over zeggen.
Oud 13-09-2005, 12:02
blurred
blurred is offline
Ik denk dat, als je precies wilt weten hoeveel iets is, je het beste alles één keer kunt wegen, zodat je het voortaan gewoon weet.
Oud 13-09-2005, 12:14
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 13-09-2005 @ 13:02 :
Ik denk dat, als je precies wilt weten hoeveel iets is, je het beste alles één keer kunt wegen, zodat je het voortaan gewoon weet.
Ja precies, dat deed ik in het begin ook, en nu kan ik het wel heel aardig schatten.

Bij groente bijv. kijk ik ook nog wel eens hoeveel we gekocht hebben en hoeveel ik daar dan van gegeten heb. De meeste groente moet je nl. toch wegen, en op potjes groente staat ook wel hoeveel er in zit.
Oud 13-09-2005, 12:17
Roos
Roos is offline
Ik weeg dingen wel eens in de winkel, dan weet je ongeveer hoeveel 1 paprika weegt enzo.

En met die voorgesneden groenten in zakken is het helemaal makkelijk schatten.
Oud 13-09-2005, 12:32
Mara
Mara is offline
Ik heb ooit op een site gevonden hoeveel dingen wegen, ik zal 's kijken of ik die weer kan vinden

[edit]Dit is een ander, maar misschien wel net zo handig: Klik! [/edit]

Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 12:46.
Oud 13-09-2005, 15:23
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-09-2005 @ 21:36 :
Ik denk dat je MeelFriek niet goed begrijpt. Zoals al zo vaak is uitgelegd, als er iemand komt die te weinig eet en die tips vraagt, dan krijgt diegene tips. Als diegene er vervolgens wat mee doet of dat iig probeert, zul je er verder niemand over horen. Ook niet als er keer op keer nieuwe mensen met die vraag komen, dat is het probleem ook niet en daar is het topic idd voor. Als iemand er niets mee doet en keer op keer post wat hij of zij eet en dat ie zo dik is terwijl hij/zij eigenlijk gewoon slank/mager is (waar het topic ook niet echt voor bedoeld is) enzovoorts, dan wel.

Ik snap het stukje mbt 'veel mensen eten slecht' niet helemaal...als mensen hier vragen om tips, dan willen ze toch beter gaan eten? En dan is het toch logisch dat dat de insteek van dit topic is?

Nee daar heb je ook wel gelijk in. Ik denk alleen dat de visie die Meelfriek en Gothic hier geven niet de enige juiste is. Niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen heeft baat bij hetzelfde dieet. Toch vind ik dat er hier erg op die uniformiteit wordt gehamerd. Wie bijvoorbeeld 1200 calorien eet wordt heftig bekritiseerd. Ook al is diegene pas om 12.00 opgestaan, of had 'ie gewoon een dag geen trek. Dat soort dingen.

En door naar andere mensen te verwijzen probeer ik te zeggen dat onzettend veel mensen regelmatig ongezond en/of te weinig eten, zonder dat dat ook maar enkel gevolg heeft. Misschien is het theorethisch beter om elke dag 'goed' te eten, netjes ingepland en helemaal verantwoord zoals jullie doen. Maar voor veel mensen werkt dat niet, en ik geloof nooit dat dat automatisch zo slecht is.
Oud 13-09-2005, 15:28
Verwijderd
Als mensen een dieet willen dat voor 99% ben hen past, dan zijn ze hier niet aan het juiste adres, dan moeten ze een afspraak maken bij een dietist. Dat is mijn mening.

Citaat:
Wie bijvoorbeeld 1200 calorien eet wordt heftig bekritiseerd. Ook al is diegene pas om 12.00 opgestaan, of had 'ie gewoon een dag geen trek. Dat soort dingen.
Volgens mij is dat niet waar. Als iemand dat er bij zet (dat ie laat is opgestaan, ziek was, weet ik veel wat), dan wordt die persoon volgens mij niet meteen heftig bekritiseerd. Er wordt hem/haar wel verteld dat het meer zin heeft om te zeggen wat hij/zij dan op een normale dag eet, zodat daar zonodig wat over gezegd kan worden.

Citaat:
En door naar andere mensen te verwijzen probeer ik te zeggen dat onzettend veel mensen regelmatig ongezond en/of te weinig eten, zonder dat dat ook maar enkel gevolg heeft.
Ik vraag me af of je op basis van een paar berichtjes op een forum kunt zeggen dat het geen enkel gevolg heeft. Ik denk dat slecht (ongezond of te weinig of te veel) eten wel degelijk gevolgen heeft...misschien niet op zo'n korte termijn dat het direct zichtbaar is, maar vaak wel op langere termijn.

(Mensen mogen het gerust niet met me eens zijn btw. )
Oud 13-09-2005, 15:30
Mara
Mara is offline
Wij houden wel rekening met hoe laat je opstaat, ik weet niet hoe je daar bij komt. Geloof me, ik sta hier niet met een zweep van "nu hou je je aan die regeltjes" er zullen altijd omstandigheden zijn. Probleem is echter dat een boel mensen die 'omstandigheden' aangrijpen om (veel) minder te eten. We wijzen mensen er dan op dat dat niet opgaat.

En dat laatste stuk is een mooi voorbeeltje drogredenen. Geen enkel gevolg? Natuurlijk wel. Jij ziet het alleen niet. Daar komt bij dat die mensen ervoor kiezen om zo ongezond te leven, die mensen die hier komen willen gezond eten. Dan wordt je verteld hoe dat moet, dan moet je dat accepteren. Anders moet je hier gewoon niet komen, lijkt mij. En theoretisch helemaal goed doet niemand 't, en dat hoeft ook niet. Als je het in grote lijnen maar ok doet als je er aan wilt werken. En als jij dan elke avond wat dropjes wil kan dat heus wel.
Topic gesloten

Regels voor berichten