Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2005, 13:24
Sitroentje
Sitroentje is offline
Goed, ik hoop dat dit mag, want er is al een topic over, maar dit is toch iets specifieker.
Ik heb ooit al een topic geopend, net over die vriendin. Ze had dus een vriendje, waarmee ik voor zij ook maar samen iets hadden, erg goed overeen kwam. Dit was puur vriendschappelijk. Tijdens die relatie heeft zij hem ongeveer gedwongen om mij op msn te blocken en mij te negeren. Ze is gewoon gruwelijk jaloers... Die relatie heeft ongeveer 1 jaar en 3 maanden geduurd, en toen heeft hij het uitgemaakt (nu ongeveer 4 maanden terug). Hij heeft haar gewoon eerlijk gezegd dat het niet meer ging. Een maand later ongeveer heeft hij mij terug toegevoegd op msn, en nadat hij zich uitvoerig verontschuldigd had, komen we nu weer erg goed overeen. Probleem is dat zijn ex (mijn 'beste' vriendin dus) dit niet kan hebben. Ze heeft onlangs zelfs letterlijk gezegd dat ze het niet zou kunnen verdragen moest ik belangrijker voor hem zijn dan zij is.
Ik heb de eerste maanden rekening met haar gehouden, maar nu ben ik het wel stilletjesaan beu aan het worden. Ik wil zelf bepalen met wie ik omga en met wie niet, wat ik zeg tegen wie,... Ik wil niet steeds verantwoording aan haar afleggen. Verder weet ik ook niet of ik iets voel voor die jongen of niet, soms denk ik van wel, soms van niet. Ik denk wel dat hij meer voelt dan gewoon vriendschap.
Nu heeft hij me gevraagd of ik mee wil gaan naar de bioscoop. Ik wil dus wel heel graag, maar ik weet niet of ik het tegen die vriendin moet zeggen of niet... Als ik het vertel zal ze boos worden (zeker van) en als ik het niet zeg, maar ze komt er later toch achter ook natuurlijk. Hebben jullie enig advies?

*Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik heb het zo kort mogelijk proberen beschrijven *
Oud 12-10-2005, 13:25
pyres
pyres is offline
gewoon meegaan naar de bios
ik bedoel ik merk niet echt op dat dat meisje jouw zogenaamde "beste"vriendin is

als dat wel zo was dan zou ze het wel enigzins begrijpen denk ik. Dat jullie met elkaar omgaan hoeft toch niet perse te betekenen dat het iets is?
Oud 12-10-2005, 13:27
evanescence
evanescence is offline
eerlijk zijn en zeggen dat je met hem naar de bios gaat...wordt ze boos tja kan ik me ook wel voorstellen want tis haar vriendje geweest enzo..maja weet ook niet waarom het uit is gegaan natuurlijk...maar je moet je eigen geluk niet in de weg laten staat door anderen...
Oud 12-10-2005, 13:28
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
pyres schreef op 12-10-2005 @ 14:25 :
gewoon meegaan naar de bios
ik bedoel ik merk niet echt op dat dat meisje jouw zogenaamde "beste"vriendin is

als dat wel zo was dan zou ze het wel enigzins begrijpen denk ik. Dat jullie met elkaar omgaan hoeft toch niet perse te betekenen dat het iets is?
Ze was mijn beste vriendin, maar tijdens die relatie heeft ze mij zo ongeveer laten vallen, en nu kijk ik dus heel anders naar haar. Zij daarentegen ziet mij nog steeds als haar beste vriendin en dergelijke.
Meegaan naar de cinema zou ik zowiezo gedaan hebben, maar ik weet niet of ik het haar moet zeggen...
Oud 12-10-2005, 13:29
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nou dat ik zou dus niet als een 'beste vriendin' beschouwen. dan liet ze je heus wel omgaan met d'r ex. Gewoon tegen d'r zeggen dat je met hem naar de bios gaat. Of ze het nou leuk vind of niet, dat moet ze zelf maar weten. Je mag zelf echt wel bepalen met wie je omgaat, daar heeft ze niks over te zeggen.
Oud 12-10-2005, 13:29
pyres
pyres is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 12-10-2005 @ 14:28 :
Ze was mijn beste vriendin, maar tijdens die relatie heeft ze mij zo ongeveer laten vallen, en nu kijk ik dus heel anders naar haar. Zij daarentegen ziet mij nog steeds als haar beste vriendin en dergelijke.
Meegaan naar de cinema zou ik zowiezo gedaan hebben, maar ik weet niet of ik het haar moet zeggen...
ik zou het wel zeggen maar ik zou ook de situatie uitleggen

vertel haar dat jij het gevoel hebt, dat zij jou heeft laten vallen
vertel haar gewoon wat je hier neerzet... dat je zelf wilt bepalen met wie je omgaat
Oud 12-10-2005, 13:46
Sitroentje
Sitroentje is offline
Het is ook dat als ik het haar zou vertellen dat ze boos gaat zijn omdat ze niet meemag. Ze wil het maar niet begrijpen dat haar ex niet meer hetzelfde tegen haar doet als vroeger toen ze nog samen waren. Zij verwacht nog te veel van hem en ze is gewoon obsessief. Haar ex vindt dit natuurlijk irritant, omdat zij nu eenmaal zijn ex is, en hij dus ook geen verantwoording meer moet afleggen aan haar.

Edit: wat ik dus wil zeggen: als zij erbij is, voel ik me niet op mijn gemak en hij niet, en dan wordt het gn leuke avond, omdat we steeds op onze woorden moeten letten...

Laatst gewijzigd op 12-10-2005 om 13:48.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 13:49
pyres
pyres is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 12-10-2005 @ 14:46 :
Het is ook dat als ik het haar zou vertellen dat ze boos gaat zijn omdat ze niet meemag. Ze wil het maar niet begrijpen dat haar ex niet meer hetzelfde tegen haar doet als vroeger toen ze nog samen waren. Zij verwacht nog te veel van hem en ze is gewoon obsessief. Haar ex vindt dit natuurlijk irritant, omdat zij nu eenmaal zijn ex is, en hij dus ook geen verantwoording meer moet afleggen aan haar.

Edit: wat ik dus wil zeggen: als zij erbij is, voel ik me niet op mijn gemak en hij niet, en dan wordt het gn leuke avond, omdat we steeds op onze woorden moeten letten...
wie zegt hier dat ze mee moet?
hij vraagt haar toch niet mee?
Oud 12-10-2005, 13:51
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
pyres schreef op 12-10-2005 @ 14:49 :
wie zegt hier dat ze mee moet?
hij vraagt haar toch niet mee?
Neen, maar daar zal ze wel problemen om maken, want 'ze zal zich uitgesloten voelen'
Oud 12-10-2005, 13:55
pyres
pyres is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 12-10-2005 @ 14:51 :
Neen, maar daar zal ze wel problemen om maken, want 'ze zal zich uitgesloten voelen'
dus?

ik zie het probleem niet hoor

als die jongen jou meevraagt en jij wilt mee dan ga je toch?
jammer voor dat kind denk ik dan
Oud 12-10-2005, 13:56
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
pyres schreef op 12-10-2005 @ 14:55 :
dus?

ik zie het probleem niet hoor

als die jongen jou meevraagt en jij wilt mee dan ga je toch?
jammer voor dat kind denk ik dan
Ik zit gewoon veel te veel in met wat andere mensen denken waarschijnlijk
Oud 12-10-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Sitroentje schreef op 12-10-2005 @ 14:51 :
Nou en? Als jullie gewoon met z'n tweeën iets willen doen, hoeft zij toch niet mee? Pf, als ik altijd mee moest met wat mijn beste vriendinnen allemaal uitspoken, dan bleef ik bezig. En bovendien zou ik me een vreselijke bemoeial voelen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 14:46
Akilina
Akilina is offline
Ik denk echt dat dat afhangt van je persoonlijke moraal. Wat is belangrijker voor je?

Natuurlijk is het niet zo heel erg tof van je vriendin dat ze hier zo tegen is. Het was makkelijker geweest als ze had gezegd van ga je gang maar met m'n ex-vriendje, maar dat is niet het geval. Dus moet je een keuze maken lijkt mij. Wat voel jij eigenlijk voor die jongen en wat wil je er eigenlijk mee? Ik zou denk ik wel afstand nemen van die jongen omdat ik er begrip voor zou hebben dat het nogal kwetsend is voor m'n vriendin. Maar ik zou het zeker niet verzwijgen voor haar als je nu met die jongen af gaat spreken, want dan maak je alles alleen maar erger. Als het contact met die jongen alleen gebaseerd is op vriendschap, dan zou ik eerlijk met haar erover praten dat het niet meer is dan dat en dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Maar eerlijkheid gaat voor alles vind ik en dat brengt je uiteindelijk ook het verste, dus praat gewoon eerlijk met haar over deze gevoelens (ook als je deze jongen dus leuk vindt). Als je nu stiekem met hem afspraakjes gaat maken en ze komt er later pas achter dan is dit wel echt een kutstreek vind ik als het je beste vriendin is.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 14:57
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Akilina schreef op 12-10-2005 @ 15:46 :
Ik denk echt dat dat afhangt van je persoonlijke moraal. Wat is belangrijker voor je?

Natuurlijk is het niet zo heel erg tof van je vriendin dat ze hier zo tegen is. Het was makkelijker geweest als ze had gezegd van ga je gang maar met m'n ex-vriendje, maar dat is niet het geval. Dus moet je een keuze maken lijkt mij. Wat voel jij eigenlijk voor die jongen en wat wil je er eigenlijk mee? Ik zou denk ik wel afstand nemen van die jongen omdat ik er begrip voor zou hebben dat het nogal kwetsend is voor m'n vriendin. Maar ik zou het zeker niet verzwijgen voor haar als je nu met die jongen af gaat spreken, want dan maak je alles alleen maar erger. Als het contact met die jongen alleen gebaseerd is op vriendschap, dan zou ik eerlijk met haar erover praten dat het niet meer is dan dat en dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Maar eerlijkheid gaat voor alles vind ik en dat brengt je uiteindelijk ook het verste, dus praat gewoon eerlijk met haar over deze gevoelens (ook als je deze jongen dus leuk vindt). Als je nu stiekem met hem afspraakjes gaat maken en ze komt er later pas achter dan is dit wel echt een kutstreek vind ik als het je beste vriendin is.
Zij betekent nu veel minder voor me dan ervoor, puur om het feit dat ze me tijdens die relatie heeft laten vallen.
Op dit moment wil ik zeker niets meer dan vriendschap met hem, ik weet ook wel dat zoiets niet echt kan, en dat dat heel kwetsend is voor die vriendin.
Ze wil gewoon zelfs niet dat ik vrienden ben met hem, zelfs als ik zeg dat het alleen vriendschappelijk is, dan gelooft ze me niet. Ze is ervan overtuigd dat dat niet kan, want 'waarom willen we dan alleen weggaan?' En dat ben ik beu, ik wil vrienden zijn met wie ik wil!

Maarja, eigenlijk maakt het niet meer uit nu, want het gaat nu toch niet door, hij wil niet dat ik het zeg, ik wil het juist wel zeggen, en zo gaan we dus niet he
Oud 12-10-2005, 19:35
nietzijweer
nietzijweer is offline
waarom niet?
Ik zou ervoor gaan als ik dit verhaal lees hoor.
Ze vertrouwt je niet.
wil jij bevriend zijn met iemand die jou zo ontzettend wantrouwt?
Waarom zou ze hem anders verbieden met je te msn'en..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 22:59
Verwijderd
Ik zou gaan. Je was voor die relatie al bevriend met hem, tijdens die relatie zag ze jou opeens niet meer staan, en nu hij weer de vriendschap wil oppakken, zou je toestaan dat ze er alsnog wat over te zeggen had?

Ik zou het bespreken met je vriendin, en als ze dat niet begrijpt, kent ze je niet goed genoeg denk ik...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 06:46
WolterB
WolterB is offline
Kan je iemand die jouw dit soort dingen wilverbieden en jou wil opleggen met wie je wel en niet contact mag hebben een beste vriendin noemen?

Als je deze vraag beantwoordt hebt, denk ik dat je gewoon moet gaan
Oud 13-10-2005, 15:30
mcflem
mcflem is offline
Citaat:
WolterB schreef op 13-10-2005 @ 07:46 :
Kan je iemand die jouw dit soort dingen wilverbieden en jou wil opleggen met wie je wel en niet contact mag hebben een beste vriendin noemen?

Als je deze vraag beantwoordt hebt, denk ik dat je gewoon moet gaan
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 14:36
Sitroentje
Sitroentje is offline
We zijn uiteindelijk toch gisteren naar de cinema geweest, mét toestemming van haar. Het was heel leuk enzo, maar vandaag komt ze ineens af met verwijten als 'Waarom zijn jullie zo laat weggebleven?', 'Waarom spraken jullie zo vroeg af?',... (ze zit naast mij op kamers, en kan dus horen wanneer ik thuiskom) Het was gewoon een heel kruisverhoor, zowel bij mij als bij hem. Terwijl kon ze het ook niet laten om het aan een andere vriendin te vertellen, zodat ik nu bekend sta als 'de slet'
Ik vind het moeilijk, want ik wil haar aan de ene kant niet kwetsen (ik snap echt wel dat het moeilijk voor haar moet zijn dat ik met haar ex wegga, maar ze heeft uiteindelijk haar toestemming gegeven...) maar aan de andere kant wil ik dat ze stopt met mijn leven te bepalen!
Oud 14-10-2005, 14:42
pyres
pyres is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 14-10-2005 @ 15:36 :
We zijn uiteindelijk toch gisteren naar de cinema geweest, mét toestemming van haar. Het was heel leuk enzo, maar vandaag komt ze ineens af met verwijten als 'Waarom zijn jullie zo laat weggebleven?', 'Waarom spraken jullie zo vroeg af?',... (ze zit naast mij op kamers, en kan dus horen wanneer ik thuiskom) Het was gewoon een heel kruisverhoor, zowel bij mij als bij hem. Terwijl kon ze het ook niet laten om het aan een andere vriendin te vertellen, zodat ik nu bekend sta als 'de slet'
Ik vind het moeilijk, want ik wil haar aan de ene kant niet kwetsen (ik snap echt wel dat het moeilijk voor haar moet zijn dat ik met haar ex wegga, maar ze heeft uiteindelijk haar toestemming gegeven...) maar aan de andere kant wil ik dat ze stopt met mijn leven te bepalen!
met zo'n persoon zou ik niet eens bevriend willen zijn.
en nou niet van "ze is mn vriendin niet meer"
gewoon negeren die handel en desnoods een andere kamer zoeken
Oud 14-10-2005, 14:45
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
pyres schreef op 14-10-2005 @ 15:42 :
met zo'n persoon zou ik niet eens bevriend willen zijn.
en nou niet van "ze is mn vriendin niet meer"
gewoon negeren die handel en desnoods een andere kamer zoeken
Een andere kamer, daar is het nu een beetje te laat voor Misschien volgend jaar. Ik ben wel van plan niet meer met mijn voeten te laten spelen, ik word het echt beu. Als ze me niet kan vertrouwen en denkt dat ik een achterbakse bitch ben, dan zie ik ook niet meer in waarom ik nog bevriend zou moeten zijn met haar. Om haar een plezier te doen? Zodat ze een 'beste vriendinnetje' heeft? Dacht het niet.
Oud 14-10-2005, 14:55
groovy
groovy is offline
precies, ik zou als ik jou was genieten en eens met hem uitgaan..

Je bent netjes geweest en hebt je nooit met hun relatie bemoeid, nooit gestookt tussen hen, ook al heeft zij hem wel tegen jou opgestookt door jou te laten blokkeren..

Je hebt nooit moeilijk gedaan, maar nu is het echt over tussen die 2, dus heeft zij er niets meer over te zeggen..

Ik heb wel met mijn eigen vriendinnen, dat het een soort ongeschreven regel is, dat we niet na 1 maand met elkaars exen gaan rotzooien..maar ik vind dit een andere situatie, ik vind haar houding naar jou toe niet echt als een beste vriendin..

Dus gewoon met hem uitgaan!

Laat je ons wel weten hoe het afloopt ?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 17:03
Verwijderd
Als zij écht een vriendin van je was, had ze geweten dat jij niet zulke achterbakse bedoelingen zou hebben, en zou ze je ook geen slechte naam willen bezorgen.

Ik kan hier eigenlijk maar één conclusie uithalen....

Laatst gewijzigd op 14-10-2005 om 21:49.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 17:15
Jolene
Jolene is offline
Je laat echt te erg over je heen lopen .Dump die trut ,zoek nieuwe vrienden en ga verder met je vriendschap met die jongen .
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 20:45
nietzijweer
nietzijweer is offline
Dom van haar, zo drijft ze jullie alleen maar dichter bij elkaar..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2005, 19:12
Toddish
Toddish is offline
Als zij al je vriendin is (wat ik uit jouw verhaal opmaak dat dat niet zo is) moet zei jouw de vrijheid geven je eigen vrienden uit te zoeken zij is je moeder niet.
Omdat ze toch al niet meer jouw vriendin is kun je dus alles doen. Maar voor een andere keer moet je gewoon afspreken dat jij en je vriendinen niet met elkaars exen gaan. Want daar hebben ze meestal nog gevoelens bij.
Oud 28-10-2005, 09:56
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
groovy schreef op 14-10-2005 @ 15:55 :
Laat je ons wel weten hoe het afloopt ?
Ok, gisteren is het dus gebeurd Heb zoveel kriebels in mijn buik! Nog 1 probleempje, die vriendin weet het nog niet, en we gaan het waarschijnlijk nog even verzwijgen, totdat zij misschien zelf iemand heeft of er toch al meer over is... Niet zo heel leuk om geheimzinnig te doen, maar kom.

Loop al een hele dag rond met een grote glimlach op mijn gezicht
Oud 28-10-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Sitroentje schreef op 28-10-2005 @ 10:56 :
Ok, gisteren is het dus gebeurd Heb zoveel kriebels in mijn buik! Nog 1 probleempje, die vriendin weet het nog niet, en we gaan het waarschijnlijk nog even verzwijgen, totdat zij misschien zelf iemand heeft of er toch al meer over is... Niet zo heel leuk om geheimzinnig te doen, maar kom.

Wat leuk! Gewoon rustig aan elke keer iets meer vertellen, zodat ze er wat aan kan wennen?
Veel plezier samen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:31
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 28-10-2005 @ 10:56 :

En ik vind idd dat, als het echt je 'beste' vriendin is, zij het jou moet gunnen

Veel geluk samen !!
Reageren

Regels voor berichten