Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2005, 11:53
Anetj
Anetj is offline
Hoe oud was jij toen je voor het eerst ging blowen?
En wat vind je een 'normale' leeftijd?
En hoe oud was jij toen je ging drinken?

dit vroeg ik me even af

xxx anne
Oud 18-10-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Anetj schreef op 18-10-2005 @ 12:53 :
Hoe oud was jij toen je voor het eerst ging blowen?
14
Citaat:
En wat vind je een 'normale' leeftijd?
Bedoel je de gemiddelde leeftijd waarop mensen die blowen voor het eerst blowen? Dat valt niets aan te vinden, dat is gewoon een gegeven. Ik vermoed dat het rond de 16 à 17 jaar ligt. Verder ben ik van mening dat mensen die hun beslissing om iets al dan niet te doen af laten hangen van of het 'normaal' is of niet geëxecuteerd moeten worden.
Citaat:
En hoe oud was jij toen je ging drinken?
11 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 12:49
Anetj
Anetj is offline
oke, met dat 'normale' leeftijd bedoel ik mee dat jij vind wanneer je er te jong voor bent.
Oud 18-10-2005, 12:55
Verwijderd
ik was toen ik voor het eerst een keer blowde 12 geloof ik, maar toen ik net 15 was begon ik er echt mee
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 13:03
nps
nps is offline
ik was 15
en met (serieus) drinken ietsjes later denk ik

ik denk dat er geen ideale begin met blowen leeftijd bestaat, dat ligt maar net aan de persoon.
Oud 18-10-2005, 13:13
wann
wann is offline
Echt een beetje drinken toen ik 14 was (daarvoor allemaal aardig beperkt gebleven), I guess.

Blowen toen ik 16 was, mijn eerste aanrakingen met THC waren met spacecake, toen ik 15 was ergens.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 13:45
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
bijna 14 was ik.

tsja een goede leeftijd??
hangt van de persoon af.
missch is er wel geen goede leeftijd voor, je moet het gewoon voor jezelf bepalen.
Oud 18-10-2005, 13:49
Twanos
Twanos is offline
Eerste keer geblowed toen ik 16 was.

Het hangt meer van de persoon dan van de leeftijd af vind ik.

Eind groep 8 begonnen we in onze groep toch al aardig met drinken, maar goed dat is wel extreem vroeg eigenlijk, schandalig gewoon gehehe.
Oud 18-10-2005, 14:05
senneee
senneee is offline
Citaat:
Twanos schreef op 18-10-2005 @ 14:49 :
Eerste keer geblowed toen ik 16 was.

Het hangt meer van de persoon dan van de leeftijd af vind ik.

Eind groep 8 begonnen we in onze groep toch al aardig met drinken, maar goed dat is wel extreem vroeg eigenlijk, schandalig gewoon gehehe.
twan toch...ik leer je nog eens kennen zo
Oud 18-10-2005, 14:13
Verwijderd
De eerste keer toen ik blowde was ik 16, de juiste leeftijd vind ik nog steeds boven de 16 jaar.
En ik was 15 toen ik begon met drinken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 14:15
Mafheid
Mafheid is offline
Op mn 15e begonnen met blowen, 14e met alcohol.

Vind de coffeeshopleeftijdsgrens eigenlijk wel een goeie minimumleeftijd, oa omdat als je gaat blowen voordat je hersenen volgroeid zijn, de groei wordt beinvloed, en dat kan nooit goed zijn volgens mij. Geld voor alle drugs eigenlijk.
Oud 18-10-2005, 15:51
Jolene
Jolene is offline
De eerste keer dat ik blowde was ik net 15 geloof ik en de eerste keer echt zuipen 14.Daarvoor kreeg ik af en toe van die breezers waar ik me heel stoer mee voelde
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 16:05
hmmmm
hmmmm is offline
18

Zelf was ik 14 en hevig gebruik op m'n 16e. Ben nu gestopt voor een tijdje
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 16:43
MikeyMo
MikeyMo is offline
op mijn 13e denkik voor het eerst een jointje gemookt..en op mijn 11e/12e begonnen met drinken..
Oud 18-10-2005, 17:33
Metal
Metal is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 18-10-2005 @ 15:15 :
Vind de coffeeshopleeftijdsgrens eigenlijk wel een goeie minimumleeftijd, oa omdat als je gaat blowen voordat je hersenen volgroeid zijn, de groei wordt beinvloed, en dat kan nooit goed zijn volgens mij. Geld voor alle drugs eigenlijk.
true, true

ik begon met blowen toen ik 14 was
ik begon met drinken toen ik 15 was, maar pas vanaf mijn 17de ofzo drink ik regelmatig. Ik hou me tegenwoordig wel erg in besef ik. Er waren tijden dat ik weleens wat meer dronk. (bewust of onbewust) Zatte mensen zijn sowieso irritant.

Ik stopte trouwens met blowen op mijn 18de, (ik was bijna 19) na wat nare ervaringen.

Op een festival ofzo wil ik nog weleens roken, maar over het algemeen heb ik er TOTAAL geen behoefte meer aan.
Oud 18-10-2005, 17:35
Moustache
Moustache is offline
begonnen met blowen toen ik 14 was, na Lowlands 2004 nauwelijks meer geblowt.
Drinken was later; "noemenswaardig" drinken vanaf 15/16
Oud 18-10-2005, 18:06
Akilina
Akilina is offline
Toen ik voor het eerst blowde was ik volgens mij 15 of zo, en toen ik voor het eerst iets ging drinken met alcohol erin was ik ook rond die leeftijd of heel misschien nog net iets jonger. Ik weet het eigenlijk niet meer precies hoe oud ik toen was.
Maar toen ik voor het eerst had geblowd was dit niet meer dan het sporadisch nemen van een paar trekjes af en toe. Dat ik echt wel eens serieus blowde kwam pas later.

Maar als ik de reacties van anderen zo lees is het met zo'n leeftijd (14/15) ook niet heel abnormaal dat je dan eens voor het eerst iets drinkt of rookt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:48
Meind
Meind is offline
Ik was 16 toen ik voor het eerst ging blowen. Ik blow niet regelmatig, maar op feesjes is het wel chill.
Over een 'toegestane' leeftijd kun je, vind ik, weinig zeggen. Je mag ook eigenlijk pas op je 16e alcohol drinken, maar als sommigen hier al in groep 8 gaan drinken en de rest rond hun 14e/15e jaar (net als ik)...tjah
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:55
Iveauh
Iveauh is offline
ik blowde al redelijk hard op me 14e, daarvoor ook niet eerder gedaan, alc op 12 wel, op feestjes een paar glazen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:55
HTID
HTID is offline
Ik was 15 toen ik met allebei begon, en 16 toen ik wat zwaarder ging drinken. Ik vind dit eigk te vroeg, 17/18 is op zich een beter leeftijd.
Oud 19-10-2005, 10:04
coopergirl
coopergirl is offline
Ik was 15 jaar toen ik begon te blowen en 14 jaar toen ik alcohol ging consumeren.

Normale leeftijd? Ik denk dat de reden waarom je blowt belangrijker is.. Bluh, beetje vaag en onwakker
Oud 19-10-2005, 12:14
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
senneee schreef op 18-10-2005 @ 15:05 :
twan toch...ik leer je nog eens kennen zo

gehehe, ben toch niet zo verstandig als ik overkom..
Oud 19-10-2005, 12:38
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 19-10-2005 @ 11:04 :
Ik was 15 jaar toen ik begon te blowen en 14 jaar toen ik alcohol ging consumeren.

Normale leeftijd? Ik denk dat de reden waarom je blowt belangrijker is.. Bluh, beetje vaag en onwakker
Is de reden dat mensen blowen bij iedereen niet gewoon dat ze stoned willen worden?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 12:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-10-2005 @ 13:38 :
Is de reden dat mensen blowen bij iedereen niet gewoon dat ze stoned willen worden?
Ja, na een tijdje ja. Maar de eerste keer doe je het uit nieuwsgierigheid of zo.

Mijn eerst blow-sessie was toen ik in de 2e klas zat (13 jaar) en in diezelfde periode begon ik ook met alcohol. Maar sinds 1 jaar heb ik geen alcohol meer genomen en het wiet gebruik is ook erg omlaag gegaan.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 18:47
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-10-2005 @ 13:59 :
Ja, na een tijdje ja. Maar de eerste keer doe je het uit nieuwsgierigheid of zo.

Mijn eerst blow-sessie was toen ik in de 2e klas zat (13 jaar) en in diezelfde periode begon ik ook met alcohol. Maar sinds 1 jaar heb ik geen alcohol meer genomen en het wiet gebruik is ook erg omlaag gegaan.
Jij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2005, 19:21
Warsocket
Warsocket is offline
14 of 15
16
13
Oud 19-10-2005, 20:00
Wammus
Wammus is offline
Ik was 16 toen ik voor het eerst blowde en rond de 16 ofzo toen ik me voor het eerst lam zoop. Ik vind 18 een betere leeftijd om te beginnen maarja dat is wijsheid achteraf.
Oud 19-10-2005, 20:01
Bleater
Bleater is offline
Op mijn 12e/13e begon ik te "experimenteren" met alchohol. Simpelweg eerst drank mee proberen te krijgen in de supermarkt om je dan vervolgens samen met een vriend lam te drinken.

blowen was ik 15 geloof ik

Maarum leeftijd boeit neit echt. Tenzij je nog als schraal kindje al drugs loopt te consumeren enzo
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 20:08
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Bleater schreef op 19-10-2005 @ 21:01 :
Op mijn 12e/13e begon ik te "experimenteren" met alchohol. Simpelweg eerst drank mee proberen te krijgen in de supermarkt om je dan vervolgens samen met een vriend lam te drinken.

blowen was ik 15 geloof ik

Maarum leeftijd boeit neit echt. Tenzij je nog als schraal kindje al drugs loopt te consumeren enzo
En dan is de vraag dus waar je die grens trekt tussen wel een schraal kindje zijn en niet een schraal kindje zijn...

De een vind een 13 jarige veel te jong om drugs te gebruiken terwijl de ander op z'n 13e zich helemaal de tering blowt. Ik persoonlijk vind je op je 13e toch nog een behoorlijk schraal kind aangezien je dan nog niet eens aan je pubertijd bent begonnen. Maarja het schijnt normaal te zijn dat je al heel vroeg aan drugs en alcohol begint.
Oud 19-10-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 19-10-2005 @ 21:08 :
Ik persoonlijk vind je op je 13e toch nog een behoorlijk schraal kind aangezien je dan nog niet eens aan je pubertijdteit bent begonnen.
De puberteit kan op het negende levensjaar beginnen, hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-10-2005 @ 22:34 :
sterker nog, de grootste lichamelijke veranderingen bij vrouwen kunnen dan al over zijn.
Wat er daarna komt is allemaal weinig vergeleken met wat er daarvoor veranderde.
Puberteit idd
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 01:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 19-10-2005 @ 19:47 :
Jij
uh....ja?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 10:15
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-10-2005 @ 22:34 :
Ok sorry my bad.

Maar dan nog veranderd er tussen je 12e en je 18e nog meer dan genoeg. Ok lichaamelijk gezien mischien niet maar geestelijk zeker wel. Het is immers toch de bedoeling dat je rond die tijd wat verstandiger/vowassener word en dat gaat er niet bepaald sneller op door in die tijd veel te blowen.
Oud 20-10-2005, 19:05
Bleater
Bleater is offline
Citaat:
wammus schreef op 19-10-2005 @ 21:08 :
En dan is de vraag dus waar je die grens trekt tussen wel een schraal kindje zijn en niet een schraal kindje zijn...

De een vind een 13 jarige veel te jong om drugs te gebruiken terwijl de ander op z'n 13e zich helemaal de tering blowt. Ik persoonlijk vind je op je 13e toch nog een behoorlijk schraal kind aangezien je dan nog niet eens aan je pubertijd bent begonnen. Maarja het schijnt normaal te zijn dat je al heel vroeg aan drugs en alcohol begint.
Ja 13 14 dan begint t bij veel mensen vaak. Af en toe een blowtje ofzo. Kan niet zoveel kwaad.

Met schraal bedoel ik meer t basisschool gebeuren.
Die zijn er imo lichamelijk en geestelijk nog niet aantoe. (wellicht heb je uitzonderingen)

Maar het ligt heel erg aan de persoon in kwestie als het gaat om hoe oud voor drugs. Bij alcohol vind ik de grens lager liggen dan voor (soft) drugs, omdat je daar simpelweg sneller een mindfuck van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:09
Napoleonfan
Napoleonfan is offline
Aangezien ik door omstandigheden heel snel moest opgroeien, heb ik dat stukje "opgroeien" ook al vroeg meegehad. Ik dronk toen ik klein was al stiekem het borreltje van mijn vader of opa op, op mijn 10e dronk ik voor het eerst een paar biertjes achter elkaar. Toen ik 13 was blowde ik voor het eerst. Wat is een normale leeftijd? Die is er niet.
Oud 20-10-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Napoleonfan schreef op 20-10-2005 @ 20:09 :
Aangezien ik door omstandigheden heel snel moest opgroeien, heb ik dat stukje "opgroeien" ook al vroeg meegehad. Ik dronk toen ik klein was al stiekem het borreltje van mijn vader of opa op, op mijn 10e dronk ik voor het eerst een paar biertjes achter elkaar. Toen ik 13 was blowde ik voor het eerst. Wat is een normale leeftijd? Die is er niet.
Er is natuurlijk wel een leeftijd (vaak ook geestelijk denk ik) waarop iemand gewoon niet volwassen genoeg is om er mee om te gaan.
Het probleem is deze leeftijd te bepalen.
Even een kromme maar duidelijke parallel trekken; Een pedosexueel die sex heeft met een 14 of 15 jarige is schuldig aan een misdrijf omdat de 14 of 15 jarige niet kan besluiten wat goed voor hem of haar is en dus tegen zichzelf en tegen anderen beschermd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 21:53
hmmmm
hmmmm is offline
Ik vind 18. Ik deed 15
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 15:29
Quantes
Quantes is offline
Hoe oud was jij toen je voor het eerst ging blowen? 15
En wat vind je een 'normale' leeftijd? 16 of zo, maar 15 is ook niet extreem vroeg, lees ik wel
En hoe oud was jij toen je ging drinken? 15
Oud 21-10-2005, 15:38
Verwijderd
k begon met blowen en drinken toen k geloof k 15 was..

en je moet sowieso niet beginnen met blowen maar als je het kan laten moet je der zo lang mogelijk mee wachten.. jaar of 16 lijkt me wel redelijk..

want ken genoeg mensen die sinds hun 11e/12e blowen en daar is t niet al te best mee..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 16:01
Footprint
Footprint is offline
15
normale leeftijd doe ik niet aan
drinken, geen idee denk 14
Oud 21-10-2005, 17:42
Günther
Günther is offline
Hoe oud was jij toen je voor het eerst ging blowen?14
En wat vind je een 'normale' leeftijd?verschlt pp, 15/16 ofzo
En hoe oud was jij toen je ging drinken? 12
Oud 21-10-2005, 18:02
]{ing
]{ing is offline
Hoe oud was jij toen je voor het eerst ging blowen? 14
En wat vind je een 'normale' leeftijd? 16
En hoe oud was jij toen je ging drinken? 13
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 23:19
spoof
spoof is offline
Ik heb voor het eerste geblowd op m'n 13e/14e ofzo, weet niet precies meer. Maar ik merkte er niks van. Ik heb altijd wel af en toe geblowd, nu nog wel, maar nooit echt veel. Drinken begon ik op m'n 12e ofzo mee, eerst heel veel, later minder.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 19:14
Tulpje6
Tulpje6 is offline
18, 7 ongeveer toen ik voor het eerst ging blowen. Heb dit tot mn 19,4 ongeveer gedaan.
Acuut gestopt toen ik last kreeg van angstklachten. Als ik blowde werd dat versterkt (nog meer hartkloppingen, hyperventilatie en vaag denken) dus ja dan maar niet meer.

Voor het eerst alcohol was ik 16 ofzo maar echt drinken pas later.
Bier pas sinds mn 20e/21e ergens, daarvoor vond ik bier nooit lekker (wijn ook niet trouwens).
Vanaf mn 16e tot mn 20e ergens was het dus mixdrankjes als ik uitging of cola vieux ofzo.
Soms een pure jenever met kerst met oma meegezopen.

Als ik nu lees dat veel jongeren in de brugklas of 2e klas vaak stoned of dronken in de klas zitten schrik ik daar wel een beetje van.
Maargoed dat komt ook omdat ik ouder ben, dan schrik je al gauw van die feiten, terwijl het op jouw leeftijd misschien ook heel normaal was dat er kinderen stoned of dronken in de klas zaten of met hun 13e al ontmaagd waren.
Als je ouder bent lijkt het dan zo jong.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:01
Verwijderd
Ik was zelf 13 toen ik begon met blowen omdat mn ma wel is raar spul in dr peukie deed en dus lol had
Dus ja, je kent t dan wel... gejat van je ma, zelf een nutteloos ding gebouwd en de grootste lol gehad en er in blijven hangen jmmr genoeg....

En het heeft daardoor intresse in drinken afgenomen, maar dat komt pas sinds m'n 16e pas op

Als ik moet kiezen, alcohol voor 15 jarige, wiet voor 16 jarige

Intresse is in die groep er toch wel, en als ze met hun 16e in de shop mogen komen, haal je ze iig bij t illegale circuit weg
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 17:30
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Blowen heb ik nooit gedaan. god zeg..wat heilig eigenlijk en drinken doe ik al vanaf mijn 12de.
Oud 28-10-2005, 22:50
Mariekje*
Mariekje* is offline
Eerste keer blowen? Uhm 14, op m'n 15de nog een keer, dat was dan ook écht de laatste keer.

Wat ik een normale leeftijd vind? Geen idee.

Eerst keer dat ik alcohol dronk? Geen flauw idee, tis me met de paplepel ingegoten dus dat zal wel rond m'n 9de zijn geweest

Echt dronken? Nooit eigenlijk, wel een paar keer flink aangeschoten geweest.
Oud 29-10-2005, 08:43
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 24-10-2005 @ 20:14 :
18, 7 ongeveer toen ik voor het eerst ging blowen. Heb dit tot mn 19,4 ongeveer gedaan.
omg
Oud 29-10-2005, 08:50
Verwijderd
hehe
ik was denk ik 14,pi toen ik begon met blowen + stevig drinken
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 17:01
Footprint
Footprint is offline
ik weet niet hoeveel getallen achter de coma ik nu moet rekenen
Reageren

Regels voor berichten