Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 20:54
I love stars
I love stars is offline
waarheidsgetrouwheid.

http://www.iq-tester.nl/test1.htm

Ben ik nu bezig score's tot nu toe van vrienden":
131 135 139 en 144
Oud 07-11-2005, 12:39
Mystically
Mystically is offline
Ze doen is wel leuk, maar vergelijken niet, want dan voel ik me zo slecht.

Maargoed, ontopic: 138 en ik had maar 1 van die 6 moeilijke vragen goed, ik kan niet rekenen.
Oud 07-11-2005, 13:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
135, ik had zeventien vragen (goed) beantwoord.
Die met alleen cijfertjes kon ik niet zo goed, die met die figuurtjes wel
Oud 07-11-2005, 13:28
Mystically
Mystically is offline
Ik mis de taal-, logica-, geheugenvragen etc, dus zo goed is ie niet.
Oud 07-11-2005, 13:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mystically schreef op 07-11-2005 @ 14:28 :
Ik mis de taal-, logica-, geheugenvragen etc, dus zo goed is ie niet.
Taalvragen...
Dan had ik misschien nog hoger gehad

Maar dit zijn toch wel logica-vragen, niet?
Oud 07-11-2005, 14:30
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 07-11-2005 @ 14:38 :
Taalvragen...
Dan had ik misschien nog hoger gehad

Maar dit zijn toch wel logica-vragen, niet?
Ja, ik dus ook.

Ja, maar ik bedoel meer de vragen als:
Alle dieren hebben poten.
Tijgers zijn dieren.
Dus:

A) Tijgers zijn geen dieren.
B) Alle dieren zijn tijgers.
....

Oud 07-11-2005, 14:50
Julian
Julian is offline
vet cool tegek gaaf, ik ben "ZEER SUPERIEUR intelligent! Uw IQ Testresultaat is: 139"

ofwel, wat een waardeloze test
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:08
JJ13
JJ13 is offline
ik had maar 113
Oud 07-11-2005, 15:23
Multilot
Multilot is offline
ik ben geniaal, 140.

Ten aanzien van mijn afgelopen studieresultaten, klopt er geen reet van deze test.
Oud 07-11-2005, 15:35
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mystically schreef op 07-11-2005 @ 15:30 :
Ja, ik dus ook.

Ja, maar ik bedoel meer de vragen als:
Alle dieren hebben poten.
Tijgers zijn dieren.
Dus:

A) Tijgers zijn geen dieren.
B) Alle dieren zijn tijgers.
....

Tis een onderdeel iq testje he van internet voor de mathematische intiligentie.
Oud 07-11-2005, 15:36
I love stars
I love stars is offline
Ik had dus 144 met 5 van de 6 vragen moeilijk goed.
Oud 07-11-2005, 16:29
Julian
Julian is offline
Jij blij
en nu?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
141 Maar er waren echt veel makkelijke vragen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Voor de andere test op de site had ik 145
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als je overal verkeerde antwoorden invult is het antwoord: je IQ is lager dan het bereik.

Maar ik heb 'm ook serieus gemaakt: 141
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 20:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
U bent GENIAAL! Uw IQ Testresultaat is: 148 Met deze score zit u in de top 1% van alle deelnemers!

Oh en btw:

140 en hoger - Geniaal of bijna geniaal

120-140 - Zeer superieur

110-120 - Superieur

90-110 - Normaal of gemiddeld

80-90 - Laag

70-80 - Borderline deficiency

Onder 70 - Gehandicapt

Oud 07-11-2005, 20:36
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-11-2005 @ 18:55 :
Voor de andere test op de site had ik 145
Voor die had ik 138 ( wel lastig broertje naast me ) maar die vind ik ook wat lastiger.
Oud 07-11-2005, 20:38
I love stars
I love stars is offline
Volgens mij heeft nog niemand opgemerkt dat alle resultaten veels te hoog zijn.

Vind de intro van de site dan ook heel grappig.

Citaat:
OBJECTIVITEIT

Uw score kan lager uitvallen dan u bent gewend. Andere testen op internet geven immers vrijwel altijd een zeer (veel te) hoge score te zien. Hiervoor zijn verschillende redenen denkbaar, zoals bijvoorbeeld:

1) Het verschaffen van een fijn gevoel aan de testpersoon.

2) Het gebruiken van verouderde data.

3) Het gebruiken van buitenlandse data.

De IQ-Tester.nl testen zijn volledig objectief. Het resultaat is immers gebaseerd op de eigen database met eerder gemaakte testen.
Oud 07-11-2005, 21:29
Julian
Julian is offline
Wel goed voor je zelfvertrouwen..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:54
marla
marla is offline
ik heb 94..
maar ik kan absoluut niet logisch nadenken en ook niet rekenen... taal kan ik wel.
waarom alleen die stomme tekeningetjes? dit laat toch maar 1 kant zien van wat je kan?
Oud 08-11-2005, 08:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
I love stars schreef op 07-11-2005 @ 21:38 :
Volgens mij heeft nog niemand opgemerkt dat alle resultaten veels te hoog zijn.

Vind de intro van de site dan ook heel grappig.

Kun jij niet lezen? Het gaat over andere testen op internet en ze zeggen juist dat ze deze wel zo objectief mogelijk proberen te houden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:11
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-11-2005 @ 09:14 :
Kun jij niet lezen? Het gaat over andere testen op internet en ze zeggen juist dat ze deze wel zo objectief mogelijk proberen te houden.
volgens mij ben jij degene die het fout begrijpt.

Ze zeggen wij doen het objectief. Op andere site's valt de iq score hoger uit -> daarom zou je iq lager kunnen uitvallen.

En daarop is mijn opmerking dat het niet klopt, omdat wij allemaal van die hoge score's hebben.

Dus lees eerst eens goed, voordat je beledigend gaat worden.

Of heb je echt een iq van in de 140 en denk je dat de meeste mensen uit dit topic dat ook hebben.

Laatst gewijzigd op 08-11-2005 om 12:19.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:13
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
marla schreef op 07-11-2005 @ 22:54 :
ik heb 94..
maar ik kan absoluut niet logisch nadenken en ook niet rekenen... taal kan ik wel.
waarom alleen die stomme tekeningetjes? dit laat toch maar 1 kant zien van wat je kan?
klopt in echte iq test komen allerlei soorten dingen aan de orde. Dit is slecht mathematistische, visuele inteligentie.
Oud 08-11-2005, 12:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
I love stars schreef op 08-11-2005 @ 13:11 :
volgens mij ben jij degene die het fout begrijpt.

Ze zeggen wij doen het objectief. Op andere site's valt de iq score hoger uit -> daarom zou je iq lager kunnen uitvallen.

En daarop is mijn opmerking dat het niet klopt, omdat wij allemaal van die hoge score's hebben.

Dus lees eerst eens goed, voordat je beledigend gaat worden.

Of heb je echt een iq van in de 140 en denk je dat de meeste mensen uit dit topic dat ook hebben.
Ik heb goed gelezen en jij was dan gewoon niet duidelijk.

Maar je hebt gelijk, de meeste mensen zullen geen 140 hebben. Echter mijn IQ ligt tegen de 130 aan en mn wiskunde is een stuk beter dan de rest. Dus dit onderdeel zal toch wel hoger moeten scoren dan 130. Vandaar dat ik er geen moeite mee had om het te geloven nee.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 14:09
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-11-2005 @ 13:32 :

Maar je hebt gelijk, de meeste mensen zullen geen 140 hebben. Echter mijn IQ ligt tegen de 130 aan en mn wiskunde is een stuk beter dan de rest. Dus dit onderdeel zal toch wel hoger moeten scoren dan 130. Vandaar dat ik er geen moeite mee had om het te geloven nee.
Bij mij ligt dat anders , dit zou nameljik mij zwakste onderwerp moeten zijn. Niet dat ik dat geloof, heb gewoon die iq test toen verknald.
Oud 08-11-2005, 14:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
I love stars schreef op 08-11-2005 @ 15:09 :
Bij mij ligt dat anders , dit zou nameljik mij zwakste onderwerp moeten zijn. Niet dat ik dat geloof, heb gewoon die iq test toen verknald.
Een IQ test is ook wel gedeeltelijk een momentopname inderdaad. Soms heb ik echt geen zin om over zulke vragen na te denken en dan lukt het ook echt niet.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 00:49
xineof
xineof is offline
Hm, dit topic gaat meer over testjes in het algemeen, dus :

--> DK
Oud 10-11-2005, 16:26
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
I love stars schreef op 08-11-2005 @ 13:13 :
klopt in echte iq test komen allerlei soorten dingen aan de orde. Dit is slecht mathematistische, visuele inteligentie.
Ewaa ik had 131 (met een moe hoofd, dat wel)

en bij mij klopt dat wel

maarja idd, de site geeft echt veel te hoog, 131 zou ik niet halen als ik maar half serieus en met een moe hoofd zoiets ga maken
Oud 11-11-2005, 03:04
Verwijderd
Die uitslagen zijn echt bullshit, doe deze test maar eens: http://www.mensa.nl/thuistest/ en volgens de resultaten hier zou iedereen hier zo'n beetje in de top 2% moeten vallen.
http://www.omroep.nl/bnn/iq/ is ook wel een redelijk betrouwbare.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 09:00
MTpower
MTpower is offline
De laatste IQ test die ik deed was heel anders dan deze, die duurde ook iets langer (60 minuten).
Vind dit geen goede test
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 11:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-11-2005 @ 10:00 :
De laatste IQ test die ik deed was heel anders dan deze, die duurde ook iets langer (60 minuten).
Vind dit geen goede test
Het is een subtest schat, dus vandaar dat ie ook niet zo lang duurt En nee, natuurlijk is dit dus geen goede, je test maar een klein onderdeel.

Laatst gewijzigd op 11-11-2005 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 11:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
********** schreef op 11-11-2005 @ 04:04 :
Die uitslagen zijn echt bullshit, doe deze test maar eens: http://www.mensa.nl/thuistest/ en volgens de resultaten hier zou iedereen hier zo'n beetje in de top 2% moeten vallen.
http://www.omroep.nl/bnn/iq/ is ook wel een redelijk betrouwbare.
Leuk die eerste test, krijg ik alleen te horen dat mn resultaten zeer goed waren en ik een hele goede kans maak om te slagen voor de mensa-eindtest die 37,25 kost

Die tweede heb ik al wel eens gemaakt. Daar kwam iets van 130 uit.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 12:04
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Ach.. Iq testen, wat een shit.
Bij de een haal ik 130, bij de ander 120 en bij een andere weer 115, is er geen super betrouwbare altijd kloppende test?
Oud 11-11-2005, 13:43
June bug
June bug is offline
Ik had 137, en daar klopt vrij weinig van want ik ben echt niet superieur intelligent en volgens mij is mijn echte IQ iets van 117 ofzo.
Oud 11-11-2005, 15:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
********** schreef op 11-11-2005 @ 04:04 :
Is dat niet zo'n standaard antwoord die je erbij krijgt.
Oud 11-11-2005, 15:12
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik snap er werkelijk geen kont van.
85
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 17:29
Big Brother
Big Brother is offline
U bent GENIAAL! Uw IQ Testresultaat is: 148 Met deze score zit u in de top 1% van alle deelnemers!

Totaal aantal vragen:
25

Juist beantwoord:
21

Score op vragen:
21,00

Resterende tijd:
152 seconden

Moeilijke vragen goed:
4 van de 6

Score op moeilijke vragen:
4,00

Score op tijd:
1,36

Totale score:
21,00 + 1,36 = 22,36

jippieeee
Oud 11-11-2005, 17:34
gurl19
gurl19 is offline
132..zeer geniaal.. uhm, ik kan goed leren, maar ben niet geniaal
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 23:09
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Ok k heb een getal met 3 cijfers en dat is hoger dan dat van andere mensen

ben ik nu blij?

nee
Oud 11-11-2005, 23:47
Verwijderd
Dit is onwijs eenzijdig, geen echte IQ test. Dit zijn overigens ook precies de dingen die ik echt nooit kan . Ik heb een redelijk hoge, doch zeer ongebalanceerde intelligentie; ik ben heel goed in talen en dergelijke, maar ruimtelijk inzicht en mathematisch denken is mij geheel vreemd.

Ik ben ook echt gestopt bij vraag 8 omdat ik gewoon géén idee had. Leg mij nou eens uit hoe zulke vragen werken, ik weet gewoon überhaupt niet in welke richting ik moet denken... Moet ik patronen zoeken? Zo ja, in getalen? Moet ik dingen uitrekenen. Ik heb echt werkelijk geen idee

bijv

Laatst gewijzigd op 11-11-2005 om 23:52.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-11-2005 @ 13:32 :

Zij was ontzettend duidelijk, ik denk dat jij op bepaalde gebieden wat lager zou scoren .

verder:

staat tot
als (welke letter staat tot welke letter)

Ook de mensa test heb ik niet afgemaakt, omdat er alleen maar van dit soort shit instaat. Misschien als iemand eens uitlegt hoe de fuck ik moet denken bij dit soort dingen. Ik heb volgens mij echt een stoornis ofzo, kan mijzelf ook echt niet concentreren op dit soort opgaven...

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 00:01.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 00:14
Verwijderd
Mensa Thuistest - resultaat
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie beslist boven het gemiddelde ligt, zijn wij van mening dat u waarschijnlijk niet zult slagen voor de Mensa-eindtest, die onder toezicht van een psycholoog moet worden afgelegd om toe te treden tot Mensa. Deze thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. De eigenlijke eindtest bestrijkt een veel breder terrein en meet ook andere aspecten van de intelligentie. Indien u dit wenst, kunt u natuurlijk meedoen aan deze eindtest.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland

wat een beproeving
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 00:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 12-11-2005 @ 00:50 :
Zij was ontzettend duidelijk, ik denk dat jij op bepaalde gebieden wat lager zou scoren .

verder:

[afbeelding] staat tot [afbeelding]
als (welke letter staat tot welke letter)
[afbeelding]

Ook de mensa test heb ik niet afgemaakt, omdat er alleen maar van dit soort shit instaat. Misschien als iemand eens uitlegt hoe de fuck ik moet denken bij dit soort dingen. Ik heb volgens mij echt een stoornis ofzo, kan mijzelf ook echt niet concentreren op dit soort opgaven...
Er zit ook geen echte interne logica in sommige van die vragen. Het zijn in feite verkapte kennistestjes.
Oud 12-11-2005, 07:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 12-11-2005 @ 00:50 :
Dat jij die vragen niet snapt en niet hoog kunt scoren Zeg dan even niets over mij ja, want ik scoor toevallig wel goed. En haar vraag kon je wel anders interpreteren. Maar lekker belangrijk.

En ik scoor op verbaal even hoog als op performaal (zit me net te bedenken dat ik eerder zei dat performaal bij mij beter is. Is ook zo, maar toch waren deze 2 onderdelen bij de officiele IQ test die ik laatst gehad heb wel gelijk)

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 09:13.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 20:22
chen
chen is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 12-11-2005 @ 00:47 :
Dit is onwijs eenzijdig, geen echte IQ test. Dit zijn overigens ook precies de dingen die ik echt nooit kan . Ik heb een redelijk hoge, doch zeer ongebalanceerde intelligentie; ik ben heel goed in talen en dergelijke, maar ruimtelijk inzicht en mathematisch denken is mij geheel vreemd.

Ik ben ook echt gestopt bij vraag 8 omdat ik gewoon géén idee had. Leg mij nou eens uit hoe zulke vragen werken, ik weet gewoon überhaupt niet in welke richting ik moet denken... Moet ik patronen zoeken? Zo ja, in getalen? Moet ik dingen uitrekenen. Ik heb echt werkelijk geen idee

[afbeelding]
bijv
wat ik daarbij had gedaan was: de bovenste 2 bij elkaar optellen - het onderste getal en dan kom je op het getal wat daar helemaal boven moet komen (denk ik) iig toen k die eerste narekende op deze manier was t goed
en ik ben echt zoooooow slecht in al die rekenvaardigdingen, ben veel beter in taalkundigheden enzo.
had n score van 96, is gelukkig nog wel "normaal/gemiddeld"

Laatst gewijzigd op 13-11-2005 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 21:25
Verwijderd
taalkundigeheden? geleeft??
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 12:28
chen
chen is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 12-11-2005 @ 22:25 :
taalkundigeheden? geleeft??
HÁHÁ heel grappig , ooit gehoord van typfouten
Oud 13-11-2005, 12:36
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
W00t 18 minuten, dat komt later wel.
Oud 13-11-2005, 13:26
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Daar ga ik niet aan meedoen hoor.
Oud 13-11-2005, 14:07
Roos
Roos is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-11-2005 @ 08:04 :
Dat jij die vragen niet snapt en niet hoog kunt scoren Zeg dan even niets over mij ja, want ik scoor toevallig wel goed. En haar vraag kon je wel anders interpreteren. Maar lekker belangrijk.
Jij bent ook een krengetje. Je begreep haar grap gewoon niet, en de rest van ons wel. Accepteer het
Reageren

Regels voor berichten